تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820616272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحولات غزه در 24 ساعت گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تحولات غزه در 24 ساعت گذشته
با وجود گذشت 15 روز از حملات گسترده و تمام عيار رژيم صهيونيستي به باريكه غزه كه تاكنون منجر به شهادت و زخمي شدن بيش از 4000 نفر از مردم اين منطقه شده است،مقاومت رزمندگان فلسطيني مانع از به نتيجه رسيدن اهداف رژيم صهيونيستي از اين جنگ شده است.

امروز شنبه با آغاز سومين هفته از حمله‌ي گسترده رژيم صهيونيستي به نوار غزه، درگيري‌هاي شديد بين مبارزان گروه‌هاي مقاومت فلسطين و نيروهاي رژيم صهيونيستي كه قصد پيشروي به شهرهاي غزه را دارند، هم چنان ادامه دارد.

آخرين خبرها حاكي از آن است كه درگيري شديدي در بيت‌لاهيا در شمال نوار غزه بين نيروهاي مقاومت فلسطين و نظاميان صهيونيست در جريان است .

همچنين صبح امروز درگيري‌هاي شديد بين نيروهاي مقاومت فلسطين و نيروهاي اشغالگر در منطقه العطاطره در شمال غزه روي داد كه طي آن مبارزان فلسطيني مانع از نفوذ نيروهاي صهيونيست به اين منطقه شدند و توانستند حدود 12 سرباز صهيونيست را از پاي در آورند.

همچنين بنابر آخرين اخبار نظاميان صهيونيستي ضمن حملات هوايي به مناطق مختلف غزه در تلاش هستند كه از طريق گذرگاه صوفا و كيزوويم وارد اين منطقه شوند.

بر اثر حملات امروز رژيم صهيونيستي به نقاط مختلف نوار غزه تاكنون 5 فلسطيني به شهادت رسيدند.

روز گذشته نيز جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي 70 نقطه را در مناطق مختلف غزه بمباران كردند و در آن حتي از بمب‌هاي فسفري سفيد استفاده كردند. تنها در حملات ديروز به غزه 35 فلسطيني شهيد و ده‌ها نفر ديگر زخمي شدند.

***تصويب قطعنامه غير الزام آور1860و واكنش ها نسبت به آن
حملات رژيم صهيونيستي به غزه در حالي انجام مي گيرد كه شوراي امنيت سازمان ملل متحد پنجشنبه شب با تصويب قطعنامه اي با 14 راي مثبت، بدون راي منفي و با راي ممتنع آمريكا، خواستار آتش بس فوري و پايدار در غزه شد.
در اين قطعنامه نامي از جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) برده نشده است. در اين قطعنامه كه براي تل آويو الزام آور نيست، از وخامت خشونت و تعميق بحران انساني در نوار غزه ابراز نگراني و بر ضرورت باز كردن تمام گذرگاه هاي مرزي و دستيابي به يك صلح پايدار ميان اعراب و اسرائيل تاكيد شده است.
در قطعنامه مصوب شورا بر ضرورت يك آتش بس فوري و پايدار كه به خروج كامل نيروهاي اسرائيلي از غزه منجر گردد تاكيد شده است. با وجود اين درخواست، نيروهاي اسرائيلي تا زمان وجود يك آتش بس پايدار مجبور نخواهند بود از نوار غزه خارج شوند.
روز گذشته تزيپى ليونى، وزير امور خارجه رژيم صهيونيستى در واكنش به قطعنامه شماره ???? شوراى امنيت اعلام كرد: ما بر اساس برنامه هاى خودمان عمل مى كنيم. اما يك مقام رژيم صهيونيستى فاش كرد كه كابينه اين رژيم براى بررسى قطعنامه ياد شده نشست اضطرارى برگزار مى كند.
از سوي ديگر حماس قطعنامه شوراى امنيت را به معناى شكست رژيم صهيونيستى اعلام كرد. سامى ابوزهرى، از رهبران حماس تأكيد كرد: دعوت بين المللى براى آتش بس فورى نتيجه پايدارى و مقاومت فلسطينيان و حمايت ملت هاى عربى و اسلامى است. سخنگوى حماس در عين حال ناديده گرفتن نقش اين جنبش در تنظيم قطعنامه را نقص اصلى آن دانست و گفت: چنين قطعنامه اى براى اين جنبش الزام آور نيست و تعهدى را ايجاد نمى كند.
حماس همچنين هشدار داد كه برخى مفاد قطعنامه كه پيش نويس آن از سوى انگليس و برخى طرف هاى عربى تنظيم شده، بر اقدام هاى خطرناكى مثل استقرار نيروهاى بين المللى در مرز غزه و منع مبارزه با صهيونيست ها تأكيد ورزيده است.
ابوعماد الرفاعي نماينده جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز تاكيد كرد قطعنامه صادره از شوراي امنيت هيچ تضمين امنيتي به فلسطينان نمي دهد و رژيم صهيونيستي به جنايات خود در غزه ادامه خواهد داد.
وي افزود، قطعنامه شوراي امنيت حتي كم ترين خواسته طرف فلسطيني و حماس را پاسخ نمي دهد و به همين جهت هرگز الزام آور نخواهد بود.
الرفاعي گفت: اين قطعنامه هيچ اشاره اي به جنايات رژيم صهيونيستي در كشتار غيرنظاميان اعم از كودكان و زنان فلسطيني نكرده است و بي شك اسرائيل به حملات خود ادامه خواهد داد و به آن شدت نيز خواهد بخشيد.
از سوي ديگر محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين قطعنامه 1860 شوراي امنيت را گامي مهم براي متوقف ساختن جنگ و خونريزي در غزه دانست و بر ضرورت اجراي اين قطعنامه تاكيد كرد.
به نوشته روزنامه فلسطيني الحياه الجديده، صائب عريقات، مذاكره كننده ارشد فلسطين تاكيد كرد: محمود عباس ضمن استقبال از اين قطعنامه آن را گامي براي اتخاذ تدابير ديگر جهت پايان دادن به بحران غزه دانسته است.
وي افزود: رييس تشكيلات خودگردان فلسطين در تماس‌هاي مداوم با رهبران جامعه بين‌المللي توقف هر چه سريعتر جنگ غزه و رسيدگي به بحران انساني حاكم بر اين منطقه را خواستار مي‌شود.
در همين زمينه كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا امروز در مراسم امضاي توافقنامه‌ي همكاري‌هاي استراتژيكي بين آمريكا و گرجستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عدم اعطاي راي مثبت آمريكا به قطعنامه 1860 شوراي امنيت در راستاي اعطاي فرصت بيشتر به بررسي طرح پيشنهادي حسني مبارك، رييس جمهور مصر براي برقراري آتش بس صورت گرفته است.
وي با تاكيد بر زود هنگام بودن تصويب قطعنامه 1860،عنوان داشت: بهتر است زمان بيشتري براي بررسي ابعاد اين طرح داده شود.
رايس همچنين تاكيد كرد: قطعنامه 1860 با قطعنامه 1701 در خصوص پايان جنگ اسراييل به لبنان در سال 2006 برابر نيست، زيرا قطعنامه 1701 بين دو كشور عضو سازمان ملل متحد يعني اسراييل و لبنان صادر شد، اما قطعنامه 1860 در ارتباط با يك سازمان تروريستي و يك كشور عضو سازمان ملل متحد است!
رايس بار ديگر ضمن دفاع از حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه گفت: اسراييل از خود در برابر حملات موشكي حماس دفاع مي‌كند.
در تحولي ديگر بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد، در تماس تلفني با ايهود المرت نخست وزير رژيم صهيونيستي، نارضايتي خود را از عدم توجه اين رژيم به قطعنامه 1860 شوراي امنيت مبني بر توقف فوري درگيري‌ها در غزه اعلام كرد.
ميشله مونتاس سخنگوي سازمان ملل متحد، اظهار داشت: بان كي مون در اين تماس تلفني نگراني خود را از ادامه خشونت‌ها در غزه با وجود صدور قطعنامه 1860 شوراي امنيت اعلام كرده و ابراز اميدواري كرده است كه هر چه سريعتر به بحران غزه پايان داده شود.
وي هم چنين تصريح كرد: شوراي امنيت مسوول حفظ صلح و امنيت بين‌المللي است و بايد به قطعنامه‌هاي صادره از سوي اين شورا احترام گذاشته شود.
مونتاس خاطر نشان كرد: بان كي مون در تماس‌هاي تلفني با رهبران سياسي منطقه و جامعه بين‌المللي بدنبال ايجاد تضميني براي اجراي بدون تاخير قطعنامه 1860 شوراي امنيت است و در اين تماس‌ها رهبران منطقه را نسبت به ايجاد پيشرفت در اين خصوص تشويق مي‌كند.

***رايزني هاي ديپلماتيك
خاوير سولانا رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا كه به آنكارا سفر كرده است، پس از ديدار با عبدالله گل ريئس‌جمهور تركيه و رجب طيب اردوغان نخست وزير اين كشور، در يك كنفرانس خبري اظهار داشت: اتحاديه اروپا معتقد است با توجه به اوضاع انساني نوار غزه كه به شرايط خطرناك رسيده است، ايجاد آتش‌بس بين طرف‌هاي درگير در اين منطقه ضروري است.
وي با اشاره به طرح مشترك مصر و فرانسه براي ايجاد آتش‌بس در غزه گفت: نيكولا ساركوزي رئيس‌جمهور فرانسه به نمايندگي از سوي اتحاديه اروپا ضمن هماهنگي با رهبران مصر اين طرح را بررسي مي‌كند كه تا كنون مورد استقبال تعدادي از طرف‌ها از جمله اسرائيل قرار گرفته است.
سولانا خاطرنشان كرد: اتحاديه اروپا از توقف فوري حملات و درگيري‌ها در غزه حمايت مي‌كند و آماده است در صورت وجود تضمين‌هاي لازم كمك‌هاي ضروري را به غزه ارسال كند.
وي درخصوص مذاكراتش با رهبران تركيه درباره تحولات غزه گفت: مذاكرات نتيجه‌بخشي انجام شد و اتحاديه اروپا و تركيه موضعي مشترك در قبال اين تحولات دارند.
از سوي ديگر، نيكولا ساركوزي رئيس‌جمهور فرانسه در ديدار با آنگلا مركل صدراعظم آلمان در پاريس، توقف جنگ غزه را مستلزم ارائه‌ي تضمين‌هاي امنيتي به رژيم صهيونيستي مبني بر توقف حملات موشكي گروه‌هاي فلسطيني به سرزمين‌هاي اشغالي دانست!
ساركوزي و مركل همچنين آمادگي كشورهايشان را براي مشاركت در روند صلح در خاورميانه اعلام كردند.
توني بلر نماينده‌ي ويژه‌ي كميته‌ي چهار جانبه‌ي صلح نيز در گفت‌وگو با يك شبكه‌ي راديويي اروپا حمايت از طرح پيشنهادي مصر براي ايجاد آتش‌بس در غزه را خواستار شد.
وي عنوان داشت: امكان دستيابي به توافقنامه‌ي صلح از طريق پيگيري و بررسي طرح مشترك فرانسه و مصر درباره‌ي آتش بس وجود دارد و ما بايد تمام تلاش‌مان را در شرايط كنوني بر اين طرح متمركز سازيم.
بلر گفت: از اين طريق مي‌توان به توافقنامه‌اي متشكل از سه بند مهم توقف درگيري‌ها، بستن كانال‌هاي زيرزميني و بازگشايي گذرگاه‌هاي مرزي دست يافت.
بشار اسد رييس‌جمهور سوريه گفت: چنانچه اسرائيل حملاتش را به غزه متوقف سازد، حماس آماده حصول توافق است.
رئيس‌جمهور سوريه، تصريح كرد: چنانچه پاريس بتواند اسرائيل را نسبت به توقف حملات به غزه و بازگشايي گذرگاه‌هاي اين منطقه قانع سازد، سوريه نيز مي‌تواند نقش موثري را در قانع ساختن حماس نسبت به پذيرش آتش‌بس ايفا كند.
اسد در ادامه افزود: حمايت سوريه از جنبش حماس فراتر از مسائل سياسي نيست و دمشق معتقد است حماس همچنان آماده امضاي توافقنامه آتش‌بس است.
قرار است فرانك والتر اشتاين ماير وزير امور خارجه‌ي آلمان نيز امروز راهي مصر و سرزمين‌هاي اشغالي شود.
همچنين مقامات چيني امروز شنبه اعلام كردند كه يك نماينده از اين كشور به منظور پيوستن به تلاشهاي بين المللي براي پايان دادن به جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه در روزهاي آينده به مصر و سرزمينهاي اشغالي فلسطين سفر خواهد كرد.
آخرين خبرها حاكي است كه هيئتي سه نفره از مقامات حماس روزگذشته براي بررسي طرح آتش بس مصر به قاهره سفر كرده است.
از سوي ديگرامروز روزنامه كويتي النهار از برگزاري نشست فوق العاده سران عرب در كويت در خصوص تحولات غزه خبر داد.
محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين،امروز از طرفهاي درگير در غزه خواست تا طرح پيشنهادي مصر براي تحقق آتش بس را بپذيرند.
وي پس از ديدار با حسني مبارك رييس جمهور مصر، در يك كنفرانس مطبوعاتي در قاهره اظهار داشت: هدف اصلي ما توقف هر چه سريعتر حملات در غزه است.
وي عنوان داشت: ما تماس‌هايي با طرف اسراييلي جهت توقف حملات به غزه انجام داديم و اين هدف اصلي ما محسوب مي‌شود و پس از آن بايد به فعال سازي طرح مصر براي آتش بس پرداخت.
محمود عباس هم چنين در خصوص برخي ملاحظات جنبش حماس و يا حتي رژيم صهيونيستي نسبت به طرح پيشنهادي مصر گفت: شرايط كنوني به ما اجازه وقت كشي نمي‌دهد و طرفين درگير بايد طرح مصر را براي تحقق آتش بس بپذيرند.
وي عنوان داشت: طرح پيشنهادي مصر ابزار اجراي قطعنامه 1860 شوراي امنيت محسوب مي‌شود و در مفاد اين قطعنامه علنا به اين مساله اشاره شده است.

***ميزان تلفات از ابتداي جنگ تا كنون
از آغاز حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه و در پي حملات توپخانه‌يي‌، بمباران‌هاي هوايي درگيري‌هاي زميني و حملات دريايي كه همچنان ادامه دارد، حدود 810 فلسطيني به شهادت رسيده و 3350 تن ديگر زخمي شده اند كه دوسوم شهدا و زخمي ها كودكان و زنان بوده اند.جنبش حماس در گزارش تلفات صهيونيست ها در 2 هفته جنگ اعلام كرد كه تاكنون حدود 50 نظامى صهيونيست كشته و حدود 100 تن زخمى شده اند. منابع خبرى صهيونيست ها نيز خبر هلاكت 10 نظامى و بيش از 90 زخمى اسرائيلى را تأييد كردند.

***ادامه اعتراضات جهاني در محكوميت جنايات اسرائيل
جنايات اسرائيل در استمرار حملات به نوار غزه در حالي ادامه دارد كه رايزني و تلاش سازمان هاي بين المللي حقوق بشر و سازمان ملل متحد و تظاهرات مردم جهان براي وارد كردن فشار به سران اين رژيم به منظور آتش بس همچنان رو به افزايش است و گروه اخوان المسلمين كماكان به تلاش خود براي وادار ساختن مقامات مصري به بازگشايي گذرگاه رفح ادامه مي دهد.
اقشار مختلف مردم در كشورهاي يمن، سومالي، عراق، سوريه، لبنان، مراكش، موريتاني، الجزاير، تونس، ليبي، اندونزي، تركيه،آذربايجان، انگليس و بلژيك با شركت در راهپيمايي هاي گسترده ضمن سر دادن شعارهايي در حمايت از مردم مظلوم فلسطين،اسرائيل را جنايتكار جنگي خوانده و خواستار پايان حملات اين رژيم به غزه شدند.
در همين راستا سازمان جهاني صليب سرخ با انتقاد شديد از ارتش اشغالگر صهيونيستي،اقدامات اين رژيم در ممانعت از ورود آمبولانس ها و كمك هاي انسان دوستانه به غزه را نقض آشكار قوانين بين المللي خواند.آنروا نيز در پي ادامه تهديدات اسرائيل عليه كاركنان اين سازمان،در صدد است فعاليت هاي خود را براي مدتي در غزه متوقف كند.
شوراي حقوق بشر سازمان ملل نيز انجام تحقيقات مستقل در زمينه نقض قوانين بين‌المللي حقوق بشر در جريان تجاوزات رژيم صهيونيستي به نوار غزه را خواستار شد.

نظرات كاربران:
 شنبه 21 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن