تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803889401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزيده اي از سر مقاله هاي روزنامه هاي صبح امروز


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گزيده اي از سر مقاله هاي روزنامه هاي صبح امروز


تهران -خبرگزاري ايسكانيوز : روزنامه هاي صبح ايران در سرمقاله هاي امروز نهم دي ماه 87 خود به مسائل مهم سياسي داخلي و خارجي با عناوين " درسي براي كشورهاي اسلامي"، "سقوط اخلاق"، " خطرات نامرئي در كمين اقتصاد"، "غزه نبايد تنها بماند"، پرداختند.

‌به گزارش روز دوشنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز " در سرمقاله هاي برخي روزنامه هاي صبح ايران آمده است :

**آفتاب يزد
سقوط اخلاق!
در باب جنايات اسرائيل و مظلوميت مردم غزه، سخنان بسيار گفته شده و هر كس به سهم خود با ساكنان تحت ستم اين خطه، ابراز همدردي كرده است. عده‌اي اين جنايات را ناشي از رقابت‌هاي دروني صهيونيست‌ها در آستانه انتخابات ماه فوريه- بهمن‌ماه- دانسته‌اند و عده‌اي ديگر نيز اطمينان از عدم مجازات‌هاي بين‌المللي را به عنوان عامل تشويق خون‌آ شامان اسرائيلي معرفي كرده‌اند. اختلافات داخلي فلسطيني‌ها و ترجيح گفتگو با دشمن بر مذاكرات داخلي، از عوامل ديگري است كه قطعا بر وضعيت فعلي بي‌تاثير نبوده است. اما نگاهي به همه عواملي كه جنايتگري صهيونيست‌ها را به اوج رسانده است نشان مي‌دهد جهان امروز بيش از هر چيز از سقوط اخلاقي رنج مي‌برد. اگر ساكنان مناطق اشغالي، از خوي انساني برخوردار بودند خون آشامان اسرائيلي هرگز براي كسب آراي آنها دست به جنايت نمي‌زدند. اگر سران كشورهاي عرب به خاطر حفظ بعضي منافع خود، سكوت نمي كردند و با اين سكوت، اصول اوليه اخلاقي را زير پا نمي‌گذاردند، قطعا صهيونيست‌هاي مستاصل هر روز بر حجم تهديدات خود نمي‌افزودند. برخي سياستمداران فلسطيني، اگر »حق حيات و آمايش مردم« را به رسميت مي‌شناختند و حفظ قدرت به هر قيمت را وجهه همت خويش قرار نمي‌دادند قطعاً دراتهام افكني عليه رقباي داخلي تا آنجا مرتكب بي‌اخلاقي نمي‌شدند كه دشمن از كينه دائمي گروه‌هاي مختلف فلسطيني عليه ديگر مطمئن شود و با خيالي آسوده هموطنان آنها را به فجيع‌ترين روش‌ها، شكنجه كند و به قتل برساند. اگر بي‌اخلاقي صاحبنامان فلسطيني، عرب و مسلمان تا آنجا پيش نمي‌رفت كه در برابر محاصره ظالمانه غزه، سكوت يك‌ساله پيشه سازند قطعا اسرائيلي‌ها گام‌هاي بعدي را براي مجازات ساكنان اين بخش از جهان عرب و اسلام برنمي‌داشتند. راستي چه كسي مي‌تواند بويي از اخلاق انساني برده باشد و تنها به خاطر اختلافات سياسي با يك گروه در فلسطين يا دشمني با كشورهايي ديگر در جهان اسلام، در برابر جنايات بي‌سابقه تاريخي سكوت كند؟ آيا سقوط اخلاقي بالاتر از اين هم قابل تصور است؟
آنچه كه در چند روز اخير بر سر مردم غزه رفت قرار گرفتن عرصه سياست بين‌المللي در ورطه سقوط اخلاقي را به خوبي به نمايش گذاشت. اما حوادث اخير درس‌هاي ديگري نيز براي مسلمانان و همه آزادگان جهان داشت. در اين روزها، مشخص شد كه حمايت موثر از مظلومان، جز با در اختيار داشتن ابزارهاي اثرگذار رسانه‌اي و تبليغي و نيز هوشمندي براي انتخاب پرمنفعت‌ترين و كم‌هزينه‌ترين راه‌ها، امكان‌پذير نيست. بدون تعارف بايد گفت در حوادث اخير غزه، برخي شبكه‌هاي خبري عربي، بسيار موثرتر از رسانه‌هاي ايراني يا رسانه‌هاي نزديك به ايران نقش‌ا~فريني كردند. گزارش‌هاي لحظه به لحظه برخي شبكه‌هاي عربي، از يكسو اراده پولادين برخي سران مقاومت - علي‌رغم فشارهاي نظامي و عاطفي- را به نمايش مي‌گذاشت و از سوي ديگر مظلوميت ساكنان بي‌گناه غزه را در معرض قضاوت جهانيان قرار مي‌داد كه با كمال تاسف بايد گفت اين گزارش‌ها در مرتبه‌اي بسيار بالاتر از اقدامات شبكه‌هاي بين‌المللي رسانه ملي ما قرار داشت. البته ترديدي وجود ندارد كه برخي از اين شبكه‌ها، داراي ديدگاهي متفاوت نسبت به مواضع جمهوري اسلامي ايران هستند اما به هر حال بايستي اقدامات آنها را پاس داشت و از آنها نيز آموخت. همچنين بايستي در برخي روش‌ها از جمله تلاش براي بررسي عملكرد رسانه‌هاي عربي براساس استانداردهاي مورد علاقه رسانه‌هاي رسمي ايران تجديد نظر كرد. زيرا در شرايط فعلي هرگونه تحريك رسانه‌هاي فعال در موضوع فلسطين، موجب بازشدن جبهه‌هاي جديد و صرف بخشي از انرژي متراكم شده براي مقابله با دشمنان فرضي يا دشمني‌ها كم اهميت خواهد شد. امروز همه ايرانيان مانند بسياري از مردم با اخلاق در جهان در عزاي ستم‌ديدگان غزه نشسته‌اند. در اين شرايط بايستي از هر ابزار موجود براي جلب توجه بسياري از مردم ناآگاه در جهان نسبت به اقدامات غيرانساني اسرائيل استفاده كرد. اما به نظر مي‌رسد در اين زمينه نيز از برخي ضعف‌ها رنج مي‌بريم. مثلا وقتي يك شهروند ايراني -كه به خاطر دست يافتن به جايزه صلح نوبل، چهره‌اي جهاني پيدا كرده است- پيام همدردي با مردم فلسطين مي‌دهد و اقدامات اسرائيل را موجب به درد آمدن قلب هر اسرائيلي مي‌داند بايد همه تلاش خود را براي انعكاس اين پيام در سراسر جهان به عمل بياوريم. اما متاسفانه برخي رسانه‌هاي ايراني ترجيح مي‌دهند در همين شرايط به دنبال كشف يك مشكل اداري اين شهروند ايراني باشند و به جاي انعكاس پيام حمايت‌آميز او از زنان و كودكان ساكن غزه، خبر اختلاف مالياتي او را منعكس نمايند! ترديدي وجود ندارد كه هر كس حق دارد با برخي مواضع داخلي و خارجي يك فعال سياسي مخالف باشد اما در مـوضوعي مانند مظلوميت غزه، بايد از همه امكانات و فرصت‌هاي موجود استفاده كرد تا حداكثر اطلاع رساني نسبت به حوادث جانسوز غزه به عمل آيد.
سنت الهي بر عدم بقاي ظلم است و قطعا اين سنت، دامنگير جنايتكاران اسرائيلي نيز خواهد شد. اما وعده الهي براي نابودي ظالمان، نافي وظايف هر يك از ما براي افشاي هوشمندانه‌ و موثر ظلم ظالمان و آگاه ساختن ملت‌هاي جهان از حوادث اين قطعه از سرزمين اسلامي نيست. پس به هوش باشيم كه شرط مددرساني حداكثري به اين مردم مظلوم، حداكثر سعه صدر در جلب همكاري همه كساني است كه از سقوط اخلاق در جهان نگرانند؛ خواه اين افراد ديدگاه‌هاي ما در ساير عرصه‌ها را بپذيرند يا آنكه در هر زمينه‌اي با ما اختلاف نظر داشته باشند. همچنين فراموش نكنيم آنچه امـروز در غـزه بـه وقوع مي‌پيوندد در اختلاف‌نظرهاي غير ضروري و عدم تحمل‌ها هم ريشه دارد!

**آفرينش
درسي براي كشورهاي اسلامي
وقتي سران عرب در كنار مقامات رژيم صهيونيستي و آمريكا در پوشش كنفرانس "اديان نيويورك" جام خود را به نشانه اتحاد به هم مي زدند، مي شد احتمال وقوع رويدادهايي را روزهاي آتي حدس زد.
فاجعه بشري و نسل كشي آشكاري كه اين روزها در نوار غزه از سوي رژيم صهيونيستي عليه 5.1 ميليون فلسطيني رقم مي خورد در واقع، وقوع همان رويداي است كه نه تنها جامعه بشري بلكه قلب هر انساني را جريحه دار مي كند.
و درست تنها يك روز پس از كنفرانس اديان بود كه رژيم صهيونيستي با حمله موشكي به منطقه اي در شمال غربي غزه دور تازه اي از حملات را عليه فلسطيني ها كليد زد و امروز و همزمان با سفر ليوني وزير خارجه اسرائيل به مصر ابعاد اين بحران انساني آنچنان حزن انگيز است كه در آخرين حمله خود به كشته شدن نزديك 200نفر و مجروح شدن 800 نفر انجاميده است.
اين جنايت ها كه تمام محافل و فعالان حقوق بشر آن را نسل كشي آشكار در قرن بيست و يكم مي دانند در حالي ادامه دارد كه سكوت كشورها و مجامع جهاني به مشوقي براي صهيونيست ها مبدل شده است. در اين ميان رفتار رژيم صهيونيستي كه در محافل بين المللي خود را قرباني تروريسم و رفتارهاي ضدانساني مي داند، ناقض اين ادعاها است و اقدامات اسرائيل در طي 1 ماه گذشته در غزه مطابق با تعريف ماده 6 اساس نامه دادگاه جزاي بين المللي، نسل كشي است. اما در اين ميان سكوت كشورهاي غربي به دليل وابستگي و ائتلافي كه با صهيونيست ها براي رسيدن به اهدافشان در خاورميانه دارند و نيز بي تحركي و بي تفاوتي مجامع جهاني به ويژه سازمان ملل به دليل عدم استقلال و وابستگي اين نهادها به قدرت هاي بزرگ چندان جاي تعجب و انتقاد ندارد اما كم توجهي و سكوت كشورهاي اسلامي امري سوال برانگيز است. اين كشورها در هفته هاي گذشته به جاي آنكه توجه خود را معطوف به آنچه در غزه مي گذشت بكنند و روي دشمن مشترك مسلمين، يعني اسرائيل، متمركز شوند، در اتحاد با آمريكا و در نشستي با كشورهاي 1+5 به مسئله هسته اي ايران وارد شدند.
بر اساس همين سكوت و وابستگي آنان به آمريكا بود كه امروزه دولتمردان رژيم صهيونيستي و ايالات متحده به خود اجازه هر گونه حمله به شهر هاي مختلفي همچون غزه را مي دهند، افغانستان را به مركز تربيت نيروهاي خود قرار مي دهند و از عراق بعنوان پايگاه نظامي خود ياد مي كنند.
اين است كه كشورهاي مسلمان بايد با درس گرفتن از تاريخ روابط بين خود و غرب با هم ديگر متحد شوند و در مقابل هر گونه تجاوز و توهيني به مقدسات واكنش نشان دهند تا بيش از اين كشور هاي اسلامي نگاه معصومانه كودكان آواره را به خود نبيند. يقينا در ضرورت اتحاد 57 كشور اسلامي با بيش از يك ميليارد نفر جمعيت بيش از هر چيز نشانه شكستن قدرتمندان بزرگي است كه در ساليان گذشته به هر نحو اين كشورها بازيچه نقشه هاي شوم و قدرت طلبانه خود كرده بودند.ولي در غير اين صورت است تا ديروز كه برخي كشورها هم صدايي مسلمانان را تنها مانع اجراي برخي برنامه هاي جنگ طلبانه خود مي دانستند، جرات بيشتري به خود بدهند. چرا كه تجربه نشان داده است افزايش محدوديت ها عليه مسلمانان، اهانت به مقدسات اسلامي و لشكركشي به كشورهاي اسلامي زماني صورت گرفت كه جهان اسلام به جاي اتحاد و اقدام عملي، راه سكوت در پيش گرفته است. بنابراين امروز به صراحت مي توان گفت كه شرايط حاكم بر غزه و نحوه موضع گيري هاي جامعه جهاني، مي تواند آزموني بزرگ براي جهان اسلام محسوب شود كه اگر براي ياري رساندن به آن اقدام و واكنش فوري صورت نگيرد، به طور قطع پيامدهاي منفي براي آينده جهان اسلام خواهد داشت.

**اعتماد ملي
در رثاي آيت‌الله جمي
آيت‌الله جمي امام‌جمعه سابق آبادان و يكي از شاگردان شريف و فاضل امام‌خميني(ره)، به رحمت ايزدي پيوست. جمي عمري را در راه گسترش و تبيين آموزه‌هاي اسلا‌م و نحله پير و مقتداي خويش گذراند.
جمي انساني شريف، نجيب و مردم‌دار بود. صبر و بردباري او مثال‌زدني و مورد ستايش همراهان و همفكران وي بود. او از دهه 40 كه نهضت مبارزاتي امام راحل آغاز شد، جزو همراهان صديق و مجاهد و سختكوش نهضت اسلا‌مي بود. شجاعت، صراحت و صداقت كم‌نظير وي و فن بلا‌غت و سخنوري از او خطيبي زبردست، مردم‌دوست و توانا ساخته بود. منبرهاي او از سال‌هاي 43 به بعد تا پيروزي انقلا‌ب اسلا‌مي در محدوده و شعاع خويش روشنگر و الهام‌بخش بود.
امام‌خميني(ره) به ايشان علا‌قه وافري داشتند و اين ارتباط عاطفي تا زماني كه امام در قيد حيات بودند، تداوم داشت. در انتخابات دور اول خبرگان رهبري، از آنجا كه برخي ترديدها درباره اجتهاد ايشان مطرح شده بود، جناب مهدي كروبي به نقل از آيت‌الله‌العظمي شيخ‌يوسف صانعي، قريب به مضمون بيان كردند كه در آستانه انتخابات خبرگان اول رهبري به ملا‌قات امام رفتم. حضرت ايشان با تكيه بر سوابق و خدمات درخشان آقاي جمي در دوران مبارزه و انقلا‌ب اسلا‌مي و خدماتي كه به مردم شريف آبادان روا داشته بودند اظهار فرمودند كه فلا‌ني؛ چقدر خوب است كه آقاي جمي به مجلس خبرگان رهبري راه يابند! در آن سال‌ها آقاي صانعي عضو فقهاي شوراي نگهبان بودند.
آيت‌الله جمي در دوران جنگ تحميلي نقشي بي‌بديل داشت. مجاهدان راه خدا و رزمندگان سپاهي و ارتشي و بسيجي هيچ‌گاه نقش ايشان را در خدمت به رزمندگان و دفاع از ميهن اسلا‌مي فراموش نمي‌كنند. بدون اغراق اگر آيت‌الله جمي نبود، آبادان به دست نيروهاي بعثي سقوط مي‌كرد. حضور همه‌جانبه او در آبادان و برگزاري مرتب نمازهاي جمعه در زير بمباران و گلوله‌پراني دشمن بعثي تنها اميد و بهانه براي مقاومت و حفظ بالا‌ي روحيه رزمندگان بود. او در اين راه برادر گرامي‌اش را نيز تقديم دفاع از آب و خاك اين كشور عزيز كرد. زماني كه خبر شهادت برادرش را به او دادند، در دفتر امام حضور داشت. تنها به آرامي استرجاع گفت و به كار خويش پرداخت. حضور او در جبهه‌ها تا پايان جنگ الهام‌بخش مبارزان وطن و مدافعان ايران اسلا‌مي بود.اما جمي ناملا‌يماتي را نيز پس از رحلت امام(ره) متحمل شدند، علي‌رغم اعتقاد و باور امام به ايشان و آن سابقه درخشان همانند برخي ديگر از همراهان و هم‌رأيان خود ازجمله آيت‌الله احسان‌بخش نماينده امام در گيلا‌ن در انتخابات دوم خبرگان رهبري صلا‌حيت‌شان مورد ترديد و ابهام قرار گرفت و به مجلس خبرگان رهبري راه نيافتند.مرگ آيت‌الله جمي فرصت مناسبي است تا با مرور زندگي، مبارزات و حيات پربارش يك بار ديگر به مردان و زناني پرداخته شود كه در دوران پرهياهوي امروز، مخلصانه و بي‌ادعا همه توان خود را صرف گسترش آرمان‌هاي اسلا‌مي و راه امام‌خميني(ره) كردند؛ انديشه‌اي كه بيش از پيش و البته با پرهيز از تظاهرگرايي و دولتي كردن آن نگرش معظم نيازمند توجه و بازخواني مجدد است. روحش شاد و راهش پررهرو باد.

**ايران
محرم؛ احياگر هويت حماسى مسلمانان
يادكرد حماسه عاشورا، سنت ديرپايى است كه همه ساله شور و ولوله اى خاص در ميان مسلمانان برپا مى كند. هرسال با نزديك شدن ايام محرم، تكاپوى محسوسى در همه جا به چشم مى خورد. تكاپويى كه يك بار ديگر اين سؤال را مطرح مى كند كه حقيقتاً اين حسين كيست كه جان ها همه شيفته، بلكه ديوانه اوست !
اباعبدالله الحسين(ع) در يك نيم روز داغ بر ساحل تشنگى قد برافراشت و حماسه اى آفريد كه توفنده و دامن گستر در آوندهاى تاريخ جريان دارد و امروز و هرروز چراغ راه انسان هاست.
عاشورا كامل ترين و مناسب ترين الگو براى تمامى عصرها و به تعبير پيامبر اكرم(ص) شعله اى سردى ناپذير تا انتهاى ابديت است.
عاشورا به عنوان زلال ترين و شورانگيزترين حماسه تاريخى، الهام بخش ملت هاى دربندى همچون ملت فلسطين است كه رمز آزادى و آزادگى را در عدالت طلبى و حقيقت جويى و پايدارى در راه كسب آن مى دانند.
حماسه عاشورا در هنگامه زوال ارزش ها و غلبه ظلم و ريا و نفاق از افق شهادت سر زد و رسالت خود را جداسازى حق از باطل و نابودى جهل و شرك و ظلم شناساند.
امروز حضور باصلابت ملت هاى مسلمان در مقابله با ظلم و تجاوز و تعدى و نيز طنين حماسى صحنه هاى رويارويى آنان با جنايتكاران، ملهم از فرهنگ عاشوراست و جانمايه حركت آنان را درك و شناخت فلسفه جهاد اسلامى شكل مى دهد.
كشتار جمع زيادى از فلسطينيان ساكن نوار غزه به دست صهيونيست ها كه از ماه ها پيش مورد تهديد جدى قرار داشتند، هرگز نخواهد توانست خللى در اراده آنان در استمرار مبارزه با اشغالگران جنايت پيشه ايجاد كند، بلكه آنان را در پاسداشت اين هويت حماسى مصرتر خواهد ساخت. كشتار فلسطينيان ساكن نوار غزه، مظلومانه و در مقابل چشم سازمان هاى بين المللى مدافع حقوق بشر و همراه با سكوت معنادار شيوخ عرب به وقوع پيوست، يكبار ديگر اين حقيقت را آشكار ساخت كه تنها راه نجات ملت فلسطين توسل به سرچشمه هاى زلال تعاليم اسلامى و الگوهاى توفنده و حماسى همچون عاشوراست؛ چرا كه عاشورا صحنه هماره و هميشه مقابله حق با باطل است و تكرار حماسه پيروزى و غلبه خون بر شمشير.
عاشورا فارق حق و باطل نيز هست و صحنه هاى عاشورايى ايجاد شده در فلسطين اشغالى در آستانه محرم نيز مبين اين واقعيت است. همچنان كه رهبر معظم انقلاب در بيانيه خويش در ارتباط با كشتار مردم بى گناه غزه و خطاب به سران خاموش كشورهاى عربى و برخى مجامع ديگر فرمودند: «آيا عرصه ديگرى عريان تر از آنچه در غزه و فلسطين در جريان است در همدستى كفار حربى با منافقان امت براى سركوب مسلمانان لازم است تا شما احساس تكليف كنيد
سؤال من از رسانه ها و روشنفكران جهان اسلام و بويژه جهان عرب آن است كه تا چه هنگام به مسئوليت رسانه اى و روشنفكرى خود بى تفاوت خواهيد ماند آيا سازمان هاى حقوق بشر رسواى غرب و شوراى به اصطلاح امنيت سازمان ملل بيش از اين هم ممكن است رسوا شود ».
اينك در آستانه عاشورايى ديگر، ضمن پاسداشت ابعاد نهضت پرشور حسينى بر هويت حماسى عاشورا تأكيد كرده و اجتناب از آلايش هاى تحريف گر را توصيه مى كنيم.

**حزب الله
لبيك يا حسين (ع)
درست يك روز مانده به محرم الحرام و يادآوري حادثه عاشورا، رژيم صهيونيستي صحراي كربلا را اين بار در نوار غزه به راه انداخته و كودكان و مردان و زنان بي گناه را با تيرهاي آتشين به شهادت مي رساند. اكنون جنايت به تمامي عيان شده است؛ جنگنده هاي اف 16 رژيم صهيونيستي به صورت همزمان پايگاه¬هاي نظامي و غير نظامي حماس از شمال غزه تا مركز و جنوب را هدف قرار دادند و طي آن بيش از صدها نفر شهيد و زخمي شدند. قتل عام و نسل كشي رژيم صهيونيستي در حالي با شدت آغاز شده كه دير زماني است مردم غزه در محاصره همه جانبه رژيم اشغالگر صهيونيستي از يك سو و بستن درها و مرزها از سوي جوامع اسلامي رو به رو شده¬اند. درست دو روز بعد از ملاقات وزير خارجه رژيم صهيونيستي با حسني مبارك در مصر حملات اين رژيم به مردمان بي دفاع و بي پناه غزه آغاز شد. جنايتي كه اكنون در غزه در حال رخ دادن است يكي از فجيع ترين حوادث در تاريخ سياسي فلسطين خواهد بود و نقطه ننگي در كارنامه سياسي دولت هاي عربي كه با سكوت، بي تفاوتي و همكاري و همياري با تل آويو به پايمال كردن خون كودكان، زنان و مردان غزه دست زده¬اند. رژيم صهيونيستي بعد از شكست هاي پياپي از مقاومت و در پي بحران¬هاي شديد داخلي و رسوايي¬هاي مقامات دولتي در صدد راهي براي نجات خود و تغيير توجه افكار عمومي است. در چنين شرايطي است كه حماس و مردم بي گناه غزه آماج تهاجم قرار گرفتند تا اشغالگران مسجد الاقصي به دنبال انحراف افكار عمومي و تهييج توده هاي يهودي براي كشاندن به پاي صندوق هاي راي برآيند. اكنون مي توان به اخبار منابعي كه مي گفتند ملاقات ليوني و مبارك در واقع هماهنگي و اطمينان از عدم مداخله مصر در كشتار غزه و باز نكردن باريكه رفح بوده، ايمان آورد.
زيپني ليوني كه در انتخابات درون حزبي كاديما توانسته بود با 49 درصد آرا از شائول موفاز كه تنها 37 درصد آرا را به خود اختصاص داده بود، پيروز شود اكنون سردمدار و معركه گردان اين جنايت است تا بتواند به عنوان رهبر حزب حاكم به نخست وزيري برسد. ليوني به دليل اينكه به شدت از طرف افراطيون صهيونيست تحت فشار است و مدام در رسانه هاي جريان هاي افراطي صهيونيستي بر ناتواني او تاكيد شده، براي آنكه نظر مخالفينش را تغيير دهد، دست به جنايتي زده تا نشان دهد در نسل كشي و قتل عام كه بارزترين مشخصه دولتمردان اسرائيلي است دست كمي از ديگران ندارد. اين همه در حالي اتفاق افتاده كه كشورهاي عربي كمترين اقدام را براي جلوگيري از بروز چنين فاجعه اي انجام دادند. اين كشورها در هفته هاي گذشته به جاي آنكه توجه خود را معطوف به آنچه در غزه مي¬گذشت بكنند و روي دشمن مشترك مسلمين، يعني اسرائيل، متمركز شوند، دست در دست آمريكا در نشستي با كشورهاي 1+5 به مسئله هسته اي ايران وارد شدند. به راستي شيوخ عرب چگونه و چطور به امنيت مي انديشند و چطور بين دوست و دشمن تمييز قائل مي شوند؟! درست در زماني كه مردم غزه در قطعي آب و برق ونبود دارو و مواد بهداشتي مي ناليدند و كودكان از گرسنگي سر بر آسمان مي گذاشتند رهبران عربي در كمك به بنياد بيل كلينتون گوي سبقت از هم ربودند تا مبادا اسلامي آمريكايي رنگ و بويي ديگر بيابد. اكنون بدون شك در محشر غزه، همانقدر كه سردمداران رژيم صهيونيستي مقصرند دولتمردان عرب نيز همدست و هم داستانند. در اين اتفاق و اتحاد نامبارك منافقين و ناكثين است كه صحراي كربلا باز توليد مي شود. اكنون اگر گوش شنوايي داشته باشد مي توان صداي كودكان غزه را شنيد كه فرياد برمي دارند: هيهات من الذله

**دنياي اقتصاد
خطرات نامرئي در كمين اقتصاد
يكي از امكاناتي كه استفاده از نظريات اقتصادي در اختيار سياست‌گذاران قرار مي‌دهد، پيش‌بيني روندهاي آينده بر اساس اوضاع فعلي است و اين همان چيزي است كه در اقتصاد ايران ناديده گرفته مي‌شود. بي‌اعتنايي به پيش‌بيني‌هاي حتمي‌الوقوعي كه ...
در اواخر سال 84 در خصوص جهش تورم تحت تاثير رشد بالاي بودجه صورت گرفت و يا پيش‌بيني جهش مسكن پس از تحرك عجيب نقدينگي در بازار سكه اوايل 85، نمونه‌هايي هستند كه اعتنا به آنها مي‌توانست وضعيت فعلي اقتصاد ايران را متفاوت از آنچه كه هست ترسيم كند و به همين دليل عبرت گرفتن از نوع واكنش تصميم‌سازان به هشدارهاي ارائه شده در آن زمان‌ها، شايسته توصيه‌اي دلسوزانه است. همچنين مي‌توان هشدارهاي ناظران اقتصادي نسبت به عواقب نگاه دستوري به نرخ بهره را يادآوري كرد كه عدم تعادل فعلي در بازار پول را به وضوح و صراحت پيش‌بيني مي‌كردند و تصميم‌سازان را از دستكاري غيركارشناسي قيمت‌هاي كشف شده در بازار رقابتي بر حذر مي‌كردند، اما متاسفانه آن اتفاقي كه نبايد مي‌افتاد افتاده است و بازگشت به شرايط تعادل پيشين امكان پذير نيست؛ اما نكته قابل يادگيري جلوگيري از افزايش عدم تعاد‌ل‌هاي اقتصادي بر اساس پيش‌بيني‌هاي جديد است.
اميد مي‌رود تصميم‌سازان اقتصادي هم اكنون به اين پختگي و دريافت رسيده باشند كه نه آن هلهله آن روز براي گراني نفت موضوعيت داشت و نه اين هراس امروز براي ارزاني نفت؛ چرا كه اگر كارداني نباشد، نفت گران مي‌توان مصيبت بياورد و اگر آينده‌نگري باشد، نفت ارزان هم مي‌تواند فرصت‌ساز باشد. اما نبايد فراموش كرد كه در تصميم‌سازي اقتصادي نبايد زانو در بغل به انتظار نشست تا پس از اتفاق محتوم به اقدام دست زد، بلكه بايد از روندهاي حتمي‌الوقوع پيشي گرفت تا بتوان بر آنها سوار شد وگرنه نتيجه‌اي معكوس دور از انتظار نيست.
آنچه از روندهاي آينده قابل پيش‌بيني است و نه تنها در روندهاي فعلي قابل مشاهده است، بلكه صاحب‌نظران ايران و جهان و حتي مقامات دولت و مجلس هم بر آن صحه مي‌گذارند، سقوط بازار نفت است كه پايان مهماني نفتي را خبر مي‌دهد و به همين دليل، آگاهي از تبعات آن بر اقتصاد ايران از اوجب واجبات است. اين آگاهي نه از اين بابت است كه بر روي آن شرط‌بندي كنيم تا در روز واقعه با عايدي شرط‌بندي به ضيافت بنشينيم، بلكه از اين بابت است كه اقدامات پيشگيرانه براي جلوگيري از شوك‌هاي حتمي‌الوقوع را آغاز كنيم. نيم‌نگاهي به سياست‌گذاري فعلي اقتصادي نشان مي‌دهد كه متاسفانه دست روي دست گذاشته‌ايم و هيچ نشانه‌اي از تغيير در سياست‌هاي مالي، تجاري، پولي و علي‌الخصوص سياست‌‌هاي ارزي ديده نمي‌شود.به ياد داشته باشيم كه نوك فشار نفت ارزان به سوي بازار ارز خواهد بود كه مي‌تواند در اين بازار كه به قول اقتصاددانان تعيين كننده «شاه نرخ» اقتصاد است، شوك آفرين باشد، جلوگيري از اين شوك در گروي سياست‌گذاري صحيح امروز براي تصحيح تدريجي اشتباهات تصميم‌سازي چند سال گذشته است كه بايد به همين مقدار توصيه بسنده كرد و از آن گذشت.اميدواريم به زودي شاهد نشانه‌هاي تغيير سياست‌گذاري در اين حوزه ويژه و ساير حوزه‌ها باشيم.

**رسالت
ماه پيروزي خون بر شمشير
-بازهم محرمي ديگر از راه رسيد. وقتي عيد غدير تمام شد از فرداي آن، كوچه‌ها و خيابان‌ها را سياهپوش كردند. هر سال جديد قمري با انبوهي از غم و اندوه آغاز مي‌شود، دل‌ها كربلايي‌، ديده‌ها اشكبار و گوش‌‌ها با فرياد «العطش» نينوا نواخته مي‌شود.
باز اين چه شورش است كه در خلق عالم است
باز اين چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است؟!
مصيبت حسين، ياران، خانواده، كودكان و زينب حسين، چه مصيبتي است كه سرهاي قدسيان را نيز بر زانوي غم آورده است. مصيبت كربلا و عاشورا چه مصيبتي است كه هر سال و هر روز دل‌ها را در آتش خود مي‌گدازد و به رنگ خدايي صيقل مي‌دهد . اگر غم مصيبت حسين (ع) نبود چگونه مي‌شد زنگار غفلت، سرمستي، آلودگي‌هاي دنيا و معصيت را از دل‌ها زدود؟
اگر مصيبت زينب نبود كجا مي‌شد آزادگي، مروت، جوانمردي و ايثار را سراغ گرفت؟
اگر شجاعت، ايثار و جوانمردي عباس نبود، چگونه مي‌شد، روي شمر بن اسعد و يزيد را سياه ديد؟
امروز به كربلاي غزه بنگريم، اگر مقاومت جانانه كودكان، زنان و مردان اين ديار نبود، چگونه مي‌شد رو سياهي مبارك و شاه فلان و امير بهمان را به تماشا نشست؟ چگونه مي‌شد شاهد رسوايي حقوق بشر آمريكايي و اروپايي شد؟ آن روز كه بعضي سران خائن عرب با رئيس جمهور آمريكا باده نوشيدند و آن را در معرض ديد جهانيان قرار دادند همان وقت فتواي قتل عام كربلاييان غزه را صادر كردند. تصوير دست دادن رئيس جمهور مصر و آن زن قصاب صهيونيستي در آستانه تهاجم به نوار غزه لكه ننگي است كه تنها مردم غيور مصر مي‌توانند آن را از دامان اسلام پاك كنند. اگر ديروز يزيديان توانستند با نوشيدن شراب بر گرد سر نوراني حسين (ع)، توفيقي حاصل كنند، امروز هم آمريكا و اسرائيل و ايادي سرسپرده آنها مي‌توانند با باده‌نوشي و كشتار مردم غزه به مقاصد پليد خود كه نابودي مقاومت ملت فلسطين و بي‌تفاوت نگه‌داشتن مسلمانان نسبت به اين جنايات است،؛ دست بيابند.
همان گونه كه خون حسين و ياران حسين بر شمشير يزيد پيروز شد،‌ ترديد نبايد داشت كه خون پاك مردم آزاده فلسطين نيز بر تانك‌ها، هواپيماها و سلاح‌هاي مدرن آمريكايي اسرائيلي غلبه خواهد كرد (اليس الصبح بقريب؟)!
خدايا امروز فرياد مظلوميت،‌ استنصار، عطش و گرسنگي فرزندان امام حسين (ع)، از حنجره كودكان، زنان و مردان غزه به گوش مي‌رسد. خدايا مي‌دانيم كه اگر سكوت كنيم و به ياري مظلومان نشتابيم، فردا نيز نوبت ماست و در روز رستاخيز نيز پاسخي به درگاه تو نداريم. خدايا بين ما مسلمانان و غيرت و شجاعت حسين (ع) فاصله مينداز.

**صداي عدالت
محاسبات غلط اسرائيل در حمله به غزه
حمله نظامي اسرائيل به غزه از روزهاي پيش انتظار مي رفت . شانزده ماه اين باريكه كوچك 367 كيلومتر مربعي با يك و نيم ميليون نفر جمعيت كه اكثر آنها را آوارگان فلسطيني تشكيل مي دهند، در محاصره كامل قرار داشت. اين محاصره به منزله آتش تهيه خاموش به شمار مي رفت تا حمله اصلي آغاز شود . از نظر سياسي نيز فضاي اين حمله از قبل نيز تدارك ديده شده بود . ‏
مصداق بارز اين زمينه سازي سياسي در عدم گشايش گذرگاه مرزي رفح، "تنها خروجي مردم غزه" به سوي مصر از سوي دولت اين كشور ، قابل ملاحظه بود . با آن كه بسياري از احزاب مصري و بسياري از احزاب و شخصيت ها و طرف هاي عربي و اسلامي از دولت مصر خواسته بودند تا اين گذرگاه به سوي مردم غزه باز شود، اما دولت مصر از اين اقدام سرباز زد تا محاصره اين باريكه فلسطيني به اوج خود برسد . اما اين پايان ماجرا نبود . ليوني " وزير خارجه رژيم اسراييل " در سفري تهديدآميز به مصر از قاهره و در كنار وزير خارجه مصر " احمد ابوالغيظ " پيام حمله سراسري خود را به گوش نيروهاي مقاومت اسلامي در غزه رساند، اما آنچه از سوي مقامات رسمي مصر به دولت حماس در غزه رسيده بود، چيز ديگري بود. ‏
‏ فوزي برهوم " سخنگوي حماس " در غزه فقط چهار ساعت پس از حمله سراسري هوايي اسرائيل به نوار غزه اعلام كرد: مصر به حماس اعلام نموده بود كه اسرائيل به غزه حمله نخواهد كرد . با آنكه حماس اين اعلام را با شك و ترديد نگريسته بود، اما روند تحولات نشان داد كه يا مصر در اين حمله بازي خورده است و يا آن كه با ارائه اطلاعات غلط ، حماس را تا قربانگاهي خونين هدايت كرده است. ‏
همپاي با اين بازي اطلاعاتي ، سه ساعت پس از حمله اسرائيل به نوار غزه " نمر حماد "، مشاور محمود عباس " رئيس دولت خودگردان فلسطين " در يك اظهار نظر عجيب و بسيار گستاخانه اعلام نمود : رهبران حماس شريك جنايات اسرائيل عليه مردم غزه هستند زيرا آنها بهانه حمله اسرائيل را داده اند . ‏
اين همان چيزي بود كه ساعاتي بعد در يك كنفرانس مطبوعاتي توسط وزير خارجه مصر نيز اعلام شد.‏
‏ اما حزب الله لبنان و رهبر روحي اخوان المسلمين در مصر " مهدي عاكف " پاسخي صريح به اين ادعاها داده اند . آنها معتقدند كه جنگي بين المللي - عربي براي شكست اراده ملت فلسطين به راه افتاده است تا آنها از خواسته هاي خود عقب نشيني كرده و راه را بر سازش هاي سياسي كه ثمره آن پايمال كردن حقوق بر حق فلسطيني هاست ، هموار كنند . اين ديدگاه حزب الله و اخوان المسلمين مصر با خبري كه بر روي تلكس خبرگزاري رويترز قرار گرفت، كاملا همخواني داشت.بر اساس اين خبر ليوني " وزير خارجه اسرائيل " پيش از آغاز حمله به غزه ، برخي از كشورهاي غربي و عربي را در جريان امر قرار داده بود . ‏
اكنون شكي نيست كه اين حمله با اطلاع دقيق و لحظه به لحظه كاخ سفيد كه هنوز جورج بوش در آن روزهاي واپسين خود را مي گذراند ، آغاز شده است . حداقل تاثير اين حمله آن خواهد بود كه تيم جديد كاخ سفيد به رهبري باراك اوباما با پرونده هايي از قبل آماده شده وارد سياست خارجي آمريكا مي شود، پرونده هايي كه بر روي گوشت و خون و پوست فلسطيني نوشته شده است و اين در حالي است كه تا كنون باراك اوباما "رئيس جمهور منتخب آمريكا" در قبال اين اعمال ددمنشانه اسرائيل كه تا اين لحظه بيش از 210 شهيد و بيش از 800 مجروح دربر داشته است ، سكوت اختيار كرده است . اما اين فقط يك طرف ماجراست و هميشه اينگونه بوده است كه اسرائيل سناريوهاي قتل عام را آغاز مي كند، اما هرگز نمي تواند اين سناريوها را خاتمه دهد . اين بار نيز همين طور خواهد بود ، اين امر از موضع آشكار و صريح تمامي گروه هاي جهادي فلسطين روشن است. چرا كه در بيانيه هايي رسمي ، همه اين گروه ها و از جمله " حماس و جهاد اسلامي " با دستوري سريع به نيروهاي نظامي خود ضمن اعلام آغاز عمليات شهادت طلبانه در همه بخش هاي سرزمين هاي اشغالي فلسطين ، از نيروهاي خود خواسته اند تا به هر شكلي كه مناسب مي دانند به جنايات و قتل عام فلسطيني ها توسط اسرائيل پاسخ دهند . نكته مهم در اين موضع آن است كه اين براي اولين بار است كه چنين دستور العملي به نيروهاي نظامي - جهادي فلسطين داده مي شود . اما اسرائيل از اين عمليات خود جز آن كه خانه هاي عزاي جديدي براي فلسطيني ها درست كنند، چيز ديگري عايدشان نمي شود زيرا : ‏
‏- روند سازش بين دولت خودگردان به رهبري محمود عباس و اسرائيل متوقف خواهد شد و اگر هم ادامه پيدا كند، فاقد اثر خواهد بود .‏
‏- مرحله جديدي از مقاومت مسلحانه در سرزمين هاي اشغالي آغاز خواهد شد و عمليات هاي شهادت طلبانه در سرزمين هاي اشغالي از سر گرفته مي شود.‏
‏- غزه همچنان در محاصره مي ماند و قدرت مردمي حماس افزايش مي يابد و طرح سرنگوني حماس شكست مي خورد .
- تلاش هاي بين المللي عربي و طرح هايي مانند آناپوليس و " نقشه راه " كه از سال هاي پيش تدارك ديده شده بود ، متوقف مي شود . ‏
‏- روحيه ضد صهيونيستي در فلسطين و تمامي كشورهاي عربي در ميان مردم افزايش مي يابد و همين امر فشار بر دولت هاي عربي را مي افزايد .
- اين حمله ثابت مي كند كه اسرائيل به دنبال هيچ راه حل مسالمت آميزي نيست و آنچه بين فلسطيني ها و اسرائيلي ها قضاوت مي كند، همچنان سلاح خواهد بود .
- نيروهاي مقاومت در منطقه از حيات جديدي برخوردار مي شوند و جايگاه آنها در كشورهايشان تثبيت مي شود . در همين راستا موضع حزب الله لبنان در جريان گفتگوهاي ملي تحت عنوان " تدوين استراتژي دفاعي " بيشتر از پيش تثبيت مي شود كه براي دفاع در برابر هرگونه حمله اي از سوي اسرائيل به لبنان ، اين كشور بايد به نيروهاي مقاومت هم چنان مجهز و آماده باقي بماند .

**جمهوري اسلامي
پالايش عزاداري ها از انحرافات
بسم الله الرحمن الرحيم
بار ديگر ماه محرم فرا رسيده و سرتاسر ايران در عزاي شهداي كربلا سياه پوش شده است . انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران مفتخر هستند كه در پرتو نهضت عاشورا شكل گرفته اند و بنيانگذار اين نظام شعار « خون بر شمشير پيروز است » را از تعاليم نهضت عاشورا و ماه محرم فرا گرفت و در جان ملت ايران جاري ساخت و به مردم گفت اين محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگهداشته است .
زنده ماندن اسلام با نهضت عاشورا كه بيان روشن آن در جمله معروف پيامبر گرامي اسلام « حسين مني وانا من حسين » تجلي يافته است با شناخت صحيح اهداف امام حسين عليه السلام و شهداي كربلا رابطه اي مستقيم دارد. در زيارت امام حسين خطاب به آنحضرت عرض مي كنيم « اشهدانك قداقمت الصلوه و آتيت الزكاه و امرت بالمعروف و نهيت عن المنكر » . برپا داشتن نماز و زكات و زنده و پويا نگهداشتن امر به معروف و نهي از منكر كار بزرگ امام حسين عليه السلام است و خود آنحضرت نيز در خطبه هائي كه به هنگام سفر به كربلا خواندند بر جلوگيري از انحراف دين خدا از مسير صحيح اصلاح امور مسلمين و زنده نگهداشتن امر به معروف و نهي از منكر تاكيد كردند « ... انما خرجت لطلب الاصلاح في امه جدي اريدان آمر بالمعروف و انهي عن المنكر » .
بدين ترتيب از نظام جمهوري اسلامي اين انتظار وجود داشت كه عزاداري ها و مجالس مربوط به عاشورا و كربلا را از زنگارهاي جهل و خرافه و تحريف پاك نمايد چهره درخشان محرم و صفر را به مردم بنماياند و با اين كار به آشنا شدن هرچه بيشتر مردم با اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله و سلم كمك شاياني بعمل آورد. رسيدن به چنين آرمان بلندي از يكطرف به مبارزه بي امان با فرصت طلبان و سو استفاده كنندگان از محرم و صفر و كوتاه كردن دست هاي پليد آنان از حريم امام حسين عليه السلام و شهداي كربلا نياز دارد و از طرف ديگر با ترويج معارف اصيل و عميق ديني براساس مكتب اهل البيت عليهم السلام ملازم است .
در سالهاي اخير متاسفانه اين رسالت مهم به فراموشي سپرده شده و ميدان براي تاخت و تاز فرصت طلبان و سواستفاده كنندگان و سوداگران بشدت خالي شده است . شايد در تاريخ عزاداري ها در طول 1300 سال گذشته كمتر بتوان انحرافاتي همانند آنچه اكنون در مجالس و محافل مذهبي اعم از عزاداري و جشن ها مشاهده مي شود را پيدا كرد.بي محتوا شدن اشعار و مراثي و مدايح استفاده از ابزارهاي حرام يا انحرافي كشيده شدن به طرف غلو آلوده شدن به خرافات انجام حركات زشت و سطحي كردن دين خطرهائي هستند كه اكنون گريبانگير مجالس و محافل مذهبي مي باشند و اين درست همان چيزي است كه جامعه را از انقلاب و مباني و آرمانهاي نظام حكومت ديني دور ميسازد. باتوجه به آنچه اكنون بر مجالس و محافل مذهبي ما حاكم شده است جامعه ما نه تنها به طرف شعار « خون بر شمشير پيروز است » به پيش نمي رود بلكه با سرعت درحال فاصله گرفتن از محتواي نهضت عاشورا است . اين وضعيت حتي مجالس ختم و يادبود كه هر روز صدها مورد آن در نقاط مختلف كشور برگزار مي شود را نيز تهديد مي كند. اين مجالس اكنون به عرصه اي براي تاخت و تاز مداح نمايان بي سواد كه مروج خرافات هستند تبديل شده و قرآن و موعظه در آنها مهجورند. در قديم مجالس فاتحه محل قرائت قرآن و موعظه ديني بودند و اگر چند دقيقه اي به يك مداح فرصتي داده ميشد او هم بهترين اشعار را در موعظه و يادآوري مبدا و معاد ميخواند كه با مجالس فاتحه متناسب بود. امروز متاسفانه از اين مواعظ عميق قرآني و روائي خبري نيست و مداح نمايان بيسواد اين قبيل مجالس را به جولانگاه مطالب انحرافي و عوام پسندانه خود تبديل كرده اند.
مجالس عزاداري محرم اكنون در بسياري موارد گرفتار مشكلات عميقي از قبيل رقابت هاي ناسالم مظاهر خرافي رياكاري پشتوانه هاي مالي حرام و مشكوك و مزاحمت هاي شديد براي مردم هستند. اين قبيل مجالس قطعا به جاي آنكه آثار مثبتي در جهت تحقق اهداف نهضت عاشورا داشته باشند مردم را از خود گريزان مي كنند و نسبت به دين بدبين مي نمايند و در دراز مدت به ابزاري دردست دشمنان اسلام تبديل خواهند شد به ويژه آنكه تعدادي از همين مداحان به خود اجازه مي دهند در مسائل سياسي نيز دخالت كنند و با تبديل شدن به ابزار يك گروه به گروه ديگر بتازند و محافل ديني را به سياست بازي آلوده نمايند.
سوگمندانه بايد اعتراف كرد كه اكنون عليرغم فراواني مجالس و محافل عزاداري به ندرت مي توان مواردي را پيدا كرد كه مطالبي كه در آنها مطرح مي شوند مفيد و سازنده و در جهت اهداف شهداي كربلا باشند. نظام جمهوري اسلامي قطعا نمي تواند از كنار اين وضعيت اسفناك و اين تهديد بالقوه بي تفاوت عبور كند.
چاره كار در اينست كه علماي روشن ضمير و دلسوز ملاحظات را كنار بگذارند و به رسالت ديني خود عمل كنند و در برابر انحرافات بايستند. با وحدت كلمه ي علماي ديني است كه مي توان در برابر تهديدهائي كه از ناحيه تحريف هاي رايج در مجالس و محافل ديني اكنون دين و انقلاب و نظام اسلامي را تهديد مي كند ايستاد و با سالم سازي آنها اين تهديد را به فرصت تبديل كرد

**كيهان
غزه نبايد تنها بماند
روز گذشته رهبرمعظم انقلاب در پيام قاطع و دردمندانه خود درباره مصيبت هولناك قتل عام مردم مظلوم غزه، ضمن آنكه گرگهاي صهيونيست را كافر حربي مي خوانند، همه مجاهدان فلسطين و مومنان دنياي اسلام را موظف به دفاع از زنان و كودكان و مردم بي دفاع غزه كرده و مي فرمايند؛ هر كس در اين دفاع مقدس كشته شود، شهيد است و در صف شهداي بدر و احد در محضر رسول الله(ص) محشور خواهد شد.
حمله وحشيانه رژيم اشغالگر قدس به منطقه غزه همچنان ادامه دارد و صدها فلسطيني بي پناه كه تا چند روز پيش در محاصره ظالمانه صهيونيست ها و سكوت ذلت بار دولت هاي منطقه و سران عرب گرفتار آمده بودند، اكنون زير آتش دشمن به خاك و خون كشيده شده اند.
جنايات رژيم غاصب اسرائيل كه با تشديد حملات خود عليه مردم بي دفاع غزه رقم مي خورد، نشانه آن است كه اين رژيم در پي ايجاد يك فاجعه انساني وحشيانه و نسل كشي در اراضي اشغالي فلسطين است. حضرت آيت الله خامنه اي ولي امر و رهبر دنياي اسلام وقتي درباره رژيم صهيونيستي تعبير فقهي «كافر حربي» بكار مي برند، به آن معنا است كه بر همه مسلمانان فرض است تا در صفوفي متحد و چون «يد واحده» عليه اسرائيل جنايتكار قيام كنند. پيام معظم له به مثابه «حكم جهاد»ي است كه همه مجاهدان و مومنان دنياي اسلام را به دفاع از مردم مظلوم فلسطين و انتقام سخت از اين جرثومه فساد و ويرانگري فرا مي خواند.
«سران عرب مرده اند؟!» تيتر ديروز روزنامه بود. آيا كساني كه حيات و ادامه زندگي نفرت انگيزشان را در گرو مزدوري گرگ خونخواري مي دانند كه در كشتار زنان، كودكان و مردم مظلوم و بي پناه غزه، آن هم پس از 18 ماه اسارت در محاصره غذايي و دارويي از هيچ فرومايگي كم نمي گذارد، زنده اند؟! و يا مرده اي هستند كه بزودي و به دست انتقام الهي كه از آستين مومنان و مجاهدان برخواهد آمد بوي تعفنشان زباله دان تاريخ را پر خواهد كرد.
«مباركي» كه ميراث دار فرعونيان و از تبار ظالمان بوده و بدون ترديد هم پياله اشغالگراني است كه نان حاكميت دو روزه دنيا را در كاسه خون و اشك و آه فرزندان و مادران مظلوم سرزمين غزه و فلسطين بي پناه مي زنند؛ «ابومازن» و آن سران عربي كه روز حمله و قبل از شروع عمليات وحشيانه ارتش رژيم صهيونيستي، در رام الله گردهم مي آيند و همراه جنايات و سفاكي هاي اسرائيل غاصب مي شوند؛ «آل سعودي» كه كنفرانس اديان را در مهد كفر و الحاد، علم مي كند و سران كشورهاي عربي را با مسئولان رژيم اشغالگر و شيطان بزرگ، آمريكا دور يك ميز مي نشاند و باده مي نوشد و نرد سرسپردگي به آنان مي بازد؛ «سران عربي» كه در نشست انحرافي با 1+5 گردهم مي آيند تا مشكل اصلي منطقه را ايران(!) معرفي كنند و فضاي سياسي لازم و فرصت فراخ تري براي جنايات بيشتر رژيم صهيونيستي فراهم كرده و چراغ سبزي براي حمله گسترده به مردمي كه براي آرمانهاي خود 60 سال مبارزه كرده و تسمه ستم بر گرده خويش تحمل كرده اند نشان دهند، آيا زنده اند؟ بدون شك روزي آه مادران مظلوم فلسطين دامان آنان را خواهد گرفت و در دوزخ انتقام مردم سخت گرفتار خواهند آمد.
آن روز خيلي دور نيست. مردم مظلوم غزه و فرزندان معصوم سرزمين زيتون، پدراني كه استضعاف و حرمان صبحشان را شام مي كند و مادران دل شكسته اي كه اشك و آه، سوداي شان شده، مردماني كه هيچ فريادرس و پناهگاهي جز خدا ندارند و مصداق مسلم «مضطر»ند، حتماً دعايشان به اجابت معبودي كه انتقامش بسيار سخت خواهد بود، مي رسد.
به يقين حساب ملت هاي مسلمان را بايد از حكمرانان بي غيرت و مزدورشان جدا كرد.
اگر ملت هاي مسلمان، خصوصاً در كشورهاي عربي، مردم غزه را مسلمان و عرب مي دانستند و هر كدام در حمايت از آنان فرياد مي زدند و حكام كشورهايشان را تحت فشار مي گذاشتند، قطعاً رژيم صهيونيستي امروز قادر نبود با آخرين و جديدترين موشك هاي ساخت آمريكا نوار غزه را از هوا و دريا به آتش بكشد.
شايد وقت آن رسيده كه ملت هاي مسلمان عليه حكمرانان مزدورشان قيام كنند. «انتفاضه» هايي در همه كشورهاي عربي تا زمينه براي نجات باقيمانده وجدان كشورهاي عربي كه هر چه جنايت و ظلم در غزه مي بينند، دم برنمي آورند و كاري نمي كنند، فراهم آيد.
مردم فلسطين و جنبش مقاومت حماس راهي جز «مقاومت» در برابر دشمن ندارند. اگر در حلقه تنگ محاصره اقتصادي غزه، آنان از حماسه مقاومت در مقابل لقمه ناني چشم پوشي مي كردند - كه نكردند- و تسليم اراده صهيونيست ها مي شدند - كه نشدند- باز هم رژيم اشغالگر دنبال بهانه اي براي نابودي و حذف آنان از جغرافياي سرزمين مادري فلسطيني ها بود.
در برابر ملت فلسطين يك گزينه بيشتر وجود ندارد و آن گزينه «مقاومت» و دفاع از خويش در برابر وحشي گري هاي دشمن صهيونيستي است و تا زماني كه سرزمين فلسطين در اشغال غاصبان است، ادامه خواهد يافت.
مجامع بين المللي حقوق بشر چرا در برابر اين همه جنايت و خون، سكوت مرگ گرفته اند؟ حمله به مناطق مسكوني و به خاك و خون كشيدن صدها مرد و زن و كودك آن هم در فجيع ترين شكل ممكن چرا حساسيت آنان را برنمي انگيزد؟ آيا مردم بي دفاع غزه جزيي از «بشر» نيستند؟! اين جنايات صهيونيست ها در قتل عام غزه، جنايت عليه بشريت به حساب نمي آيد؟ و آيا بايد منتظر ماند تا ببينيم سازمان هاي حقوق بشر و مدعيان دموكراسي و حقوق انساني چه واكنشي از خود نشان مي دهند؟
امروز روز تحمل و مماشات نيست. امروز روز مقاومت و عرصه دفاع از كيان مسلماني است.امروز غزه تنهاست. دير ياسيني جديد با گستره اي به مراتب وسيع تر برپا شده است. فرزندان فلسطين در خون خود دست و پا مي زنند و چشمه اشك مادران غزه خشك شده است. امروز مردم فلسطين و غزه در راه «مقاومت» تا پيروزي» يا «شهادت» حركت مي كنند. بايد بپا خاست و مردم غزه را تنها نگذاشت.
امروز اول محرم و ماه پاسداشت حماسه عاشورا و ماتم در سوگ حضرت سيدالشهدا(ع) و ياران ابي عبدالله است. بايد در كنار ماتمي كه از مظلوميت طفلان و كودكان حضرت حسين(ع) بر دل مي نشانيم، روضه فرزندان غزه را هم بخوانيم.

**مردم سالاري
فريادي در همراهي مظلومان غزه
تقريبا دو ماه از محاصره اقتصادي در غزه مي گذرد و جنايات اسرائيل هر روز ابعاد اسفناك تري مي يابد. اما همچنان مجامع بين المللي سكوت اختيار كرده اند همه آنچه جنبش هاي رسانه اي و فعالين حقوق بشر ادعا مي كنند ، در غزه مجال خوبي است براي به تصوير كشيدن و نمايش دادن. كساني كه داعيه داران حقوق زنان و حقوق كودكان هستند، سكوتشان درواقع عقب نشيني از ايده هايشان است موضوع غزه نقطه اوج فعاليت حقوق بشر مي تواند باشد.
يك ميليون و نيم انسان درغزه زندگي مي كنند در حالي كه از امكانات اوليه در شرايط عادي برخوردار نيستند; نبود سوخت، قطعي چندين ساعته برق كه باعث به تعويق افتادن جراحي 120 بيمار شد، فقدان داروي كافي و وضع غذايي بسيار نامناسب و برودت هوا، هر لحظه شرايط را بدتر مي كند. مردم غزه براي تهيه نان به شيوه سنتي در تنور روي آوردند و براي اين منظور حتي هيزم نيز كمياب شده.
اين شرايط در حالي است كه از ورود كشتي هاي حامل اقلا م غذايي و دارويي اندك نيز جلوگيري مي شود.
شهري كه هم به دريا و هم به فرودگاه





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 419]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن