تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820440846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شبكه شتاب نگاري سيستان و بلوچستان تكميل شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شبكه شتاب نگاري سيستان و بلوچستان تكميل شد
اجتماعي. زلزله
مديركل ستاد حوادث پيش بيني نشده سيستان و بلوچستان اعلام كرد: با نصب ‪ ۴۹‬دستگاه شتاب نگار زمين لرزه توسط مركز تحقيقات ساختمان و مسكن ايران، شبكه شتاب نگاري اين استان تكميل شد.

"حجتعلي شايانفر" روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: يك ايستگاه لرزه نگاري در زاهدان فعال و ساخت ايستگاه ديگر در چابهار، ‪۶۰‬ درصد پيشرفت اجرايي دارد.

وي اضافه كرد: تجهيز كشور به شبكه‌هاي شتاب نگاري و لرزه‌نگاري با توجه به نقش داده‌هاي آنها در مهندسي زلزله، طراحي سازه‌هاي مقاوم، استاندارد سازي ساختمانها، اعمال جدي آيين نامه‌ها و مقررات مربوط به مقاوم سازي در پيشگيري از سوانح ناشي از زلزله ضروري است.

شايانفر ادامه داد: فلات ايران از مناطق زلزله خيز جهان است و قرار گرفتن آن بر روي گسل آلپ هيماليا موجب شده بيشتر مناطق كشور در معرض خطر جدي زمين لرزه قرار گيرد.

او اظهار داشت: زمين لرزه‌هاي ايران بيشتر در پنج منطقه كلي رشته كوه البرز، زاگرس و بخشهاي شمالي سيستان و بلوچستان يا ايران مركزي و نواحي جنوبي استان از جمله كپه داغ و مكران رخ مي‌دهند.

شايانفر اضافه كرد: زمين لرزه‌هاي به‌وقوع پيوسته در زون مكران از تراكم كمتري در مقايسه با ساير زلزله‌هاي كشور برخوردار بوده اند.

او ادامه داد: زلزله‌هاي نواحي شمالي استان به علت فعاليت مجدد گسلهاي حواشي زون ساختماني نهبندان خاش، گسل زابلي و گسل زاهدان رخ مي‌دهند.

مديركل ستاد حوادث پيش بيني نشده استان، گسل‌هاي زاهدان، سفيدآبه، نهبندان، زابلي و سراوان را از جمله گسل‌هاي فعال استان برشمرد.

او گفت: در بخشهاي جنوبي سيستان و بلوچستان نيز گسل‌هاي مهمي از جمله گسل ساحلي مكران و قصرقند وجود دارند.

شايانفر انجام مطالعات بررسي بلاياي زمين شناختي و تهيه نقشه‌هاي گسل ها و لرزه خيزي، ريز پهنه بندي لرزه‌اي شهرستان زاهدان و چابهار، تحليل آسيب پذيري و بهسازي لرزه‌اي ساختمانهاي نهادهاي دولتي را از اقدامهاي موثر اين ستاد در كاهش آسيبهاي زلزله در استان عنوان كرد.

او ادامه داد: مقاوم‌سازي بخشهاي فوريتي بيمارستانها، ساختمانهاي استانداري، فرمانداريها، آتش نشاني‌ها و مدارس در دستور كار اين ستاد قرار دارد.

مديركل ستاد حوادث پيش بيني نشده سيستان و بلوچستان مهمترين عوامل پديد آمدن خسارتهاي ناشي از زلزله را فقدان ايمني و مقاوم سازي بناها و فرسوده بودن بافتهاي شهري و روستايي برشمرد.

وي گفت: نداشتن درك صحيح و دانش فني براي ايجاد سازه‌هاي مقاوم در برابر زلزله و فقدان توانايي فني كارگران و دست‌اندركاران ساخت و ساز از ديگر مشكلات كشور در هنگام بروز بلاياي طبيعي همچون زمين لرزه محسوب مي‌شود.ك/‪۳‬ ‪۶۵۹/۵۶۹/۷۳۱۵‬
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن