تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820708188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك نويسنده ترك:تركيه چگونه مي تواند اسرائيل را متوقف كند؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك نويسنده ترك:تركيه چگونه مي تواند اسرائيل را متوقف كند؟
خبرگزاري فارس: يك نويسنده ترك در مقاله خود با اشاره به مطالبات مردم تركيه از دولت اين كشور مبني بر فسخ هرگونه قرارداد نظامي با رژيم صهيونيستي و لغو اجازه پروازهاي آموزشي خلبانان جنگنده هاي اسرائيلي بر فراز خاك تركيه به ارائه راهكارهاي پيش روي دولت رجب طيب اردوغان مي پردازد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي خبر7 تركيه، مصطفي يورك لي از نويسندگان اسلام گراي اين كشور در مقاله اي با عنوان تركيه چگونه مي تواند اسرائيل را متوقف كند به تشريح راهكارهاي پيش روي دولت اردوغان مي پردازد. در اين مقاله چنين مي خوانيم:
در تركيه برخي مطالبات به صورت تفاهمي ملي در آمده است. فسخ قراردادهاي همكاري هاي دفاعي تركيه با اسرائيل، لغو مجوز استفاده از حريم هوايي تركيه توسط اسرائيل، از اين دست مطالبات هستند. اگر تركيه ادعا مي كند كه تا به امروز در عرصه بين المللي نقش ميانجي و رهبر مقتدر بزرگ داشته، مجبور است كه حرف خود را به اسرائيل بقبولاند. مبارزه با همدستان اسرائيل، مسئله اي است كه امروز در تركيه همه روي آن اتفاق نظر دارند.
به نظر مي رسد رجب طيب اردوغان در قالب دولتمردي كه مي خواهد عليه اسرائيل كاري انجام دهد ظاهر شده است. اين در حالي است كه اسرائيل به هيچ يك از درخواست هاي بين المللي براي آتش بس و قطع حمله به غزه پاسخ نداد و حتي حمله زميني به اين منطقه را آغاز كرد.
اينك وقت آن رسيده كه دنيا اين نكات را كه در مقابل آن سكوت كرده و تنها نظاره گر باقي مانده به بحث بگذارد:
1 - اسرائيل در ابتدا با هواپيما از هوا و بعد هم با تانك از زمين غزه را بمباران كرد و نشان داد كه برايش هيچ كس اهميتي ندارد.
2 - اسرائيل با حمايت امپرياليسم غرب و در راس آنها امريكا و انگليس و در راستاي استراتژي غرب به حملات خود ادامه مي دهد.
3 - يكبار ديگر ثابت شد كه سران عرب اعم از شيخ و امير و رئيس جمهور و پادشاه و غيره هيچ ارزشي در مقابل اسرائيل نداشته و در راستاي منافع شخصي كه برتر از منافع كشورشان مي دانند، هر يك همانند يك عروسك خيمه شب بازي و براي در راس قدرت ماندن به قدرت هاي امپرياليستي خدمت مي كنند.
4 - مشخص گرديد كه اسرائيل حتي تركيه را نيز كه تنها كشور منطقه است كه قادر به جلوگيري از اين حملات مي باشد، جدي نمي گيرد و دولت اردوغان هم فاقد جسارت لازم براي نشان دادن واكنشي جدي در برابر اسرائيل است.
5 - سياست پاكسازي مردم فلسطين كه بيش از 60 سال است توسط اسرائيل و قدرت هاي امپرياليستي حامي آن در جريان است در واقع بخشي از استراتژي حاكميت جهاني آنان است.
6 - مشخص گرديد كه تركيه و ساير كشورهاي اسلامي همدست قدرت هاي جهاني كه اين استراتژي را دنبال مي كنند، از ريشه و بن به قدرت هاي امپرياليستي غربي وابسته هستند و لذا فاقد هرگونه قدرت خلاق مي باشند.
7 - اين در حالي است كه خواست مبارزه با اسرائيل در تركيه ديگر به صورت يك مطالبه ملي در آمده است. كما اينكه حتي احزاب مخالف دولت نيز در اين خصوص با حزب حاكم اعلام همبستگي كردند و در اين صورت اعمال هرگونه تحريم در مجلس تركيه به طور يقين تصويب خواهد شد.
تركيه اسرائيل را چگونه متوقف خواهد ساخت؟
حضور مردم در ميادين و لعن اسرائيل البته كه وظيفه انساني هركس است. اما تنها دشنام به اسرائيل و ناديده انگاشتن همدستي دولت با رژيم صهيونيستي صرفا كار اسرائيل را تسهيل مي كند و حتي درد انسان ها را افزايش مي دهد.
بله، بايد به ميدان ها ريخت، اما تنها پرچم و عروسك آتش زدن كافي نيست. نبايد به محكوم كردن اسرائيل و امريكا بسنده كرد...
در تركيه خواسته هايي كه به صورت مطالبات ملي درآمده اند بدين شرح است:
1 - فسخ هرگونه قرارداد همكاري دفاعي با اسرائيل
2 - لغو مجوز پروازهاي آموزشي جنگنده هاي اسرائيل بر فراز قونيه
3 - لغو مجوز استفاده از حريم هوايي تركيه توسط هواپيماهاي اسرائيل
4 - كاهش روابط ديپلماتيك تركيه و اسرائيل به پايين ترين حد ممكن
5 - خاتمه هرگونه رابطه نظامي
6 - خاتمه هرگونه روابط تجاري
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 18 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن