تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820420871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادامه خصومت آرژانتين عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: ادامه خصومت آرژانتين عليه ايران
يكي از قضات كشور آرژانتين در ادامه خصومت ورزي اين كشور با جمهوري اسلامي ايران كه با تحريك صهيونيستها انجام مي شود، دستور ضبط يك ساختمان متعلق به ديپلمات سابق ايراني را صادر كرد.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه نيويورك تايمز، اين ساختمان به دليل اتهامات وارده بر اين ديپلمات سابق ايراني مبني بر ارتباط با انفجار سال 1994 مركز تجاري يهوديان ضبط شده و قرار است پس از فروش پول آن در ميان قربانيان حادثه سال 1994 تقسيم شود.

روزنامه نيويورك تايمز به نام اين ديپلمات ايراني و اينكه ساختمان ضبط شده در كدام شهر آرژانتين قرار دارد، اشاره اي نكرده است.

آرژانتين مدعي است كه دولت ايران در پرونده انفجار مركز يهوديان آرژانتين (آميا) در حملات 1994 بوئنوس آيرس و حمله به سفارت رژيم اسرائيل در آرژانتين در سال 1992 دخالت داشته است.

لازم به ذكر است درتاريخ آرژانتين، رسيدگي به هيچ پرونده قضايي به اندازه پرونده انفجارآميا طول نكشيده ‌است. تا كنون بيش از هزار و دويست نفر براي اداي شهادت درباره اين پرونده به دادگاه احضار شده ‌اند و دولت آرژانتين تا كنون سه بار جمهوري اسلامي ايران را به دست داشتن در اين انفجار متهم كرده، ‌اما نكته جالب آن كه تا كنون هيچ مدركي براي اثبات اين اتهامات بي اساس ارائه نكرده است.

دولت آرژانتين تحت القائات صهيونيستها مدعي است كه دستور و نقشه ضربه زدن به بزرگترين مركز اقليت يهودي در آمريكاي لاتين در تهران كشيده شد و مسئوليت اجراي طرح عمليات به ستاد ويژه عمليات حزب الله لبنان سپرده شد، اما ايران اعلام كرده كه تا كنون هيچ مدركي عليه دخالت جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه ارائه نشده و با فاسد خواندن سيستم قضايي آرژانتين، موضوع را توطئه ‌اي سياسي تلقي مي‌ كند. از جمله مشكلات اين پرونده اين است كه شخص انتحاري مورد ادعا تاكنون شناسايي نشده‌ است.

قابل ذكر است پيش از اين نيز چندين بار، اين اتهام به ايران وارد شده بود كه بار اول صدور حكم تبرئه قاضي انگليسي در لندن و بار ديگر با لغو قرار بازداشت ۱۲ نفر ايراني به ‌خاطر تاييد نشدن اتهامات وارده و بي‌ پايه و اساس دانستن آنها از سوي شوراي اجرايي مجمع عمومي اينترپل در برلين، اين اتهامات از ايران رفع شد.

همچنين قاضي "خوان خوزه گاليانو" مسئول سابق پرونده، به علت اخذ رشوه از لابي يهوديان آرژانتين و اعمال نفوذ اين محافل در طرح اتهامات عليه ايران از كار بركنار شده‌ است.
 چهارشنبه 27 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن