تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820029452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگراني آمريكا و اتحاديه اروپا از مناقشه گازي روسيه و اوكراين


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نگراني آمريكا و اتحاديه اروپا از مناقشه گازي روسيه و اوكراين
انرژي- همشهري آنلاين:
دولت آمريكا و اتحاديه اروپا از روسيه و اوكراين خواستند مناقشه خود را بر سر قيمت و توافقنامه‌هاي تحويل گاز كنار بگذارند.

خبرگزاري آلمان از واشنگتن گزارش داد، دولت آمريكا با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد ايالات متحده از اين امر «نگران» شده كه شركت گازپروم روسيه تحويل گاز به اوكراين را در سال نو ميلادي به حال تعليق در آورده است.

آمريكا اعلام كرد دو طرف را به مذاكره‌اي در خصوص رسيدن به توافقي ترغيب مي‌كند كه تحويل مطمئن گاز به اوكراين و اروپا را تضمين كند.

گازپروم از روز گذشته تحويل گاز به اوكراين را متوقف كرد. اين در حالي است كه ويكتور يوشنكو، رييس جمهور اوكراين اعلام كرد پيش‌بيني مي‌كند اين مناقشه تا اواسط هفته آينده حل و فصل شود.

به گفته وي، كشورش آمادگي دارد در ازاي هر 1000 متر مكعب گاز 210 دلار به روسيه پرداخت كند. اين در حالي است كه روسيه دستكم 250 دلار بابت هر 1000 متر مكعب گاز درخواست كرده است.

ماموريت براي هيات اوكرايني
به گفته واسيلي كريليچ، سخنگوي وزارت امور خارجه اوكراين يك هيات از اوكراين قرار است روز جمعه براي گفت‌وگو با مقامات اروپايي درباره مناقشه گازي اين كشور با روسيه عازم پايتخت‌هاي اروپايي شود.

ماموريت اين هيات، رايزني با دولت‌هاي اروپايي درباره دستيابي به راه حلي براي پايان دادن به مناقشه گازي بين اوكراين و روسيه است.

اتحاديه اروپا از نزديك مناقشه گازي اين دو كشور را پيگيري مي كند چون 80 درصد صادرات گازي روسيه به اتحاديه اروپا از طريق خاك اوكراين صورت مي گيرد.

اين اتحاديه ژانويه 2006 هم تحت تاثير بحران گازي بين روسيه و اوكراين قرار گرفت.

در همين حال، سرگئي كاپريانوف، سخنگوي گازپروم اعلام كرد همزمان با قطع ارسال گاز به اوكراين كه روزانه بالغ بر 110 ميليون مترمكعب است، اين شركت صادرات گاز به اروپا را روزانه تا سقف 326 ميليون مترمكعب افزايش خواهد داد.
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن