تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820437581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكنون حدود 54 هزار نفر از حجاج ايراني به كشور بازگشته اند


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: تاكنون حدود 54 هزار نفر از حجاج ايراني به كشور بازگشته اند
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت : تاكنون نزديك به 54 هزار نفر از حجاج ايراني به كشور بازگشته اند و اين روند همچنان ادامه دارد.
« رضا جعفرزاده » افزود : تاكنون براي اين منظور 165 پرواز از جده و مدينه به تهران و ساير شهرستان هاي كشور انجام شده كه از اين تعداد 77 پرواز به هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) و 88 پرواز به شركت هواپيمايي سعودي اختصاص داشته است .
وي سپس تعداد پروازهاي ديروز را 27 پرواز عنوان كرد و گفت : از اين تعداد پرواز 12 پرواز به تهران و بقيه به ساير شهرستان ها از جمله مشهد شيراز و كرمان انجام شد.
جعفرزاده در خصوص تاخير پروازهاي حجاج گفت : با شروع پروازها از عربستان به تهران و ساير شهرستان ها بار ترافيكي فرودگاه جده كمتر شده و پروازها منظم تر انجام خواهد شد.
عمليات بازگشت حجاج خانه خدا از روز شنبه بيست و سوم آذر ماه 87 آغاز شده و تا روز يازدهم دي ماه جاري ادامه خواهد داشت .
گفتني است 50 درصد عمليات جابه جايي حجاج توسط شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) و 50 درصد بقيه نيز توسط شركت هواپيمايي سعودي انجام مي شود.
آمار فوت شدگان ايراني در حج امسال
مسئول هيئت پزشكي حج در مكه مكرمه گفت : با توجه به آغاز حركت حجاج به كشور به آنها توصيه مي شود به منظور جلوگيري از بيمار شدن استقبال كنندگان در ايران زائران خانه خدا مسائل عمومي بهداشت را رعايت كنند تا مانع از بيماري مستقلبين گردند.
دكتر مصطفي نادري در گفتگويي به كليه حجاج به ويژه آناني كه به بيماريهاي تنفسي سرما خوردگي مبتلا هستند توصيه كرد حتما از ماسك استفاده كنند تا بيماري آنها به ديگران منتقل نشود.
مسئول هيئت پزشكي حج در مكه مكرمه از كهنسالان حاضر در مكه مكرمه خواست با توجه به نزديك بودن زمان برگشت به ميهن اسلاميمان از كارهايي مانند به جاي آورده عمره مفرده كه انرژي بسياري مي برد پرهيز كنند تا در روزهاي باقيمانده اتفاق خاصي براي آنها رخ ندهد.
وي همچنين در ادامه تعداد فوت شدگان ايراني از ابتداي عمليات حج سال جاري تا كنون را 33 مورد اعلام كرد و گفت : دليل فوت اكثر اين زائران كهولت سن و ايست قلبي بوده كه از ميان 8 نفر آخر 6 نفر به دليل ايست قلبي و دو نفر ديگر به دليل بيماري سرطان جان خود را از دست داده اند.
بخش بهداشتي و درماني در مكه و مدينه تا حضور آخرين زائر ايراني در سفرحج امسال يعني تا تاريخ 87 10 11 در عربستان دائر بوده و به كليه افراد حاضر سرويس دهي و خدمات رساني مي كنند.
تعداد كادر پزشكي و عوامل مربوطه در حج 87 در حدود 300 نفر مي باشد كه بر اين تعداد مي توان 574 پزشك كاروان را اضافه كرد كه مجموع عوامل پزشكي و درماني را شامل مي شود.
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن