تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805680003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاسوعا يعني ايثار، آزادگي و شهادت طلبي ابوالفضل العباس (ع)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تاسوعا يعني ايثار، آزادگي و شهادت طلبي ابوالفضل العباس (ع)
اجتماعي. محرم. تاسوعا
شيراز - با آمدن تاسوعا درس ايثارگري ، آزادي ، غيرت ، شهادت طلبي و دلاوري‌هاي ابوالفضل العباس سرمشق شيعيان مي‌شود كه آن را از ساقي دشت كربلا ابوالفضل العباس (ع) مي‌آموزند.

به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي ، نهم ماه محرم روز تاسوعا مي‌باشد و منتسب به غيرت و ساقي دشت كربلا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) است.

هنوز هم با گذشت هزاران سال از واقعه روز تاسوعا دل سوختگان اهلبيت با فرا رسيدن تاسوعا از همان ساعات اوليه صبح روز تاسوعا با حركت دادن هيئت‌هاي مذهبي به ياد دلاورمرد دشت كربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) و غربت و غيرت عباس (ع) عزاداري مي‌كنند و اشك مي‌ريزند.

هنوز تاريخ، روشن از كرامتهاي اوست و نام حضرت ابوالفضل العباس (ع) با وفا و ادب و مردانگي همراه است و روز تاسوعا در نزد شيعيان و محبان اهل بيت عليهم السلام از اهميت بالايي برخوردار است .

ايثار و فداكاري‌هاي عباس (ع) را نمي‌توان در هيچ واژه‌اي گنجاند و حتي نمي‌شود با كلامي فداكاري‌هاي او را بيان كرد.

عباس سردار دشت كربلا بود و آن سردار فداكار با لبي تشنه و جگري سوخته، پا به فرات گذاشت، اما جوانمردي و وفايش نگذاشت كه او آب بنوشد و امام و اهل بيت و كودكان تشنه بمانند و لب تشنه از فرات بيرون آمد تا آب را به كودكان برساند.

خود از آب ننوشيد و فرات را تشنه لبهاي خويش نهاد و برگشت و دست عطش فرات، ديگر هرگز به دامن وفاي عباس نرسيد و دستان ابواالفضل(ع) قلم شد و اين دستها براي آزادگان جهان علم گشت و عباس آموزگار بي‌بديل فتوت و مردانگي در تاريخ شد.

محمد امين رحيمي يكي از عزاداران امام حسين (ع) گفت: وقتي كه اسم امام حسين (ع) ، حضرت ابوالفضل العباس ،كربلا و عاشورا به گوشم مي‌رسد تنها به ياد آزادگي امام و يارانش مي‌افتم كه در برابر شمشير و ذلت تنها مرگ با افتخار را پذيرفتند و به استقبال دشمن رفتند.

اين دانشجويي رشته علوم سياسي دانشگاه آزاد شيراز افزود: عباس (ع) و امام حسين (ع) به ما فرهنگ آزادگي را آموختند و به ما ياد دادند كه آزادگي انسان در كرامت و شرافت اوست.

يكي ديگر از عزاداران حسيني اظهار داشت: اگر امروز آزادي خواهان و آزادگان جهان در راه استقلال و رهايي از ستم مي‌جنگند به خاطر اين است كه مجاهدان كربلا را الگوي خود قرار داده اند.

حسين صدري مهر ادامه داد: امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) با ايثارگري هايشان به ما ياد دادند كه بايد هستي و جان خود را براي پيروزي دين خدا فدا كنيم.

يكي ديگر از عاشقان امام حسين (ع) افزود: وقتي محرم ، تاسوعا و عاشورا مي‌آيد به ياد پيام‌هاي آن مي‌افتم كه به ما درس مجاهدت ، ايثار ، آزادگي و شجاعت را مي‌آموزد.

مسعود مسعودي يادآور شد: محرم براي همه مردم به ويژه آنان كه موقعيت هاي ويژه‌اي را دارند و براي ديگران الگو هستند پيام‌هاي زيادي را مي آموزد كه بايد همه آن را به عنوان يك تكليف در كارهاي روزمره خود قرار دهند.

وي اظهار داشت: اگر همه پيروان حق در زمان سيد الشهدا (ع) وظيفه خود را مي‌دانستند و مثل شهداي كربلا با جانبازي و حمايت خويش به وظيفه خود عمل مي‌كردند مسير تاريخ به گونه‌اي ديگر ترسيم مي‌شد و سرنوشت اسلام و مسلمانان به نحو ديگري تبديل مي‌شد.

يكي ديگر از عزاداران امام حسين (ع) با بيان اين مطلب كه ادامه دهندگان راه امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) بايد دفاع از مظلوم و مبارزه با باطل را از حماسه آفرينان كربلا الهام بگيرند ، گفت: واقعه كربلا در واقع فرهنگ شهادت طلبي را به ما مي‌آموزد و شهداي انقلاب و دفاع مقدس از جمله كساني بودند كه اين فرهنگ را به خوبي آموختند.

علي رضا قاسمي ادامه داد: درس قيام امام حسين (ع) اين است كه هدف و انگيزه را در هر عملي خالص مي‌سازد و بايد بدانيم از ديدگاه خدا عمل خالص محو و نابود نمي‌شود.

اميد است جلوه‌هاي معنوي تاسوعا ، عاشورا و كربلا و مفاهيم متبرك محرم و ماه خون و ايثار در زندگي دوستداران خاندان عصمت و طهارت و در دل شيفتگان حسين ابن علي (ع) آثار جاويدان و ماندگار بر جاي بگذارد .
 سه شنبه 17 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 359]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن