تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820380250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بخاطر بحران اقتصادي دولت المان به دنبال بسته جديد است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بخاطر بحران اقتصادي دولت المان به دنبال بسته جديد است
تهران ، واحد مركزي خبر ، اقتصادي 87/10/20

خبرگزاري المان در گزارشي از برلين نوشت ...
زمستان سرد و اوضاع اقتصادي نابسامان درحالي المان را تحت فشار قرار مي دهد
كه دولت اين كشور تلاش مي كند بسته تحرك اقتصادي جديدي را براي مقابله
با بحران اقتصادي فراهم كند.
آمار جديد نشان مي دهد ركود اقتصادي سيطره اش را بر بزرگترين اقتصاد اروپا اغاز كرده است.
آماري كه اين هفته منتشر شده است نشان مي دهد صادرات المان در نوامبر گذشته ده و شش دهم درصد كاهش داشته و تقاضاي كارخانه ها نيز به شدت كاهش يافته است و افزايش بيش از پيش بيني بيكاري هم در دسامبر گذشته نشان از كندي رشد اقتصادي در اين كشور دارد. اين عوامل موجب شده است تا فشار زيادي به بانك مركزي اروپا وارد شود تا پيش از نشست مهم هفته اينده نرخ بهره را كاهش دهد.
اين در حاليست كه امار منتشره نشان مي دهد ميزان تورم در منطقه يورو به يك و شش دهم درصد در ماه دسامبر كاهش يافته است كه پائين ترين سطح در دو سال گذشته به شمار مي رود.
مارتين فن فليت كارشناس مسائل اقتصادي بانك « آي ان جي » مي گويد " امار اقتصادي كه بدتر از پيش بيني هاست بانك مركزي اروپا را مجبور مي كند تا نرخ بهره را به صورت گسترده اي كاهش دهد."
اين امار بدبينانه درحالي منتشر مي شود كه دولت انگلا مركل صدر اعظم المان تلاش مي كند دومين بسته تحرك اقتصادي را به ارزش پنجاه ميليارد يورو ( شصت و هشت ميليارد و هفتصد ميليون دلار ) براي كمك به خروج اين كشور از احتمال بزرگترين ركود اقتصادي المان از زمان جنگ جهاني دوم ارائه كند. در دولت المان عملا اين توافق كه بايد اقداماتي را براي تقويت روند توسعه زيرساختها اتخاذ شود وجود دارد.
اما مركل تلاش مي كند بين دو حزب اتحاديه سوسيال مسيحي محافظه كار در اجراي كاهش ماليات براي تحرك رشد اقتصادي و حزب سوسيال دمكرات كه با كاهش مالياتها مخالف است توازن برقرار كند.
برلين تا كنون يكصد ميليارد يورو براي كمك به شركتهاي الماني براي مقابله با بحران اقتصادي جهاني اختصاص داده است. ژان كلود تريشه رئيس بانك مركزي اروپا اعلام كرد اين بانك اماده است تا هزينه وامها را يكبار ديگر به ميزان هفتاد و پنج صدم درصد كاهش دهد.
وي افزود ما با بحران اقتصادي گسترده اي روبرو هستيم.
اما با وجود ادامه صدور امار اقتصادي بد بينانه در سراسر اروپا ، كارشناسان اقتصادي درباره اينكه بانك مركزي اروپا در نشست پنجشنبه اينده خود در خصوص كاهش نرخ بهره به توافق برسند مطمئن نيستند.
پيش بيني ها حاكي از ان است بانك مركزي اروپا كه مقر ان در فرانكفورت است شايد سياستهاي پولي خود را بدون تغيير باقي گذارد و يا نرخ بهره را به ميزان بيست و پنج صدم درصد كاهش دهد.
بر اساس اماري كه روز جمعه منتشر مي شود پيش بيني مي شود توليدات صنعتي المان در ماه نوامبر نزديك به دو درصد كاهش يافته باشد كه كاهش ان نسبت به سال گذشته به پنج و نيم درصد خواهد بود.
پس از ورود المان به ركود اقتصادي در سه ماهه سوم سال دو هزار و هشت ، كارشناسان اقتصادي پيش بيني هاي خود را براي سال دو هزار و نه به شدت كاهش دادند كه بر اساس ان ركود اقتصادي المان بين دو تا چهار درصد در سال دو هزار و نه خواهد بود.
دفتر كار آلمان روز چهارشنبه اعلام كرد ميزان بيكاري در اين كشور در ماه دسامبر براي اولين بار در سه سال گذشته به بيش از هجده هزار نفر رسيده است.
فرانك يورگن فايسه رئيس دفتر كار المان با اعلام اين خبر افزود " امار ماه دسامبر نشان مي دهد بحران اقتصادي بازار كار را فرا گرفته است."
158/105
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن