تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807169930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در رشته‌هاي فيلم و هنرهاي تجسمي، جزييات جشنواره‌ي سراسري هنري نوآوران بسيجي اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در رشته‌هاي فيلم و هنرهاي تجسمي، جزييات جشنواره‌ي سراسري هنري نوآوران بسيجي اعلام شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

نخستين جشنواره سراسري هنري نوآوران بسيجي اسفندماه سال جاري برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار هنري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسين قناديان رييس سازمان بسيج هنرمندان و رييس شوراي سياست‌گذاري اين جشنواره صبح امروز در نشست خبري اين جشنواره با اعلام اين خبر ادامه داد: سازمان بسيج هنرمندان از حدود دوسال‌ونيم پيش در كشور راه‌اندازي شده‌ است و هم‌اكنون بيش از شش‌هزار هنرمند بسيجي در اين سازمان ثبت‌نامه كرده‌اند و در اين مدت دفاتر اين سازمان در 29 استان كشور درحال فعاليت‌ هستند.

وي يكي از اهداف برگزاري اين جشنواره را كارآفريني براي هنرمندان عضو سازمان و شناسايي چهره‌هاي مستعد و شكوفايي آنان دانست و گفت: با توجه به بحث نوآوري و شكوفايي كه امسال در كشور مطرح شده است اين نوآوري را در ديگر زمينه‌ها ملاحظه مي‌كنيم، اما در مورد هنر كم‌تر اين توجه مبذول شده است درحالي‌كه نوآوري با ذات هنر آميخته است.

او ديگر هدف برگزاري اين جشنواره را شناسايي هنرمندان برتر در ميان اعضاي بسيج هنرمندان در رشته‌هاي گوناگون دانست و اظهار اميدواري كرد: اين جشنواره در سال‌هاي آينده در همه رشته‌هاي هنري برگزار شود.

قناديان درباره‌ي بخش‌هاي گوناگون اين جشنواره نيز توضيح داد: در نخستين دوره دو بخش فيلم و هنرهاي تجسمي را خواهيم داشت كه به صورت دوسالانه برگزار مي‌شود و در صدد هستيم سال آينده رشته‌هاي ديگري را در قالب اين جشنواره مورد توجه قرار دهيم.

به گفته‌ي او ايجاد فرصت توليد اثر هنري با برگزاري جشنواره براي نوآوران بسيجي موردنظر برگزاركنندگان اين جشنواره بوده است.

رييس سازمان بسيج هنرمندان ادامه داد: يكي از ويژگي‌هاي اين جشنواره نوع نگاه اعضا و هنرمندان آن است تا بتوانند با آثار هنري خود فضايل انساني، هنجارهاي اخلاقي و شكوفايي انسان را به نمايش بگذارند و اميدواريم با برگزاري اين جشنواره توليدات هنري هم‌زمان با سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مورد توجه قرار گيرند.

وي در عين‌حال متذكر شد: با يك جشنواره نمي‌توان به تمام اين اهداف رسيد، بنابراين نيازمند مقدمه و موخره‌اي هستيم بر همين اساس در طول دوسال گذشته برنامه‌هاي آموزشي و دوره‌هاي آشنايي با مباني اسلامي را برگزار كرده‌ايم و اقدامات مكمل نيز تحت عنوان برگزاري جشنواره‌هاي استاني انجام شده است و اميدواريم با تداوم اين روند پروسه‌ي خلاقيت هنري به شكل مطلوبي در آثار هنري هنرمندان بسيجي مورد توجه قرار گيرد.

قناديان درباره‌ي معيار داوري و بررسي آثار نيز عنوان كرد: نخستين محوري كه در فراخوان جشنواره مورد توجه قرار گرفته قالب‌هاي فني و محتوايي است و هيئت انتخاب و داوري نيز معيارهاي خود را براساس همين محور انتخاب مي‌كنند.

علاوه بر اين مي‌توانيم آثار را در مجموعه فرهنگي هنري اسوه به نمايش بگذاريم.

وي افزود: فراخوان اين جشنواره بيش از دوماه است كه در سراسر كشور منتشر شده و فرصت ارسال آثار نيز تا پايان دي‌ماه مقرر گشته است. براي توليد آثار در حوزه استان‌ها و شهرستان‌ها حمايت‌هاي غيرنقدي انجام خواهيم داد، به اين صورت كه اين حمايت‌ها در حوزه تجهيز امكانات شامل حال هنرمندان شركت‌كننده خواهد شد و در حوزه خريد آثار نيز به تشخيص هيئت داوران آثاري را خريداري مي‌كنيم.

قناديان درباره‌ي برگزاري جشنواره فرهنگي هنري در تمام رشته‌ها نيز عنوان كرد: اگر مي‌خواهيم يك جشنواره ملي در تمام رشته‌هاي هنري برگزار كنيم بايد در تمام اين رشته‌ها در طول سال فعاليت داشته باشيم بر همين اساس يكي از مقدماتي كه فراهم كرده‌ايم برگزاري جشنواره‌هاي هنري منطقه‌اي است كه برگزيدگان آن به جشنواره كشوري راه پيدا كنند، اما درحال حاضر چنين برنامه‌اي نداريم.

او در خصوص اعتبار اين جشنواره هم توضيح داد: سازمان بسيج هنرمندان به صورت خودجوش از هنرمنداني تشكيل شده كه در حوزه‌هاي مختلف هنري فعاليت مي‌كنند و حمايت‌هاي ما جنبه معنوي دارند. مسووليت اداره سازمان و پيشبرد اهداف با سازمان مركزي است.

به گفته‌ي او 15 درصد آثار رسيده به اين جشنواره در بخش جنبي ارسال شده‌اند.

در بخش ديگري از اين نشست ايرج گلشني دبير جشنواره با توضيح بخش‌هاي گوناگون اين جشنواره گفت: در بخش هنرهاي تجسمي آثار در قالب نقاشي، نگارگري و گرافيك ارسال شده‌اند و در بخش فيلم نيز، فيلم كوتاه، فيلم‌نامه و انيميشن در اين دوره از جشنواره به نمايش درمي‌آيند.

به گفته‌ي او در اين جشنواره هنر و فرهنگ ايثار و مقاومت، هنر و فرهنگ انتظار و عدالت‌خواهي و ... از جمله موضوعات اختصاصي هستند، البته در بخش جنبي موضوعات آزاد اعلام شده‌اند.

او ادامه داد: داوري آثار با توجه به حساسيتي كه وجود دارد توسط گروهي از خبرگان انجام مي‌شود. در بخش فيلم رييس شوراي داوران سجادپور و در بخش تجسمي بيگلري است. البته به دليل وجود همين حساسيت‌ها اسامي ديگر داوران بعد از جشنواره اعلام مي‌شود.

او خاطرنشان كرد: داوري در سه مرحله و با استفاده از شيوه‌نامه موجود انجام خواهد شد و جوايز جشنواره نيز بعد معنوي دارد و شامل سفر به عتبات عاليات است.

به گفته‌ي او مراسم اختتاميه روز هفدهم اسفندماه برگزار مي‌شود، اما برگزاري نمايشگاه‌ها در طول يك‌هفته ادامه خواهد داشت.

او همچنين در پاسخ به پرسشي درباره‌ي شركت آثار با موضوع مقاومت فلسطين هم مطرح كرد: يكي از محورهاي اصلي جشنواره ما هنر و مقاومت و فرهنگ ايثار است و اين فرهنگ در هر كجاي دنيا مطابق با موازين اسلامي باشد مورد احترام ماست و بر همين اساس براي مقاومت فلسطين نيز احترام قائليم و خود را پشتيبان آن‌ها مي‌دانيم.

او ادامه داد: تاكنون حدود هزار اثر به دبيرخانه رسيده كه درصد اثار رسيده 60 به 40 به نفع فيلم است و بيشتر اين آثار نيز از استان‌هاي چهارمحال و بختياري، ايلام و قزوين به جشنواره رسيده‌اند.

در پايان اين نشست قناديان با اظهار تأسف است وضعيت موجود در غزه متذكر شد: رسالت هنرمند اين است كه صحنه‌ي امروز جامعه‌ي جهاني را براي افكار عمومي برملا كند و سكوت مرگ‌بار مدعيان دروغين حقوق بشر را به دادگاه و محاكمه بكشاند و اميدواريم با پرداخت درست هنرمندان حاميان واقعي اسلام از كساني كه خود را به دروغ مدافع معرفي مي‌كنند، از هم تميز داده شوند.

انتهاي پيام
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن