تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804007185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند كوتاه از فرهنگسراهاي پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چند كوتاه از فرهنگسراهاي پايتخت
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي امروز طي سخناني در فرهنگسراي رسانه در خصوص شكست رژيم صهيونيستي در مبارزه با مقاومت غزه گفت: اين اوج بي‌هنري ارتش اسرائيل با اين همه توانايي است كه نتواند از پس يك گروه ساده نظامي داراي سلاح سنگ و تسليحات دست ساز برآيد.


به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، "علاءالدين بروجردي" افزود: اين در حالي است كه آمريكا با در اختيار گذاشتن جديدترين سلاح‌ها و خود رژيم صهيونيستي با وجود استفاده از اورانيوم، بمب‌هاي فسفري و خوشه‌اي كه در فرهنگ جنگ دنيا و قوانين بين المللي متعارف نيست، هنوز نتوانسته است در مقابل حماس پيروز شود.
وي، اهداف اسرائيل براي جنگ را بستن پرونده حماس و شكست آن و همچنين، جبران شكست خفت بار و بازيابي حيثيت از دست رفته خود در جنگ 33 روز عليه لبنان دانست و اظهار داشت: اسرائيل به دليل دستيابي به اين اهداف از انجام هر جنايتي براي پيروزي در غزه كوتاهي نمي‌كند.
وي افزود: اما از آنجايي كه آنچه در غزه اتفاق مي‌افتد تكرار جنگ 33 روزه است اسرائيل پيروز نخواهد شد و عاقبت مجبور به گذاشتن نقطه پايان براي جنگ است.
***
كتاب رسانه شيعه اثر "محسن حسام مظاهري" با حضور اساتيد برجسته علوم اجتماعي و علوم ارتباطات و همچنين، اهالي رسانه رونمايي شد.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي رسانه، در اين مراسم كه از سلسله نشست هاي زرين قلم برگزار شد، استاد جامعه‌شناسي دانشگاه تهران، در خصوص نويسنده كتاب گفت: "محسن حسام ‌مظاهري" هم براي خودش پديده‌اي است و از جمله جواناني است كه من آنها را ثمره شجره طيبه انقلاب بزرگ اسلامي مي‌دانم كه اگر چه قليل‌اند اما نماد تحقق آرمان‌هاي آن نهضت عظيم انساني و فرهنگي‌اند.
"صديق ‌سروستاني" افزود: اين نويسنده درد و داغ شيعه علي(ع) را روايت مي‌كند كه بر غربت شاه خونين جگران و ايل و تبار او مي‌گريد و جور و جفائي كه مسلمانان نسل‌هاي نخستين بر فرزندان وي كه بنيان مسلماني را بر شانه‌هاي زخم خورده خويش استوار كرد، رقم زده است.
"محسن حسام‌ مظاهري" نويسنده كتاب «رسانه شيعه» در ادامه نشست، اظهار داشت: هدف و مقصد اصلي من در اين كتاب بررسي، تحليل و فهم منطق تغييرات و تطورات مناسكي‌ ـ گفتماني مجالس و آيين‌هاي عزاداري شيعيان ايراني در طول تاريخ و خصوصاً در دوران معاصر است و اين كه آيا مي‌توان اين تغييرات را تابع الگويي تجربي ‌ـ نظري دانست يا نه؟
وي افزود: رويكرد اصلي و بنياني‌ام در اين راستا بررسي اين مجالس و آيين‌ها به مثابه‌ پديده‌اي اجتماعي است، پديده‌اي در متن و بطن جامعه كه تغييرات آن نيز متأثر از تغييرات جامعه در ادوار مختلف است.
***
كتاب «با كاروان نيزه» فردا (پنجشنبه) در فرهنگسراي دانشجو نقد و بررسي مي شود.
«با كاروان نيزه» نام تركيب بند عاشورايي است كه توسط«عليرضا قزوه» سروده شده، در مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري توليد شده و در كتاب سال جمهوري اسلامي مورد تقدير قرار گرفته است.
اين تركيب‌بند شامل چهارده بند است كه به گفته«عبدالجبار كاكايي» شاعر معاصر، تجديد قواي شاعر در هر بند و خارج نشدن از حس عمومي و ايجاد مناظر جديد، آن را به مناسب‌ترين ساختمان و شكل شعر در خصوص اين واقعه حزن‌آميز و بزرگ تبديل كرده است.
***
***
كتابداران و اعضاي كتابخانه‌هاي شهر تهران به منظور حمايت از مردم بيگناه غزه، امروز (چهارشنبه) در ميدان فلسطين عليه رژيم صهيونيستي راهپيمايي كردند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، برگزار كنندگان اين مراسم، نهاد كتابخانه‌هاي عمومي شهرداري تهران، سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و امور كتابخانه‌هاي مساجد تهران بودند.
***
همزمان با تشديد هجوم بي رحمانه اشغال گران غاصب سرزمين فلسطين به غزه، كتابخانه شهيد جهان آراء يكي از مراكز فرهنگي هنري منطقه شش، اقدام به برگزاري مسابقه مقاله نويسي با عنوان "هنگاميكه خبر شهادت پدرم را شنيدم" ويژه كودكان و نوجوانان كرد.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي بانو، شركت كنندگان در اين مسابقه مي توانند مقالات و دل نوشته هاي خود را بدون هيچ محدوديتي تا تاريخ 17 بهمن ماه و همزمان با ايام ا... دهه فجر به آدرس خيابان سيد جمال الدين اسدآبادي،خيابان 59 غربي شهيد جهان آراء، كتابخانه شهيد جهان آراء ارسال كنند.
از برگزيدگان اين مسابقه همزمان با سالروز پيروزي انقلاب اسلامي طي مراسمي تقدير مي شود.
***
همزمان با 29 دي روز هواي پاك، كارگاه كاريكاتور ويژه هنرستاني ها و مسابقه نقاشي براي كودكان و نوجوانان با عنوان آسمان آبي از سوي فرهنگسراي تفكر برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي تفكر،در روز هواي پاك كودكان و نوجوانان در نگارخانه فرهنگسرا دور هم جمع مي شوند و با نقاشي هاي خود حسرت آسمان آبي را روايت مي كنند.
در اين مسابقه حضوري به پديد آورندگان زيباترين و گوياترين نقاشي ها پس از داوري جوايزي اهدا مي شود.
همزمان با اين برنامه كارگاه آموزشي كاريكاتور نيز با محوريت هواي پاك در نگارخانه معرفت برگزارخواهد شد.
***
كانون حاميان سلامت روان فرهنگسراي ابن سينا نشست همئوپاتي يا درمان غيردارويي را 26دي ماه برگزار مي كند.
به گزارش روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري منطقه دو، در آخرين جمعه دي ماه، نشست انسان، تكنولوژي و معنويت نيز از سوي اين فرهنگسرا برگزار مي شود.
***
نشست نقد و بررسي كارگروه دين و هنر باشگاه پزشكان هنرمند با رونمايي كتاب اهميت پزشكي روزه در سلامت انسان نوشته دكتر "سيد حبيب الله جعفري" در موزه دكتر سندوزي برگزار شد .
به گزارش روابط عمومي موزه دكتر سندوزي، در اين نشست دكتر "سيد حبيب الله جعفري" به فوايد روزه داري و اهميت آن از منظر علوم نوين پزشكي پرداخت.
***
كارشناسان و پيشكسوتان هنر خوشنويسي و تذهيب در نشستي تخصصي از عدم حمايت و بي توجهي به اين دو هنر انتقاد و از كمرنگ شدن كاربردهاي اجتماعي هنرهاي فاخر و اصيل ايراني اظهار نگراني كردند.
به گزارش روابط عمومي موزه دكتر سندوزي، همزمان با گشايش نمايشگاه آثار خط شكسته نستعليق و تذهيب در گالري موزه، ضمن برگزاري اولين نشست تخصصي كارگروه " دين و هنر " با موضوع بررسي هنر خوشنويسي و تذهيب از پيشكسوتان اين دو هنر متعالي نيز تجليل شد.
***
چهارمين نمايشگاه آثار خط شكسته نستعليق و تذهيب استاد "احد پناهي" و استاد "ليلا بيرامي" و كارگاه نقد و بررسي وضعيت خوشنويسي ايران با حضور اساتيد خط و تذهيب در موزه دكتر سندوزي برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي موزه دكتر سندوزي، در مراسم افتتاح اين نمايشگاه كه انواع تذهيب و خط شكسته نستعليق در هنر خوشنويسي ايران را روايت مي كند، با برپايي كارگاهي تخصصي، شماري از اساتيد و اعضاي ممتاز انجمن خوشنويسان ايران به بررسي تاريخ اين هنر در ايران و وضعيت كنوني آن مي پردازند.
1348/
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن