تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820656656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرخه معيوب ژانر كمدي ـ 2 /رونق بازار كمدي‌هاي تلويزيوني حاصل قانون عرضه و تقاضا است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: چرخه معيوب ژانر كمدي ـ 2 /رونق بازار كمدي‌هاي تلويزيوني حاصل قانون عرضه و تقاضا است
همايون اسعديان توليد انبوه فيلم‌هاي كمدي را ناشي از قانون عرضه و تقاضا و نياز گروهي از مخاطبان به اين آثار دانست.

كارگردان مجموعه‌هاي "راه بي‌پايان" و "بچه‌هاي خيابان" درباره رونق كمدي‌هاي تلويزيوني در سينما به خبرنگار مهر گفت: توليد كمدي‌هايي كه متاثر از طنزهاي تلويزيوني و فيلم‌هاي 90 دقيقه‌اي هستند محصول شرايط است و كارگردان و تهيه‌كننده كمترين تاثير را در شكل‌گيري اين جريان دارند.

اسعديان ادامه داد: سينماي ايران در سال 50 فيلم توليد مي‌كند و قطعا نمي‌توان انتظار داشت تمام اين آثار فيلم‌هايي فاخر و ارزشمند باشند. اگر در ميان اين فيلم‌ها پنج فيلم ارزشمند، 10 فيلم متوسط و 30 فيلم تجاري موفق و حرفه‌اي داشته باشيم مي‌توانيم بگوييم سال سينمايي خوبي را پشت سر گذاشته‌ايم.

كارگردان فيلم سينمايي "شوخي" گفت: تماشاگري كه در تهران فيلم مي‌بيند با تماشاگر شهرستاني تفاوت دارد. مخاطبي كه در سينما آزادي فيلم مي‌بيند با تماشاگري كه در سينماهاي مناطق جنوب تهران به تماشاي فيلم مي‌نشيند سليقه‌اي متفاوت دارد و بايد براي اين مخاطبان با همه تفاوت‌هايشان فيلم ساخت. اين كمدي‌ها مخاطب دارند و به همين دليل توليد مي‌شوند.

وي افزود: نبايد محصولات تلويزيوني و بازيگران آن را در سطحي پائين‌تر نسبت به سينما بدانيم و با نگاهي كلي و از دور اين آثار را نفي كنيم. در ميان فيلم‌هاي تلويزيوني آثاري قابل توجه وجود دارند، اما اين فيلم‌ها كمتر به نسخه 35 ميليمتري تبديل مي‌شوند و روي پرده مي‌آيند.

اسعديان گفت: سينماي ايران به سمتي برده شده كه تهيه‌كننده براي توليد فيلم به راهكار تجربه‌شده و مسيرهاي سريع فكر مي‌كند تا سرمايه‌اش را برگرداند. توليد اين آثار محصول يك زنجيره است كه نقش مديريت سينما و سياستگذاري را در آن نمي‌شود ناديده گرفت. از بخش خصوصي حمايت نمي‌شود و نمي‌توان انتظار داشت تعداد فيلم‌هاي ارزشمند بيش از توليدات عامه‌پسند شود.

كارگردان فيلم‌هاي تلويزيوني "ده رقمي" و "رنگ و ترنج" با اشاره به اينكه نبايد سليقه مخاطب را با ساخت آثار نازل پائين آورد گفت: در بازاري كه شرايط درست بر آن حاكم نيست و صنعت سينما با همه ويژگي‌هايش معني ندارد، براي رسيدن به موفقيت به سليقه‌اي كه روي فروش فيلم‌ها تاثير مي‌گذارد بيشتر اهميت داده مي‌شود.
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن