تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812753742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش ايران پس از انقلاب ـ ۴ وقتى واليبال طلايى شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ورزش ايران پس از انقلاب ـ ۴ وقتى واليبال طلايى شد
واليبال در ايران قدمتى ۸۰ ساله دارد اما بعد از انقلاب نگاه دنيا به واليبال ايران تغيير كرد، وقتى نوجوانان و جوانان ايران با نتايجى كه در آسيا و جهان گرفتند، چشم همه را خيره كردند.
تحول
فدراسيون واليبال ايران بعد از انقلاب ۸ رئيس به خود ديد؛ محمود عدل، غلامرضا جبارى، جابر خلف زاده، حسين عليرضايى تهرانى، غلامرضا جبارى، پرويز خاكى، محمدرضا يزدانى خرم و محمدرضا داورزنى. عدل كه سال ۵۸ رئيس بود و كمتر از يك سال در فدراسيون بود. جابر خلف زاده هم رئيس يك ساله بود. بقيه دو سال روى صندلى رياست نشستند و اما محمدرضا يزدانى خرم ركورددار رياست در فدراسيون واليبال است. او ۱۷ سال در اين فدراسيون بوده البته همه تحولات نيز از زمان رياست او اتفاق افتاد. سعيد درخشنده، دبير فدراسيون در اين باره مى گويد: «بعد از پيروزى انقلاب به خاطر جنگ و مسائل ديگر واليبال ايران خيلى فعال نبود.» از سال ۱۳۶۹ با آمدن محمدرضا يزدانى خرم به فدراسيون، واليبال ايران از اين رو به آن رو شد.
بنيانگذار واليبال مدرن
يك سال بعد از آمدن محمدرضا يزدانى خرم به فدراسيون واليبال، ايران با واليبال سنتى خداحافظى كرد. وقتى ايوان بوگانيكف اوكراينى پا به ايران گذاشت و كار با واليباليست هاى پايه را شروع كرد، در واقع ايوان بوگانيكف با آمدنش به ايران سنگ بناى واليبال مدرن را گذاشت. او بعد از ۱۶ سال وقتى تهران را ترك مى كرد، واليبال ايران ديگر واليبال سابق نبود.
رفرم با مربيان خارجى
كارى كه بوگانيكف در ايران شروع كرد، بعد از او ادامه پيدا كرد آن هم توسط بقيه مربيان خارجى كه پا به تهران گذاشتند. بعد از بوگانيكف، پارك كى وون، لاموت كوبايى، ست كوويچ، كياچ و گاييچ به ايران آمدند.
ميزبانى هاى ايران
ايران براى اولين بار بعد از انقلاب، در سال ۷۱ ميزبان مسابقه هاى قهرمانى آسيا شد؛ آن هم در رده جوانان. اين استارت ايران براى ميزبانى مسابقه ها بود، دبير فدراسيون مى گويد: اين ميزبانى تحولى در واليبال ايران به وجود آورد. البته ماتسو ويرا، رئيس وقت كنفدراسيون واليبال آسيا خيلى خوب ايران را حمايت كرد. همان جا ايران اولين قهرمانى را در آسيا به دست آورد. در يازدهمين دوره اين رقابت ها باز جوانان واليبال ايران در تهران جشن قهرمانى شان را گرفتند، همين طور امسال. ايران در سومين دوره در مسابقه هاى نوجوانان حاضر شد. سال ۲۰۰۱ قهرمان شد. در دوره بعد نايب قهرمانى را به دست آورد. در سال ۲۰۰۵ هم قهرمانى به ايرانى ها رسيد.
نوجوانان با قهرمانى در جهان كه در مكزيك به دست آوردند، ويترين افتخارات خود را تكميل كردند. آنها امسال در سريلانكا نيز قهرمان شدند تا جواز حضور در مسابقه هاى جهانى را بگيرند. هر چند تيم ملى واليبال ايران مثل دو تيم نوجوانان و جوانان درخشش نداشته اما در بازى هاى آسيايى ۲۰۰۲ بوسان با نقره اى كه گرفت - به قول درخشنده با اين نايب قهرمانى كه بعد از ۵۰ سال ايران به دست آورد- شگفتى ساز شد. به نظر او امسال، سال ديگرى براى واليبال ايران بود: «با چهار مدال طلايى كه ملى پوشان نوجوان، جوان و بزرگسال و باشگاه هاى ايران به دست آورده اند، سال ،۸۷ سال طلايى ايران به حساب مى آيد. سهم ايرانى ها از جام باشگاه هاى آسيايى نيز پنج قهرمانى بود آن هم توسط پيكان.»
دو كرسى در آسيا و جهان براى ايران
محمدرضا يزدانى خرم وقتى رئيس فدراسيون واليبال شد، براى اولين بار با عضويت در هيأت رئيسه كنفدراسيون آسيا اولين كرسى را هم نصيب واليبال ايران كرد. محمدرضا داورزنى رئيس فعلى فدراسيون نيز كار او را ادامه داد اما مهمترين كرسى كه واليبال ايران بعد از انقلاب به دست آورد، عضويت سعيد درخشنده دبير فدراسيون در كميته مسابقه هاى فدراسيون جهانى است.
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن