تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820528174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجموعه سه‌جلدي «پرسمان اعجاز قرآن» منتشر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مجموعه سه‌جلدي «پرسمان اعجاز قرآن» منتشر مي‌شود
گروه ادب: «پرسمان اعجاز قرآن» در سه جلد به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمين «محمد‌علي محمدي» از سوي مركز فرهنگ و معارف قرآن منتشر مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم در نظر دارد تا كتابي تحت عنوان «پرسمان اعجاز قرآن» در سه جلد منتشر كند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين «محمد‌علي محمدي» مدير طرح با اعلام اين خبر افزود: قرآن، اصلي‌ترين كتاب مسلمانان و تنها كتاب آسمانى است كه داراي اعجاز بوده و از تحريف مصون مانده است، آنچه باعث شده قرآن با صراحت تحدي كند و همه بشريت را به هم‌آورد‌طلبي دعوت كند، اعجاز قرآن است كه از مهم‌ترين مباحث علوم قرآن و ريشه و پايه‌اي براي بسياري از مباحث علوم و معارف قرآن است.

اگر معجزه بودن قرآن ثابت نشود، ديگر قرآن‌ كريم نقش هدايتي خود را به خوبي ايفا نمي‌كند و نمي‌تواند راهنماي مردم باشد، از اين رو بحث اعجاز از اهميت فوق‌العاده‌اي بر‌خوردار است، اهميت اين بحث موجب شده كه از طرفي براي مسلمانان سوالات زيادي درباره اعجاز قرآن و وجوه آن به وجود آيد و از طرف ديگر دشمنان قرآن و اسلام نيز به خوبي در‌يافته‌اند كه تا باور به معجزه بودن قرآن بين جامعه مسلمانان وجود داشته باشد، هيچ‌گاه نمي‌توانند به اهداف شوم خود برسند از اين رو سيل شبهات را به سوي اعجاز روانه كرده‌اند.

او ادامه داد: اين طرح با يك بررسي علمي و آماري آغاز شد كه نتيجه آن نشان داد بيشترين حجم شبهات و سؤالاتي كه درباره قرآن وجود دارد، به ويژه شبهه‌گران اعجاز قرآن را زير سوال ‌برده و تصور مي‌كنند با زير سوال بردن اعجاز قرآن مي‌توانند، به اهداف خود نائل شوند، به همين دليل ما بحث پاسخ‌دهي به اعجاز قرآن را در اولويت قرار داديم، تا بتوانيم پاسخ‌هايي علمي به اين سؤالات بدهيم.

عضو هيئت علمي مركز فرهنگ و معارف قرآن در بيان اهداف طرح گفت: اهداف ما از اين طرح عبارت از «دفاع از ساحت قرآن كريم و دفع و رفع شبهات اعجاز قرآن»، «مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن»، «افزايش آگاهي عمومي مردم درباره قرآن و پاسخ به پرسش‌هاي آن‌ها در موضوع اعجاز»، «عمل به حكم مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) در سال 1380 مبني بر لزوم ترويج و تحكيم مباني فكري انقلاب و نظام اسلامي و تحقيق و تبليغ و نيز توليد انديشه مترقي ديني و تقويت پايه ايماني مخاطبان» است.

محمدي درباره وضعيت كنوني طرح تصريح كرد: اين طرح در چند مرحله انجام مي‌شود و اكنون فيش‌برداري كل طرح به پايان رسيده و در مرحله تهيه پاسخ‌ها براي جلد اول كتاب هستيم.

او روش‌هاي دست‌يابي به شبهات را چنين عنوان كرد: شبهات از چند طريق به دست ما رسيده است، مركز فرهنگ و معارف قرآن واحدي تحت عنوان «پاسخ به شبهات و پرسش‌هاي قرآني» دارد، بخش اعظمي از پرسش‌ها و شبهات قرآني از سراسر كشور به اين بخش ارسال مي‌شود، بنابراين در مرحله اوليه گردآوري، شبهات ارسال شده به اين واحد جمع‌آوري شد، بخش دوم نيز با مراجعه به سايت مركز و جمع‌آوري شبهاتي كه كاربران مطرح كردند، انجام شد و در نهايت محيط اينترنت و كتاب‌هاي موجود جست‌و‌جو شد تا كمتر شبهه‌اي بي‌پاسخ بماند.

او منابع پاسخ‌دهي به شبهه‌ها را چنين عنوان كرد: پاسخ‌‌هاي ارائه شده دو جنبه دارند؛ بخشي جنبه درون‌ديني دارد و بخشي جنبه برون‌ديني. پاسخ‌هاي برون‌ديني از منابع برون ديني استخراج شده و پاسخ‌هاي درون‌ديني دارد از منابع دست اول مانند قرآن و روايات تهيه مي‌شود.

اين مقام مسئول افزود: طرح در سه بخش كليات، تحدي در قرآن و اعجاز قرآن تهيه خواهد شد كه بخش كليات شامل مقدمه مولف و مفهوم‌شناسي، امكان و ضرورت و بخش تحدي در قرآن شامل كليات، مهم‌ترين مدعيان هم‌آوردي از صدر اسلام تا قرن دهم هجري، مهم‌ترين مدعيان هم‌آوردي از قرن دهم تا عصر حاضر بوده و در نهايت اعجاز قرآن كه برخي از فصول آن عبارتند از «كليات»، «اعجاز قرآن به لحاظ آورنده آن»، «اعجاز قرآن به لحاظ محيط نزول قرآن»، «اعجاز ادبي»، «اعجاز علمي»، «اعجاز تشريعي» و بررسي مي‌شود.
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن