تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820660316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عظمت قيام امام حسين (ع)


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: عظمت قيام امام حسين (ع)
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: نهضت امام حسين (ع)نهضتي مقدس، متعالي و روحاني بود كه پاكي، خلوص، بي اعتنايي به دنيا، بري بودن از اغراض شخصي و آز و جاه طلبي و خودخواهي از وِيژگي هاي اين قيام است.
حسين بن علي (ع) كسي است كه تمام هستي و متعلقات خويش را با اخلاص در راه خدا كه اصل و منشا ء تمام كمالات و تقدس ها را فدا كرده و تمام تقدس ها و كمالات و جاودانگي به وجود فدا شده اش انتقال يافته است و بي جهت نيست كه محبت و عشق به آن حضرت در دل هاي مومنان جايگزين شده به همان گونه كه محبت و علاقه به خداوند در آن دل ها جاي دارد.
امام حسين (ع) كه در راه خدا و در راه افكار عاليه اش شهيد شد وجود مادي خود را نفي كرد، اما به صورت منبع فضيلت و مركز شرافت و عظمت وجود جاودانه خود را اثبات كرد.
عقل و دين حكم مي كند كه بزرگان و افراد برگزيده را در حال حيات و ممات ارج نهيم و آنان را دوست بداريم و از ياد نبريم و در سالروز وفات و شهادتش مجالس ياد بود برپا كنيم. به ويژه كه آن شخص تمام هستي خودش را در طبق اخلاص نهاده و از هيچ فداكاري در راه خدا دريغ نورزيده باشد.
حسين بن علي (ع) براي هدفي بس عالي در راه معبود خود با نفس نفيس جهاد كرد و براي احياي فضيلت و شرافت و برقراري آزادي و بيداري بشر قيام كرد.
پس سزاوار است كه تمام جوامع انساني خواه مسلمان و خواه غير مسلمان به پاس احترام و بزرگداشت آن شخصيت عظيم الشان سالروز شهادت آن حضرت را بزرگ بشمارند و به سوگ و ماتم بنشينند.
امام حسين (ع) ابر مرد عالم ، شخصيت بسيار بزرگواري است كه تمام مكارم و فضايل را دارا بود به گونه اي كه ابعاد گسترده بسيار وسيع وجودش همگان را متحير ساخته است.
پيامبر اكرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در روز عاشورا به ياد آن همه مصايبي كه بر امام حسين (ع) وارد شده اند اندوهگين مي شده اند و به ديگران هم دستور مي داده اند كه در آن روز به عزاداري بپردازند و به سوگ و ماتم بنشينند.
با تامل و تفكر در ادامه راه رسالت نبي مكرم و با وجود كجروي هاي برخي حاكمان و صاحبان زر و زور همچون معاويه و يزيد در جوامع اسلامي به نيكي در مي يابيم كه قيام امام حسين(ع) و حماسه كربلا نه تنها نقش عظيمي در احياي دين رسول خدا داشت، بلكه حماسه آفرينان كربلا در عاشورا هموارترين بستر تربيت جامع ديني، غني ترين زمينه پرورش بينش مذهبي ، مطلوب ترين شرايط فراگيري و باز آموزي آموزه هاي حقه ديني و زيباترين فرصت تجلي احساسات و تعهدات مذهبي را فراهم كرده اند.
حماسه كربلا و قيام و شهادت امام حسين (ع) و ياران با وفايش، رسالت خطير خواهر بزرگوارش ، حضرت زينب(س)، در تنوير افكار، انديشه ها و باورها و تعديل و تلطيف احساسات مذهبي در سخت ترين شرايط و موقعيت ها ، بيشترين فرصت تربيت مطلوب مذهبي را به همراه داشته است.
حماسه كربلا، كامل ترين درس بينش ديني، تعهد و مسووليت پذيري، مروت، شجاعت، وارستگي و آزادگي و زيباترين و پرشكوه ترين جلوه تربيتي را به ارمغان آورد.
بررسي تحليلي و همه جانبه حركت امام حسين (ع) و حماسه عاشورا، از ابعاد سياسي، عاطفي، رواني و تربيتي داراي اهميت فوق العاده اي است چرا كه محرم يك تاريخ زنده و هميشه پويا و عاشورا نقطه عطف همه ايثارگري ها و حماسه هاي جاويدان بر فراز همه عصرها و نسل ها است.
مهمترين نقش امام حسين (ع) را در رابطه خانوادگي، تحكيم بنيان خانواده، جوان پروري، حس تعاون، تثبيت اخلاق و مكارم ديني، گرايش هاي ماورايي و .... مي توان پيدا كرد.
بدون ترديد توجه به متعالي ترين ويژگي هاي شخصيتي قهرمانان و حماسه آفرينان كربلا و بررسي روابط انساني ميان ياران و بستگان و عزيزان سالار شهيدان ، امام حسين (ع) تحسين برانگيز است./02/110
 پنجشنبه 12 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن