تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805665719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسعه دانش بيونيك; از بازوي هوشمند تا زانوي متفكر !


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: توسعه دانش بيونيك; از بازوي هوشمند تا زانوي متفكر !
يكي از مهم ترين دستاوردهاي علمي تحقيقاتي دانشمندان كمتر از يك دهه گذشته ابداعات و يافته هاي ارزشمند آنها در زمينه دانش «بيونيك»، توليد اندام هاي هوشمند و روباتيكي براي انسان بوده است. در چند سال اخير تحقيقات گسترده اي در زمينه اندام هاي بيونيكي انجام شده كه امروز به شرح مهم ترين آنها مي پردازيم.
زانوي هوشمند: چندي پيش محققان هوش مصنوعي دانشگاه MIT به سرپرستي «هاگ هر» و «آري وينكلفيلد» موفق به ارائه زانوي مصنوعي شدند كه به گونه اي هوشمندانه عمل مي كند. به بياني ديگر شايد بتوان به گونه اي شجاعانه مدعي شد كه اين عضو هوشمند مي تواند فكر كند! البته پيش از اين نيز سامانه هاي زانويي الكترونيكي نيز ارائه شده اند كه بايد پيش از كاشته شدن در بدن توسط يك متخصص برنامه ريزي شوند. اما زانوي بيونيكي RHEO حركات نرم و طبيعي را بصورت هوشمندانه و متكي بر خود انجام مي دهد. اين ارتقا» خيره كننده بواسطه استفاده از حسگرهايي ويژه براي تشخيص شيوه و محل حركت فرد ايجاد شده است.
بازوي بيونيكي: ناتوانان حركتي كه بصورت مادرزادي يا در جريان تصادفات دست و يا دستان خود را از دست داده اند با استفاده از بازوي بيونيكي انستيتو بازپروري «شيكاگو»، اميد بيشتري به داشتن زندگي طبيعي تر پيدا كرده اند. بازوي مصنوعي كه در اين مركز تحقيقاتي ابداع شده تقريبا از نظر كاربردي تفاوت چنداني با بازوي طبيعي ندارد بطوريكه فرد مي تواند با استفاد از قدرت فكر خود آن را به حركت درآورد. دكتر«تاد كوكين» از انستيتو بازپروري «شيكاگو» اين فناوري نوين را ارائه كرده و توانسته آن را با استفاده از عصب هاي موتوري سالم به مغز فرد معلول متصل كند.
پروتزهايي براي مغز:همين عبارت كوتاه يعني «پروتزهايي براي مغز»، هيجان خاصي را ايجاد مي كند. جايگزين ساختن بخشي از مغز به سادگي پيوند بازوي مصنوعي هوشمند به فرد معلول نيست، اما در آينده اي نه چندان دور و به لطف پيشرفت هاي صورت گرفت در چند سال اخير چنين پروژه اي عملي خواهد شد. «تئودور برگر»، از اساتيد دانشگاه كاليفرنياي جنوبي در اين سال موفق به تراشه رايانه اي شد كه مي توان از آن به جاي بخشي از مغز كه حافظه كوتاه مدت و درك سه بعدي را انجام مي دهد استفاده كرد. بي شك استفاده از اين فناوري نوين در بيماران مبتلا به «پاركينسون» از جمله اهداف دانشمندان در ارائه اين فناوري نوين بوده است.
رشد دوباره استخوان:از دهه 60 ميلادي به اين سو، محققان پروتئين هايي را شناسايي كرده اند كه مي تواند بافت هاي استخواني را براي توليد وصله هاي استخواني در بخش هاي آسيب ديده، تحريك كنند اما تاكنون اين تلاش ها ثمر خاصي نداشته اند چون معمولا نمونه هاي نادرست توليد شده و يا توليد اين نمونه ها در نقطه اي به جز نقطه مورد نظر صورت مي گرفته است. اما به تازگي و در قالب تلاش هايي كه از سال2005 آغاز شده، محققان دانشگاه كاليفرنيا در «لس آنجلس» اين مشكل را حل كرده اند و اين همه به لطف استفاده از پروتئين خاصي صورت گرفت است كه تنها رشد مجدد سلول هاي استخواني در نقاط مورد نظر را موجب مي شود. اين پروتئين 1-UCB نام داشته و مي تواند تحريك بخش هاي مشخصي از بافت استخواني براي توليد مجدد استخوان در نقاط مورد نظر را موجب شود.
 شنبه 21 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن