تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803788621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گو با دبير فدراسيون ورزش رزمي موفقيت هاي ما در تاريخ فدراسيون بي سابقه است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: گفت و گو با دبير فدراسيون ورزش رزمي موفقيت هاي ما در تاريخ فدراسيون بي سابقه است
ركود و سكون فدراسيون ورزش هاي رزمي كه حتي نزديك بود اين مجموعه را به تعطيلي نيز بكشاند تا همين دو سال پيش نيز ادامه داشت. اما حضور «محمد نوحي» به عنوان رئيس فدراسيون ورزش هاي رزمي آينده خوبي براي بخش قابل توجهي از رزمي كاران كشورمان رقم زد. فدراسيوني كه تا مرز انحلا ل نيز پيش رفته بود، به يك باره به فدراسيوني موفق و مدال آور تبديل شده و جايگاه خاصي در بين مردم و همچنين مسئولا ن ورزش پيدا كرد. يكي از اقدامات خوب وارزشمند نوحي انتخاب دكتر «محسن احمدي» به عنوان دبير فدراسيون بود تا نيروي جواني، دانش وتخصص وي به فدراسيون ورزش هاي رزمي كمك شاياني كند. دكتر احمدي كه خود از اهالي ورزش هاي رزمي كشور است، در گفت وگو با ما از اوضاع و احوال اين روزهاي فدراسيون و برنامه واهداف آينده اين مجموعه سخن گفت و باز هم اين نويد را داد كه فدراسيون ورزش هاي رزمي به زودي به عنوان يكي از مدالآورترين و موفق ترين فدراسيون هاي ايران مطرح خواهد شد.
دبير فدراسيون ورزش هاي رزمي سابقه ورزشي هم دارد؟
بيش از 20 سال است كه در ورزش هاي چيني (شائولين) حضور دارم. در مسابقات بين المللي سانشو «مبارزه» و تالو «اجراي مزم» در سال 2003 در روسيه قهرمان شدم. در سال 2005 در سانشو در چين عنوان قهرماني را كسب كردم. در سال 2004 در ايتاليا به عنوان سرمربي تيم سانشو و تالو بودم كه قهرمان دنيا شدم و در مسابقات كيك بوكسينگ قهرماني جهان درايتاليا در سال 2008 در بخش موزيكال فرم مدال طلا گرفتم.
در اين سالها در پست هاي مديريتي هم حضور داشته ايد؟
بله مدت 10 سال دبير سبك شائولين بودم و مسئوليت كميته آموزش ووشو و دبيري كميته آموزش فدراسيون در زمان مديريت الياس حضرتي بر فدراسيون را بر عهده داشتم. 8 سال نيز در كشورهاي شرق آسيا به عنوان پژوهشگر ورزش هاي رزمي و علوم كل نگر فعاليت داشته ودارم. در مجمو ع اعتقاد دارم وظايف مديريتي و سوابق ورزشي مكمل هم هستند و اگر كسي دانش فني نداشته باشد نمي تواند به خوبي مديريت كند.
گويا اخيرا نيز سفري به كشورهاي شرق آسيا داشته ايد و در آنجا فعاليت هاي علمي انجام داده ايد؟
بله سفري به چين و دانشگاه خنان داشتم كه در خصوص فيلم سازي رزمي در كشور هنگ كنگ جلسه اي برگزار كرديم. همچنين در بخش طب سوزني و علوم علم كل نگر تفاهم نامه اي با دانشگاه خنان چين در مورد مباحثي مثل طب سوزني، طب ماساژ، طب گياهي و تنفس درماني امضا كرديم.
شما با اين همه سوابق و موفقيت هاي بين المللي چرا چندان در ورزش هاي رزمي ايران مطرح نيستيد؟
ما بر طبق سياست هاي فدراسيون و شخص مهندس نوحي پيش مي رويم و ممكن است بعضي اوقات برخي از مديران فدراسيون چندان مطرح نباشند كه اين مساله براي من نيز چندان مهم نيست.
اوضاع و احوال كنوني فدراسيون از نظر شما رضايت بخش است؟
صددرصد و ما آرام و با برنامه پيش مي رويم و اگر هم مشكلي پيش بيايد، با هماهنگي و همدلي مسئولا ن فدراسيون آن را حل مي كنيم. چون تنها به پيشرفت مي انديشيم و به همين دليل است كه عملكرد فدراسيون حتي از حد انتظار سازمان تربيت بدني نيز بهتر و بالا تر است.
علت اينكه نايب رئيس فدراسيون «عسگري» چندان در فدراسيون حضور ندارد، چيست و آيا اين مشكل مشغله هاي كاري شما را زيادتر نمي كند؟
ايشان به دليل مشغله هاي تحصيلي كه در اين ترم داشتند، چندان نتوانستند در فدراسيون حضور يابند. با اين حال ما با توجه به برنامه هاي از پيش تعيين شده رياست فدراسيون حركت مي كنيم و همه براي كمك به فدراسيون آماده هستيم.
يكي از مهم ترين اتفاقات اخير فدراسيون ورزش هاي رزمي برگزاري نخستين دوره فستيوال هنرهاي رزمي دنيا بود كه توانمندي ورزش هاي رزمي ايران را به دنيا اثبات كرد. اين فستيوال را چطور ارزيابي مي كنيد؟
با توجه به اينكه فدراسيون ورزش هاي رزمي 50 سبك را تحت پوشش دارد، با يك برنامه ريزي شش ماهه اين فستيوال را برگزار كرديم. البته بايد اين را بگويم كه خيلي ها درك درستي از اين حركت بزرگ ما نداشتند و حتي مي پرسيدند چرا نام آن را فستيوال گذاشتيد؟ در حالي كه ما اين نياز را احساس مي كرديم كه اين فستيوال براي نخستين بار در خاورميانه و غرب آسيا برگزار شود، به هر حال 39 كشور در اين فستيوال بزرگ شركت كردند كه تاثيرات بزرگي براي فدراسيون در برداشت. به طوري كه مسئولا ن سازمان تربيت بدني بر نتايج مثبت و چشم گير آن صحه گذاشتند.
اما اين فستيوال چندان بازتاب رسانه اي نداشت.
ما تلا ش كرديم اين حركت بزرگ را با كمترين مشكل برگزار كنيم. با اين حال قبول داريم با ضعف هايي هم روبه رو بوديم كه عدم انعكاس مناسب يكي از اين ضعف ها بود كه قطعا در سال آينده برطرف خواهد شد.
يعني باز هم مي خواهيد فستيوال هنرهاي رزمي دنيا را ميزباني كنيد؟
بله و البته در تلاش هستيم اين رقابت ها به عنوان برنامه اي ثابت در تقويم فدراسيون جاي گيرد تا همه پتانسيل بالاي ورزش هاي رزمي كشورمان و هم فرهنگ وتمدن والاي ايران اسلامي را براي جلوگيري از تبليغات دشمنان اسلام و انقلاب به دنيا اثبات كنيم.
خب، از تيم هاي ملي چه خبر؟
تيم هاي ملي همگي در حال تمرين هستند. تيم ملي كيك بوكسينگ مسابقات هنرهاي رزمي آسيا در تايلند و موي تاي نيز رقابت هاي جهاني را در پيش دارند. همچنين پيكارهاي جهاني موي تاي در استراليا، رقابت هاي كيك بوكسينگ در اسپانيا، مسابقات آسيايي جوجيتسو و اردوي مشترك موي تاي در تايلند ديگر برنامه هاي فدراسيون به شمار مي روند.
كار اصلي فدراسيون با سبك ها و تشكل هاي رزمي است كه متاسفانه همواره سبك ها با هم مشكلات فراواني داشته اند. شما در حال حاضر با اين مشكل روبه رو هستيد يا نه؟
براي اينكه بتوانيم مسائل سبك ها و تشكل ها را با دقت بيشتري بررسي و پيگيري كنيم، به دستور رياست فدراسيون مسووليت هماهنگي و اجرايي سبك ها را به آقاي «همايون خرم» سپرديم تا با حساسيت بيشتري بتوانيم موارد موجود را دنبال كنيم.
با توجه به سوابق ورزشي و مديريتي تان چرا شما نيز صاحب سبك نيستيد؟
تا به حال به فكر تاسيس سبك نيفتاده ام.
سوالات بعدي ما در مورد موضوعات داخلي فدراسيون است. ليگ برخي از سبك ها به كجا رسيد؟
سر رشته! موي تاي، جوجيتسو و كيك بوكسينگ داراي ليگ هستند كه ليگ جوجيتسو و كيك بوكسينگ اخيرا به پايان رسيد. اما امسال به دليل عدم حضور تيم ها ليگ موي تاي برگزار نشد.
آيا فدراسيون ورزش هاي رزمي همان نگاهي را كه به آقايان دارد در مورد بانوان نيز اعمال مي كند؟
صددرصد. چرا كه ارزش مدال زنان به اندازه مدال مردان است. مثلا امسال براي نخستين بار در تاريخ فدراسيون ورزش هاي رزمي بانوان موي تاي كار را به مسابقات جهاني كره جنوبي اعزام كرديم كه حاصل آن دو مدال برنز بود.
و اين موفقيت با حجاب اسلامي حاصل شد.
بله، مهندس نوحي در جلسه اي كه با «استفان فوكس» دبيركل فدراسيون جهاني موي تاي داشت، حضور بانوان ايران با حجاب اسلامي فراهم و همچنين مدال آنها دررنكينگ تيم ها محاسبه شد.
آيا قبول داريد فدراسيون ورزش هاي رزمي چندان به تيم هاي پايه اهميت نمي دهد؟
نه، چون ما تيم هاي ملي نوجوانان و جوانان را آن هم با مربيان اختصاصي و در رشته هاي موي تاي و كيك بوكسينگ داريم. همچنين در فدراسيون كميته اي به نام كميته استعداديابي و توسعه قهرماني تشكيل شده كه كار آن كشف استعدادها و پشتوانه سازي براي تيم هاي ملي است كه با نظارت مستقيم بنده و همكاري صميمانه آقاي سيفي، مدير تيم هاي ملي فعاليت مي كند.
قصد استخدام مربي خارجي را داريد يا به مربيان داخلي معتقديد؟
ما مربيان خارجي را به ايران آورديم و از تجربيات آنها استفاده كرديم. در آينده اي نزديك نيز قرار است «ارنست هوست» يكي از قهرمانان بزرگ كيك بوكسينگ و موي تاي در ايران استاژ فني برگزار كند. البته اگر مربي خارجي واجد شرايط بيابيم، حتما وي را استخدام خواهيم كرد.
دوپينگ كه در فدراسيون ورزش هاي رزمي جايي ندارد؟
اصلا. چون رشته هايي كه در ايندورگيمز و بازي هاي آسيايي حضور دارند، زير نظر و كنترل كميته هاي ملي المپيك هستند و آنها مدام قهرمانان اين رشته ها را كنترل مي كنند.
آيا شما هم با مشكل كمبود بودجه روبه رو هستيد؟
خوشبختانه مهندس علي آبادي و مهندس حسام همواره به ما لطف داشته اند و از اين نظر كمبود محسوسي نداشته ايم.
گويا سازمان تربيت بدني قرار است براي فدراسيون ورزش هاي رزمي نيز مثل فدراسيون هاي كاراته و تكواندو خانه ورزش هاي رزمي احداث كند.
بله و اين مساله مفرد موافقت مهندس علي آبادي قرار گرفت و به زودي زميني را براي احداث خانه ورزش هاي رزمي به فدراسيون اختصاص خواهند داد.
شما در مجامع بين المللي نيز صاحب كرسي و مسووليت هستيد؟
نايب رئيس فدراسيون بين المللي كيك بوكس در منطقه آسيا هستم و البته چند كرسي غيررسمي بين المللي نيز دارم.
در مورد سفر اخير نايب رئيس شوراي المپيك آسيا به ايران و ملاقا ت با رئيس فدراسيون بيشتر توضيح مي دهيد.
ابتدا بايد بگويم برنامه هاي بين المللي كه ما داشته ايم، در زمان مديريت مسوولان پيشين فدراسيون وجود نداشته كه سفر چندين باره «خليل احمدخان» رئيس جوجيتسو آسيا، حضور رئيس فدراسيون جهاني پانكريشن، سفر رئيس بازي هاي بين المللي ورزش هاي رزمي (IMGC) به ايران و ساير مسوولان فدراسيون هاي آسيايي و جهاني از جمله اين موارد است. اخيرا نيز دكتر «هوآنگ» نايب رئيس شوراي المپيك آسيا به ايران آمد كه ملاقات هايي با مهندس علي آبادي و آقاي افشارزاده و همچنين مهندس نوحي داشت و به طور قطع نتايج اين سفر در آينده خود را نشان خواهد داد.
با توجه به اينكه نوحي نايب رئيس فدراسيون جهاني ووينام و رياست فدراسيون آسيايي اين رشته را عهده دار شده و اين سبك قرار است در مسابقات هنرهاي رزمي آسيا و ايندورگيمز شركت كند، آيا احتمال دارد دبير كلي فدراسيون آسيايي ووينام را عهده دار شويد؟
من سياست مهندس نوحي براي انتخاب كادر اجرايي فدراسيون آسيايي ووينام را نمي دانم. اما در هر حال تابع برنامه هاي ايشان هستم.
آيا ممكن است روزي برسد كه ايران ميزبان مسابقات آسيايي و جهاني سبك هاي رزمي شود؟
ما با برگزاري فستيوال هنرهاي رزمي توانمندي مان را براي ميزباني رقابت هاي آسيايي و جهاني اثبات كرديم و حالا بايد ببينيم رويكرد و نگاه سازمان تربيت بدني نسبت به اين موضوع چگونه است؟
حضور رشته هاي تحت پوشش فدراسيون ورزش هاي رزمي در بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجوچين چقدر محتمل است؟
اين موضوع صددرصد قطعي نشده و بايد تا سال جاري ميلادي صبر كرد اما احتمال دارد موي تاي، كيك بوكسينگ جوجيتسو و ووينام در بازي هاي گوانگجو شركت داشته باشند.
و سوال پاياني ما اين است كه آينده فدراسيون ورزش هاي رزمي را چطور مي بينيد؟
ما در اين دو سال عملكردمان را نشان داده ايم. 50 مورد از كارهاي انجام شده در دوران مديريت مهندس نوحي در تاريخ فدراسيون ورزش هاي رزمي بي سابقه است و البته در تلاش هستيم حوزه هاي جديدي را نيز به كارمان اضافه كنيم كه با توجه به پتانسيل بالاي ورزش هاي رزمي ايران و برنامه ريزي فدراسيون آينده روشني در انتظار جامعه رزمي كشور است.
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن