تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820040108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تازه‌هاي نشرانتشار كتاب «از ستايش تا پرستش»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: با تازه‌هاي نشرانتشار كتاب «از ستايش تا پرستش»
گروه انديشه: كتاب «از ستايش تا پرستش» نوشته «محمد سلطاني» به همت انتشارات ظفر منتشر شده است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، اين كتاب در شش گفتار تدوين شده است كه به ترتيب عبارتند از: غلو و غاليان در قرآن، حديث و سخنان بزرگان، اولين پايه غلو؛ سخنان بدون دليل، دومين مرحله غلو؛ سخنان دروغ، سومين مقام غلو؛ هم‌پايگي با خداوند، چهارمين پرتگاه غلو؛ خداوند تشريفاتي و سرچشمه‌ها و نشانه‌هاي غلو.

در گفتار نخست نويسنده بحث غلو و غاليان را در سه محور قرآن كريم، سخنان معصومان(ع) و سخنان بزرگان ديني مورد واكاوي قرار داده است. در ادامه و در گفتار دوم نيز نويسنده مسائلي از قبيل تحقيقي درباره حديث «قولوا فينا ما شئتم»، علم امام، مقايسه امامان با پيامبران، شهادت ائمه اطهار(ع) و اذان بدون كاستن و افزودن را مورد بررسي قرار داده است.

نگارنده در گفتار سوم كتاب خويش نيز مسائلي چون بررسي روايات و حكايات مذهبي، جايگاه قرآن در مقام بررسي سنت، جايگاه عقل در مقام بررسي سنت و توجه به قراين تاريخي، علمي و متني را بيان كرده است.

عبادت ويژه خداست، سوگند ويژه خداست، دقت در نام‌گذاري، توحيد، شرك و توسل نيز موضوعاتي است كه نويسنده در گفتار چهارم كتاب خود به آن‌ها اهتمام داشته است و در گفتار پنجم ريزموضوعاتي چون پس از شرك، واگذاري در آفرينش و روزي، واگذاري شريعت، واگذاري در عفو و آموزش و حسابرسي و اراده خداوند را مورد توجه قرار داده است.

در گفتار آخر اين اثر نيز مسائلي از قبيل نشانه‌هاي بيماري غلو، تحقير ديگران، خود رستگاربيني، خشك مذهبي، برخوردهاي احساسي، سرچشمه‌هاي غلو، مبارزه با انديشه‌هاي راستين، ناداني و غرور، كينه‌توزي با مخالفان، بازارگرمي و مريدپروري، باورهاي پيشين ملي و محلي و مهر و محبت بي‌اندازه بيان شده است.

كتاب «از ستايش تا پرستش» نوشته محمد سلطاني به تازگي 9 دي‌ماه سال جاري، به همت انتشارات ظفر به شمارگان 1000 نسخه در قطع رقعي (شوميز) در 224 صفحه و به بهاي 20000 ريال منتشر شده است.
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن