تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805595113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش ايران به بيانيه سران شوراي همكاري خليج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: واكنش ايران به بيانيه سران شوراي همكاري خليج فارس
لاريجاني: مصر بايد در مواضع خود تجديدنظر كند
بيهقي-در واكنش به بيانيه سران شوراي همكاري خليج فارس در مسقط كه در آن به موضوع جزاير سه گانه ايراني پرداخته شده است، حسن قشقاوي، سخنگوي وزارت خارجه تصريح كرد: تكرار برخي عبارات بي ارزش در بيانيه هاي شوراي همكاري در شرايطي كه جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم غزه به اوج رسيده و جهان اسلام به همبستگي هرچه بيشتر نياز دارد نامفهوم و ترديد برانگيز است. قشقاوي همچنين بر تعلق ابدي جزاير سه گانه به ايران تاكيد كرد. سخنگوي وزارت خارجه در نشست خبري روز دوشنبه گذشته خود با اعلام شركت نكردن دكتر احمدي نژاد در نشست مسقط، ابراز اميدواري كرد كه پيشنهادهاي رئيس جمهور در اجلاس دوحه در سال ١٣٨٦ در اين نشست مورد بررسي قرار گيرد. با اين حال در بيانيه شوراي همكاري خليج فارس اشاره اي به بررسي پيشنهادهاي دوازده گانه احمدي نژاد نشده است. در همين حال علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه موضع مصر مشكل غزه را حادتر مي كند، گفت: مصر بايد در مواضع خود تجديدنظر كند.

قشقاوي: جزاير سه گانه براي ابد به ايران تعلق دارد
ايسنا گزارش داد: سخنگوي وزارت خارجه بر استمرار تلاش ها و اقدامات انجام شده در راستاي توسعه و تحكيم همكاري هاي منطقه اي در خليج فارس براي تامين منافع مشترك كشورهاي اين منطقه تاكيد كرد.

حسن قشقاوي با اشاره به سفر اخير امير قطر به تهران و پيشنهاد وي براي برگزاري گفت و گوهاي مستمر ميان سران كشورهاي منطقه، اين پيشنهاد را در راستاي كمك به رشد و توسعه همكاري ها و نيز تحكيم ثبات و امنيت منطقه خليج فارس ارزيابي و ابراز اميدواري كرد كه با تلاش مشترك كشورهاي منطقه، زمينه تشكيل اين گونه نشست ها و برداشتن گام هاي بيشتر و بلند تر در راستاي منافع و مصالح مردم منطقه فراهم آيد.سخنگوي وزارت خارجه در عين حال با رد ادعاهاي تكراري و بي اساس مطرح شده در بيانيه اين شورا در مورد ٣ جزيره ايراني تنب بزرگ، تنب كوچك و ابوموسي، بر تعلق ابدي اين جزاير به ايران تاكيد كرد.

قشقاوي تكرار برخي عبارات بي ارزش در بيانيه هاي شوراي همكاري را در شرايطي كه جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم غزه به اوج رسيده و جهان اسلام به همبستگي هر چه بيشتر نياز دارد نامفهوم و ترديدبرانگيز خواند و خواستار پايان دادن به اين نوع روش هاي منسوخ شده و ناكارآمد شد.

وي ابراز اطمينان كرد كه با استمرار همكاري هاي منطقه اي، منافع دائمي و پايدار در خليج فارس بر رويكردهاي ساختگي و غيرواقعي ناشي از اهداف قدرت هاي فرامنطقه اي غالب آيد و همه گام ها در راستاي اهداف مشترك كشورهاي منطقه متمركز شود.

ادعاهاي سران شوراي همكاري خليج فارس درباره جزاير سه گانه و برنامه هسته اي ايران
به نوشته روزنامه سعودي عكاظ، سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در پايان نشست خود در مسقط، جامعه جهاني را به تلاش فوري براي توقف كشتار رژيم صهيونيستي در نوار غزه و حمايت از ملت فلسطين فرا خواندند. در اين نشست بار ديگر ادعاهاي واهي درباره مالكيت امارات بر جزاير سه گانه ايران تكرار شد و نسبت به عدم پيشرفت در اين زمينه ابرازتاسف شد! همچنين بر اتخاذ تمام راهكارهاي مسالمت آميز براي بازگرداندن جزاير سه گانه به دولت امارات تاكيد و از ايران خواسته شد كه به تلاش هاي امارات در زمينه حل اين مسئله از طريق مذاكرات مستقيم و يا رجوع به دادگاه بين المللي پاسخ دهد! شوراي همكاري خليج فارس بار ديگر در زمينه پرونده هسته اي ايران بر اهميت تعهد ايران به اصول و قوانين بين المللي و حل اين مسئله از طريق راهكارهاي ديپلماتيك تاكيد كرد. شوراي همكاري خليج فارس از رايزني ها ميان ايران و كشورهاي غربي استقبال و اظهاراميدواري كرد كه اين ارتباطات به راه حل ديپلماتيك منجر شود كه ثبات بين المللي و منطقه اي را تحكيم بخشد. شوراي همكاري خليج فارس بار ديگر عاري كردن منطقه به ويژه حوزه خليج فارس را از سلاح هاي هسته اي و سلاح هاي كشتارجمعي خواستار شد و در عين حال بر حق كشورهاي منطقه بر دستيابي به تكنولوژي صلح آميز هسته اي و تلاش در چارچوب توافقنامه هاي بين المللي در اين زمينه تاكيد كرد.

پاسخ وزيرخارجه عمان درباره بررسي پيشنهادهاي احمدي نژاد در نشست مسقط
در همين حال، وزيرخارجه عمان با اشاره به اين كه ايران يك همسايه مهم است، خواستار تداوم گسترش روابط ايران و اعضاي شوراي همكاري خليج فارس شد. به گزارش مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، يوسف بن علوي در پايان نشست سران شوراي همكاري خليج فارس در مسقط درباره پاسخ اعضاي اين شورا به پيشنهادهاي محموداحمدي نژاد رئيس جمهور ايران كه سال گذشته به نشست سران شوراي همكاري خليج فارس در دوحه ارائه داد، گفت: نمي خواهم از طريق كنفرانس مطبوعاتي به ايران پيام بدهم. وي با اشاره به وجود برخي اختلاف نظرها بين ايران و شوراي همكاري خليج فارس اظهار داشت: اختلاف نظر بين اين شورا با ايران در برخي رويكردهاي ٢ طرف وجود دارد و ما نمي توانيم آن را مخفي نگه داريم. وزيرخارجه عمان تاكيد كرد: روابط بين ٦ كشور عربي شوراي همكاري خليج فارس براساس رابطه همسايگي است و ايران يك همسايه مهم است.

يوسف بن علوي در عين حال در گفت وگو با روزنامه البيان امارات در پاسخ به پرسشي درباره پيشنهادهاي محموداحمدي نژاد به كنفرانس سال گذشته سران شوراي همكاري خليج فارس كه در دوحه قطر برگزار شده بود، گفت: پيشنهادهاي احمدي نژاد كه به بيست وهشتمين نشست سران اين شورا ارائه شد، شامل نكات بسيار زيادي بود و درحال حاضر از سوي كميته هايي ويژه در دست بررسي است. يوسف بن علوي تاكيد كرد: در صورتي كه بر همه نكات مطرح در پيشنهاد احمدي نژاد توافق حاصل شود، امكان برگزاري كنفرانس مشترك ايران با كشورهاي حاشيه خليج فارس وجود دارد.

سبحاني نيا: اختلاف در نوع تعامل با ايران از سوي كشورهايي همچون عربستان القا مي شود
در همين زمينه حسين سبحاني نيا، نايب رئيس دوم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با خراسان درباره وجود اختلاف ميان اعضاي شوراي همكاري خليج فارس در نحوه رابطه با ايران گفت: اگرچه آمريكا و انگليس تلاش كرده اند در راستاي انزواي ايران در منطقه، كشورهاي حاشيه خليج فارس را تحريك كنند، اما اينك روابط ايران با اين كشورها خوب است و بايد در مسير هم گرايي گام برداشت.

اختلاف در نوع تعامل با ايران از سوي كشورهاي بزرگي همچون عربستان القا مي شود كه داعيه قدرت منطقه اي بودن را دارند و خواستارآنند كه نحوه رابطه با كشورهايي مانند ايران با آن ها هماهنگ شود.

ادعاهاي حسني مبارك عليه حزب ا... و ايران
دراين ميان، رئيس جمهور مصر بار ديگر عليه ايران و حزب ا... موضعي خصمانه اتخاذ كرد. به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، حسني مبارك، رئيس جمهور مصر بار ديگر طي سخناني بي اساس ايران و حزب ا... را محكوم كرد.وي بر تداوم سياست هاي اين كشور در بسته نگه داشتن گذرگاه رفح تاكيد كرد.موضع خصمانه مبارك در حالي عليه ايران اتخاذ شد كه احمد ابوالغيظ وزير خارجه مصر نيز پيش از اين در سخناني بي اساس مدعي شده بود: ايران خير مردم فلسطين را نمي خواهد.

وي افزود: ايراني ها مي خواهند طرز تفكر و ديدگاه هاي خود را درتمامي منطقه گسترش دهند و اعمال كنند.

لاريجاني: اقداماتي كه اسرائيل پيش از اين طراحي كرده بود باعث تحولات جديدي شده است
به گزارش ايسنا اين در حالي است كه علي لاريجاني، رئيس مجلس در اجلاس سراسري روساي بهزيستي كشور در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه موضع مصر در مورد بحران غزه چيست و آيا قرار نيست گذرگاه رفح را به روي مردم غزه باز كند، گفت: موضع مصر موضعي نيست كه در اين شرايط بحراني بتواند كمكي به حل آن بكند، بلكه مشكل را حادتر مي كند و به عقيده من اين كشور بايد در مواضع خود تجديدنظر كند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي، درباره اقدامات اخير رژيم صهيونيستي و سكوت سران برخي كشورهاي عرب، گفت: اين رويه داراي زمينه سازي هاي طولاني است، اقداماتي كه پيش از اين اسرائيل طراحي كرده بود باعث تحولات جديدي شده است.رئيس مجلس با هشدار به كشورهاي منطقه نسبت به برنامه ريزي رژيم غاصب اسرائيل براي آن ها تاكيد كرد: استقلال كشورهاي منطقه با ادامه حركت هاي اين رژيم به خطر مي افتد.

حضور نايب رئيس اول مجلس در اجلاس اتحاديه عرب
لاريجاني هم چنين از حضور نايب رئيس اول مجلس در اجلاس اتحاديه عرب در لبنان خبر داد.

وي با اعلام خبر حضور محمد حسن ابوترابي فرد در اجلاس اضطراري عربي در لبنان، گفت: اين اجلاس عربي قرار است براي بررسي موضوع غزه در بيروت برگزار شود و ايران نيز به عنوان ناظر در آن حضور خواهد يافت.
 پنجشنبه 12 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن