تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810450103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه هفته هواي پاك؛ معاون اجتماعي شهردار تهران: آلودگي هوا مهمترين چالش زيست‌محيطي امروز تهران و تهديدكننده سلامت پايتخت‌نشينان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در آستانه هفته هواي پاك؛ معاون اجتماعي شهردار تهران: آلودگي هوا مهمترين چالش زيست‌محيطي امروز تهران و تهديدكننده سلامت پايتخت‌نشينان است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

معاون اجتماعي شهردار تهران گفت: آلودگي هوا مهمترين چالش زيست محيطي امروز تهران است و مهمترين خطر تهديد كننده سلامت شهري محسوب مي‌شود و اهداف شهرداري برنامه ريزي در جهت مشكلات موجود سلامت شهري است.

احمد نوريان در حاشيه نشست خبري كه در آستانه هفته هواي پاك برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: ساليانه 6/1 ميليون تن آلودگي از طريق منابع متحرك وارد تهران مي شود واين حجم آلودگي باعث شده تا شرايط استاندارد هواي آلوده از 15 روز در سال گذشته به 58 روز در سال جديد افزايش داشته باشد و اين نرخ شاخص آلودگي هوا افزايش 4 برابري را به دنبال داشته است.

وي ياد آور شد: با توجه به عمكرد شهرداري تهران در ساماندهي جمع‌آوري زباله و كاهش ساعت آن نشانگر ظرفيت و توان اين سازمان در ساماندهي معضلات مديريت شهري به خصوص معضل ترافيك است و مي‌توان با استفاده از اين ظرفيت ها و مشاركت همه جانبه و اقدامات بخش تخصصي طوري برنامه‌ريزي كرد تا با كاهش بار ترافيك شهر، از آلودگي هوا نيز جلوگيري كنيم.

معاون اجتماعي شهردار تهران افزود: با توجه به اين كه از ابتداي سال جاري تا كنون 4 برابر افزايش آلودگي داشته‌ايم بنابراين تضميني براي كاهش نرخ آلودگي در سال آينده وجود ندارد، چرا كه شرايط مختلفي در آلودگي هوا دخيل است كه يك بخش به عوامل طبيعي و جغرافيايي و ميزان بارندگي هاي فصلي بستگي دارد و غيرقابل كنترل است و بخش ديگر آلودگي هاي مصنوعي را دربرمي گيرد كه انسان مسئول آن است.

وي با اشاره به اين كه شهرداري تهران تنها مسؤول و متولي بحث آلودگي در شهر نيست و سازمان و نهادهاي مختلف ديگري نيز در آن سهيم هستند، تصريح كرد: به سبب اهميت مسأله آلودگي هوا و ارتباط مستقيم آن در سلامت شهروندان، مي طلبد تا با مشاركت همه‌جانبه مديريت شهري، تشكل‌هاي غيردولتي و خود مردم و با تشكيل مديريت واحد در كاهش اين معضل اجتماعي سهيم شوند.

وي در خصوص اهميت سلامت شهري در حوزه اجتماعي گفت: سلامت شهروندان از جنبه‌هاي مهم و مورد توجه جدي شهرداري تهران است و اين موضوع را در بعد سلامت جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي در دستوركار قرار داديم و نوع اقداماتي كه در اين چند سال انجام شده در قالب سند راهبردي 5 ساله شهر تهران است.

نوريان تصريح كرد: از سال 84 به بعد عملا 3 برنامه در حوزه سلامت انجام شده كه اين اقدامات از بررسي زيرساخت‌هاي سلامت آغاز شده و در نهايت آموزش و تغيير رفتارهاي مردم را در پي خواهد داشت و در اين اقدامات شهرداري نگاه ويژه‌اي به رفتارسازي و افزايش دانسته‌هاي مردم خواهد داست.

به گفته نوريان سياست شهرداري مبتني به حفظ تماس با همه معاونت‌هاي زيرمجمومه و همچنين تدوين برنامه مشترك با حوزه حمل و نقل و ترافيك بصورت همه‌جانبه است، از اين رو 4 سرفصل آموزش‌هاي خاص حمل و نقل و ترافيك در حوزه‌هاي ترافيك، حمل نقل به معناي عام، آلودگي هوا و آلودگي صوتي در دستوركار قرار گرفته است.

نوريان در خصوص لزوم اتصال سازمان‌ها و تشكل‌هاي غيردولتي به مديريت شهري گفت: همواره در مديريت شهري اين خلا وجود داشت كه از ظرفيت و توانمندي سازمان هاي غيردولتي و مردم‌نهاد استفاده شود و حفاظت و بهبود سلامت در گروه‌هاي ساكن در شهر از طريق عملكرد سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي مي‌تواند به بهره‌وري برسد.

وي همچنين از همكاري و تعامل 200 سازمان مردم نهاد با شهرداري خبر داد و گفت: سازمان‌هاي مذكور بيشتر در زمينه‌هاي زيست‌محيطي و هواي پاك فعال هستند كه با اتصال اين مراكز به مديريت شهري در زمينه‌هاي فرهنگسازي و تغيير رويكرد مردم به مسأله آلودگي هوا تاثير مطلوبي داشته است.

نوريان در خصوص عوامل آلودگي كننده محيط زيست گفت: در حال حاظر بيشترين عامل محرك آلوده كننده هوا خود خودروهاي ساخت قبل از سال 80 بيش از 10 درصد اين افزايش را به خود اختصاص مي‌دهند.

انتهاي پيام
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن