تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806969443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مطبوعات جمهوري آذربايجان چه مي‌گويند؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مطبوعات جمهوري آذربايجان چه مي‌گويند؟
اجتماعي. رسانه. روزنامه. باكو
باكو- محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي، اهداي خون در روز عاشورا ، اعتراض به تعطيلي راديوهاي خارجي در باكو ، افزايش قيمت نفت ، تشديد عمليات نظامي زميني در نوار غزه و افزايش تنش در خاورميانه مهمترين مطالب مطبوعات روز پنجشنبه جمهوري آذربايجان مي‌باشد.

*** اعتراض اهالي شهرك نارداران به جنايات رژيم صهيونيستي
روزنامه ‪ ۵۲۵‬در مطلبي با اشاره به اعتراض ساكنان شهرك متدين نارداران باكو نسبت به تجاوز رژيم صهيونيستي به نوار غزه نوشت: تاكنون از سوي اهالي اين شهرك چندين بار تظاهرات گسترده‌اي صورت گرفته و آدمك جورج بوش و ايهود اولمرت را به آتش كشيده و شعارهاي ضد آمريكايي و اسراييلي سر داده اند.

به نوشته اين روزنامه، سخنرانان اين اجتماع همچنين كشورهاي حامي اسراييل را محكوم و مداخله كشورهاي مسلمان‌نشين براي جلوگيري از اين خونريزي‌ها و قتل عام‌ها را در غزه خواستار شدند.

روزنامه آزادليق نيز در مطلبي با اشاره به تظاهرات‌هاي ضد صهيونيستي در شهرك نارداران باكو افزود: ساكنان محلي خواستار واكنش رييس اداره روحانيت مسلمانان نسبت به تحولات نوار غزه شدند و ‪ ۲۵‬نفر از متدينين اين شهرك به دليل برگزاري تظاهرات و تجمع هنوز هم در زندان بسر مي‌برند.

اين روزنامه به نقل از القار ابراهيم اوغلو رييس مركز دفاع از اعتقادات ديني و آزادي وجدان جمهوري آذربايجان افزود: در اين جريان ابتدا ‪ ۱۵۰‬نفر بازداشت شدند كه اغلب آنان با پرداخت جريمه آزاد و ‪ ۲۵‬نفر به مدت ‪۱۰‬روز زنداني هستند.

اين مقام ديني باكو در ادامه سخنان خود با اشاره به اعتراض مسلمانان جهان و نيروهاي مترقي به تحولات اخير در نوار غزه و عمليات نظامي رژيم صهيونيستي عليه اين كشور، بازداشت ‪ ۲۵‬نفر از افراد متدين در باكو را غير قابل توجيه دانست.

مطلب مشابهي در روزنامه روسي زبان نوويه ورميا و روزنامه يني مساوات نيز منعكس شده است.

*** اهداي خون در روز عاشورا
روزنامه ‪ ۵۲۵‬در مطلب ديگري از برگزاري مراسم اهداي خون در روز عاشورا خبر داد و به نقل از راحمه داداش اوا مسوول واحد مطبوعاتي اداره روحانيت مسلمانان قفقاز جمهوري آذربايجان نوشت : درمساجد تازه پير، حاجي سلطانعلي، اژدربيك ، مسجد جمعه و زيارتگاه مرقد ميرمحسن آقا مراسم اهداي خون برگزار شد.

وي، هدف از اهداي خون از سوي مردم در روز عاشورا را كمك به بيماران تالاسمي و ديگر بيماران نيازمند به خون اعلام كرد.

*** افزايش قيمت نفت در بازار جهاني
روزنامه آزادليق در مطلبي از افزايش قيمت نفت در بازار جهاني خبر داد و نوشت: قيمت يك بشكه نفت در بازار جهاني به ‪ ۴۶‬دلار و ‪ ۳۴‬سنت دلار رسيده است.

اين روزنامه، تحولات نوار غزه و منطقه خاورميانه و علاقمندي مسوولان سازمان اوپك براي برگزاري نشست زود هنگام در آينده نزديك را بر افزايش قيمت نفت موثر دانست.

*** تعطيلي فعاليت راديوهاي خارجي در جمهوري آذربايجان
روزنامه روسي زبان نوويه ورميا در مطلبي ضمن بحث درباره حكم مقامات دولت باكو مبني بر تعطيلي فعاليت راديوهاي خارجي در جمهوري آذربايجان نوشت: اين مهم و موضع دولت آمريكا در برنامه راديوي صداي آمريكا بازتاب داشته است.

به اعتقاد كنعان علي اف مسوول دفتر راديو ليبرتي ( آزادي) در باكو، ‪ ۹۵‬درصد اهالي از شنيدن برنامه‌هاي راديوهاي خارجي محروم شده و دسترسي به برنامه‌هاي اين راديوها از اين پس فقط از طريق اينترنت و ماهواره امكان پذير خواهد بود.

بر اساس اين گزارش، گوردون داگت مسوول واحد مطبوعاتي وزارت خارجه آمريكا از نگراني كشورش از اين مساله خبر داد و فعاليت اين راديوها در جمهوري آذربايجان را براي مبادله خبري و مناظره در خصوص هر موضوعي مهم خواند و جلوگيري از ادامه فعاليت اين راديو را به نفع نيروهاي دمكراتيك ندانست.

روزنامه روسي زبان زركالو نيز با درج مطلبي درباره قطع فعاليت راديوهاي خارجي در جمهوري آذربايجان نوشت: وزارت خارجه آمريكا از اين اقدام دولت باكو ابراز تاسف كرده است.

روزنامه يني مساوات نيز در مطلبي با اشاره به وجود اعتراضات در خصوص تعطيلي فعاليت راديوهاي خارجي در جمهوري آذربايجان ، مصاحبه كاردار موقت سفارت آمريكا با راديو آزادي در اين خصوص را درج و به نقل از دونلو نوشت: آمريكا بر لزوم احيا و ادامه فعاليت راديوهاي خارجي در اين كشور تاكيد دارد.

*** بازتاب تحولات اخير نوار غزه در ديگر روزنامه‌هاي باكو
روزنامه آذربايجان نوين نيز در مطلبي با عنوان اسراييل ويران مي‌كند ، فلسطيني‌ها غرق خون هستند و مجامع جهاني سكوت كرده است نوشت: بر اثر عمليات نظامي رژيم صهيونيستي در نوار غزه تاكنون بيش از ‪ ۵۰۰‬نفر كشته و دو هزار و‪ ۵۰۰‬تن نيز مجروح شده اند.

اين روزنامه افزود: دولت باكو خواهان تسريع مذاكرات ميان طرف‌هاي درگير و برقراري صلح و امنيت در منطقه شده است.
 پنجشنبه 19 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن