تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820356877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراض ملت ها به جنايت هاي رژيم صهيونيستي و واكنش نمايشي سران عرب و غرب


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: اعتراض ملت ها به جنايت هاي رژيم صهيونيستي و واكنش نمايشي سران عرب و غرب
با ادامه يافتن حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه، موج گسترده محكوميت هاي بين المللي عليه اقدامات اين رژيم رو به افزايش است. هر چند شوراي امنيت سازمان ملل به صدور بيانيه اي غير الزام آور و سران عرب به برگزاري نشست فوق العاده در روز جمعه بسنده كرده اند، اما تظاهرات غير دولتي عليه جنايات اسرائيل حتي به تل آويو نيز كشيده شده است. در حملات دو روز اخير رژيم صهيونيستي به غزه بيش از 380 نفر به شهادت رسيده اند.

رژيم صهيونيستي: حملاتمان را افزايش مي دهيم
به گزارش خراسان به نقل از خبرگزاري فرانسه، رژيم صهيونيستي ديروز هم زمان با ادامه حملات هوايي به نوار غزه هشدار داد كه ممكن است نيروهاي زميني خود را نيز به اين منطقه بفرستد. روز شنبه، در پي١٧٠حمله ٦٠ جنگنده اسرائيل به بيش از ٢٤٠ نقطه در نوار غزه، 383 تن به شهادت رسيدند و بيش از 1000 نفر زخمي شدند. به اين مناسبت در غزه ٣ روز عزاي عمومي اعلام شده است. منابع پزشكي اعلام كردند حماس نيز با پرتاب موشك به عمق ٣٠ كيلومتري سرزمين هاي اشغالي، مناطق نزديك به «اشدود»، دومين بندر بزرگ اسرائيل، را هدف قرار داد. شليك موشك با چنين بردي از سوي حماس تا كنون سابقه نداشته است.

در عين حال، «ايهود باراك» وزير دفاع رژيم صهيونيستي تعهد كرد كه در پاسخ به حملات موشكي حماس، به بمباران گسترده غزه شدت بيشتري خواهد بخشيد. باراك پيش از نشست كابينه اسرائيل به خبرنگاران گفت: نيروهاي دفاعي اسرائيل (IDF) در حد لزوم به وسعت و عمق عمليات در غزه خواهند افزود.

پيش از اين، سخنگوي باراك نيز به نقل از وي گفته بود: ما براي همه چيز آماده ايم. اگر لازم باشد براي دفاع از شهروندانمان نيروي زميني هم به غزه بفرستيم، اين كار را خواهيم كرد. تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز خبر داد كه ارتش استقرار نيروي زميني را در نزديكي نوار غزه آغاز كرده است. در حمله ديروز جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به شمال نوار غزه، دست كم ٦ تن به شهادت رسيدند.

«ايهود المرت» نخست وزير رژيم صهيونيستي در آغاز نشست هفتگي كابينه گفت: اسرائيل روز شنبه عملياتي نظامي در نوار غزه صورت داد تا شهروندان جنوب را كه سال هاست گرفتار موشك باران پي در پي و حملات خمپاره اي و تروريستي هستند، به زندگي عادي برگرداند. «اسحاق هرزوگ» وزير رفاه رژيم صهيونيستي نيز به خبرنگاران گفت كه اسرائيل «در پي تغيير شرايط موجود است تا در آينده آرامش بر مرز اسرائيل و غزه حكم فرما باشد.»

خالد مشعل: فلسطيني ها بايد انتفاضه سوم را آغاز كنند
در همين حال، «خالد مشعل» در واكنش به جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي در نوار غزه خواستار انتفاضه سوم عليه اشغالگران شد.

به گزارش ايسنا، خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس)، در گفت و گو با شبكه الجزيره، گفت: اكنون زمان انجام انتفاضه سوم فرا رسيده تا دشمن بداند كه امكان تك روي در غزه را ندارد، زيرا مردم غزه در حالي كه اشغالگران سعي در تسليم كردن آن ها دارند، گزينه مقاومت را برگزيدند.

وي همچنين وعده داد كه عمليات شهادت طلبانه عليه اسرائيل افزايش مي يابد. مشعل از مصر نيز خواست تا بيش از پيش مقابل ملت فلسطين و مسئله فلسطين احساس مسئوليت كند و خطاب به «حسني مبارك» رئيس جمهور مصر عنوان داشت: بازگشايي گذرگاه رفح مسئوليتي بر دوش توست كه خداوند در روز قيامت تو را در اين باره مورد بازخواست قرار خواهد داد.

«محمود عباس» رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز در مصر تاكيد كرد: هرگز كشتار دسته جمعي غزه را نمي پذيريم.

آيت ا.. سيستاني: محكوم كردن زباني جنايات در غزه سودي ندارد
يورش اخير اسرائيل به غزه، كه مرگ بارترين حملات در تاريخ ٦٠ ساله درگيري اسرائيل و فلسطيني ها بوده است، نگراني هاي گسترده بين المللي را در پي داشته است. آيت ا... سيستاني ، مرجع تقليد شيعيان در عراق، از كشورهاي اسلامي و عربي خواست تا در قبال جنايات رژيم صهيونيستي در حق ملت فلسطين موضع عملي اتخاذ كنند و از محكوميت كلامي بپرهيزند.

به گزارش فارس، آيت ا... سيدعلي سيستاني در بيانيه اي از كشورهاي عربي و اسلامي خواست با اتخاذ مواضعي عملي مانع از تداوم عمليات نظامي رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين شوند.وي افزوده است: از امت هاي عربي و اسلامي مي خواهم بيش از هر زمان ديگري، مواضعي عملي براي متوقف كردن اين تجاوزات عليه ملت فلسطين اتخاذ كنند.

وي تاكيد كرد: اكتفا به محكوميت و واكنش هاي كلامي و حمايت با حرف و واژه ها در مقايسه با حجم بحران ويرانگري كه ملت فلسطين متحمل آن مي شود، سودي ندارد.

«مقتدي صدر» رهبر جريان صدر عراق نيز مردم اين كشور را به تظاهرات ضدصهيونيستي و ارسال كمك به غزه فراخواند. «حارث الضاري» دبيركل جمعيت علماي مسلمين عراق نيز اقدامات رژيم صهيونيستي را محكوم كرد.«سيدحسن نصرا...» دبيركل حزب ا... لبنان نيز ديشب در سخناني جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم غزه را محكوم كرد.

تظاهرات مردمي
مردم عراق، سودان، مراكش، مصر، تركيه، يمن و هلند نيز با برپايي تظاهرات گسترده ضدصهيونيستي، حمايت خود را از مردم غزه اعلام كردند.

بيش از ٣٠٠ تن از يهوديان ضدصهيونيست، هم زمان با گفت و گوي زنده تلويزيوني نخست وزير اين رژيم، در مقابل وزارت جنگ اسرائيل تجمع كردند. ٣٠ قانون گذار اردني هم خواستار اخراج سفير رژيم صهيونيستي از امان شدند.

دكتر شيخ «عوض القرني»، از بانفوذترين مفتيان عربستان سعودي گفته است: هنگامه «بنيان مرصوص» فرار رسيده و من به حكم خدا، فتوا مي دهم كه به همه منافع اسرائيل در سراسر جهان، حمله شود.

به گزارش تابناك به نقل از روزنامه هاي عربستاني، او تاكيد كرد: توطئه برخي كشورهاي عربي، موجب وحشي شدن اسرائيل براي حمله به زنان، كودكان و بيمارستان ها شده و اگر آن زن را (ليوني، وزير خارجه اسرائيل) برخي سران عربي در آغوش نمي كشيدند، اكنون فرزندان مظلوم فلسطين را در خيابان هاي غزه، قطعه قطعه نمي ديديم.او تاكيد كرد: همه مسئوليت شرعي اين فتوا را مي پذيرم.

اتحاديه عرب به دنبال جلسه است!
اما وزيران خارجه اتحاديه عرب روز چهارشنبه و سران عرب روز جمعه به برگزاري نشست فوق العاده اكتفا كرده اند.

به گزارش خبرگزاري مهر، «عمرو موسي» دبيركل اتحاديه عرب شنبه شب در پايان نشست شوراي اتحاديه عرب در سطح نمايندگان اظهار داشت كه اين اتحاديه روز چهارشنبه نشست فوق العاده اي را در سطح وزيران برگزار خواهد كرد.در همين حال منابع ديپلماتيك بلندپايه نيز اعلام كردند كه قطر و سوريه پيشنهاد كرده اند كه كنفرانس سران كشورهاي عربي روز جمعه براي اتخاذ مواضع يكسان در برابر تجاوزات وحشيانه رژيم صهيونيستي نشست فوق العاده اي در دوحه برگزار كنند.شوراي همكاري خليج فارس نيز در نشست ديروز خود، موضع غزه را محور گفت و گوها قرار دادند.

در همين حال مصر كه تاكنون براي همراهي با صهيونيست ها با بازگشايي گذرگاه رفح تنها راه ارتباطي غزه با جهان خارج مخالف بود اكنون موافقت كرده است كه فرودگاه العريش را براي ورود هواپيماهاي حامل كمك هاي قطر به ساكنان غزه به كار گيرد.

مصر همچنين با محكوم كردن حملات ارتش اسرائيل به غزه، سفير اسرائيل در قاهره را به وزارت خارجه اين كشور فراخوانده است.وي البته درباره ديدار ليوني و مبارك كه ٤٨ ساعت پيش از حمله به غزه صورت گرفت سخني نگفت و به تماس هاي تلفني مقامات تل آويو با سران قاهره پس از حمله نيز اشاره نكرد.

محكوميت بين المللي
«بان كي مون» دبيركل سازمان ملل متحد با صدور بيانيه اي نسبت به ريخته شدن خون صدها فلسطيني در نوار غزه به شدت ابرازنگراني كرد و توقف فوري حملات رژيم صهيونيستي به اين منطقه را خواستار شد.

وي تاكيد كرد: اسرائيل بايد به تعهداتش در قبال قوانين بين المللي به ويژه قوانين حقوق بشر پاي بند باشد و از به كارگيري زياد خشونت كه به كشته شدن غيرنظاميان منجر شود خودداري كند.

دبيركل سازمان ملل متحد در عين حال توقف حملات موشكي گروه هاي فلسطيني به شهرك هاي يهودي نشين را نيز خواستار شد. مقام ها و سران كشورهاي عراق، لبنان، تركيه، قطر، كويت، اردن، ليبي، سودان، عمان، بحرين، مراكش، تونس، يمن، انگليس، روسيه، نروژ و ونزوئلا هم اقدامات رژيم صهيونيستي را محكوم كردند. فرانسه، رياست دوره اي اتحاديه اروپا، در بيانيه اي خواهان پايان دادن به خشونت در غزه شد. وزارت خارجه فرانسه به نمايندگي از اتحاديه اروپا، در بيانيه از آن چه استفاده نامتعارف اسرائيل از زورخوانده، انتقاد كرده است. رياست دوره اي اتحاديه اروپا بار ديگر خواستار آتش بس فوري بين حماس و اسرائيل شده و تاكيد كرده است كه مناقشه غزه راه حل نظامي ندارد.

در همين حال، شوراي امنيت سازمان ملل در نيويورك، در بيانيه اي غيرالزام آور و بدون ذكر نام اسرائيل، خواستار «توقف فوري همه خشونت ها» شد. اما آمريكا، بزرگ ترين متحد رژيم صهيونيستي، با «آدم كش»خواندن نيروهاي حماس، آن ها را به خاطر تحريك اسرائيل به حمله به نوارغزه محكوم كرد! «گوردون جاندرو» سخنگوي كاخ سفيد گفت: اگر حماس به موشك باران اسرائيل پايان دهد، اسرائيل نيازي به حمله به غزه نخواهد داشت. آمريكا از سوي ديگر از اسرائيل خواست در حمله به نوارغزه غيرنظاميان را هدف قرار ندهد. كاندوليزارايس نيز روز شنبه گفت كه حماس را مسئول نقض آتش بس ٦ماهه و تجديد خشونت در غزه مي داند.

وي خواستار تجديد فوري آتش بس شد. يادآور مي شود آتش بس در موعد توافق به پايان رسيد، اما به جهت آن كه رژيم صهيونيستي به مفاد آن عمل نكرد و محاصره غزه را همچنان ادامه داد، حماس با تمديد آن مخالفت كرد.
 يکشنبه 8 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن