تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820438594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جلسه كارگروه مبلغان ديني و مداحان نيمبلوك برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: جلسه كارگروه مبلغان ديني و مداحان نيمبلوك برگزار شد
خطبا و مداحان بايد از خرافه گرايي و آلايش عرصه مطهر عزاداري به پيرايه هاي ناهنجار پرهيز كنند.فرمانده انتظامي قاين در گردهمايي يك روزه و جلسه كارگروه مبلغان ديني مداحان و روساي هيئت هاي مذهبي بخش نيمبلوك گفت: خطبا و مداحان بايد اهداف واقعي قيام امام حسين(ع) را دنبال كنند.سرهنگ احمدي افزود: شهادت امام حسين(ع) براي خودنمايي و معركه گيري ما نبود بلكه براي احياي اسلام و مقابله با ظلم بود كه بايد در عزاداري ها به اين مقوله بيشتر توجه شود.

وي خاطرنشان كرد: بايد قيام عاشورا و محرم را زنده نگه داريم و از پيرايه بستن به آن جلوگيري كنيم و نگذاريم افراد منحرف و مسئله دار جلودار هيئت هاي عزاداري باشند.وي ادامه داد: مسئولان و روساي هيئت ها بايد از برخي انحراف ها و تحريف هاي عزاداري جلوگيري و از طبل هاي ناهنجار با صداهاي دلخراش و آلات موسيقي در عزاداري ها پرهيز كنند.

امام جمعه خضري هم گفت: با گسترش ارزش ها و تقويت ايمان و باور ديني، فرهنگ مهدويت و انتظار در جامعه اسلامي تقويت خواهد شد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمين سالاري جلوگيري از ارتكاب گناه و معاصي و ناهنجاري هاي اجتماعي باعث احياي فرهنگ ديني و مهدوي مي شود.

وي تصريح كرد: بايد بتوانيم به طور صحيح غبار مظلوميت را از چهره ائمه معصوم بزداييم و همواره شجاعت، وفاداري، خداپرستي و عدالت آنان را بازگو كرده و از آن چه سبب سست شدن اعتقاد جوانان و نوجوانان مي شود جلوگيري كنيم.

وي اضافه كرد: فرهنگ مهدويت به توسعه و بسترسازي فرهنگ عاشورا بستگي دارد و هر قدر كه بتوانيم فرهنگ عاشورا و فلسفه قيام اباعبدا...حسين (ع) را در جامعه گسترش دهيم در واقع فرهنگ انتظار و مهدويت را در جامعه گسترش داده ايم.

يكي از استادان حوزه علميه و دانشگاه مشهد هم به تشريح فلسفه قيام امام حسين(ع) پرداخت و گفت: عاشورا روزي است كه تاريخ اسلام و بشريت را متحول كرده است و قيام امام حسين(ع) براي دفاع از دين و ارزش هاي آن بود.حجت الاسلام و المسلمين جمالي افزود: عاشورا سرچشمه عزت و افتخار است و و ارثان آن هرگز زير بار ذلت و ننگ استكبار نمي روند.وي عزاداري حضرت سيد الشهدا را نوعي مبارزه با طاغوت و مستكبران دانست و افزود: عزت و استقلال جمهوري اسلامي از بركات فرهنگ عاشوراي حسيني است.

وي گفت: بايد عزاداري ها كربلايي و عاشورايي باشد و امروز بايد حق امامت و ولايت را شناخت و هدف اصلي امام حسين(ع) از قيام احياي امر به معروف و نهي از منكر، مبارزه با ظلم و فساد و اقامه نماز بود.رئيس اداره تبليغات اسلامي بخش نيمبلوك هم گفت: در حال حاضر ۴۰ هيئت عزاداري در اين بخش كد و شناسنامه دارند كه از اين تعداد ۲ هيئت براي بانوان و يك هيئت ويژه دانش آموزان است.حجت الاسلام والمسلمين قناعت افزود: بيش از ۲۰۰سي دي از مقتل سيدابن طاووسي و لهوف بين مداحان توزيع و جلسات آموزشي براي مداحان و مبلغان در بخش نيم بلوك تشكيل شده است.

وي خاطرنشان كرد: به مناسبت دهه اول ماه محرم ۳۰ روحاني و مبلغ اعزامي از قم، مشهد و قاين به روستاهاي دورافتاده و محروم بخش نيمبلوك اعزام شدند.وي ادامه داد: براي رفاه حال هيئت هاي مذهبي بخش نيم بلوك در سال جاري كمك ها و هداياي سازمان تبليغات اسلامي و اداره بازرگاني از طريق ملت كارت توزيع خواهد شد.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن