تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820396789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصر گذرگاه رفح را به روي فلسطينيان بست


واضح آرشیو وب فارسی:الف: مصر گذرگاه رفح را به روي فلسطينيان بست
به گزارش واحد مركزي خبر، يك مسئول سرويسهاي امنيتي مصر اعلام كرد ، اين كشور پايانه رفح را در مرز نوار غزه مسدود كرده و نيروهاي پليس در تعقيب ان دسته از فلسطيني هايي است كه بدون اجازه وارد خاك مصر شده اند.
پيش از اين منابع خبري اعلام كرده بودند ، نيروهاي پليس مصر براي متوقف كردن فلسطينيان كه تلاش مي كردند به زور از مرزنوارغزه و مصر درشمال پايانه مرزي رفح عبور كنند و خود را به خاك مصر برسانند، اقدام به شليكهاي هوايي كرده است.

يك مسئول امنيتي مصر اعلام كرد ، دهها تن از ساكنان فلسطيني نوار غزه تلاش كردند براي در امان ماندن از حملات هوايي ارتش اسرائيل به نوار غزه با زور از مرز ميان اين منطقه و مصر در شمال پايانه رفح عبور كنند و خود را به مصر برسانند اما نيروهاي پليس با شليك هوايي آنها را به عقب راندند.

اين مسئول امنيتي مصر تصريح كرد : حدود ده تن از فلسطينيان ساكن نوار غزه موفق شدند از حصارهاي امنيتي در مرز نوار غزه و مصر عبور كنند و وارد مصر شوند.

مسئول مصري افزود : مقامات امنيتي و پليس فلسطين نيروهاي كمكي جديدي به مرز مشترك با نوار غزه اعزام كرده اند.

اين منبع به شمار دقيق نيروهاي كمكي اعزام شده به منطقه اشاره نكرد.

يك مسئول ديگر سرويسهاي امنيتي مصر نيز اعلام كرد ، اين كشور در پي حوادث امروز در پايانه رفح ، اين گذرگاه مرزي را مسدود كرده است و براي يافتن فلسطينياني كه احتمالا موفق شده اند وارد مصر شوند تلاش مي كند.

پليس مصر روز شنبه پس از حملات هوايي ارتش اسرائيل به نوار غزه كه در كنترل جنبش حماس است، شماري از نيروهاي كمكي خود را در طور مرز با نوار غزه مستقر كرده بود.

همچنين روزشنبه پس از انكه حسني مبارك رئيس جمهور مصر دستوراتي در رابطه با پذيرش زخميهاي فلسطيني صادر كرد، پليس اين كشور نيز پايانه مرزي رفح را باز كرد.

در واكنش به تدابير مصر و اظهار نظر حسني مبارك درباره پذيرش فلسطينيان زخمي ساكن نوار غزه، فوزي برهوم سخنگوي جنبش حماس اعلام كرد كه اين جنبش مخالف آن است كه گذرگاه مرزي رفح فقط بر روي زخمي هاي حملات هوايي اسرائيل به غزه باز شود بلكه حماس خواستار آن است كه اين گذرگاه بدون قيد و شرط به روي همه فلسطنيان نوار غزه گشوده شود و محاصره منطقه به طور كامل شكسته شود.

محاصره شديد نوار غزه موجب شده است، محموله هاي كمكهاي بشردوستانه براي فلسطنيان نوارغزه، اجازه ورود به اين منطقه را پيدا نكند.

رژيم صهيونيستي از يكسال ونيم پيش نوارغزه را در محاصره قرار داده واز دو ماه پيش آن را تشديد كرده است. اين محاصره شديد موجب وخامت اوضاع معيشتي فلسطينيهاي ساكن اين منطقه شده است.

شاهدان فلسطيني اعلام كردند ، جنگنده هاي ارتش اسرائيل حدود بيست بمب قوي درطول مرزهاي نوار غزه با مصر رها كردند كه انفجار آنها موجب شد ابرهايي از دود و گرد و غبار آسمان منطقه را فرا بگيرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از رفح، ارتش اسرائيل روز يكشنبه نيز به حملات هوايي خود به نوار غزه ادامه داد. يورشهاي هوايي ارتش اسرائيل به اين منطقه تا كنون بيش از 280 شهيد و صدها زخمي برجا گذاشته است.
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن