تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812669128




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/گزارش ايسنا از سفر لاريجاني به سوريه، لبنان و اردن/ ارسال نامه روساي مجالس ايران، سوريه، اندونزي و لبنان به دبيركل سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /گزارش ايسنا از سفر لاريجاني به سوريه، لبنان و اردن/ ارسال نامه روساي مجالس ايران، سوريه، اندونزي و لبنان به دبيركل سازمان ملل


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

رييس مجلس شوراي اسلامي در ادامه رايزني‌هاي خود با روساي مجلس كشورهاي منطقه براي حل مشكل غزه، روز چهارشنبه تهران را به مقصد سوريه جهت حضور در اجلاس تروئيكاي بين المجالس آسيايي ترك كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين سفر حسن غفوري‌فرد عضو هيات رييسه مجلس، كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت ملي و مهدي سنايي و هم‌چنين نژادحسينيان دبيركل مجمع مجالس آسيايي رييس مجلس را همراهي مي‌كردند.

بنابراين گزارش علي لاريجاني پيش از عزيمت به كشور سوريه در جمع خبرنگاران درباره اهداف اين سفر گفت: در اجلاس روساي مجالس آسيايي كه چندماه پيش در اندونزي برگزار شده بود، در مورد حل بحران غزه تصميماتي گرفته شد و قطعنامه‌اي با چند بند به تصويب رسيد، البته در آن زمان بحران غزه به شكل امروز مطرح نبود.

وي اضافه كرد: بر اساس يكي از بندهاي اين قطعنامه قرار شد مساله غزه توسط تروئيكاي مجالس آسيايي به نمايندگي از ديگر سران اين مجالس مورد بررسي قرار گيرد و با ديگر كشورها رايزني انجام شود.

لاريجاني با اشاره به پيگيري‌هاي دبيركل مجالس آسيايي در مورد اجرايي شدن اين بند اظهار داشت: بر اساس اين پيگيري‌ها قرار شد تا در كشور سوريه اجلاس تروئيكاي برگزار شود تا ببينيم براي وضعيت اسف‌بار غزه چه راه حلي را مي‌توانيم اتخاذ كنيم.

وي با بيان اين‌كه مساله غزه امروز ديگر جنگ نيست، بلكه يك نوع تئوري مرگ و نابودي است، گفت: نوع رفتار رژيم صهيونيستي با مردم غزه، نشانگر جنگ با ساختار واقعي آن نيست، البته در اين ميان براي حل بحران غزه در صحنه‌هاي بين‌المللي طرح‌هايي مطرح شده است ضمن آن‌كه برخي كشورهاي عربي كه تا حدودي دچار سستي و بي‌حسي بودند، تغييراتي كرده‌اند، هم‌چنين بحث‌هايي هم در شوراي امنيت انجام شده است.

لاريجاني افزود: بنابراين بايد ديد در اين اجلاس چه راهكاري را مي‌توان طراحي كرد تا بتوانيم بر اساس آن ضمن حفظ حقوق مردم غزه به آرامش معقول دست يابيم. بنابراين بايد از نظرات ديگر كشورها نيز در اين باره استفاده كنيم و رايزني‌هايي با مسوولان كشورهاي ديگر انجام گيرد.

وي گفت: در اين اجلاس رييس مجلس اندونزي و سوريه حضور دارند و هم‌چنين تقسيم كاري با ديگر روساي مجالس منطقه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اعزامي به سوريه؛ علي لاريجاني در جمع خبرنگاران هنگام ورود به دمشق با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي و مظلوميت مردم غزه گفت: حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي با هيچ يك از قوانين جنگي سازگار نيست و يك نوع نسل‌كشي به حساب مي‌آيد.

وي با اشاره به سخنان يكي از مقامات صهيونيستي مبني بر اين كه حمله به غزه جنگ نيست، بلكه يك نوع نابودي و مرگ است، گفت: در صحنه بين‌المللي چند مساله با هم مخلوط شده است؛ البته از گذشته نيز به نظر مي‌رسيد كه يك ماجراجويي در منطقه در حال شكل‌گيري است كه با اين گونه اقدامات وحشيانه‌ي رژيم صهيونيستي به وقوع پيوسته است.

لاريجاني افزود: بنابراين اقتضا مي‌كرد كه كشورهاي اسلامي و منطقه با حساسيت اين موضوع را بررسي كنند.

وي با بيان اين كه سكوت كشورهاي منطقه درباره‌ي اين مساله يك عيب بزرگ است، ‌گفت:‌ البته بعضي از اقوال نيز هست كه پشت صحنه مسائلي وجود دارد.

لاريجاني به اجلاس بين‌المجالس آسيايي در اندونزي و تصويب قطعنامه براي كمك به مردم غزه اشاره كرد و گفت: در آن اجلاس قرار شد تا تروئيكاي بين‌المجالس با هم در مورد مساله غزه جلسه‌اي داشته باشند، و قرار شد اين جلسه در كشور سوريه برگزار شود.

وي گفت: در اين جلسه تصميماتي براي حل مشكل مردم غزه و هم‌چنين كمك‌رساني به آنها صورت مي‌گيرد، و اگر لازم باشد با ساير روساي مجالس منطقه نيز گفت‌وگو خواهيم كرد.

رييس مجلس هم‌چنين به رايزني‌ها با روساي مجالس اسلامي اشاره كرد و گفت: تاكنون با كشورهايي مانند تركيه و الجزيره رايزني داشته‌ايم كه احتمالا چهارشنبه هفته آينده در كشور تركيه نيز به گفت‌وگو با روساي بين مجالس اسلامي خواهيم پرداخت و مساله غزه را با آنها نيز پيگيري مي‌كنيم.

بنابراين گزارش، رييس مجلس پس از استقبال و انجام تشريفات به كاخ رياست جمهوري براي ديدار با رييس جمهور سوريه رفت.

رييس مجلس شوراي اسلامي پس از ورود به دمشق با رييس جمهور سوريه ديدار كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به دمشق، در اين ديدار بر پايان محاصره مردم غزه و توقف فوري حملات صهيونيست‌ها عليه مردم بي‌گناه فلسطين تاكيد شد.

علي لاريجاني در ديدار با بشار اسد درباره‌ي تلاش كشورهاي اسلامي و عربي براي توقف حملات ددمنشانه‌ي رژيم صهيونيستي عليه مردم بي‌گناه فلسطين تاكيد كرد.

رييس مجلس كشورمان و رييس جمهور سوريه بر اتخاذ اقداماتي جدي به منظور رفع محاصره و ارسال كمك‌هاي بشر دوستانه از قبيل دارو و مواد غذايي و تجهيزات پزشكي تاكيد كردند.

در اين ديدار كه محمود ال ابرش، رييس مجلس سوريه نيز حضور داشت دو طرف بر امنيت تشريك مساعي پارلماني اسلامي‌ و جهاني تاكيد كردند.

بنابراين گزارش، رييس مجلس شوراي اسلامي كشورمان پس از آن در مراسم شام غريبان سيدالشهدا امام حسين(ع) به زيارت حرم حضرت رقيه(س) رفت.

دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين از تلاش تروئيكاي اجلاس آسيايي درباره‌ي غزه تشكر كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، رمضان شلح در ديدار با علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي اوضاع كنوني غزه را پس از گذشت 12 روز از حمله رژيم صهيونيستي تشريح كرد.

در اين ديدار دو طرف ضمن محكوميت حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي بر ضد غيرنظاميان بر ضرورت كمك‌رساني سريع به آسيب ديدگان تهاجم اخير تاكيد كردند.

رييس مجلس ايران بر ضرورت توجه همسايگان فلسطين اشغالي و بر گشايش گذرگاه‌هاي منتهي به غزه تاكيد كرد.

دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز با انتقاد از سكوت مجامع بين‌المللي از تلاش تروئيكاي مجالس آسيايي تشكر و پيگيري بيشتر دولت‌هاي جهان اسلام خواستار شد.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با خالد مشعل رييس دفتر سياسي حماس بر حمايت دولت و مردم ايران از ملت بي‌دفاع فلسطين تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به دمشق، علي لاريجاني با اشاره به بي‌اثر بودن جنايات و تهاجم نظامي رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم غزه نسبت به كشتار زنان و كودكان در غزه ابراز تاسف كرد.

وي مقاومت مردم بي‌دفاع غزه را در برابر حملات گسترده رژيم صهيونيستي مورد تحسين قرار داد.

بنابراين گزارش خالد مشعل نيز در اين ديدار گفت: رزمندگان حماس مقاومت سرسختانه خود را ادامه خواهند داد.

وي گفت: حمله به مردم بي‌گناه و كشتار زنان و كودكان نشان‌دهنده‌ي نااميد شدن سران رژيم اسرائيل از پيروزي نظامي خود است.

خالد مشعل گفت: مردم غزه با تمام توان و وجود خويش در حال دفاع از سرزمين خود مي‌باشند.

وي با اشاره به آمار بالاي تلفات شهرك صهيونيستي گفت: رژيم صهيونيستي آمار تلفات خود را مخفي مي‌كند تا روحيه آنها را تقويت كند؛ در حالي كه آمار كشتار آنها بسيار بالاست.

رييس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با دبيركل جبهه‌ي خلق براي آزادي فلسطين گفت: مقاومت مردم غزه، توطئه‌هاي رژيم صهيونيستي را خنثي خواهد كرد.

به گزارش ايسنا، علي لاريجاني در ديدار دبيركل و اعضاي دفتر سياسي جبهه‌ي خلق براي آزادي فلسطين، ابراز داشت: مردم فلسطين راهي به جزء مقاومت ندارند.

رييس مجلس شوراي اسلامي كه براي شركت در نشست تروئيكاي مجالس آسيايي به دمشق سفر كرده، حمايت همه كشورهاي عربي و اسلامي را از مردم مظلوم غزه را وظيفه‌ي انساني و ديني خواند.

وي گفت: همه بايد به هر شكل ممكن مردم تحت ستم غزه را كمك كنند.

بنابراين گزارش، احمد جبريل نيز در اين ديدار ضمن تشريح وضع كنوني غزه گفت: غزه گرچه از نظر جغرافيايي در محدوده‌اي كوچك واقع شده است اما اين جنگ، تاثيرات بزرگي بر سرنوشت منطقه خواهد داشت.

دبيركل جبهه‌ي خلق براي آزادي فلسطين هم‌چنين از حمايت همه‌جانبه‌ي ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران از مردم مظلوم فلسطين قدرداني كرد.

هم‌چنين تعدادي ديگر از رهبران گروه‌هاي فلسطيني با رييس مجلس كشورمان ديدار كردند.

وي از برگزاري قريب‌الوقوع نشست اتحاديه‌ي مجالس اسلامي در تركيه خبر داد.

هم‌چنين اجلاس تروئيكاي آسيايي درباره‌ي غزه نيز برگزار شد و با تصويب بيانيه‌اي به پايان رسيد.

به گزارش ايسنا از دمشق، در ابتداي اين اجلاس محمود ال ابرش، رييس مجلس سوريه با اشاره به تشكيل اين اجلاس، گفت: اين اجلاس براي توقف فوري حملات ناجوانمردانه رژيم صهيونيستي به مردم غزه است و هم‌چنين برنامه‌ريزي براي سه گروه تروئيكا تا يك اقدام بين‌المللي جدي براي حمايت از مردم فلسطين و عقب‌نشيني نيروهاي اسرائيلي از اين سرزمين و ايجاد صلح است.

هم‌چنين لاكبوتر، رييس مجلس اندونزي ضمن محكوميت اقدامات اخير اسرائيل در غزه و كشته شدن زنان و كودكان و غير نظامي‌هاي بي‌گناه گفت: ما بايد تلاش كنيم و گام‌هايي براي پايان دادن به اين جنايات و پايان محاصره برداريم.

بنابراين گزارش علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي السامي كشورمان نيز در اين اجلاس گفت: ما امروز در اينجا دور هم جمع شده‌ايم تا به فرياد مردم فلسطين پاسخ دهيم.

در اين نشست هر كدام از روساي مجالس سه كشور اندونزي، ايران و سوريه پيشنهاداتي براي حل بحران غزه ارايه كردند كه از جمله‌ي آن سفر به كشورهاي لبنان و اردن در روزهاي آينده و تشكيل اجلاس بين‌المجالس آسيايي در تهران و اجلاس مجالس اسلامي در كشور تركيه در هفته‌ي آينده بود كه مورد موافقت طرفين قرار گرفت.

در پايان اين نشست بيانيه‌اي مورد تاييد هر سه روساي مجالس تروئيكا قرائت و به امضاي آنها رسيد.

شركت كنندگان نشست تروئيكاي مجمع مجالس آسيايي جهت بررسي حمله‌ي ددمنشانه‌ي رژيم صهيونيستي به نوار غزه بيانيه‌اي صادر كردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به دمشق، متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:

«دمشق – ‌19 دي ماه ‌87

مجمع پارلماني آسيايي، در قطعنامه‌ي خود به شماره ‌08 / ‌2008 / Res / APA مورخ ‌29 نوامبر ‌2008 تصميم گرفت كه يك هيات پارلماني تروئيكاي APA را به منطقه و به ويژه كشورهاي همسايه‌ي فلسطين اعزام دارد تا با رهبران سياسي و پارلماني رايزني نموده و اين قطعنامه، تروئيكاي APA در تاريخ ‌8 ژانويه ‌2009 در دمشق تشكيل جلسه دادند و بيانيه ذيل را صادر كردند:

تروئيكاي APA ضمن محكوم كردن اعمال ضد انساني اسرائيل معتقد است كه همه تشكل‌هاي پارلماني و مجالس ملي بايد قويا از مردم مظلوم فلسطين دفاع نمايند و از جامعه‌ي بين‌المللي مي‌خواهد كه از آرمان فلسطين حمايت كند. تروئيكاي APA از همه مجالس ملي و تشكل‌هاي پارلماني مي‌خواهد كه اسرائيل را به شديدترين وجه به خاطر اعمال شريرانه‌اش محكوم نمايند و بر ضرورت ارايه‌ي فوري كمك‌هاي بشردوستانه به فلسطين تاكيد مي‌كند.

مجازات دسته‌جمعي رژيم اسرائيل عليه يك و نيم ميليون نفر كه هر روز تحت بمباران اسرائيل در نوار غزه بسر مي‌برند و از غذا، دارو، برق محروم شده‌اند، برخلاف كليه‌ي اصول حقوق بين‌المللي، حقوق بشردوستانه، حقوق بشر است و جنايت عليه بشريت تلقي مي‌شود.

مردم فلسطين كه در غزه نياز فوري به مواد غذايي، دارويي، سوخت و كمك مستقيم دارند تا خدمات اوليه‌ي خود را براي ادامه حيات از جمله بيمارستان‌هاي محلي و تامين برق، آب و بهداشت و ديگر خدمات حفظ كنند. هر چند كه اكثر اين خدمات در اثر حملات نظامي اسرائيل نابود شده است. به اين دليل ضرورت دارد كه فورا همه‌ي گذرگاه‌هاي باز شود تا كمك‌هاي بشردوستانه به مردم غزه برسد.

قدرت اشغالگر با نقض حقوق مربوط به جنگ از جمله كنوانسيون چهارم ژنو مصوب ‌12 اوت ‌1949 در خصوص حمايت از افراد غير نظامي به هنگام جنگ، صدها نفر از مردم غير نظامي را قتل عام كرده و شهرها را هدف بمباران و گلوله‌باران خود قرار داده است. اينگونه اعمال شريرانه در غزه در روزهاي اخير مرزهاي شناخته شده در رعايت حقوق بشر، كرامت انساني و حقوق بين‌المللي را ناديده گرفته است. سياست‌هاي مجازات دست‌جمعي، استفاده‌ي گسترده از زور، ممانعت از رسيدن كمك‌هاي بشردوستانه به مردم تحت محاصره غزه اعمالي بي‌رحمانه و موجب شرمندگي كل بشريت است.

ضروري است كه تلاش‌ها براي يك برنامه‌ي امدادرساني بسيج، يكدست و هماهنگ شده و به فوريت كمك‌هاي انسان‌دوستانه به مردم تحت محاصره نوار غزه ارسال شود.

افزون بر اين، ما خواستار انجام اقدامات ذيل در اسرع وقت هستيم:

‌1- قطع فوري حملات زميني و هوايي

‌2- خروج نيروهاي اسرائيلي از غزه

‌3- رفع محاصره‌ي غزه و بازگشايي همه‌ي گذرگاه‌ها، بندر و فرودگاه غزه

‌4- ارسال فوري كمك‌هاي بشردوستانه، به ويژه مواد غذايي، سوخت، دارو به نوار غزه

‌5- ارايه‌ي خسارت به مردم فلسطين كه در اثر تجاوز نظامي اسرائيل صدمه ديده‌اند

‌6- بازسازي فوري مناطق آسيب‌ديده

‌7- لغو گروه‌هاي دوستي با اسرائيل در پارلمان‌ها»

پس از پايان اجلاس تروئيكا، روساي مجالس ايران، سوريه و اندونزي در يك مصاحبه مطبوعاتي، ضمن تشريح اين اجلاس، به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

به گزارش خبرنگار خبر گزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اعزامي به دمشق، علي لاريجاني رييس مجلس كشورمان ضمن به موقع دانستن تشكيل اين اجلاس در شرايط كنوني غزه گفت: ما به دليل حساسيت و شرايطي كه مردم فلسطين دارند يك گام رو به جلو برداشته‌ايم و اين كار خود را ادامه مي‌دهيم و در اجلاس با جديت حقوق مردم فلسطين را خواستار شديم.

رييس مجلس سوريه نيز ضمن مهم دانستن جلسه روز گذشته گفت: روساي بين‌المجالس آسيايي از كشورهاي مهم و داراي اهميت فراوان جهان هستند و مواضع شجاعانه و بشردوستانه‌اي كه رهبران سياسي اين كشورها دارند بار ديگر نشان داد كه آنها مسئوليت‌پذير هستند.

وي گفت: ما امروز سفر جهادي خود را كه يك جهاد كوچك است با سفر به لبنان و اردن آغاز مي‌كنيم و در واقع به جنگ مي‌رويم اما با سخن؛ تا به برادرمان در غزه كمك رساني كنيم.

بنا بر اين گزارش، لاكسانو رييس مجلس اندونزي در پاسخ به سوالي در اين جلسه مطبوعاتي مبني بر اين‌كه چه راهكاري براي عقب‌نشيني اسرائيل از غزه داريد، گفت: درباره اين راهكارها در اجلاسي كه در ايران برگزار خواهد شد تصميم‌گيري و صحبت خواهيم كرد.

هم‌چنين از لاريجاني درباره ديدار امروز روساي مجالس سه كشور ايران، سوريه و اندونزي با بشار اسد سوال شد كه گفت: ديدگاه‌هاي ما و آقاي بشار اسد نسبت به مسائل منطقه‌ و بويژه فلسطين بسيار به هم نزديك است، ما نگاه آقاي بشار اسد را در برون رفت از اين وضعيت ستايش مي‌كنيم، ايشان هم نسبت به تحرك روساي مجالس كشورهاي آسيايي نگاه مثبت داشتند.

هم‌چنين ال ابرش رييس مجلس سوريه نيز درباره اين ديدار و اين اجلاس گفت: ما سعي مي‌كنيم با حركتي كه ايجاد كرده‌ايم بر اسرائيل اعمال فشار كنيم تا غزه از اين وضعيت رها شود.

رييس جمهور سوريه به اجلاسي كه چهاردهم ژانويه در تركيه برگزار خواهد شد اشاره كرد و گفت: ما هم‌چنين امروز و فردا به لبنان و اردن خواهيم رفت و هم‌چنين به چين و كشورهاي روسيه نيز سفر خواهيم كرد و در مورد مسئله غزه با آنها سخن مي‌گوييم.

رييس مجلس اندونزي در مورد اين‌كه چگونه مي‌خواهند اين كشورها به مردم غزه كمك كنند، گفت: ما حسابي را براي جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي باز كرده‌ايم و هم‌چنين حسابي را اختصاص داده‌ايم براي كمك پارلمان‌هاي آسيايي، و طبيعتا وقتي اين پول‌ها جمع شود ما براي آنها اين پول را ارسال مي‌كنيم.

لاريجاني در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين‌كه با توجه به اين‌كه گذرگاه‌هاي مصر بسته است چگونه مي‌خواهيد اين كمك‌ها را به غزه برسانيد، گفت: سوال شما در مورد آن توافق‌نامه سال 2005 است كه زمانش تمام شده، اما قاعدتا نياز است كه مطابق عرف بين‌المللي اين گذرگاه‌ها باز شود و ما طي نامه‌اي كه به مصر خواهيم نوشت و روساي جمهوري‌خواه آن را امضا خواهند كرد از مصر مي‌خواهيم تا گذرگاه‌هاي خود را براي ارسال اين كمك‌ها باز كند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، لاريجاني در اين اجلاس پيشنهاد كرد كه از طرف كشورهاي تروئيكا براي حل مشكلات مردم غزه به مجالس كشورهاي اسلامي ديگر اعلام شود كه گروه‌هاي دوستي پارلماني ايران و سوريه ارتباط‌شان قطع شود، هم‌چنين لاريجاني پيشنهاد داد تا طي نامه‌اي روساي مجالس تروئيكا به دولت مصر از او بخواهند تا گذرگاه‌ها را براي ارسال كمك‌ها باز كند.

بنابراين گزارش لاريجاني پس از اين اجلاس، به زيارت حرم حضرت زينب(س) رفت و در ضيافت نهار شركت كرد و پس از آن به لبنان سفر ‌كرد.

رييس مجلس كشورمان به همراه روساي مجالس سوريه و اندونزي پس از ورود به لبنان، مورد استقبال نبيه‌بري رييس مجلس لبنان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پارلماني اعزامي ايسنا به لبنان؛ علي لاريجاني پس از برگزاري اجلاس تروئيكا در سوريه به همراه ديگر روساي مجالس تروئيكا براي ديدار با روساي مجلس و جمهوري به لبنان آمدند تا در راستاي اهداف و برنامه‌هاي تعيين شده به مردم غزه كمك كرده و موجب اعمال فشار براي پايان اين جنگ ناجوانمردانه شوند.

در ديداري كه شب گذشته بين روساي چهارمجلس ايران، سوريه، اندونزي و لبنان برگزار شد رييس مجلس كشورمان پيشنهاد كرد تا نامه‌اي به امضاي چهار رييس مجلس خطاب به دبير كل سازمان ملل براي ييگيري مصوبات اجلاس تروئيكا نوشته شود. هم‌چنين نامه‌اي به پارلمان اروپا جهت مشاركت و كمك به غزه ارسال شود.

بنابراين گزارش پس از اين ديدار روساي مجالس در مصاحبه‌ي مطبوعاتي شركت كردند.

رييس مجلس كشورمان در اين مصاحبه‌ي مطبوعاتي با اشاره به اجلاس تروئيكا كه روز گذشته در سوريه برگزار شده بود گفت: ما در اين اجلاس بيانيه‌اي صادر كرديم و براي اجرايي شدن مفاد آن تلاش خواهيم كرد.

وي با بيان اين‌كه لبنان اولين كشوري است كه در راستاي هدف، ديدار و رايزني با روساي مجالس كشورهاي آسيايي و اسلامي انتخاب كرده‌ايم، گفت: ما لبنان را به دليل سابقه‌ي مقاومت اسلامي و هم‌چنين شخصيت آقاي نبيه‌بري كه در صحنه‌ي بين‌المللي خوشنام هستند به عنوان اولين كشور انتخاب كرديم.

لاريجاني با بيان اين‌كه برخي از كشورها مقاومت مردم فلسطين را نوعي ماجراجويي تعريف مي‌كنند، گفت: ‌از نظر ما مقاومت مردم فلسطين مقاومتي مقدس است، اما متاسفانه برخي كشورهاي اروپايي به گونه‌اي سخن مي‌گويند كه مقاومت مردم فلسطين جرم است، در حالي كه از نظر ما اين مقاومت مقدس بوده و جرم نيست، و بلكه دفاع از حركت اسلامي است.

رييس مجلس شوراي اسلامي ابراز داشت: ‌تلاش ما آن است كه مردم فلسطين به حقوق خود برسند و ما تروئيكاي آسيايي بر اين تصميم مصمم هستيم و به تلاش‌هاي خود ادامه مي‌دهيم.

وي هم‌چنين برخي از طرح‌هاي مطرح شده از سوي كشورهاي اروپايي و آمريكايي را تصنعي و مانند عسل زهرآگين خواند و گفت: به نظرما اين طر‌ح‌ها حقوق ملت فلسطين را استيفا نمي‌كند، لذا ما به دنبال راه‌هاي اصولي و منطقي هستيم.

رييس قوه مقننه ضمن تشكر از تلاش‌هاي روساي مجالس سوريه و اندونزي براي تشكل اجلاس تروئيكا گفت: اميدواريم روز چهارشنبه هفته‌ي آينده نيز در تركيه اين بحث‌ها به خوبي ادامه يابد. البته اصحاب رسانه‌ها نيز در اين مساله مسووليت سنگيني دارند، زيرا مردم مظلوم فلسطين در شرايط سختي قرار دارند و رسانه‌ها بايد جنايات رژيم صهيونيستي را براي جهان افشا كنند و اين رسالت مهم تاريخي رسانه‌ها در اين برهه‌ي زماني است.

بنابراين گزارش نبيه‌بري رييس مجلس لبنان نيز ضمن مثبت ارزيابي كردن اجلاس تروئيكا در جهت حل مساله‌ي غزه گفت: رژيم صهيونيستي عنوان مي‌كند كه علت جنگ در غزه آن است كه حماس با آتش‌بس موافقت نكرده است، اما آنها فراموش كردند كه دليل اصلي جنگ محاصره‌ي غزه است و اگر روزي محاصره نباشد هيچ يك از اين مشكلات به و جود نخواهد آمد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين‌كه آيا فكر نمي‌كنيد كه اسراييل به لبنان هم حمله كند، گفت: اسراييل هميشه به لبنان چشم داشته است، ولي مهم‌ترين كار اين است كه ما مصالح را ببينيم ضمن آن‌كه تاريخ نيز واقعيت‌ها را نشان مي‌دهد.

بنابراين گزارش در پايان مصاحبه‌ي مطبوعاتي، روساي مجالس چهار كشور، نامه‌هايي را براي دبيركل سازمان ملل و سران مجالس اروپايي در راستاي اهداف اجلاس تروئيكا و پايان دادن به جنگ در غزه امضا كردند.

هم‌چنين روساي تروئيكا در ضيافت شامي كه نبيه‌بري رييس مجلس لبنان تدارك ديده بود، شركت كردند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، امروز نيز روساي مجالس تروئيكا با ميشل سليمان رييس جمهور لبنان و فواد سينيوره نخست وزير لبنان ديدار خواهند داشت و از آنجا به كشور اردن براي ديدار با روساي اين كشور سفر مي‌كنند.

روساي تروئيكاي بين‌المجالس آسيايي (ايران، سوريه و اندونزي) و رييس مجلس لبنان با رييس جمهور لبنان ديدار كردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اعزامي به لبنان، لاريجاني قبل از اين ديدار بر سر مزار عماد مغنيه حضور يافت و با قرائت فاتحه از مقام شامخ اين شهيد و ديگر شهداي لبنان قدرداني كرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي، در مورد شخصيت عماد مغنيه، گفت: اين شهيد ظرفيت بزرگي براي مقاومت مردم لبنان بود به همين دليل ياد او در همه‌ي دل‌هاست.

لاريجاني پس از ديدار با ميشل سليمان رييس جمهور لبنان به همراه ديگر روساي تروئيكا در جمع خبرنگاران گفت: اتفاق بزرگي در غزه افتاده و هر روز ابعاد آن وسيع‌تر مي‌شود، بنابراين ما تلاش‌هايمان را براي برطرف شدن اين حادثه و حل مشكل غزه ادامه مي‌دهيم.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اعزامي به لبنان، رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز ما با رييس جمهور لبنان ديدار داشتيم و نگاه روساي تروئيكا را به ايشان انتقال داديم، خوشبختانه نظر ايشان نيز به نظرات ما نزديك بود.

وي گفت: ما خوشحاليم كه لبنان رييس جمهور فرهيخته‌اي دارد و پيگير امور فلسطينيان است.

لاريجاني ابراز داشت: ما امروز هم به رايزني‌هاي خود ادامه مي‌دهيم و اميدواريم مردم فلسطين به زودي به حقوق خود دست پيدا كنند و از اين رنج طولاني نجات پيدا كنند.

وي در پاسخ به اين سوال كه موضع تروئيكا در مورد بحث آتش‌بس كه در شوراي امنيت مطرح شده چيست؟ گفت: ما به دليل آن‌كه ديشب تا ديروقت جلسه داشته‌ايم هنوز راجع به اين موضوع صحبت خاصي نكرده‌ايم.

بنابراين گزارش روساي تروئيكا پس از ديدار با رييس جمهور لبنان به ملاقات با فواد سينيوره نخست وزير لبنان رفتند و تا دقايق ديگر اين ديدار انجام مي‌شود.

روساي مجالس تروئيكاي بين‌المجالس آسيايي (ايران، سوريه و اندونزي) با سينيوره نخست‌وزير لبنان ديدار كردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به لبنان؛ پس از پايان اين جلسه، سينيوره نخست وزير لبنان در جمع خبرنگاران از حركت روساي مجالس سه كشور ايران، سوريه و اندونزي براي حمايت از فلسطين و راهكاري جهت پايان دادن به حملات وحشيانه اسرائيل، تشكر كرد.

هم چنين علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي ضمن تشكر از نخست وزير لبنان كه نشست طولاني با تروئيكا گذاشت گفت: همان‌طور كه خودتان شاهديد حادثه غزه موضوع بزرگ اسلامي است و اكنون فلسطيني‌ها از حقوق خودشان به خاطر رفتار وحشيانه رژيم صهيونيستي محرومند و تحت فشار قرار دارند.

وي گفت: به همين دليل ما تلاش‌هاي خودمان را تا قطع اين حملات ادامه مي‌دهيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جلسه روز گذشته تروئيكا در دمشق گفت: ما در اين جلسه نظرات خودمان را اعلام كرديم و فكر مي‌كنيم هر گونه راه حلي موجب احياي حقوق اوليه مردم فلسطين و بازشدن راه‌هاي عبوري و هم چنين بازگشت اسرائيل به جاي قبلي خود، خواهد شد.

لاريجاني افزود: هرگونه كمك در اين راه بايد با مشورت دولت مشروع فلسطين صورت گيرد كه نماينده مردم فلسطين هستند. ما به تلاش‌هاي خودمان ادامه مي‌دهيم و از نظرات كشورهاي مختلف استقبال مي‌كنيم و از آنجا كه لبنان از جايگاه مرتفعي در مقاومت برخوردار است، اولين كشوري بود كه براي ديدار با روساي آن، انتخاب شد.

وي ابراز اميدواري كرد كه مردم فلسطين هر چه سريع‌تر از اين وضعيت خارج شوند.

به گزارش ايسنا، پس از اين ديدار ديگر لاريجاني به همراه روساي مجالس لبنان، اندونزي و سوريه، لبنان را به مقصد امان پايتخت اردن ترك مي‌كنند و در آنجا قرار است با رييس مجلس اين كشور ديدار كنند.

انتهاي پيام
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن