تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820699638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرد مامورنما به اعدام محكوم شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: مرد مامورنما به اعدام محكوم شد
پورخياط فرد 23 ساله سابقه داري كه با عنوان مأمور آب در شهرهاي استان پس از ورود به منازل اقدام به سرقت و تجاوز به عنف مي كرد در دادگاه كيفري استان به اعدام محكوم شد.

ماجرا:
سكوت در كوچه پس كوچه هاي شهر حكم فرماست.گويا زمان براي ارتكاب جنايت عقربه هايش را روي ساعت 10 متوقف كرده است. ناگهان در پيچ و خم كوچه سايه اي در خانه را مي كوبد و بانويي بي خبر در را باز مي كند جوان خود را مأمور آب معرفي مي كند و آن زن بدون هيچ شك و ترديدي به آن جوان اجازه ورود به خانه را مي دهد.

هنگامي كه جوان وارد منزل شد درصدد بود كه به گونه اي به نيت پليد خود برسد ... پانزدهم آبان ماه سال جاري ساعت 12 تلفن مركز فوريت هاي پليس به صدا در آمد و خبر سرقت از منزلي، به مأموران اطلاع داده شد. در پي اعلام اين خبر مأموران كلانتري 12 بجنورد در محل حاضر مي شوند و خانمي پريشان خود را به مأموران مي رساند و چگونگي حادثه را براي آنان تشريح مي كند. زن جوان به مأموران مي گويد: فردي به منزل مراجعه و خود را مأمور آب معرفي كرد سپس به بهانه نگاه كردن كنتور آب وارد منزل شد و با تهديد و فيلم برداري دست و دهان مرا بست و پول هاي داخل كيفم را سرقت كرد.

وي در حالي كه شرح ماجرا را به مأموران مي گفت، حقيقت ديگر را از آنان پنهان و از گفتن آن شرم كرد كه در نهايت در صورت جلسه نهايي به تجاوز به عنف مأمور قلابي آب اعتراف كرد.

پرونده براي بررسي بيشتر به شعبه سوم دادياري دادسراي بجنورد ارجاع داده و قرباني اين حادثه براي چهره نگاري و شناسايي متهم به اداره آگاهي معرفي مي شود. تصاوير مجرمان سابقه دار به رويت وي مي رسد كه متأسفانه متهم شناسايي نمي شود. سپس با مشخصات ارائه شده شاكي، چهره نگاري از متهم انجام مي گيرد و عكس چهره نگاري شده به تمامي واحدهاي گشت در شهر داده مي شود. پس از چند روز شبح روز رو، پس از شناسايي قرباني خود، در خانه ديگري را مي كوبد و خود را به عنوان مأمور آب معرفي مي كند و وارد منزل قرباني خود مي شود ...مأموران در حين تحقيقات ساعت 9:30 در بيست و دوم آبان ماه خبر سرقت به عنف مشابه سرقت قبل را به كارآگاهان آگاهي اعلام مي كنند.قرباني ديگر اين حادثه به مأموران مي گويد: فردي با عنوان مأمور آب وارد حياط منزل شد و با بيان اين كه مي خواهم فشار آب گرم حمام را نگاه كنم وارد اتاق هاي خانه شد و هنگامي كه متوجه شد كسي در منزل نيست با روسري ام دهان و دستانم را بست و طلاهايم را سرقت كرد و وقتي صداي گريه بچه ام را شنيد؛ ترسيد كه شايد كسي وارد منزل شده باشد و به همين دليل طلاها را گذاشت و فرار كرد.

پس از شنيدن اظهارات شاكي، پرونده براي رسيدگي بيشتر به شعبه اول بازپرسي ارجاع داده شد و در ادامه تحقيقات مأموران آگاهي به فرد سابقه داري كه در شهر اسفراين با همين شگرد اقدام به سرقت از شهروندان مي كرد مشكوك شدند كه عكس متهم به رويت قربانيان رسيد كه مورد شناسايي آن ها قرار گرفت.

شبح روز رو در بجنورد همان مأمور آب قلابي اسفراين بود

با اعطاي نيابت توسط بازپرس شعبه اول دادسراي بجنورد به مأموران آگاهي متهم دستگير شد. او خودش را ر.س 23 ساله بيكار و ساكن اسفراين معرفي و از اتهامات خود اظهار بي اطلاعي مي كند و مهر سكوت بر لبانش زده است. متهم به اداره آگاهي بجنورد منتقل مي شود و در مقابل قربانيان خود قرار مي گيرد. قربانيان يك به يك مي آيند و او را شناسايي مي كنند با حضور قاضي مهرپرور تحقيقات جامعي از متهم انجام مي شود و هنگامي كه قربانيان در مقابل متهم مي ايستند و شرح جنايت او را بيان مي كنند متهم سرش را پايين مي اندازد. بازپرس پس از تحقيقات ر.س را كه باعث و باني چندين جنايت در استان است و به بهانه مأمور آب وارد حريم شخصي شهروندان شده و به تجاوز به عنف اقدام كرده است با قرار بازداشت موقت روانه زندان مي كند.

دادگاه كيفري:
دادگاه كيفري استان به رياست موسي الرضا پيرگزي و مشاوران خود اسحاق زاده، شاددل و نجارزاده به پرونده مرد مأمورنما رسيدگي مي كند. در ابتداي جلسه دادگاه، نماينده استان با قرائت كيفر خواست از سوي دادسراي جنايي استان براي متهم پرونده ر.س كه طي چند هفته گذشته با سوء استفاده از عنوان مأمور آب وارد منازل شهروندان شده و پس از سرقت اموال با ارزش و طلاهاي شاكيان نسبت به آنان هتك حرمت و بعضا تجاوز كرده است، از دادگاه تقاضاي اشد مجازات وي را كرد.

در پي قرائت كيفر خواست شاكيان و وكلاي آنان با حضور در جايگاه، تقاضاي اشد مجازات مرد مأمور نما را كردند.

رياست دادگاه كه به دقت به چهره ر.س نگاه مي كرد از او خواست تا در جايگاه بايستد حسين كه در اطرافش مأمور حركت مي كرد پاهايش مي لرزيد و عرق بر پيشاني اش نشسته بود گام هايش را كوتاه بر مي داشت انگار آسمان بر سرش خراب شده بود چند گامي برداشت و در مقابل قضات ايستاد. سرش را بالا نمي گرفت تا چهره او را همه ببينند قاضي دادگاه مجدد كيفر خواست را به طور خلاصه و همچنين اظهارات شاكيان را براي متهم قرائت كرد. او پس از شنيدن اتهامش زبانش بند آمده بود و گويا نمي توانست سخني بگويد.قاضي دادگاه دوباره اتهام متهم را تفهيم كرد او كه تمام راه هاي نجات را بسته ديد اشك در چشمانش حلقه زد سرش را بالاتر گرفت از اعمال خود احساس شرم مي كرد صداي زمزمه شاكيان به گوش مي رسيد آن روز كه مرتكب جنايت شد زبانش باز بود اينك كه بايد جواب عقوبت كار خود را بدهد، زبانش بند آمده است.

ر.س هم چون آدم هاي يخ زده به حضار نگاه مي كند حرف هايي زير لب مي زند وكيل او در كنارش قرار مي گيرد تا از او دفاع كند و در همان حال رئيس دادگاه از وكيل مي خواهد تا خواسته هاي موكلش را به صورت كتبي براي دادگاه بنويسد و در جايش قرار گيرد از متهم براي سومين بار سوال مي كند آيا اتهامات را قبول داري او با صداي بلند مي گويد: بله من اتهامات خود را مي پذيرم.متهم 23 ساله مجرد كه داراي يك فقره سابقه كيفري به اتهام ورود به عنف و جعل عنوان مأمور آب و سرقت است، در بررسي سابقه كيفري، 12 فقره سرقت با شيوه واحد با معرفي خود به عنوان مأمور آب در سي و يكم ارديبهشت ماه سال جاري داشته است و از طريق بازپرسي اسفراين به همين اتهام به زندان معرفي شده است كه پس از 4 ماه با سپردن تأمين از زندان آزاد شده بود، پس از ساعت ها تحقيق بر روي پرونده اين جنايتكار به اعدام از طريق به دار آويختگي محكوم شد. رياست دادگاه كيفري خراسان شمالي در اين رابطه به خبرنگار ما گفت: با توجه به حساسيت موضوع پرونده مأمور قلابي در كمتر از يك ماه مورد رسيدگي قرار گرفت.

موسي الرضا پيرگزي اين پرونده را هشداري براي مردم عنوان كرد و گفت: شهروندان بايد مراقب باشند هنگام مراجعه افراد به عنوان مأمور ادارات سعي كنند از طريق آيفون به سؤالات مراجعان پاسخ دهند و اگر نياز به ورود مأموران به منزل و بازديد از كنتور آب و برق و يا گاز است از بسته بودن در ورودي ساختمان مطمئن شوند و سپس در را باز كنند.وي ادامه مي دهد: هنگام مراجعه مأموران، كارت شناسايي از آن ها مطالبه شود تا به نوعي فرهنگ سازي شود كه افراد سودجو ديگر نتوانند با اين شگرد اقدام به سرقت و يا جنايت ديگري كنند.
 پنجشنبه 12 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن