تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820458021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موضوع رياست مجلس، انتخابات شوراها و توافقنامه امنيتي عناوين برتر جرايد عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: موضوع رياست مجلس، انتخابات شوراها و توافقنامه امنيتي عناوين برتر جرايد عراق
فرهنگي. عراق. مطبوعات
بغداد- در حالي كه موضوع تعيين رييس جديد براي مجلس نمايندگان همچنان در صفحات اول جرايد عراق عنوان برتر را از آن خود كرده است، مساله اجراي توافقنامه امنيتي با آمريكا به ويژه بعد از سفر اخير جوزف بايدن به بغداد و همچنين انتخابات شوراها امروز چهارشنبه در صدر اخبار روزنامه‌هاي عراق قرار گرفته است .

روزنامه دولتي الصباح كه كمتر به موضوع گمانه زني در خصوص رياست مجلس پرداخته، امروز هم همين خط مشي را ادامه داده و در مقابل به مناسبات بغداد و واشنگتن بعد از اجرايي شدن توافقنامه امنيتي دوجانبه بين دو كشور اهتمام داده است.

اين روزنامه با عنوان شروع به كار كميسيونهاي عالي هماهنگي عراق و آمريكا نوشته است : اولين نشست كميسيون‌هاي عالي هماهنگي بين بغداد و واشنگتن ديروز از طريق تلويزيون مدار بسته بين نخست وزير عراق و وزير خارجه آمريكا آغاز شد.

الصباح ادامه داده است كه اين نشست‌ها به منظور پيگيري روند اجراي توافقنامه امنيتي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق برگزار شده است .

از طرفي با توجه به اينكه اين روزها مساله بررسي قانون بودجه ‪۲۰۰۹‬ عراق در مجلس مطرح است، الصباح به اين موضوع نيز اهتمام ويژه داشته و به نقل از كميسيون اقتصادي مجلس عراق آورده است : حقوق كاركنان دولتي درطول سالجاري و آينده ثابت بوده و تغيير نمي‌كند.

اخيرا شايعاتي در عراق پخش شده كه حاكيست با توجه به بحران مالي اقتصادي و كاهش جهاني قيمت‌هاي نفت ، دولت عراق برنامه‌اي براي كاهش حقوق كاركنان دولتي دارد.

اما موضوع توافقنامه امنيتي با آمريكا و انتخابات شوراها از ديدگاه روزنامه المدي مهمترين موضوع خبري است.

اين روزنامه با اشاره به ديدار بايدن معاون رييس جمهوري منتخب آمريكا با رييس جمهوري عراق به نقل از جلال طالباني آورده است : توافقنامه امنيتي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق دروازه مهمي براي ارتقا مناسبات بين بغداد و واشنگتن است .

اين روزنامه همچنين در خصوص انتخابات شوراها نوشته است : ‪ ۱۵‬ميليون شهروند عراقي واجد شرايط شركت در انتخابات شوراها هستند.

المدي همچنين در خصوص بودجه سال ‪ ۲۰۰۹‬عراق نوشته است كه مجلس نمايندگان روز پنجشنبه قانون بودجه را بررسي مي‌كند.

المشرق روزنامه مستقل عراق نيز به سفر بايدن به بغداد اهتمام داده و نوشته است : دولت منتخب آمريكا بر حمايت مجدد از دولت عراق و روند سياسي اين كشور تاكيد كرد.

اين روزنامه كه در روزهاي گذشته به موضوع رييس آينده مجلس نمايندگان عراق اهتمام ورزيده، امروز به نقل از عبدالكريم السامرايي از حزب اسلامي عربهاي سني آورده است كه موافقت اكثر اعضاي مجلس را براي پيروزي نامزد حزب اسلامي به پست رياست مجلس به دست آورده‌ايم .

در مقابل روزنامه شرق الاوسط چاپ بغداد به نقل از علي اديب از حزب الدعوه اسلامي عراق آورده است : بسياري از فراكسيونها با سلطه حزب اسلامي بر چند پست كليدي كشور مخالف هستند.

اديب اضافه كرد كه حزب اسلامي طارق الهاشمي معاون رييس جمهوري عراق ديگر تنها نماينده عرب‌هاي سني به شمار نمي‌رود.

شرق الاوسط چاپ بغداد همچنين به نقل از بايدن آورده است كه دولت جديد منتخب آمريكا به خروج مسوولانه از عراق پايبند است .

از تيترهاي جالب توجه اين روزنامه خبري است به نقل از هيومن رايتس واچ از سازمان‌هاي بين‌المللي مدافع حقوق بشر است كه به اعتقاد آن وضعيت حقوق بشر هنوز در عراق نامناسب است .

غزه در معرض شديدترين حملات هوايي قرار گرفت ، ‪ ۲۸۴‬مورد قتل در طول دوسال گذشته در عراق اتفاق افتاد و بيش از يكهزار تن از شوراهاي بيداري به نيروهاي پليس پيوستند، از ديگر تيترهاي روزنامه‌هاي عراق هستند.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن