تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820629221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترجمه‌اي ادبي از اصول كافي منتشر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ترجمه‌اي ادبي از اصول كافي منتشر مي‌شود
دين- همشهري‌آنلاين:
ترجمه اصول كافي به ‌قلم ‌حجت‌الاسلام ‌و المسلمين محمدرضا انصاري‌ محلاتي از سوي انتشارات هجرت تا 2 ماه آينده منتشر مي‌شود.

به گزارش ايكنا، حجت‌الاسلام ‌و المسلمين محمد‌رضا انصاري‌ محلاتي به تازگي ترجمه اصول كافي را به پايان رسانده كه تا دو ماه آينده از سوي انتشارات هجرت منتشر مي‌شود.

وي گفت: ترجمه اصول كافي را به پيشنهاد ناشر و با هدف روان و مطابق با اصل بودن ترجمه با اصول كافي آغاز كردم. ترجمه‌هايي كه تاكنون از اصول كافي در دست بوده، چندان متن مناسبي ندارند و بيشتر متمايل به ترجمه تحت‌اللفظي‌اند، لذا با اين هدف كه نثر روان‌تر و قانونمندي در ترجمه اصول كافي وجود داشته باشد، به ترجمه اصول كافي اقدام كردم و در حدود نزديك به دو سال هر دو جلد اصول كافي را متناسب با مقتضيات زبان ‌فارسي و در عين حال مطابق با متن اصلي ترجمه كردم.

او افزود: ويژگي ديگر اين ترجمه اين است كه براي لغاتي كه براي مخاطب ابهام ايجاد ‌مي‌كند، توضيحاتي در پاورقي اضافه آورده‌ام و براي اين امر از كتاب‌هاي علامه مجلسي و شرح ملاصالح بهره گرفته‌ام.

او ادامه داد: متني كه براي اين ترجمه در‌ نظر گرفته شده، متني اعراب‌دار و دقيق از اصول كافي است، چون اصول كافي متني حديثي و مستند و از امهات كتب روايي است، بنابراين دقت بيشتري را مي‌طلبد.

حجت‌الاسلام و المسلمين انصاري محلاتي در پايان گفت: در ترجمه‌هاي ديگر خود از كتب روايي نيز سعي داشتم كه ترجمه تا ‌حد امكان روان و در عين حال مطابق باشد، برخي مترجمان روايات را ترجمه آزاد مي‌كنند كه به عقيده من نادرست است و متون وحياني بايد ترجمه مطابقي داشته باشد و با نثري مناسب زبان ترجمه، عرضه شود.
 جمعه 29 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن