تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820651625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزانه 22000 ويروس جديد وب را بمباران مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: روزانه 22000 ويروس جديد وب را بمباران مي‌كنند
تنها در 8 ماه نخست سال 2008، تعداد ويروس‌هاي رايانه‌اي از مجموع بدافزارهاي كشف شده در 17 سال گذشته يعني از سال 1990 تا 2007 ميلادي فراتر رفت.
تنها در 8 ماه نخست سال 2008، تعداد ويروس‌هاي رايانه‌اي از مجموع بدافزارهاي كشف شده در 17 سال گذشته يعني از سال 1990 تا 2007 ميلادي فراتر رفت.
بررسي‌هاي آماري جديد نشان مي‌دهد كه در سال گذشته ميلادي روزانه 35000 كد مخرب كشف شده است كه دست كم 22000 مورد آن، بدافزارهاي كاملا جديد بوده‌اند. PandaLabs ، لابراتوارهاي تشخيص و كشف كدهاي مخرب رايانه‌اي، طي گزارشي مفصل از وضعيت امنيت اطلاعات در سال 2008 عنوان كرد كه تروژان‌ها هنوز هم محبوب‌ترين ابزار تخريب نزد خرابكاران اينترنتي محسوب مي‌شوند و به تنهايي 70 درصد از كل كشفيات پاندا را به خود اختصاص داده‌اند.
همچنين آگهي افزارها با تشكيل 20 درصد و كرم‌ها با اختصاص 4 درصد از كل بدافزارهاي توليد شده درسال گذشته، كاربران اينترنت را در معرض بيشترين آلودگي‌هاي رايانه‌اي قرار دادند. لوييس كرونز، مدير ارشد لابراتوارهاي پاندا، احساس كاذب امنيت در كاربران و در نتيجه، جدي نگرفتن شرايط حفاظتي در سيستم‌هاي رايانه‌اي خود را، از مهمترين عوامل تأثيرگذار بر كاهش ضريب امنيتي در اينترنت عنوان مي‌كند: «با توجه به افزايش تصاعدي كاربران اينترنت از طريق ورود نسل‌هاي جديد از جوانان و نوجوانان به فضاي مجازي، خرابكاران اينترنتي به هيچ وجه نگران كاهش اهداف آسيب‌پذير و قربانيان بالقوه خود نيستند. بنابراين راهكار مؤثر در كاهش مشكلات امنيتي اينترنت بيشتر به خود كاربران مربوط مي‌شود. آنها مي‌توانند با جدي نگرفتن امنيت در جبهه خرابكاران و هكرها قرار بگيرند و يا برعكس با حفاظت از سيستم‌هاي خود،‌ به قدرت شركت‌هاي امنيتي بيافزايند.»
انتشار ضدويروس‌هاي جعلي در اينترنت و موج عظيم آلودگي‌هاي ناشي از آنها نيز به عنوان يك اتفاق امنيتي در سال گذشته اعلام شده است. اين آگهي افزارها با نمايش پي در پي پيغام‌هاي غيرواقعي، به كاربران اعلام مي‌كنند كه رايانه آنها آلوده به كدهاي مخرب خطرناكي است كه بايد سريعا پاكسازي شوند و به آنها پيشنهاد مي‌كند كه با پرداخت 50 تا 70 دلار يك ابزار ضدويروس موثر و قدرتمند براي اين مسئله دريافت نمايند.
پاندا اعلام كرد كه ميزان درآمد خرابكاران و منتشركنندگان ضدويروس‌هاي جعلي تا كنون به بيش از 65/13 ميليون دلار در ماه بالغ شده كه در افزايش توجه آنها به استفاده از اين نوع كلاهبرداري بي‌تأثير نبوده است.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن