تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820681449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهوري روسيه تضمين امنيت انرژي در جهان را خواستار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس جمهوري روسيه تضمين امنيت انرژي در جهان را خواستار شد
مسكو- رييس جمهوري روسيه امروز (شنبه) در نشست بين المللي رهبران و مقام هاي كشورهاي دريافت كننده گاز روسيه در مسكو، خواستار ايجاد مكانيسم هاي بين المللي براي تضمين امنيت و ترانزيت مطمئن انرژي در جهان شد.


به گزارش ايرنا ازمسكو ، "دمتيري مدوديف" در پايان اين نشست بين المللي در يك كنفرانس خبري گفت، بحران گازي روسيه و اوكراين نشان داد كه اين قضيه جنبه بين المللي به خود گرفته است .
مدوديف افزود، در حال حاضر مانع اساسي براي از سرگيري ترانزيت گاز روسيه از طريق خاك اوكراين به كشورهاي اتحاديه اروپا ، پر كردن خطوط لوله انتقال گاز است .
وي اضافه كرد ، روسيه آماده است تا روزانه 21 ميليون مترمكعب گاز در اين شبكه تزريق كند اما خواهان تضمين بازپرداخت بهاي اين ميزان گاز در شبكه خطوط ترانزيت اوكراين به اتحاديه اروپا مي باشد.
رييس جمهوري روسيه گفت ، براي اطمينان خاطر از ترانزيت گاز روسيه به اروپا ، تشكيل يك صندوق ضمانت پولي در يكي از بانك ها معتبر اروپا ضروري است.اوكراين نيز بايد براي مشاركت خود دراين صندوق مالي، يك ميليارد دلار بصورت وديعه پرداخت كند تا درصورت تكرار توقف ترانزيت گاز ، روسيه بتواند خسارت خود را از اين صندوق دريافت كند.
رييس جمهوري روسيه در اين كنفرانس خبري با اعلام آمادگي كشورش براي گسترش همكاري با اوكراين اعلام كرد، روسيه آماده است تا در اولين زمان ممكن با تامين شرايط اين كشور ، صادرات و ترانزيت گاز به اروپا را از طريق اوكراين از سرگيرد.
در نشست رهبران و مقام هاي انرژي كشورهاي مصرف كننده گاز روسيه در مسكو، منازعه گازي مسكو- كي يف ، و از سرگيري تحويل و ترانزيت گاز روسيه به اروپا مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفت.
در اجلاس بين المللي امروز مسكو ، رييس جمهوري ارمنستان ، نخست وزيران اوكراين ، بلاروس ،بوسني و هرزگوين، قزاقستان ، ملداوي ، صربستان ، معاون نخست وزير تركيه ، وزيران انرژي جمهوري چك و اسلوواكي و نيز رييس كميسيون انرژي اتحاديه اروپا شركت داشتند.
بدنبال بروز بحران گازي ميان روسيه و اوكراين ، از اول ژانويه سال نو ميلادي صادرات گاز روسيه به اين كشور قطع و متعافب آن ترانزيت گاز روسيه از طريق اوكراين به كشورهاي اروپايي متوقف شد.
روسيه ، اوكراين را به برداشت غير قانوني گاز ترانزيتي اين كشور و نيز عدم پرداخت بدهي گازي دو ميليارد و 400 ميليون دلاري متهم مي كند.
توقف ترانزيت گاز روسيه به اروپا باعث بروز بحران انرژي در كشورهاي اروپايي شد و مشكلات فراواني را در اين كشورها بوجود آورد.
شبد**اروپام / 2240** 1773**1501
 شنبه 28 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن