تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812721628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش دومين شب تحصن دانشجويان


واضح آرشیو وب فارسی:الف: گزارش دومين شب تحصن دانشجويان
دومين شب تحصن دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه و سازش سران عرب در مقابل دفتر حافظ منافع مصر، به برافراشته شدن پرچم فلسطين در باغ قلهك انجاميد.

به گزارش خبرنگار فارس، دومين شب از تحصن دانشجويان كشور دربرابر دفتر حافظ منافع مصر در تهران در حالي آغاز شد كه نيروي انتظامي تدابير شديد امنيتي را در اطراف اين دفتر اتخاذ كرد و در اقدامي عجيب محوطه مقابل اين دفتر آب‌پاشي كرده بود تا دانشجويان نتوانند متحصن شوند.
همچنين نيروي انتظامي مصرانه از وانتي كه حامل پتو براي استفاده دانشجويان متحصن بود، مي‌خواست تا محوطه را ترك كند.
با اين وجود دانشجويان معترض، تحصن خود را كه «نهضت شمع» نام گرفته است و تا بسته شدن دفتر حافظ منافع مصر در تهران ادامه خواهد يافت، بعد از نماز مغرب و عشا آغاز كردند.
دانشجويان در اين تحصن پس از قرائت سوره حشر به منظور رهايي مردم مظلوم غزه از فجايع رژيم صهيونيستي و پس از اتمام مراسم قرائت و عزاداري بود كه نيروي انتظامي در برابر دانشجويان آرايش نظامي‌گرفت و با ايجاد چندين لايه پليس و موانع فيزيكي متعدد از رسيدن دانشجويان به اين دفتر جلوگيري كرد.

* آرايش دفاعي نيروي انتظامي در برابر دانشجويان

دانشجويان تجمع‌كننده در مقابل دفتر حافظ منافع مصر پس از پايان قرائت سوره حشر و عزاداري سيد و سالار شهيدان با سردادن شعارهاي "الله اكبر"، "مرگ بر مبارك"، "حسني نامبارك اعدام بايد گردد" و "حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست" قصد حركت به سمت دفتر حافظ منافع مصر را داشتند كه با ممانعت سخت نيروي انتظامي روبرو شدند.
اين دانشجويان پرچم‌هاي ايران، فلسطين، حزب‌الله لبنان و حماس و همچنين پلاكاردهايي با مضامين "اين دفتر توطئه تعطيل بايد گردد"، "حريان بشتابيد" و "حاشا كه بسيجي خسته شود" در دست داشته و شعارهايي را عليه رژيم صهيونيستي، آمريكا و سران خائن عربي سر مي‌دادند.
اين حركت دانشجويان منجر به وقوع برخي درگيري ها با نيروهاي بيشمار پليس شد.

* با شروع حمله زميني اسرائيل هيچكدام از سفارت‌خانه‌هاي عربي در امان نخواهند بود

دانشجويان تجمع كننده در مقابل دفتر حافظ منافع مصر تأكيد كردند كه به محض شروع حمله زميني رژيم صهيونيستي به غزه، هيچكدام از سفارت‌خانه‌هاي كشورهاي عربي در تهران را آرام نخواهند گذاشت.
اين دانشجويان خشمگين همچنين اعلام كردند اگر هر يك از كشورهاي عربي در جريان اجلاس سران عرب كارشكني كرده و مانع اتخاذ تصميمات مناسب براي مقابله با رژيم صهيونيستي شود، دانشجويان ايراني حتي مرزهاي اين كشورها را نيز تهديد خواهند كرد.
دانشجويان تصريح كردند: اگر چه نيروي انتظامي با آب‌پاشي كردن محوطه قصد دارد از تحصن دانشجويان جلوگيري كند، اما دانشجويان كاملا بر اقدام خود مصّر هستند و تا تعطيلي دفتر حافظ منافع مصر در ايران از پاي نمي‌نشينند.

* حركت به سمت باغ قلهك

در اين هنگام يكي از سخنرانان مراسم به دانشجويان گفت: «آنهايي كه مي‌دانند الان بايد به كجا بروند، راه بيفتند» در اين هنگام دانشجويان كه حالا ديگر تعدادشان به بيش از 500 نفر مي‌رسيد با سرعت و با پاي پياده در خيابان شريعتي به سمت «باغ قلهك» به راه افتادند، سپس تعدادي از دانشجويان با بستن خيابان شريعتي، حركت نيروي انتظامي را كه از اين اقدام دانشجويان غافلگير شده بود، كند كردند.
باغ قلهك كه به محل اقامت تابستاني كاركنان سفارت انگليس معروف است، باغي بزرگ است كه به صورت غير قانوني در اختيار كشور انگليس است و آنها در حالي كه تعدادي از سربازان جنگ جهاني را در اين زمين دفن كرده‌اند، حاضر به پس دادن آن نيستند.
دانشجويان خشمگين پس از حدود 15 دقيقه به باغ قلهك رسيدند و در همان ابتدا كه تعداد كمي از نيروهاي پليس آنجا بودند، از ديوارهاي باغ بالا رفته و وارد باغ قلهك شدند.
دانشجويان كه در ابتداي كار تعدادشان به حدود بيست نفر مي‌رسيد، درب باغ را گشودند تا تعداد بيشتري وارد شوند و با اين كار آنها تعداد دانشجويان داخل باغ به حدود صد نفر رسيد و درب باغ نيز با رسيدن ماموران نيروي انتظامي بسته شد.

* پرچم فلسطين در باغ قلهك به اهتزاز درآمد

دانشجويان داخل باغ پس از درگيري با نيروي انتظامي قصد حركت به سمت ساختمان اداري اين باغ را داشتند كه موفق به انجام آن نشدند و اتومبيل‌هاي حاضر در باغ نيز با ورود دانشجويان انقلابي به سرعت محل را ترك كرد.
تعدادي از دانشجويان در حال شكستن درب باغ براي ورود ديگران بودند كه اين اقدام با ممناعت شديد نيروي انتظامي روبرو شد.
در اين هنگام تعدادي از دانشجويان پرچم فلسطين را در باغ قلهك به اهتزاز درآوردند كه اين كار با تشويق و حمايت دانشجويان بيرون مواجه شد.
سپس در حالي كه رضا سراج رييس بسيج دانشجويي كشور وارد باغ قلهك شده بود، دانشجويان اقدام به خواندن زيارت عاشورا و مراسم عزاداري در حلقه نيروهاي ويژه پليس كردند.

* حركت مجدد دانشجويان از باغ قلهك به سمت دفتر حافظ منافع مصر

پس از حدود يك ساعت كه از ورود دانشجويان انقلابي و خشمگين به باغ قلهك مي‌گذشت، با تصميم روساي دانشجويي برخي از دانشگاه‌ها تصميم بر اين شد تا دانشجويان محل باغ را ترك كنند. با اعلام اين موضع، دانشجويان در ميان شعارهاي انقلابي افراد خارج، از باغ بيرون آمدند.
مسئولان 5 اتحاديه دانشجويي كشور پس از خروج از باغ در ميان جمعيت اعلام كردند: اين حركت تنها اعلام خطري براي كشورهاي استعماري و نيز سازشكاران عرب بود كه دانشجويان توانايي تصرف تمام سفارتخانه‌هاي آنها را دارند و حاضرند در صورت ادامه سياست‌هاي سازشكارانه و استعماري آنها، 13 آبان ديگري بيافرينند.
دانشجويان پس از آتش زدن پرچم آمريكا و اسراييل در مقابل درب وردوي باغ قلهك، در حالي مجددا به سمت دفتر حافظ منافع مصر به راه افتادند كه پرچم فلسطين همچنان در اين باغ در اهتزاز بود.

* اولتيماتوم 24 ساعته دانشجويان به دستگاه ديپلماسي مصر

دانشجويان انقلابي پس از رسيدن به مقابل دفتر حافظ منافع مصر با سردادن شعار "مرگ بر حسني نامبارك" اظهارات اخير وزير خارجه مصر را به شدت محكوم كرده و با شعارهاي "خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست" و "حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست" به دستگاه ديپلماسي مصر اخطار دادند كه اگر ظرف 24 ساعت از جمهوري اسلامي ايران عذرخواهي نكنند، دفتر حافظ منافع مصر را به آتش خواهند كشيد.
سپس دانشجويان قصد يورش يه اين دفتر را داشتند كه با برخود شديد نيروي انتظامي مواجه شده و موفق به اين كار نشدند.
تجمع دانشجويان تا ساعت 1 نيمه شب ادامه داشت و پس از آن تحصن شبانه در مقابل اين دفتر آغاز شد.
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن