تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820710178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: روي خط آفتاب
0224- از اهواز تماس مي‌‌گيرم. مدت هاست پيام مرا چاپ نمي‌كنيد در روزها، فرصت خواندن روزنامه را ندارم و حالا‌ ساعت دو بعد از نيمه شب درحال مطالعه روزنامه هستم،‌ازآقاي احمدي‌نژاد خواهشي دارم. شما قرار شد ديگر كوتاه نياييد پس به خواهش اينجانب عمل كنيد،‌ بانك مركزي فهرست تمام كساني كه در 10 سال گذشته وام گرفته‌اند و از پرداخت آن خودداري نموده‌اند را تنظيم و به جنابعالي تحويل بدهند، من فكر مي‌كنم اگر بخواهيد اين فهرست را خودتان شخصا مطالعه كنيد تمام 7 ماه باقيمانده رياست جمهوري‌تان كم است.(19/9)

آفتاب يزد: ما توصيه مي‌كنيم ابتدا ليستي از مفسدان اقتصادي كه در سال اول رياست جمهوري آقاي احمدي‌نژاد در اختيار ايشان بود و به توصيه دوستان شفيق از افشاي آن خودداري شد در اختيار مردم قرار گيرد. سپس ليست موردنظر شما تهيه شود.

0106- مي‌خواستم چند كلمه‌اي با خوانندگان صحبت كنم. از اين جهت كه مطالعه روزنامه‌هايي مثل روزنامه شما كه به نظر من يك رسانه روشنگر محسوب مي‌شود، بسيار در سرنوشت جامعه و آينده آن موثر است و با توجه به اينكه تعداد كمي از مردم ما متاسفانه روزنامه مي‌خوانند، مي‌خواستم خواهش كنم از كساني‌ كه هم عقيده و هم راستا با ديدگاه‌‌هاي روزنامه آفتاب يزد هستند، اين روزنامه يا روزنامه‌هاي روشنگر ديگر را تهيه كنند و در اختيار همكارانشان بگذارند. مدير يك كارخانه و مدير يك شركت مي‌تواند 200 تومان روزانه براي كاركنانش خرج كند يا حداقل يكي، دو بار اين كار را بكنند و اين روزنامه را هديه دهند و اين فرهنگ را جا بيندازيم كه هم فرهنگ مطالعه روزنامه با اين كار بالا‌ مي‌رود و هم عقيده موردتاييد ما با اين كار گسترش پيدا مي‌كند. (20/9)

2058- من يكي از آن دو خانم ‌جردن‌نشيني هستم كه آقاي كواكبيان به دوستانشان هشدار داده‌اند كه منتظر من در بعد از ظهر جمعه نباشند كه بروم به اصلاح‌طلب و اصولگرايان راي بدهم، ضمن تاييد اظهارات ايشان خواستم حيرت خود را از علم غيب آقاي كواكبيان ابراز كنم.(20/9)

1957- آقاي حسن غفوري‌فرد مي‌فرمايند قاعدتا از آنجا كه هم‌اكنون احمدي‌نژاد به عنوان رئيس جمهور چهره‌اي مطلوب و محبوب عامه است شانس بالا‌يي براي پيروزي و اجماع بر روي وي وجود دارد. اولا‌معلوم نيست ايشان با كدام معيار و سنجش از محبوبيت رئيس جمهور و نزد عامه سخن مي‌رانند تا آنجا كه مي‌دانيم حتي در طيف‌هاي مختلف و بين اصولگرايان هم نسبت به اين موضوع اختلافات عميق و اساسي وجود دارد. البته تعدادي از نمايندگان مجالس هفتم و هشتم شيفتگي خاصي نسبت به دولت دارند و تا به حال هر آنچه را دولت خواسته با گشاده‌دستي در اختيارش گذارده‌اند و رئيس جمهور هم بسياري از كاستي‌ها و نارسايي‌ها را تقصير مجلس مي‌داند در حالي كه همكاري و هماهنگي مجالس هفتم و هشتم با خواست‌ها و لوايح دولت اگر نگوييم بي‌سابقه ولي حداقلكم سـابـقـه بـوده اسـت. ثانيا سـابـقـاً هـيـچگونه فروش تراكم ساختمان ‌سازي نبود و شهرداري ما هم امور خود را مي‌گذراند، مشكلي هم وجود نداشت نمي‌دانيم از چه زماني و توسط كدام فرد اين تراكم فروش در شهرداري‌ها اختراع شد، آيا شما مي‌دانيد؟(20/9)

1143- از شما خواهش مي‌كنم به اين آقاي قرائتي بفرماييد شما كه مشكل زلزله بم را به اين سادگي حل كرديد اگر امكان دارد براي تورم موجود هم يك راه‌حلي پيشنهاد كنيد. (20/9)

آفتاب يزد: براساس تحليل مشابه مي‌توان گفت در تورم موجود هم، مسئولان دولتي هيچ نقشي ندارند و اين مسئله ناشي از عدم اجراي برخي تكاليف شرعي توسط مردم است.

1141- مي‌گويند حكومت‌ طلايي آنجاست كه ضعيف‌ترين مردم و بالاترين شخصيت‌هاي نظام در پيشگاه عدالت يكسان باشند. حال كه رياست محترم قوه قضائيه مصمم شدند با كارگزاران متجاوز به حريم قانون قاطعانه برخورد نمايند مردم منتظر رسيدگي به وزير كشور معزول و اجراي قانون هستند. (20/9)

1207- در ايران بعضي از سياستمداران و تريبون‌داران بسيار خوب شعار مي‌دهند ولي در كشورهاي ديگر به آن عمل مي‌كنند. در بخش بهداشت، آموزش و پرورش و حق بازنشستگي، حقوق كارگران، دانشجويان وحقوق فرهنگيان واصناف و حقوق شهروندي و دادگاه هاي علني، گفتگوي تمدن‌ها، گفتگوي اديان، ائتلاف منطقه‌‌اي، ائتلاف جهاني و اخيرا هم شعار دولت وحدت ملي در ايران سر داده مي‌شود ولي ديگران از آن استفاده كرده و به آن عمل مي‌كنند. آقاي اوباما زودتر از ايران دولت وحدت ملي را با انتخاب وزيران دموكرات و جمهوري‌خواه تشكيل داده است. چرا ما حرف مي‌زنيم و بيگانگان عمل مي‌كنند؟ (20/9)

0957- از آستارا تماس مي‌گيرم. خواهشي داشتم. اگر ممكن است نتايج سفر رئيس‌جمهور اكوادور به ايران را از زبان خودش و همچنين اگر شبكه‌هاي خارجي صحبتي در اين خصوص كرده‌اند را به ما اطلاع دهيد. گويا ما فقط در دعواهايي كه اصولگرايان بر عليه دولت‌هاي گذشته و اصلاح‌طلبان به راه مي‌اندازند ما مردم محرم هستيم.(20/9)

1326- از اروميه تماس مي‌گيرم.امروز روي فيش موبايل من 1260 تومان ماليات بر ارزش افزوده آمده است. مي خواستم بگويم تا اين دولت بداند ماليات بر مصرف‌كننده است، نه براي شركت مخابرات. (20/9)

1710- با سلام و تشكر. پيامم را برخلاف پيام‌هاي قبلي چاپ كنيد، لطفا خطاب به اصلاح طلبان بنويسيد كه چنانچه فردي مردم‌پسند و مستقل و صالح معرفي كنند اكثر مردم به آن راي خواهند داد به شرط آنكه از اصول اصلاح طلبي با اعتماد به نفس زياد خيلي بيشتر از سابق محافظت و مراقبت نمايند. (20/9)

1224- از شهريار تماس مي‌گيرم. اين چند روز روز دانشجو بود، به هر حال شما مدعي اصلاح طلبي هستيد ، يك خبر هم راجع به دانشجويان مي‌نوشتيد واقعاً شرافت، عزت، ارزش و معرفت خبرنگاري و روزنامه‌نگاري به اصطلاح ژورناليستي كجاست؟ يعني اين‌قدر خاموشيد يا گرد خاموشي روي مطبوعات به خصوص اصلا‌ح طلب ايران پاشيده شده كه حتي راجع به خبرنگاران و دانشجويان نمي توانيد مطلبي بنويسيد؟ خواهش مي‌كنم تغيير نظر دهيد. (21/9)

1102- روز گذشته اخبار ساعت دو سخنان آقاي اوباما با ملتش را داشت پخش مي كرد كه آقاي اوباما به مردم آمريكا اظهار مي‌داشت وضعيت اقتصادي آمريكا تا دو سال آينده خوب نخواهد شد وضعيت همين گونه خواهد بود و راديوي ما اين صحبت‌ها را اينگونه تعبير مي‌كرد كه در صورتي كه به نظر بنده اين يك حسن است كه رئيس جمهور يك كشور صادقانه به مردمش اعلا‌م مي‌كند وضع خراب است و ممكن است خراب‌تر هم بشود اين بد نيست خيلي خوب است، به نظر من اين خيلي بهتر از اين است كه مردم ما صبح تا شب از زبان برخي مديران، مي‌شنوند اوضاع خوب است و همه چيز عالي است ولي در زندگي شان با انبوهي از مشكلا‌ت روبرو مي شوند.(19/9)

1047- نمايندگان محترم مجلس كه طرح مقر سازمان ملل را در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مطرح كردند بهتر است اول به فكر اين قوانيني كه براي كشور خودمان تصويب كردند و بايد اجرا شود ولي به عناوين مختلف اجراي آن متوقف شده است باشند و بعد به فكر دنيا.(19/9)

2333- بنده به شدت از اظهار نظرهاي مسئولين كشور بحرين و امارات در مورد جزاير سه گانه عصباني و ناراحتم و برخي مسئولان خودمان را مقصر مي‌دانم. ما چه كار كرديم كه اين بچه كوچك‌ها جرات مي‌كنند اين جور حرف بزنند. به عنوان يك ايراني اظهار انزجار مي‌كنم بايد بزنيم توي دهانشان. (20/9)

1620- معاملات خريد و فروش نفت در جهان با دلار انجام مي‌گيرد، ممكن است دولت اصولگرا مشخص نمايد به چه علت در زمان ارزاني، دلار را با طلاي گران و يوروي گران‌تر معاوضه نمودند و متاسفانه اين اقدام خود را جهت ضربه زدن به دلار عنوان مي‌نمايند؟ درحالي كه مشاهده مي‌كنيم دلار 10 درصد گران شده است، ممكن است مسئولان اعلام فرمايند زيان جزئي ناشي از تبديل دلارهاي فوق جمعا چند ميليارد دلار ناچيز مي‌باشد؟ آيا لازم است هنوز به بعضي ابداعات اقتصادي كه تاكنون نتيجه‌اي نداشته است ادامه دهيم؟ (20/9)

1705- سلام به آفتابيان عزيز. شما چرا از سربازاني كه در زاهدان گرفتار شده بودند صحبتي نمي‌كنيد؟ اينها را كشتند، چه كسي بايد رسيدگي كند؟ خانواده‌هايشان كجا بايد بروند شكايت كنند؟(20/9)

آفتاب يزد:قاعدتا نيروي انتظامي، وزارت خارجه وساير دستگاه هاي مربوطه موظفند به اين موضوع رسيدگي نمايند.

1424- اگر ستوني بكر و زيبا مي‌خواهيد در سرمقالات، حوادث، ستون اقتصادي و بين المللي جستجو كنيد. روي خط آفتاب درددل مردم است. بنابراين تكرار آنها ضعف آفتاب محسوب نمي‌شود. آقاي بي‌درد! تكرار خسته‌كننده، حرف بي‌خودي است. (20/9)

1531- پيرو فرمايشات جناب قرائتي خواستم از ايشان بپرسم روسيه (شوروي كمونيستي) كه لائيك خدانشناس بودند و 80 سال در آنجا حكومت كردند، آيا زكات دادند كه هيچ بلاي طبيعي در آنجا نازل نشده بود؟ آيا در دنيا فقط اگر عده‌اي از ما تخطي كنند از ما انتقام گرفته مي‌شود و خدانشناس‌ها و كافران در امان هستند؟ (20/9)

1214- بنده مردي 63 ساله هستم. مدت 4 سال در تهران كارگري كردم. درحال حاضر 250 هزار تومان حقوق بازنشستگي مي‌گيرم.دو پسر بيكار دارم. نشستم هرچه حساب كردم ديدم كه در اين مدت 40 سال، اموال بنده به چند ميليارد تومان نرسيده است. چطور بعضي افراد در عرض 15 سال، چند 10 ميليارد تومان پس انداز دارند؟ (20/9)

2237- انشاءالله كه وكلا‌ و وزرايي نظير آقاي محصولي نيز اين طرح تحول اقتصادي را قبول داشته و با پر كردن آن به اين رفراندوم رياست محترم جمهوري راي مثبت داده باشند. (20/9)

2101- همراه پيشنهاد تعيين روز تقدير از زنان و مردان با حيا قاعدتاً بايد تعيين روزي براي تنبيه زنان و مردان بي حيا را هم خواستار مي شدند.(20/9)

2137- جانبازي از شهرستان ماسال هستم. آقاي ناطق نوري فرموده اند راه موفقيت كشور تشكيل دولت وحدت ملي است، خواستم بگويم اساس شكل‌گيري دولت ملي، عفو عمومي و توزيع عادلانه قدرت است تا اين دو عنصر در جامعه نهادينه نشود تشكيل دولت ملي، امكان‌پذير نيست.(20/9)

1323- از تهران تماس مي‌گيرم. با توجه به اينكه مخالفان آقاي خاتمي اعتراض مي‌كنند كه ايشان جديت ندارد و در بعضي موارد خيلي كوتاه ميآيد، خواهشم از جناب خاتمي اين است كه بالاخره اين دغدغه مخالفين را برطرف نمايند و با جديت بيايند، با شعارهاي جديد با برنامه‌هاي جديد و با قاطعيت جديد. (20/9)

1433- در اين مملكت 70 ميليون نفر زندگي مي‌كنند. آيا بين اين 70 ميليون ، شخص ديگري نيست كه شما او را به عنوان رئيس‌جمهور معرفي كنيد؟ در انتخابات دوم خرداد جناب خاتمي فرد مشهوري نبودند، ولي يكسري شرايط باعث شد كه اسم ايشان سرزبان‌ها بيفتد. اين بار هم مي‌شود چنين كاري را كرد. (20/9)

1500- آقاي قرائتي! آخر اين چه حرفي است كه مي‌زنيد؟ شما با اين حرف‌هايتان نمك به زخم ما پاشيديد؟ شما از كجا مي‌دانيد كه ما زكات نمي‌داديم؟ از كجا مي‌دانيد كه اگر ما روحاني نداشتيم نماز نمي‌خوانديم؟ ما مسلمانيم و وظيفه هركسي كه دستش به دهانش مي‌رسد اين است كه زكات بدهد. اين حرف‌ها آتش به دل مي‌زند. اين حرف‌ها درست نيست. (20/9)

1346- جناب قرائتي گفته‌اند ندادن زكات خرما باعث ايجاد زلزله در بم شده است. هرچه فكر كردم چه جوابي به اين آقا بدهم پيدا نكردم. آفتابيان خواهشمنديم شما جوابشان را در يك مقاله بدهيد تا هر كس هرچه دلش بخواهد نگويد. تنها چيزي كه من مي‌توانم بگويم اين است كه جناب قرائتي! خداوند رحمان و رحيم است و يك شهر را بر سر هزاران هزار پير و جوان و زن و مرد، كودك و نوزاد به خاطر ندادن زكات بعضي‌ها ويران نمي‌نمايد. (20/9)

آفتاب يزد: نمي‌دانيم اگر قرار باشد به خاطر زكات ندادن چند نفر، يك شهر ويران شود به خاطر اظهار دوستي يك مقام پايتخت نشين نسبت به مردم اسرائيل و نيز به خاطر اهانت به مقدسات ديني در برخي آزمون‌ها و مراسم رسمي، چه اتفاقاتي خواهد افتاد؟

1706- حجت‌الا‌سلام قرائتي دبير ستاد اقامه نماز كشور فرموده‌اند اگر در بم زكات خرما را مي‌دادند زلزله نمي‌آمد، معتقدم اگر در رودبار زكات زيتون، در زنجان زكات چاقو و ... مي‌دادند زلزله نمي‌آمد، خدايا ما را هدايت كن. (20/9)

1535- از اصفهان تماس مي‌گيرم. سازمان‌هاي بازرسي كل كشور و نظارت بر قيمت‌ها و ارگان‌هاي مربوطه بايد توليدكنندگان و كارخانجات را موظف نمايند كه مشخصات تاريخ توليد و شماره كد كالا‌ و تاريخ مصرف را كه معمولا‌ به وسيله چاپ ليزري بر روي اجناس و به صورت ريز و ناخوانا و مخدوش چاپ مي‌شود و متاسفانه به راحتي هم پاك مي‌شوند را به طور واضح، درشت، خوانا، پررنگ، غيرقابل پاك شدن و پايدار چاپ نمايد. (19/9)

1925- ما كشاورزان شهرستان انديكا با توجه به خشكسالي سال گذشته متحمل خسارات جبران‌ناپذيري شده‌ايم و در اين خصوص دولت هيچ‌گونه كمكي به كشاورزان اين شهرستان ننمود چون كه بيش از 70 درصد كشاورزان توان مالي جهت بيمه محصولات خود را نداشته‌اند، لذا امسال هم از اول آذر تاكنون با مراجعه مكرر به اداره كشاورزي شهرستان و استان جهت سهميه كود گفتند بايد اول محصولات را بيمه كنيد، بعد به شما سهميه مي‌دهيم و ما هم به زحمت توانسته‌ايم بيمه كنيم و بعد از بيمه فقط مقدار كمي كود سفيد دادند و كود سياه ندادند و مي‌گويند كود سياه مختص به زمين‌هاي آبي است در صورتي كه در شهرستان ما يك وجب هم زمين آبي نداريم و خوشبختانه دو سد مهم كشور سد شهيد عباسپور و سد مسجد سليمان در شهرستان انديكا واقع شده است اما متاسفانه اين شهرستان حتي از آب آشاميدني محروم است چه رسد به آبياري زمين‌هاي كشاورزي. (19/9)

1657- نزديك شدن شب يلدا (به قول ما قزويني‌ها شب چله) است. ضمن تبريك ايام اعياد قربان و غدير و همينطور شب يلدا به هموطنانم به عنوان خواهر كوچكتر خواهش مي كنم حتما به ديدار اقوام مخصوصاً بزرگترها، پدر بزرگ ها و مادربزرگ‌ها برويد و به همديگر محبت كنيد، اين دو روز دنيا را قدر بدانيد ، كينه ها را كنار بگذاريد، چون بزرگترها به نظرم جواهراتي هستند كه تا از دستشان ندهيم قدرشان را نمي‌دانيم.(19/9)

0830- از لا‌هيجان تماس مي گيرم . با داشتن دو فرزند و همسر، از بيماري قلبي رنج مي‌برم وپولي هم در بساطم نيست كه خودم را درمان كنم و كاري هم نمي‌توانم بكنم، لطف كنيد از شهرداري تهران سوال كنيد كه اين 350 ميليارد تومان را در كدام بانك گذاشتند تا ما بتوانيم از آن بانك يك وام بگيريم تا خود و خانواده مان را نجات دهيم، همان‌طور كه خودم تقسيم كردم به هر فرد ايراني 500 هزار تومان مي رسد.(19/9)

آفتاب يزد: با تقسيم 350 ميليارد تومان، به هر ايراني 5 هزار تومان مي‌رسد نه 500 هزار تومان. اما اگر قرار باشد بين خانواده‌هاي قانع - فقراي سابق- تقسيم شود احتمالا‌ همان رقمي خواهد شد كه شما گفته‌ايد!

1644- از ايلام تماس مي‌گيرم. نمي‌دانم دولت ايران متعلق به ايران است يا افغانستان كه صدها هزار افغاني غيرمجاز در ايران بازار كار ايران را اشغال كرده و متاسفانه تعدادي از آنها، جوانان را معتاد و صدها كار خلاف انجام مي‌دهند.(20/9)

1834- از موسسه انتشاراتي ... تماس مي‌گيرم در منطقه شهران. پاكت پستي را از اداره پست ... تهيه مي‌كنيم كه روي اين پاكت‌ها نوشته قيمت تك فروشي در سطح كشور 80 تومان، آن وقت به ما مي‌فروشند 200 تومان، البته فاكتور هم مي‌دهند. (20/9)

آفتاب يزد: پيام دهنده، شماره تلفن خود را در اختيار روزنامه گذاشته است.

1707- از يزد تماس مي‌گيرم. مي‌خواستم در مورد برادران افغاني صحبت كنم. الان ماشاءالله اين قدر آمارشان زياد شده كه فكر كنم از خود يزدي‌ها هم آمارشان زيادتر شده است. بعضي برادران عزيز افغاني الان از نانوايي‌ها نان مي‌خرند و با دستگاه خشك كن اينها را خشك مي‌كنند و گوني‌گوني مي‌فرستند افغانستان. به خاطر همين است كه در شهر يزد وضع نان بسيار بد شده با اينكه نانوايي‌ها مرتب دارند پخت مي‌كنند نان به دست من ايراني نمي‌رسد. (20/9)

1709- در مورد قتل بچه‌هاي كوچك توسط والدين‌شان از قول آيت الله صانعي چيزهايي را در روزنامه نوشته بوديد كه از بس كلمات عربي در آن به كار رفته بود اصلا‌ ما نفهميديم اين قضيه قتل بچه‌هاي كوچك توسط والدين‌شان چه شد، اگر مي‌شود فارسي ترجمه كنيد كه ما بيسوادان بفهميم چرا كه سواد عربي نداريم، ما فارس هستيم، فارسي برايمان بگوييد. (20/9)

آفتاب يزد: ما هم مانند شما هستيم و خود را براي تفسير نظرات فقهي مراجع تقليد، صاحب صلاحيت نمي‌دانيم، پس بهتر است روزنامه را به يكي از عربي‌دانان كه داراي تخصص در امور فقهي هم مي‌باشد نشان دهيد تا به شما براي اطلاع دقيق از مفاد حكم شرعي، كمك كند.

1800- با تشكر از مديريت محترم روزنامه آفتاب، ميلياردها تومان پول ماليات امثال من صرف حقوق و مزاياي آنچناني تعداد زيادي به اصطلاح ليسانس‌ها و كارشناسان در بخش‌هاي مختلف شهرداري و ادارات ساماندهي مشاغل مي‌شود، آن وقت معابر و خيابان‌هاي سطح شهر تبديل به تعميرگاه انواع خودرو شده است آخرش هم بعضا خود شهروندان با گرفتن يقه همديگر بايد وضعيت ترافيك و مشاغل مزاحم را روشن كنند آن هم بدون آن حقوق و مزاياي آنچناني( !20/9)

1931- از اروميه تماس مي‌گيرم. از مردادماه درخواست وام ازدواج دادم به بانك ملي شعبه ... بعد از 5 ماه سه ضامن بردم قبول ندارند، صدهزار تومان هم همان اول از من گرفته‌اند، قابل توجه كساني كه مي‌گويند وام ازدواج 48 ساعته پرداخت مي‌شود( !20/9)

آفتاب يزد: نام شعبه بانك، در روزنامه موجود است.

1842- چند روز پيش در روزنامه اطلاعات مطلبي را از يك بازنشسته تحصيلكرده خواندم كه مرا خيلي تحت تاثير قرار داد، يكي از مسئولان سازمان بازنشستگي جواب اين خانم را داده بودند، كارمند مزبور گفته بودند اينجانب يك كارمند بازنشسته در محيط آموزشي يكي از دانشگاه‌هاي تهران مي‌باشم شما در روز 18/9/87 مطلبي در جوابيه يكي ديگر از تحصيلكردگان اين مملكت و اعتراض ايشان نوشته بوديد كه تمام اين اطلاعات از رايانه گرفته شده و در ماده قانون 109 مديريت خدمات كشوري پيش‌بيني شده است، در مورد اضافه شدن حقوق كارمندان دولت هماهنگي بايد گفت ناهماهنگي و ناهمطرازي و بي‌عدالتي در حق كارمندان دانشگاه‌ديده فوق ليسانس و ليسانس بسيار ظلم شده و اين ظلم به هيچ‌وجه بخشودني نيست به خاطر اينكه حتي همطرازي بازنشستگان را حساب نكردند، در صورتي كه قبل از عيد براي آنها احكام همطرازي زده بودند، پس من اين قانون را غيرهمطراز و غيرعادلانه مي‌دانم و به طور كلي اين قانون بي‌عدالتي را نشان مي‌دهد، اميدوارم تصميم جديدي بگيرند. (20/9)

پاسخ معاونت تبليغات و روابط عمومي ساعس ناجا اداره كل روابط عمومي

احتراما پيرونامه شماره 205/2/04/404/4/36- 9/7/87 در خصوص مطلب مندرج در صفحه 8 مورخه 2/7/87 آن روزنامه تحت عنوان به اطلا‌ع مي‌رساند: پليس راهنمايي و رانندگي ناجا اعلا‌م داشته با توجه به قوانين موجود، ‌از جمله مجازات‌هاي تكميلي منظور شده در قانون مجازات اسلا‌مي، ماده 5 قانون اصلا‌ح قانون بيمه اجباري مسئوليت مدني دارندگان وسائل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث مصوب 31/2/87 مجلس شوراي اسلا‌مي كه براي مقصرين حوادث رانندگي درصورتي كه مرتكب يكي از تخلفات رانندگي حادثه ساز شوند، مجازات‌هاي متفاوت و سختگيرانه‌تري مقرر داشته كه انشاءالله با تصويب قانون نحوه رسيدگي به تخلفات واخذ جرائم رانندگي مطرح در مجلس شوراي اسلا‌مي به مراتب برخورد بااين گروه از رانندگان شدت يافته و ضمانت اجرايي قوي به منظور جلوگيري از تخلفات موردنظر خواهد بود.

1025- پرستار بيمارستان ... هستم و 20 سال سابقه كار دارم، بعد از 20 سال كه 185 ساعت در ماه كار مي‌كرديم الا‌ن مسئولين بيمارستان ساعت كاري را به 191 ساعت اضافه كردند از اين طرف هم كل تعطيلات را از اضافه كاري ما كم نمي‌كنند يعني ما در ماه نزديك به 200 ساعت بايد كار بكنيم بعد از 20 سال سابقه كار كه فرسودگي تمام اعضاي بدن ما را فرا گرفته مسئولين ساعت كاري ما را بالا‌ برده‌اند، لطفاً چاپ كنيد تا شايد كسي به فكر ما باشد. (19/9)

آفتاب يزد: نام بيمارستان در روزنامه موجود است.

1008- مدير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر فرموده‌اند تعداد دانش آموزان معتاد كشور حدود 30 هزار نفر است و معاون پرورشي وزارت آموزش و پرورش از اختصاص مبلغ 6 ميليارد تومان در سال تحصيلي جاري در زمينه پيشگيري از اعتياد با چاپ جزوات و برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي خبر داده بودند. چرا با هزينه كردن مبالغ مشابهي در سنوات گذشته بايد شاهد كاهش 3/1 درصدي ميانگين سن اعتياد در كشور باشيم؟ آيا بهتر نبود به جاي هزينه كردن سالا‌نه اين مبالغ هنگفت براي چاپ جزوات، مطالب ضروري در كتب درسي دبستان تا دبيرستان گنجانده مي‌شد تا توسط معلمين زحمتكش كشور به صورت مستمر به مخاطبان تفهيم مي شد؟ (19/9)

1820- در حالي كه همه سازمان‌هاي دولتي دو ماه است قول ‌افزايش حقوق بازنشستگان را داده‌اند ولي متاسفانه تا امروز سازمان صـدا و سيما هنوز اين اقدام را عملي نكرده و هيچ كدام از بازنشستگانش موفق نشدند اين افزايش حقوق را دريافت كنند. (19/9)

1055- يـك مـشـكـلـي داشتم با محصولات ... مخصوصاً محصولاتي مثل گيربكس، بدنه و موتور متفرقه كه پدر مشتري‌ها را درآورده است. خواستم ببينم چطور مي‌شود در اين مورد، به مقامات بالاترشان در وزارت صنايع و يا مجلس شكايت كرد. دو سال است كه من درگير و گرفتار ماشين ... هستم. (19/9)

آفتاب يزد: نام كارخانه خودروسازي و نام خودروي موردنظر در روزنامه موجود است.

1034- الان شب عيد قربان است، اين عيد را به شما و مسلمانان جهان تبريك مي‌گويم، چند روز پيش هم وفات امام محمد باقر بود و تلويزيون از روز قبل برنامه‌هايش را به خاطر وفات قطع كرده بود و فقط عزاداري نشان مي‌داد كه كار درستي بود بر همين مبنا ما تصور كرديم امشب هم كه شب عيد قربان است يعني بزرگترين عيد مسلمانان جهان مي‌باشد لابد تلويزيون برنامه‌هاي مفرحي تدارك ديده است. ولي افسوس كه با هزار ذوق و شوق وقتي خسته و كوفته از سركار به منزل برگشتيم و پاي تلويزيون نشستيم دريغ از يك برنامه جالب و به همين خاطر مجبور شديم به ماهواره پناه ببريم و چه قدر برنامه‌هاي تلويزيون افغانستان جالب بود! قطعه‌هاي كمدي ، دوربين مخفي، شوي زنده و شاد و هزاران برنامه شاد و سرگرم كننده ديگر كه هنوز هم دارد پخش مي‌شود.(19/9)

1153- از لاهيجان تماس مي‌گيرم. يكي از راه‌هاي افزايش اشتغال، مصرف كالاهاي وطني است، شايد خيلي از مردم ندانند كه استفاده از يك كالا‌ي حتي خيلي كوچك مي‌تواند ده‌ها شغل ايجاد كند، از اين لحاظ مي‌شود گفت اشتغالي كه يك كالاي مونتاژ شده در داخل ايجاد مي كند آن را نسبت به كالاي صددرصد وارداتي ارزشمند مي‌كند. بنابراين سه پيشنهاد دارم: 1- مجلس رويه قانوني تصويب كند كه تا زماني كه كالاي مشابه ايراني در داخل توليد مي‌شود كليه سازمان‌ها و شركت‌هاي دولتي از خريد كالاي خارجي مـنـع شـونـد 2- مـسـئـولـيـن رسـانـه‌ها علي الخصوص مطبوعات اصلاح‌طلب به طور جدي به روشنگري در اين زمينه بپردازند و خود آنها الگوي عملي چنين مصرفي باشند 3- مردم به خاطر ايجاد محيط اشتغال براي فرزندان خود، با وجود كيفيت كمتر كالا‌هاي داخلي خريد كالاي داخلي را جدي بگيرند، همين طور به تجربه ساير كشورها مثل كره جنوبي توجه بشود. (19/9)

آفتاب يزد: توصيه چهارم نيز بايد اين باشد كه مسئولان دولتي با نظارت كافي - و نه دخالت- بر توليد كالاهاي داخلي، مردم را نسبت به كيفيت كالاهاي داخلي و برخي سرويس‌ها از قبيل جايگزيني كالاهاي معيوب با كالاهاي نو، مطمئن سازند تا مردم هم با رغبت بيشتري كالاي داخلي را مصرف نمايند.

1601- با تبريك عيد سعيد قربان، نمي‌دانم روزنامه وزين آفتاب يزد تنها موضوعات سياسي را منعكس مي‌كند يا مشكلات ديگر هموطنان را هم منعكس مي‌نمايد؟ به هر حال اينجانب به شركت ... كه از طريق جرايد و مجلات به تبليغات وسيع در مورد اجناس خود مي‌پردازد اعتماد كرده و به منظور تهيه يك دستگاه، مبلغ 155 هزار تومان به حساب شركت واريز نمودم و يكي از متصديان فروشگاه اطمينان داد تا حداكثر 48 ساعت جنس را دريافت خواهم كرد اما پس از گذشت بيش از 23 روز يك دستگاه ديگر كه قيمت آن بسيار نازل‌تر است را به آدرس بنده فرستادند كه در جواب اعتراض بنده، خانمي كه قبل از واريز قيمت جنس قربان صدقه مي‌رفت با بي‌احترامي تمام اظهار داشت اين هست كه هست هر كاري از دستت برميآيد مضايقه نكن. از شما استمداد مي‌طلبم آيا مرجعي هست كه به داد امثال بنده كه متضرر شده‌اند برسد و داد ما را از شركت مذكور بستاند؟(19/9)

آفتاب يزد: نام شركت در روزنامه موجود است.

پاسخ معاونت تبليغات و روابط عمومي ساعس ناجا

اداره كل روابط عمومي

احتراماً در خصوص مطلب مندرج در صفحه 7 مورخه30/6/87 آن روزنامه تحت عنوان ( مزاحمت سگ‌هاي خانگي در شهرك آپادانا) به اطلا‌ع مي رساند: فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در خصوص موضوع فوق اعلا‌م داشته با توجه به اينكه در قوانين و مقررات موضوعه، ممنوعيت يا مجازات خاصي در مورد حمل و نگهداري سگ پيش بيني نشده و تنها از باب انجام فعل حرام و جريحه دار نمودن عفت عمومي برخي از مقامات قضايي عمل مذكور را از مصاديق 638 قانون مجازات اسلا‌مي دانسته و براي آن مجازات تعيين مي نمايند كه اين موضوع با توجه به مجمل بودن ماده قانوني ياد شده موجب ايجاد رويه هاي مختلف در ارتباط با برخورد يا عدم برخورد مقامات قضايي گرديده است، لذا در خصوص نگهداري و حمل سگ توسط برخي از ساكنين شهرك آپادانا در صورت ايجاد مزاحمت با طرح شكايت در دادسراي ناحيه مربوطه و از طريق كلا‌نتري محل قابل پيگيري مي باشد .
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن