تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819818859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وبلاگ يهود شاختفـلـسـطـيـنـي‌هـا نـاصـبـي نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وبلاگ "يهود شاخت"فـلـسـطـيـنـي‌هـا نـاصـبـي نيستند
خبرگزاري فارس: مردمي كه نام "امام علي بن ابي طالب"، "فاطمة الزهرا" و "حسين بن علي" را بر مساجد خود گذاشته اند، هرچه باشند ناصبي نيستند.


به گزارش خبرنگار "سرويس فضاي مجازي" خبرگزاري فارس، نويسنده وبلاگ "يهود شاخت" مطلبي را با عنوان "فلسطينيها شافعي هستند، نه ناصبي" در يكي از پست‌هاي وبلاگ خود منتشر كرده است.
برپايه اين گزارش در بخشي از اين مطلب آمده است:

خيلي جالب است كساني كه ذره‌اي تعصب ديني و مذهبي ندارند، به فلسطيني‌ها كه مي‌رسند غيرتشان براي اهل بيت (ع) گل مي‌كند و با اين ادعا كه فلسطيني‌ها و بچه‌هاي حماس، ناصبي و جسارت كننده به اهل بيت هستند، حمايت از آنها را نا لازم مي‌دانند.
خشكه مقدس‌هايي هم هستند كه كربلا و نجف را در اشغال شيطان بزرگ مي‌بينند اما رگ غيرت‌شان تكان نمي‌خورد ولي وقتي به مردم فلسطين كه ده روز است سيدحسن نصرالله شيعه دارد برايشان گلو پاره مي‌كند مي‌رسند، به ياد حرمت ائمه مي‌افتند.
كاش يك نفر پيدا مي‌شد كه از اين جماعت بپرسد اينها چه ناصبي‌هايي هستند كه دشمن‌ترين رژيم با مكتب تشيع، يعني رژيم وهابي سعودي، بيشتر از هر رژيمي به نابودي و شكستشان مشتاق است.
حالا گيرم كه فلسطيني‌ها دشمن اهل بيت(ع) باشند، كدام يك از دو رفتار زير در دراز مدت مي‌تواند آنها را به اهل بيت علاقه‌مند كند: حمايت پيروان اهل بيت از آنها در برابر آدمكشان صهيونيست يا تنها گذاشتن آنها در برابر اين خونخواران؟
به هر حال، اين ادعا كه فلسطيني‌ها، ناصبي هستند، دروغ محض است و از جنس دروغ‌هاي شاخداري همچون خريد زمين فلسطيني‌ها توسط يهوديها است.(1)
بيشتر مردم فلسطين، پيرو مذهب شافعي هستند و اتفاقا، ابوعبدالله محمدابن ادريس شافعي، رهبر اين فرقه، متولد غزه بوده است. در مورد شافعي بودن مردم فلسطين مي‌توانيد به اين منابع رجوع كنيد:
- "فرهنگ جامع فلسطين"، مجيد صفاتاج، موسسه انتشاراتي تجسم خلاق، جلد سوم، صفحات 153 تا 157
- "الموسوعة الميسرة في الاديان و المذاهب المعاصرة"، مانع بن حماد الجهني، ج 2، ص 124

جالب اينجاست كه در ميان فرقه‌هاي چهارگانه اهل سنت، نزديك‌ترين فرقه به تشيع از نظر علاقه و احترام به اهل بيت و احكام فقهي، همين فرقه شافعي است.
و اما در ميان خبرهاي منتشر شده از تهاجم رژيم صهيونيستي، خبري بود كه دقت در آن نشان دهنده علاقه‌مندي مردم فلسطين به اهل بيت پيامبر (ص) است: بمباران مسجد علي ابن ابي طالب واقع در محله الزيتون شهر غزه، توسط جنگنده‌هاي اسرائيلي در روز 10 دي. بله! مسجد علي ابن ابي طالب!(2)
مدعيان ناصبي بودن مردم فلسطين، به اين سئوال جواب دهند كه چگونه مردمي مي‌توانند هم ناصبي باشند و هم آنقدر براي آنها احترام و تقدس قائل باشند كه نام شان را بر مساجد خود بگذارند؟
پس از جلب شدن توجهم به نام مسجدي كه در خبر بالا آمده است، كنجكاو شدم كه جستجوي بيشتري در مورد اسامي مساجد فلسطين انجام دهم كه با جستجويي مختصر، به نتايج جالب توجهي رسيدم. به طور حتم جستجوي بيشتر، نتايج جالبتري به همراه خواهد داشت. در ادامه به چند نمونه اشاره مي‌كنم:

ـ مسجد "الامام علي ابن ابي طالب" واقع در نابلس!
اين مسجد در حواره از توابع شهر نابلس، در كرانه باختري رود اردن واقع شده است .
*كتيبه مسجد "الامام علي بن ابي طالب"، واقع در نابلس ـ فلسطين
- مسجد فاطمة الزهراء
حداقل دو مسجد با اين نام در فلسطين وجود دارد. يكي در قريه ارتاح، واقع در جنوب طولكرم وجود دارد.
مسجد فاطمه الزهرا، واقع در جنوب طولكرم، فلسطين
- مسجد "الحسين بن علي" واقع در نوار غزه و الخليل!
حداقل دو مسجد به اين نام در فلسطين وجود دارد؛ يكي در حي الصبرة واقع در نوار غزه كه در اين صفحه، ضمن ارائه فهرستي از اسامي شهداي اخير غزه، نام آن آمده است.
مسجد "حسين بن علي" ديگر، در خيابان "عين سارة" شهر الخليل واقع شده است.

*در مورد شبهه ناصبي بودن مردم فلسطين، شهيد مطهري در سال 1349 سخناني داشته‌اند كه در ادامه آن را مي‌خوانيم:
"يك وقتي شايع بود و شايد هنوز هم در ميان بعضيها شايع است‏، يك وقتي ديدم يك كسي مي‏گفت: اين فلسطينيها ناصبي هستند. ناصبي‏ يعني دشمن علي عليه السلام. ناصبي غير از سني است. سني يعني كسي كه‏ خليفه بلا فصل را ابوبكر مي‏داند و علي عليه السلام را خليفه چهارم مي‏داند و معتقد نيست كه پيغمبر شخصي را بعد از خود به عنوان خليفه نصب كرده است‏. مي‏گويد پيغمبر كسي را به خلافت نصب نكرد و مردم هم ابوبكر را انتخاب‏ كردند. سني براي اميرالمؤمنين احترام قائل است چون او را خليفه چهارم و پيشواي چهارم مي‏داند و علي را دوست دارد. ناصبي يعني كسي كه علي را دشمن مي‏دارد. سني مسلمان است ولي ناصبي كافر است، نجس است. ما با ناصبي نمي‏توانيم معامله مسلمان بكنيم. حال يك كسي مي‏آيد مي‏گويد اين‏ فلسطيني‌ها ناصبي هستند. آن يكي مي‏گويد. اين به آن مي‏گويد، او هم يك‏ جاي ديگر تكرار مي‏كند و همين طور. اگر ناصبي باشند كافرند و در درجه‏ يهوديها قرار مي‏گيرند. هيچ فكر نمي‏كنند كه اين، حرفي است كه يهوديها جعل كرده‏اند. در هر جايي يك حرف جعل مي‏كنند براي اينكه احساس همدردي‏ نسبت به فلسطين‌يها را از بين ببرند. مي‏دانند مردم ايران شيعه‏اند و شيعه‏ دوستدار علي و معتقد است هر كس دشمن علي باشد كافر است، براي اينكه‏ احساس همدردي را از بين ببرند، اين مطلب را جعل مي‏كنند. در صورتي كه‏ ما يكي از سالهايي كه مكه رفته بوديم، فلسطينيها را زياد مي‏ديديم، يكي‏ از آنها آمد به من گفت: فلان مسأله از مسائل حج حكمش چيست؟ بعد گفت‏ من شيعه هستم، اين رفقايم سني‏اند. معلوم شد داخل اينها شيعه هم وجود دارد. بعد خودشان مي‏گفتند بين ما شيعه و سني هست. شيعه هم زياد داريم‏. همين ليلا خالد(3) معروف، شيعه است. در چندين نطق و سخنراني خودش‏ در مصر گفته من شيعه‏ام. ولي دشمن يهودي يك عده مزدوري را كه دارد، مأمور مي‏كند و مي‏گويد: شما پخش كنيد كه اينها ناصبي‏اند. قرآن دستور داده در اين موارد اگر چنين نسبتهايي نسبت به افرادي كه جزو شما هستند و مثل شما شهادتين مي‏گويند، شنيديد وظيفه‏تان چيست."(4)
در تكميل اين يادداشت، به نقل مطلبي(5) مي‌پردازم كه در آن نمودهايي از علاقه شديد شافعي به اهل بيت ديده مي‌شود. به راستي چگونه مي‌توان پيروان چنين كسي را، دشمن اهل بيت و ائمه دانست؟
در ميان رهبران مذاهب اسلامي امام شافعي بيش از ديگران ارادت قلبي خود را نسبت به خاندان اهل بيت عليه‌السلام به ويژه علي عليه‌السلام و حسين عليه‌السلام ابراز داشته است. شافعيان به تبعيت از امام شافعي نسبت به اهل بيت به ويژه امام حسين عليه‌السلام ارادت ويژه دارند. علاقه امام شافعي به خاندان رسالت باعث نزديكي هر چه بيشتر پيروان اين مذهب با شيعيان علي ابن ابي‌طالب عليه‌السلام شده است. شافعي همچنان كه درباره علي عليه‌السلام اشعار نغز و پرمغزي سروده درباره واقعه عاشورا نيز اشعاري زيبا و جانسوز دارد. در اينجا به برخي از آنها اشاره مي‌كنيم:
و مما نفي نومي و شيب لحيتي
تعاريف ايام لهن خطوب
اين حادثه از حوادثي است كه خواب مرا ربوده و موي مرا سپيد كرده است.
تأوب همي و الفواد كتيب
وارق عيني و ارقاد غريب
دل و ديده مرا به خود مشغول ساخته و مرا اندوهگين كرده است و اشك چشم جاري و خواب از آن پريده است.
تزلزلت الدنيا لآل‌محمد‌
و كادت لهم صم الجبال تذوب
دنيا از اين حادثه خاندان پيامبر‌ متزلزل شده و قامت كوه‌ها از آن ذوب شده است.
فمن بلغ عن الحسين رساله
و ان كرهتها انفس و قلوب
آيا كسي هست كه از من به حسين عليه‌السلام پيامبر برساند اگر چه دل‌ها آن را ناخوش دارند.
قتيل بلاجرم كان قميصه
صبيغ بماء الارجوان خصيب
حسين كشته‌اي است بدون جرم و گناه كه پيراهن او به خونش رنگين شده.
نصلي علي المختار من آل هاشم
و نوذي بينه ان ذاك عجيب
عجب از ما مردم آن است كه از يك طرف به آل پيامبر درود مي‌فرستيم و از سوي ديگر فرزندان او را به قتل مي‌رسانيم و اذيت مي‌كنيم.
لئن كان ذنبي حب آل محمد‌
فذلك ذنب لست عنه اتوب
اگر گناه من دوستي اهل بيت پيامبر است از اين گناه هرگز توبه نخواهم كرد.
هم شفعائي يوم حشري و موقفي
و بغضهم للشافعي ذنوب(6)
اهل بيت پيامبر در روز محشر شفيعان من هستند و اگر نسبت به آنان بغضي داشته باشم گناه نابخشودني كرده‌ام.
امام شافعي كه در دوستي اهل بيت زبانزد مي‌باشد، اشعار بسياري در فضائل اهل بيت سروده است. او همچون ساير ائمه اهل سنت در ابراز ارادت خود نسبت به خاندان پيامبر‌ صلي‌ الله عليه و آله از هيچ كوششي دريغ نكرد و حتي از اينكه او را به خاطر اين ارادتمندي رافضي خوانند ابا نكرد و فرمود:
يا راكباً قف بالمخصب من مني
واهتف بقاعد خيفها و الناهض
سحراً اذا فاض الجيج الي مني
فيضاً كملتطم الفرات الفائض
ان كان رفضاً حب آل محمد
فليشهد الثقلان أني رافض(7)
يعني اي سواره، اگر به مكه مي‌روي در ريگزار مني بايست و سحرگاهان خطاب به ساكنان مسجد خيف كه همانند امواج خروشان دريا به مني سرازير مي‌شوند ندا سرداده و بگو: اگر دوست داشتن آل محمد رفض است، انس و جن گواه باشند كه من (شافعي) رافضي هستم.
امام شافعي معتقد است كه محبت خاندان رسالت حكم واجبي است كه خداوند در قرآن دستور داده و براي نشان بزرگي و فضيلت ايشان همين كافي است كه اگر كسي بر آنها در نماز و سلام و صلوات نفرستد نمازش ادا نخواهد شد.
يا آل بيت رسول الله حبكم
فرض من الله في القرآن أنزله
يكفيكم من عظيم الفخر أنكم
من لم يصل عليكم لا صلاه له(8)
يعني اي آل محمد محبت شما امر واجبي است كه خدا آن را در قرآن نازل كرده و همين يك دليل بر عظمت قدر شما كافي است كه هر كسي نماز بخواند و بر شما درود نفرستد نمازش نماز نيست. او با توسل به آنها و اميد اينكه شفيع او در قيامت واقع شوند گويد:
آل النبي ذريعتي
و هم اليه وسيلتي
أرجو بهم اعطي غداً
بيدي اليمين صحيفتي(9)
يعني اهل بيت پيامبر‌ وسيله نزديكي من به خداي يگانه‌اند و به وسيله آنها اميدوارم كه نامه اعمالم فرداي قيامت به دست راستم داده شود.
ارادت و علاقه امام شافعي به اهل بيت پيامبر‌ چنان بود كه بر خي از اهل سنت او را شيعه پنداشتند و حتي جهت محاكمه به بغداد برده شد. او معتقد بود كه ارادت به خاندان علي عليه‌السلام را بايد علني و آشكار ساخت و اين پندار باطل را از اذهان دور كرد كه رفض را در دوستي علي و فاطمه و فرزندان آن دو مي‌داند و يا ناصبي‌گري را در دوستي ابوبكر و عمر عليه‌السلام. به اعتقاد او جريان رافضي‌گري و ناصبي‌گري كه دوستي و دشمني افراطي را در حق علي عليه‌السلام دنبال مي‌كردند نادرست است. يعني انسان مومن به خدا و رسولش كسي است كه محبت اهل بيت را آشكار كند. تقسيم بندي مسلمانان به رافضي و ناصبي تقسيم بندي مطرودي است و افرادي كه مسلمانان را به اين دو دسته تقسيم مي‌كنند قطعاً مجرم و گناهكارند زيرا محبت علي و خاندانش از اصول دين اسلام است و اگر كسي چنين امري را آشكار كند به اصل اسلام عمل كرده و به ايمان خويش استحكام بخشيده است.
اذا في مجلس نذكر علياً
و سبطيه و فاطمه الزكيه
يقال تجاوزوا يا قوم هذا
فهذا من حديث الرافضيه
برئت الي المهيمن من أناس
يرون الرفض حب الفاطميه(10)
يعني "زماني كه در مجلس ذكر علي و فاطمه و حسن و حسين مي‌شود بعضي از دشمنان مي‌گويند اي مردم از ذكر علي و فرزندان او بگذريد كه اين‌ها از سخنان رافضي‌هاست. من از مردمي كه دوستي فاطمه را رفض مي‌دانند به خدا پناه مي‌برم."

پ.ن:
1- صهيونيست‌ها تنها 5/2 درصد از سرزمين فلسطين را با خريد زمين به دست آورده‌اند و مابقي آن را به ضرب مسلسل و توپ و تانك و بمب، غصب كرده‌اند. براي توضيح بيشتر به اين آدرس مراجعه كنيد:
http://qods.persianblog.ir/post/61
2- يكي از خوانندگان وبلاگ به نام مهدي، توجه مرا به اين خبر جلب كردند كه از ايشان تشكر مي‌كنم.
3- چريك فلسطيني كه در چند عمليات هواپيما ربايي شركت داشت.
4- شهيد مطهري، آشنايي با قرآن، جلد چهار، پاورقي صفحه 32. اين گفتار را كه شهيد مطهري در ضمن تفسير سوره نور در مسجد الجواد بر زبان آورده‌اند، به راهنمايي يكي از خوانند گان وبلاگ به نام علي به اين مطلب اضافه كردم كه همين جا از ايشان تشكر مي‌كنم.
6- اين مطلب قسمتي از مقاله‌اي با عنوان "عاشورا در مذهب تسنن و ساير اديان است" كه در اين آدرس، منتشر شده است: http://www.ido.ir/a.aspx?a=1385121308
7- مجله بصائر، شماره7-8، ويژه‌نامه محرم، ص 25، همچنين نگاه كنيد به نامه دانشوران ناصري، ج 9، ص 298
8- حادثه كربلا از نظر اهل سنت، به نقل از الصراط السوي في مناقب آل النبي، ص94
9- سيماي علي عليه‌السلام از منظر اهل سنت، 175، به نقل از ديوان امام شافعي، 62
10- الشكعه، مصطفي الاربعه الائمه، ج3، ص53
11- سيماي علي از منظر اهل سنت، 176
انتهاي پيام/
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن