تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819708848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين واحد تصفيه خانه جنوب تهران سال اينده به بهره برداري مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نخستين واحد تصفيه خانه جنوب تهران سال اينده به بهره برداري مي رسد
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/10/23
مدير نظارت بر اجراي تصفيه خانه هاي فاضلاب تهران گفت: نخستين واحد تصفيه خانه جنوب تهران اواخر خرداد سال آينده به بهره برداري مي رسد.
به گزارش خبرنگار ما ، ميرباقر اسماعيلي در حاشيه بازديد خبرنگاران از مراحل ساخت تصفيه خانه فاضلاب جنوب تهران اضافه كرد : اين نخستين تصفيه خانه مجهز ايران است كه به فناوري روز تجهيز شده است و تا پايان سال اينده 4 واحد آن به بهره برداري مي رسد.
وي افزود : اين تصفيه خانه در فضايي به مساحت 110 هكتار احداث شده است و پيش بيني مي شود اين تصفيه خانه معادل 4 ميليون و 200 هزار نفر ظرفيت را براي تصفيه فاضلاب فراهم آورد .
مدير نظارت بر اجراي تصفيه خانه هاي فاضلاب تهران افزود: اين تصفيه خانه در 8 واحد 550 هزار نفري احداث مي شود و هم اكنون نيز مشغول ساخت 6 واحد تصفيه خانه در جنوب تهران هستيم .
اسماعيلي گفت: 2 واحد اين تصفيه خانه با منابع داخلي از جمله حق انشعاب و 4 واحد با وام (فاينانس) دريافتي از بانك جهاني در حال ساخت است كه تا پايان سال اينده تكميل مي شود و هر واحد معادل 1 و 3 متر مكعب تصفيه فاضلاب را انجام مي دهد.
وي افزود: اين 4 واحد معادل دو ميليون و 100 هزار نفر جمعيت را تحت پوشش دارد كه حدود 5 و 2 دهم متر مكعب در ثانيه فاضلاب توليد مي كنند.
مدير نظارت بر اجراي تصفيه خانه هاي فاضلاب تهران با بيان اينكه آب تصفيه شده به عنوان حقابه هاي كشاورزي مورد استفاده قرار مي گيرد گفت : اين تصفيه خانه پس از اغاز به كار ، منطقه كشاورزي دشت ورامين را تحت پوشش قرار مي دهد و بخشي ديگر نيز براي منطقه شهر ري استفاده مي شود.
وي افزود: با توجه به فازبندي طرح اميدواريم كه تا سال 1410 ، بيست واحد تصفيه خانه كه هر واحد 525 هزار نفر و در مجموع 10 و نيم ميليون نفر را در تهران تحت پوشش قرار مي دهد ، ساخته شود.
اسماعيلي گفت: در صورت ساخت 6 واحد اين تصفيه خانه كه 8 متر مكعب بر ثانيه فاضلاب را تصفيه مي كند ، معادل 70 هزار هكتار را براي بخش كشاورزي تامين خواهد كرد كه علاوه بر اين ميزان لجن توليدي نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي افزود: همچنين گاز متان توليدي (ناشي از تصفيه) نيز در بار نهايي مي تواند 5 مگاوات برق توليد كند كه اين ميزان در شرايط بهره برداري كامل از 4 واحد تصفيه خانه 70 درصد انرژي مورد نياز خود را تامين مي كند.
مدير نظارت بر اجراي تصفيه خانه هاي فاضلاب تهران گفت: اين طرح خرداد سال 83 اغاز شد و قرار بود 39 ماهه به اتمام برسد اما برخي مشكلات از جمله كمبود مصالح و سيمان باعث شد كه اتمام ان به تاخير بيفتد و اكنون نيز مشكلات رفع شده است .
وي افزود: براي ساخت اين طرح از كنسرسيومهاي داخلي و خارجي استفاده شده و قراردادها نيز به صورت طراحي ، ساخت و بهره برداري است.
اسماعيلي گفت: براي اجراي شبكه فاضلاب شهر تهران از جمله شبكه تونل ، تصفيه خانه ، نصب و انشعاب ها بر اساس برآورد سال 86 ، حدود 2 هزار و 600 ميليارد تومان منابع مالي نياز است .
وي افزود: در فاز نخست اين طرح90 درصد و فاز دوم ان 12 درصد هزينه شده و براي تكميل شدن هر 5 فاز به دو هزار و 381 ميليارد تومان نياز است .
مدير نظارت بر اجراي تصفيه خانه هاي فاضلاب تهران گفت: برآوردها مبني بر اين است كه در تهران بايد 9 هزار كيلومتر شبكه فاضلاب اجرا شود و فاضلاب هاي كه جمع آوري مي شود در چند نقطه بايد مورد تصفيه قرار گيرد كه يكي از اين نقاط ،تصفيه خانه جنوب شهر تهران است .
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن