تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814264102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل ثبت اسناد و املاك استان يزد: اجراي مديريت در ثبت ملك، اولين اقدام در ثبت نوين اسناد است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدير كل ثبت اسناد و املاك استان يزد: اجراي مديريت در ثبت ملك، اولين اقدام در ثبت نوين اسناد است
خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اقتصادي

مدير كل اداره ثبت اسناد و املاك استان يزد با توجه به اهداف اين سازمان در ثبت نوين اسناد، اولين اقدام را اجراي پروژه مديريت يك پارچه ثبت ملك و راه‌اندازي سامانه سيستم جامع املاك دانست.

حكيميان در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا -منطقه يزد، بيان كرد: اهداف سازمان ثبت اسناد و املاك بهبود سطح كيفي و تسريع در ارائه خدمات و بهينه سازي در پاسخ به كليه استعلامات و ارائه خدمات به صورت الكترونيكي است كه در اين راستا اجراي پروژه مديريت يكپارچه ثبت املاك در اولويت قرار گرفت و لذا براي اجراي اين پروژه اقداماتي نيز در يزد در حال انجام است.

وي به چند مورد از اقدامات در اين زمينه اشاره كرد و افزود: راه اندازي شبكهWAN , LAN در كليه واحدهاي سطحي استان و برقراري ارتباط الكترونيكي بين اين واحدها و دادگاه و در نهايت ارسال پاسخ استعلام به صورت الكترونيكي، اسكن كليه پرونده‌هاي ثبت شده مانند پرونده‌هاي بايگاني در دفاتر املاك به هدف كاهش هزينه‌هاي ناشي از بلاياي طبيعي و افزايش توان مديريت بحران، ايجاد واحد به روز رساني اطلاعات املاك و كاداستر در ادارات ثبت استان و همچنين ايجاد بانك اطلاعاتي جامع املاك و كاداستر، عقد قرارداد با اداره پست جهت ارسال سند مالكيت به افراد حقيقي و حقوقي از طريق پست پيشتاز، ايجاد بانك اطلاعايت جامع شركت و تخصيص كد ملي مشابه اختصاص كد ملي با اشخاص حقيقي و نيز اقدام به راه اندازي و استقرار دستگاه‌هاي دريافت الكترونيكي پول (POS) در دفاتر اسناد رسمي با همكاري بانك ملي و بانك مركزي در جهت سرعت بخشيدن به ارائه خدمات و جلوگيري از اتلاف وقت از جمله اين اقدامات است.

اين مقام مسوول اهداف اجراي طرح‌هاي فوق را تسريع در ثبت عمليات ثبت و نقل و انتقالات بعدي، استاندارد شدن اقلام اطلاعاتي، جلوگيري از جعل سند و افزايش اعتبار اسناد مالكيت و كاهش ريسك معاملات املاك، تسريح در انجام كار ارباب رجوع و كم كردن سفرهاي درون و برون شهري در اين زمينه عنوان كرد.

وي همچنين ايجاد امنيت اجتماعي و نهادينه كردن توسعه پايدار و ايجاد رابطه بين حقوق ثبت و ساير شاخص‌هاي حقوقي به خصوص حقوق قضايي و ثبت حقوق مالكيت عامه را از ثمرات اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي طرح‌هاي فوق دانست.

مدير كل ثبت اسناد و املاك استان يزد در پايان خاطرنشان كرد: اولين اقدام در راستاي ثبت نوين اسناد در يزد، ايجاد و تجهيز واحد فناوري در اداره كل ثبت اسناد يزد در سال 84 بوده است.

انتهاي پيام
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن