تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803982111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به نامزدهاي احتمالي/10 فيلمساز بخت دريافت اسكار بهترين كارگردان را دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نگاهي به نامزدهاي احتمالي/10 فيلمساز بخت دريافت اسكار بهترين كارگردان را دارند
دني بويل، ديويد فينچر، ران هوارد و استفن دالدري از فيلمسازاني هستند كه بخت حضور در بخش بهترين كارگردان هشتاد و يكمين دوره اسكار را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، در فاصله دقيقا يكماه به اعلام نامزدهاي اسكار 2009 نشريه اسكرين ديلي اسامي 20 فيلمساز شايسته نامزدي در بخش بهترين كارگردان را اعلام كرد كه در ميان آنها 10 نفر بيشتر بخت دارند.

1- دني بويل / "ميليونر اسلامداگ"
تسلط خيره‌كننده بويل بر رسانه خود هيچگاه به اندازه "اسلامداگ" آشكار نبوده است. او با استفاده از سبك غريزي خاص و شناخته‌شده خود در فيلم‌هايي مانند "قطار بازي" و "28 روز بعد"، در يك رومانس بسيار نامعقول كه در بمبئي روي مي‌دهد، تماشاگران در همه جاي دنيا را به هيجان مي‌آورد و بايد به آساني براي اولين بار نامزد اسكار شود.

براد پيت در صحنه‌اي از فيلم "مورد عجيب بنجامين باتن"

2- ديويد فينچر / "مورد عجيب بنجامين باتن"
فينچر با تكيه به درام‌هاي بسيار خوب مانند "زودياك"، "اتاق وحشت" و "باشگاه مشت‌زني" يكي از بزرگترين نام‌هاي هاليوود است، اما زمان لازم بود تا او فيلمي درخور توجه در فصل جوايز بسازد.

"مورد عجيب بنجامين باتن" فيلمي سرشار از جزئيات موثر و پيچ و تاب‌هاي كارگرداني است كه فينچر به خاطر آن شهرت دارد. اين شاهكار فيلمسازي مي‌تواند براي او يك اسكار به همراه داشته باشد.

3- كريستوفر نولان / "شواليه تاريكي"
اگر تشكيلات هاليوود نتواند خود را براي نامزد كردن فيلمي برگرفته از يك قصه‌ مصور در بخش بهترين فيلم قانع كند، نبايد از قرار دادن نولان در بخش بهترين كارگردان طفره برود. او يك درام جنايي دهه هفتادي كه در گاتام روي مي‌دهد ساخته و در اين روند نمونه‌اي از فيلمسازي در حوزه بلاك باسترها ارائه داده كه پيچيدگي، تعليق يا سبك در آن قرباني نشده است.

4- ران هوارد / "فراست / نيكسن"
هوارد با "فراست / نيكسن" پيچيده‌ترين فيلم خود تا به امروز را ساخته و باظرافت نمايشنامه پيتر مورگان را بي‌آنكه كمترين نشانه‌اي از منشا تئاتري آن به چشم بخورد، به پرده بزرگ سينما آورده است. توجه هوارد به جزئيات تاريخي، همكاري فوق‌العاده او با بازيگرانش و ضرب‌آهنگ به دقت تنظيم‌شده اين فيلم بايد دومين اسكار را برايش به همراه داشته باشد.

5- گاس ون سنت / "ميلك"
دامنه كاري ون سنت شناخته‌شده است. او مي‌تواند فيلم‌هاي قراردادي هاليوودي مانند "ويل هانتينگ خوب"، "پيدا كردن فورستر" و بعد "جري" و "فيل" بسازد، اما "ميلك" تجسم دوران كاري اوست و با قصه‌گويي بي‌كم‌ و ‌كاست و پرداخت بسيار متفكرانه شخصيت‌ها، موضوع، وقايع تاريخي و دوربين، دوران سياسي هاروي ميلك را پوشش مي‌دهد.

6- كلينت ايستوود / "بچه عوضي"
ايستوود امسال با دو فيلم از راه رسيده و در پي چهارمين نامزدي اسكار در يك دهه اخير است. راي‌دهنده‌ها شايد براي بازي در "گران تورينو" و كارگرداني "بچه عوضي" او را نامزد كنند. او در "بچه عوضي" با همان سبك كارگرداني دست‌كم گرفته‌شده خود به شكل باوقار داستان تكاندهنده ناپديد شدن يك پسربچه در سال 1928 را بدون جنون و ملودرام به تصوير مي‌كشد.

7- استفن دالدري / "خواننده"
دالدري تنها با سومين فيلمش خود را به عنوان يكي از فيلمسازان بزرگ اروپا مطرح كرده است. برداشت خشك و ويرانگر او از رمان برنارد شلينك در يك زمان داستاني درباره گناه يك ملت و داستاني شخصي از عشق يك مرد جوان به زني بزرگتر از خودش است. دالدري هوشمندانه مسائل شخصي و سياسي را درون يك داستان پيچيده تلفيق مي‌كند.

8- باز لورمن / "استراليا"
اين روزها كمتر كارگرداني در دنيا هست كه زيبايي‌شناختي كاري او مانند لورمن باشد. "استراليا" از آن جهت كه تلفيقي از كمدي و تراژدي و مضامين اجتماعي و رومانس است، با واكنش متفاوت تماشاگران روبرو شده، اما جسارت بصري لورمن بايد براي او نامزدي اسكار همراه داشته باشد، هر چند وقتي "مولن روژ" سال 2001 نامزد بهترين فيلم شد، لورمن از فهرست جا ماند.

9- سام مندس / "مسير انقلابي"
مندس از سال 2000 كه "زيبايي آمريكايي" براي او اسكار بهترين كارگردان را به ارمغان آورد نتوانسته به فهرست نهايي نامزدهاي بخش بهترين كارگردان راه پيدا كند، اما "مسير انقلابي" مي‌تواند اين روند را تغيير بدهد، بخصوص كه او به شكلي غيرمنتظره نامزد جايزه گلدن گلوب شده است.

10- دارن آرونوفسكي / "كشتي‌گير"
عجيب است پس از دو تجربه جسورانه و هيجان‌انگيز كه با فيلم‌هاي "مرثيه‌اي بر يك رويا" و "چشمه" به دست آمد، بزرگترين موفقيت آرونوفسكي با فيلمي متكي بر شخصيت و واقعگرايانه درباره كشتي‌گيري از پا‌درآمده حاصل شد. او با اين فيلم شير طلايي ونيز را برد، اما بايد ديد راي‌دهنده‌ها مي‌توانند جدا از بازي ميكي رورك، مهارت آرونوفسكي را نيز ببينند يا نه.

ديگر رقبا:
11- جان پاتريك شنلي، "ترديد"
12- كلينت ايستوود، "گران تورينو"
13- برايان سينگر، "ولكري"
14- جاناتان دمي، "ريچل ازدواج مي‌كند"
15- اندرو استنتن، "وال - اي"
16- مايك لي، "بي‌غم"
17- تام مكارتي، "ميهمان"
18- اد زوئيك، "مقاومت"
19- ايتن و جوئل كوئن، "پس از خواندن بسوزان"
20- "گابريله موچينو، "هفت پوند"

نامزدهاي هشتاد و يكمين دوره جوايز اسكار 22 ژانويه 2009 (سوم بهمن) اعلام و مراسم اعطاي جوايز اسكار 22 فوريه (چهارم اسفند) در كداك تيه‌تر لس آنجلس برگزار مي‌شود.
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن