تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812790181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

30 سال پيش در همين روز خسرواني: ارز خارج نكرده‌ام


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: 30 سال پيش در همين روز خسرواني: ارز خارج نكرده‌ام
سپهبد خسرواني در كنار اسدا... علمروز 25 دي‌ماه 1357 روزنامه‌ها اخبار داغي از تحولات انقلاب را درج كرده و اخبار اقتصادي همچنان در حاشيه قرار دارند. جست‌وجو در لابه‌لاي اخبار اين روز نشان مي‌دهد كه مساله خروج ارز همچنان با اطلاعيه‌هايي تكذيب مي‌شود.


سپهبد پرويز خسرواني از مقام‌هاي بلندپايه رژيم گذشته در نامه‌اي خطاب به «دادستان محترم تهران» نوشته است: «چون بر اثر تراكم مسووليت تاكنون فرصت نفرموده‌ايد كه با عطف توجه به تقاضا‌هاي مكتوب اين جانب نتيجه تحقيق ماموران دادستاني را نسبت به صحت و سقم مورد مذكور در ليست منتشره مربوط به صادركنندگان ارزهاي غيربازرگاني درباره سپهبد خسرواني اعلام بفرماييد... تمنا دارم تحقيق در اين باره را به دو ماه ياد شده منحصر نكرده و زندگي 30 ساله مرا بررسي كنيد». «مذاكرات هيات اعزامي امام‌خميني با كاركنان راه‌آهن» از ديگر خبرهاي نسبتا اقتصادي است كه در آن آمده: «...پس از سخنان مهندس مهدي بازرگان، نمايندگان كارگران گفتند، اگر اعتصاب شكسته شود، نظاميان آذوقه و مهمات موردنياز خود را حمل كنند... بازرگان گفت: چون شما از كم و كيف كارها بيشتر از ما اطلاع داريد، درباره شروع به كار خودتان تصميم بگيريد و هر زمان صلاح دانستيد قطارها حركت خواهند كرد». «خاموشي وسيع برق در تهران» خبر ديگري بود كه در آن يادآوري شده بود» نيمي از شهر تهران ديشب در خاموشي فرو رفت. اين خاموشي در بسياري از مناطق تا نخستين ساعات بامداد امروز ادامه داشت». كاركنان وزارت صنايع و معادن نيز اطلاعيه‌اي داده و گفته بودند: «وزير جديد صنايع و معادن را كه داراي مشاغل حساسي در دولت‌هاي 25 سال گذشته بوده است به رسميت نمي‌شناسيم». «يك كارخانه كفش ماشيني تعطيل شد»، «اطلاعيه كاركنان صنعت برق»، «اطلاعيه سازمان آب قم»، «اعلاميه كاركنان ماشين‌سازي اراك»، «از ديگر خبرهاي اقتصادي روزنامه اطلاعات در 25 دي‌ماه 1357 است. در خبرها آمده بود كه «بزرگ‌ترين گروه توليدكننده كفش ماشيني در ايران كه سالانه 1500ميليون تومان توليد دارد از دو هفته قبل تعطيل و 12هزار كارگر و كارمند آن بيكار شده‌اند».
دكتر محمد ستاري، نماينده رشت در نامه‌اي به رييس مجلس نوشت: «آقاي دكتر شاپور بختيار در برنامه خود به خالي بودن خزانه اشاره كرده است و لازم است كه دولت ميزان موازنه ارزي در 3ماه پاييز 1357 را اعلام كند». «معاملات سهام در بورس متوقف شد»، «روغن‌نباتي را گران مي‌فروشند» نيز از زمره اخبار اقتصادي 25 دي‌ماه 1357 است. در صفحه آخر روزنامه اطلاعات نيز خبر داده شده بود كه «توليد نفت و بنزين پالايشگاه تهران به 210هزار بشكه در روز رسيد» و در آن توضيح داده شده كه «نمايندگان كارگران و كاركنان صنعت نفت از مردم تهران و حومه خواستند با همكاري بيشتر، چند روز آينده را اگر چه سرد است، اما با وسايل ديگر خود را گرم كنند».
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن