تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803355556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاسخ‌هاي يك استاد دانشگاه آزاد به اتهام‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: پاسخ‌هاي يك استاد دانشگاه آزاد به اتهام‌ها


جامعه > آموزش - دكتر رضا جلالي، عضو شوراي مركزي تشكل هاي سياسي دانشگاهيان، در جمع خبرنگاران به بخشي از اتهامات زاكاني و سليمي نمين عليه دانشگاه آزاد و مديريت آن پاسخ داد

محمدامين خرمي: بحث تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي از دانشگاه آزاد و انتقادها از اين دانشگاه در حالي سومين سال خود را پشت سر مي گذارد كه با ورود افراد مختلف به اين بحث، موضع گيري ها تا حد زيادي به مسائل شخصي مديران دانشگاه آزاد و منتقدين اين دانشگاه نيز كشيده شده است. در سال 1384 همزمان با آغاز تحقيق و تفحص مجلس از نظام آموزش عالى كشور، هيئت تحقيق به رياست دكتر عليرضا زاكاني نماينده تهران، از دانشگاه آزاد درخواست كرد تا با اين هيئت همكاري داشته باشد. دانشگاه آزاد در پاسخ به اين درخواست، انجام تحقيق و تفحص را بر اساس قانون تنها شامل دانشگاه هاي دولتي دانست و اعلام كرد: «تعميم تحقيق و تفحص به اين دانشگاه مستلزم طرح موضوع و تصويب آن در مجلس شوراى اسلامى و تأييد شوراى نگهبان است.»

در ماه هاي بعد اختلافات بين هيئت تحقيق مجلس و دانشگاه آزاد ادامه پيدا كرد و هيئت مذكور از عدم همكاري واحدهاي مختلف اين دانشگاه بارها و بارها شكايت داشت. دانشگاه آزاد نيز به حجم عظيم اطلاعاتي كه از سوي واحدهاي مختلف در اختيار هيئت تحقيق قرار داده شده بود استناد مي كرد و ادعاهاي هيئت تحقيق را بي پايه و اساس مي خواند.
اختلافات بين دانشگاه آزاد و هيئت تحقيق و تفحص مجلس سپس طي سال هاي بعد نيز بين مسئولان اين دانشگاه و رئيس سابق هيئت تحقيق ادامه پيدا كرد تا اينكه در اوايل سال جاري موضع گيري ها بيشتر جنبه شخصي پيدا كرد. عباس سليمي نمين، مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران، از جمله كساني بود كه به بحث وارد شد و در جلسات متعدد در دانشگاه هاي مختلف كشور ادعاهايي را نسبت به دانشگاه آزاد و مديريت آن، دكتر عبدالله جاسبي، مطرح كرد. طي ماه هاي اخير چه از طريق سخنراني ها و چه از طريق جوابيه هاي مكتوب، اظهارات گوناگوني از سوي طرفين در متهم نمودن طرف مقابل يا رد اتهامات رد و بدل شده است.

در آخرين حلقه بحث هاي موجود، دكتر رضا جلالي، از اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد و عضو شوراي مركزي تشكل هاي سياسي دانشگاهيان، روز شنبه گذشته به دعوت مجمع تشكل هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران حاضر شد تا «پاسخگوي بخشي از اتهامات افرادي مانند دكتر زاكاني و سليمي نمين عليه دانشگاه آزاد و مديريت آن باشد.»

دكتر جلالي در مقدمه صحبت هاي خود ضمن اشاره به گذشت 30 سال از انقلاب اسلامي، بزگترين دستاورد علمي و پژوهشي كشور را دانشگاه آزاد دانست. وي عنوان داشت با گذشت 26 سال و هشت ماه از عمر دانشگاه آزاد، 55 درصد دانشجويان كشور در بيش از 350 واحد اين دانشگاه مشغول تحصيل هستند.

جلالي افشاگري برخي افراد نسبت به دانشگاه آزاد را ناشي از انگيزه هاي سياسي دانست و گفت: «كساني به نيابت از صاحبان ثروت و قدرت پشت پرده، در تريبون هاي رسمي بيت المال و دولت سعي در افشاگري عليه دانشگاه دارند. اولين گفتمان انتقادي را جناب آقاي رئيس جمهور به منظور ضربه فني كردن دانشگاه آزاد مطرح كردند و سپس پياده نظامان خوش خدمتي مانند آقاي زاكاني و سليمي نمين اين قضايا را دنبال نمودند.»

چند توضيح
دكتر جلالي، عباس سليمي نمين را «رئيس خودخوانده» دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران دانست و ضمن زير سؤال بردن منابع حمايت هاي مالي از اين دفتر، براي مناظره با سليمي نمين اعلام آمادگي كرد. او همچنين به اخراج فرزند عباس سليمي نمين از دانشگاه آزاد اشاره كرد و گفت: «بر اساس قوانين آموزشي دانشگاه ها، در صورتي كه 3 ترم متوالي و چهار ترم متناوب فردي مشروط شود، بايد از دانشگاه اخراج شود و آقاي سليمي نمين با لابي هاي پشت پرده اي كه با مسئولين دانشگاه آزاد واحد تهران مركز انجام داد، براي فرار فرزندش از خدمت سربازي 7 ترم مشروطي گرفت و فرزند ايشان در نهايت 15 ترم در دانشگاه باقي ماند. اين قضيه ربطي به مديريت دانشگاه، دكتر جاسبي، ندارد بلكه مدير جزئي كه اين خطا را مرتكب شده بايد مؤاخذه شود.»

جلالي در همين رابطه خواستار پاسخگويي سليمي نمين در مورد چگونگي حضور فرزندش به عنوان يكي از نخبگان علمي در يك كنفرانسي بين المللي در اسپانيا و ارائه مقاله علمي در اين كنفرانس شد و گفت: «تمام سخنان سليمي نمين در رابطه با چگونگي مديريت دكتر جاسبي در دانشگاه آزاد تنها به دليل خصومت شخصي با ايشان است.» او در بخش ديگري از سخنان خود به هيئت تحقيق و تفحص مجلس هفتم هم اشاره كرد و خواستار ارائه توضيح به افكار عمومي از سوي دكتر زاكاني در مورد نحوه هزينه كرد مبلغ 300 ميليون توماني شد كه از سوي مجلس در اختيار هئيت تحقيق و تفحص از مراكز آموزش عالي قرار گرفته بود.

بخشي از مستندات ناديده گرفته شده است
جلالي نتيجه كار هيئت تحقيق را شامل 43 مجلد گزارش از عملكرد دانشگاه هاي كشور دانست كه 14 مجلد آن مربوط به دانشگاه آزاد بوده است. وي ضمن انتقاد از عملكرد اين هيئت گفت: «چرا از ميان اين تعداد گزارش ها تنها به 14 مجلد مربوط به دانشگاه آزاد اشاره مي شود و از 29 مجلد ديگر سخني به ميان نمي آيد؟» او عملكرد زاكاني را در ارائه گزارش از دانشگاه آزاد «كاملا خصمانه و مغرضانه» توصيف كرد و اينگونه اقدامات را «راه اندازي جنگ زرگري» از سوي اين افراد دانست.

اين استاد دانشگاه آزاد ضمن اشاره به آشنايي خود با دكتر زاكاني در دوران تحصيل و در سازمان بسيج دانشجويي و همكاري 10 ساله با ايشان، عنوان داشت: «مدرك دكتراي تخصصي آقاي زاكاني با همه فريادهاي عدالت خواهانه اي كه ايشان دارند، تقلبي است. ايشان در سال 76 دستياري كودكان امتحان مي دهد و سال 78 بدون اينكه كنكور شركت كنند و قبول شود به يكباره از رشته پزشكي هسته اي سر در مي آورد و با 14 كسري نمره در سال 83 فارغ التحصيل مي شود. اكنون خود آقاي زاكاني بايد پاسخگوي اينگونه مسائل باشد. بنده اعلام مي كنم مدرك دكتراي آقاي زاكاني قصبي است و من در اين مورد هم حاضر به مناظره هستم.»

جلالي با تاكيد بر غيرقانوني بودن اعتبارنامه دكتر زاكاني در مجلس هفتم گفت: «ايشان تا دو ماه قبل از حضور در انتخابات مجلس، فرمانده بسيج دانشجويي بود و اين در حالي است كه در آن زمان بر اساس ماده 29 قانون انتخابات، نيروهاي نظامي بايد سه ماه قبل، از مسئوليت خود استعفا مي دادند. اعتبارنامه ايشان بايد توسط مجلس هفتم رد مي شد اما اين اتفاق نيفتاد.»

جلالي با انتقاد از عملكرد برخي از اعضاي بسيج دانشجويي ورود بسيج دانشجويي به اين مباحث را نادرست دانست و گفت: «اين افراد از بسيج دانشجويي استفاده ابزاري مي كنند و اين ارتش خاكي پوش آرمان هاي بزرگ كشور را در قالب يك جناح انحصار طلب خلاصه كرده اند.» جلالي سند ادعاي خود را بيانيه هاي مختلف بسيج دانشجويي در حمايت از اين جريان دانست.

رضا جلالي در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرآنلاين در رابطه با انگيزه اصلي در پس اينگونه انتقادها از مقابل دانشگاه آزاد و شخص دكتر جاسبي گفت: «يك جريان خزنده و انحصار طلبي به دنبال تصرف آخرين سنگر اعتدال گرايان است. اين افراد انگيزه هاي سياسي دارند و از آنجا كه اين دانشگاه حمايت معنوي آيت الله هاشمي رفسنجاني را داراست، اين صف آرايي در واقع در مقابل ايشان است.»

جلالي البته سخنان يك طرفه از هر دو طرف را مناسب ندانست و بار ديگر خواستار برگزاري «مناظره چهره به چهره بين طرفين از سوي مطبوعات» شد.

Print چاپ مطلب
 سه شنبه 17 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن