تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805575872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقاومت رزمندگان فلسطيني در دروازه هاي غزه، خان يونس و رفح


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مقاومت رزمندگان فلسطيني در دروازه هاي غزه، خان يونس و رفح


خبرگزاري ها: اسرائيل درپي ناكامي هاي چند روز اخير و عدم موفقيت در پيشروي به سوي شهر غزه تصميم گرفت 30 هزار سرباز ذخيره ديگر را وارد جنگ كند اما مقاومت رزمندگان فلسطيني در دروازه هاي غزه، خان يونس و رفح ادامه دارد. مرحله سوم نبرد شامل تلاش اسرائيل براي ورود به شهرها و اردوگاه هاست و برخي ناظران معتقدند كه در اين مرحله 30 هزار سرباز ذخيره كه روز گذشته آموزش هايشان براي جنگيدن به پايان رسيده، شركت مي كنند. از سوي ديگر شاهدان عيني ديروز از حركت تعدادي از تانك هاي رژيم صهيونيستي از فرودگاه بين المللي غزه به سمت مرزهاي مصر و فلسطين خبر دادند.

شاهدان عيني از ساكنان مناطق شرق رفح در جنوب نوار غزه اطلاع دادند كه تعدادي از تانك هاي رژيم صهيونيستي كه از چهار روز پيش در فرودگاه بين المللي غزه در جنوب شرقي شهر مستقر بودند، از فرودگاه بين المللي غزه به سمت مرزهاي مصر و فلسطين حركت كردند.
شاهدان عيني ابراز داشتند كه بيش از
20 تانك رژيم صهيونيستي از داخل فرودگاه به سمت منطقه مذكور قبل از رسيدن تانك هاي جديد به فرودگاه حركت خود را آغاز كردند و احتمال دارد كه نيروهاي اشغالگر صهيونيستي محور صلاح الدين را اشغال كنند. همزمان با اين حركت، تانك ها و هواپيماها منطقه مرزي مصر و فلسطين، جايي كه صدها تونل قرار دارد را به شدت بمباران كردند. منابع محلي و شاهدان عيني، افزودند: هواپيماهاي رژيم صهيونيستي اطلاعيه هايي كه ساكنان را به تخليه و ترك خانه هايشان تا ساعت بيست فرامي خواند، در برخي از محلات شهر رفح در جنوب نوار غزه پخش كردند.حملات جنگنده هاي اسرائيل به نوار غزه همچنان ادامه دارد و صبح ديروز سه كانال زيرزميني در نوار مرزي رفح در جنوب غزه هدف اين بمباران ها قرار گرفت. نيروهاي ارتش رژيم اشغالگر با پيشروي به شهر رفح 10 منزل فلسطيني را در اين منطقه ويران كردند.
شبكه فلسطين اليوم به نقل از منابع محلي غزه آورده است: تانك ها و بولدوزر هاي اسرائيل وارد منطقه كرم ابومعمر واقع در شمال شرق رفح شدند و منازل مذكور را ويران نمودند.
به گفته اين منابع، عمليات پيشروي با حمايت گسترده هلي كوپترهاي اسرائيل انجام شد. همزمان با درگيري هاي رفح، در منطقه جباليا در شمال غزه نيز نبردهاي سنگين زميني بين طرفين ادامه دارد.
در حالي كه عمليات نظامي اسرائيل به غزه وارد سومين هفته شده است، حملات هوايي و خمپاره اي اين رژيم به غزه همچنان ادامه دارد و بنا به گزارش منابع پزشكي تعداد شهداي اين حملات از مرز 800 تن فراتر رفته است. نيمي از اين شهدا زن و كودك هستند. همزمان با اينكه وزير امور خارجه اسرائيل با تعيين هر گونه جدول زماني براي پايان حملات صهيونيست ها به غزه مخالفت كرده است، منابع اين رژيم از آمادگي هزاران نيروي ذخيره براي ورود به غزه خبر دادند. اين در حالي است كه در حملات صهيونيست ها به غزه تاكنون 810 تن شهيد و 3330 تن زخمي شده اند.

اعزام هيات حماس به قاهره

جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس ) اعلام كرد: «عماد العلمي و محمد نصر از اعضاي دفتر سياسي اين جنبش، درباره طرح مصر براي توقف حملات صهيونيست ها به غزه و لحاظ كردن نظرات حماس در قاهره به مذاكره مي پردازند.»هيات مذاكره كننده جنبش مقاومت اسلامي فلسطين ديروز راهي قاهره شدند.

هيات پارلمان اروپا به غزه رفت

يك هيات از پارلمان اتحاديه اروپا با هدف اعلام حمايت از غيرنظاميان غزه و رايزني جهت توقف درگيري ها ديروز از گذرگاه رفح وارد غزه شد. ديروز لوييزا مورگانتيني نماينده پارلمان اتحاديه اروپا كه رياست اين هيات را بر عهده دارد، تاكيد كرد: «عملاً كشتار روزانه كودكان، زنان و مردان بيگناه، ويران كردن منازل، ساختار هاي زيربنايي، مساجد و كليسا ها و همچنين محاصره مردم فلسطين در غزه براي هيچ كس ممكن نيست و ما پيام خود را مبني بر ضرورت آتش بس فوري و پس از آن تلاش گسترده جهت پايان اشغالگري ها در اراضي فلسطيني در اين سفر اعلام خواهيم كرد.»اين هيات در غزه ميهمان آژانس كار و امداد به آوارگان فلسطيني (آنروا) خواهد بود.

نشست فوق العاده سران عرب در كويت

روزنامه كويتي النهار از برگزاري نشست فوق العاده سران عرب در كويت در خصوص تحولات غزه خبر داد. با توجه به در پيش بودن اجلاس اقتصادي سران عرب در كويت (19 و 20 ژانويه)، براساس توافق انجام شده با اتحاديه عرب و وزيران امور خارجه كشورهاي عربي قرار است نشست فوق العاده سران عرب در خصوص تجاوز اسرائيل به غزه نيز در كويت برگزار شود. النهار افزود: «در اين نشست كليه رهبران عرب حضور خواهند داشت و احتمال دارد نمايندگاني از حماس نيز به همراه هيات دولت ملي فلسطين شركت داشته باشند.»به نوشته اين روزنامه، منابع آگاه خاطرنشان كردند كه با توجه به شرايط منطقه و حجم حملات اسرائيل به غزه و تلفات انساني ناشي از آن، كويت با استفاده از فرصت حضور سران عرب در اين كشور، پيشنهاد كرده است كه ميزبان نشست فوق العاده سران عرب در ارتباط با تحولات غزه نيز باشد.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن