تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814182154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمقاله جمهوري‏اسلامي؛ غدير عامل وحدت


واضح آرشیو وب فارسی:الف: سرمقاله جمهوري‏اسلامي؛ غدير عامل وحدت
بسم الله الرحمن الرحيم
چند سالي است كه جمعي از ارادتمندان مولاي متقيان حضرت علي اميرالمومنين و اهل البيت عليهم السلام براي عيد سعيد غدير برنامه هاي ويژه اي تدارك مي بينند و در سراسر كشور و حتي خارج از ايران در بسياري از نقاط جهان اقدام به بزرگداشت اين عيد بزرگ اسلامي كه عيد ولايت و امامت است مي نمايند.
در ضرورت بزرگداشت غدير و ترويج فرهنگ آن كه فرهنگ ولايت و امامت است هيچ ترديدي وجود ندارد. به همين دليل بايد با اين ابتكار همراهي كرد و به كمك كساني كه اين برنامه را اجرا مي كنند بايد شتافت . پيروزي انقلاب اسلامي و تاسيس نظام جمهوري اسلامي در ايران فرصت بسيار مناسبي پديد آورده است تا غدير از غربت قرون خارج شود و فرهنگ ولايت و امامت كه ادامه رسالت و استمرار اسلام ناب محمدي (ص ) است ترويج شود.
توفيق اين اقدام درست مشروط به اجتناب از افراط و تفريط و رعايت مصالح عاليه مسلمين يعني وحدت امت اسلامي است . تنها درصورتي كه اين شرط مهم رعايت شود فرهنگ غدير را مي توان از غربت خارج كرد و از آن به نفع اسلام بهره برداري نمود. ذات غدير كه تثبيت امامت است تحكيم وحدت امت اسلامي را هدف قرار داده تا از اين طريق جبهه اسلام در برابر دشمنان دين خدا تقويت گردد و همه راه ها بر روي كساني كه ميخواهند در صفوف مسلمانان رخنه كنند و با ايجاد تفرقه زمينه فشل مسلمانان و فروپاشي دژ مستحكم اسلام را فراهم سازند بسته شود. هركس هر قدمي در جهت خلاف اين مسير بردارد يا سخني برخلاف اين هدف بگويد به راه انحرافي رفته و به فرهنگ غدير پشت كرده است .
ما شيعيان افتخارمان اينست كه اسلام ناب محمدي را با راهنمائي خود پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم و قرآن كريم درخط امامت علي و اهل البيت جستجو مي كنيم . افتخار بالاترمان اينست كه به بركت تعاليم اهل بيت پيامبر و سيره عملي خود اميرالمومنين عليه السلام وحدت امت اسلامي را اصل اساسي تعاليم اسلام ميدانيم و حفظ و تحكيم اين اصل را واجب و تخطي از آنرا گناهي نابخشودني ميشماريم . اين تفكر مترقي امروز كه تهاجم سنگين دشمنان اسلام به قرآن پيامبر اكرم تعاليم نوراني اسلام و امت اسلامي همه جانبه و شديدتر از هر زمان ديگري است ارزش و اهميت بيشتري پيدا كرده است .
به مواضع فقهي و سياسي امام خميني بنگريد كه شيعيان را در تعامل با اهل سنت چگونه به همراهي و اخوت توصيه مي كنند و از هر رفتار و كلامي كه بوي تفرقه از آن استشمام شود برحذر مي دارند. همين روش و خط مشي را خلف صالح ايشان حضرت آيت الله خامنه اي ادامه داده اند تا جائي كه با صراحت اعلام كرده اند غدير نبايد مايه اختلاف امت اسلامي شود و در مواقف مختلف كساني را كه درصدد بهره برداري هاي نادرست و انحرافي از غدير بودند از اين اقدام ضد مصالح امت اسلامي برحذر داشتند.
سياست روشن نظام جمهوري اسلامي كه در قانون اساسي اين نظام منعكس است تلاش براي وحدت مسلمانان در داخل و خارج است . حمايت از مسلمانان جهان اعم از شيعه و سني از پايه هاي اصلي سياست خارجي نظام جمهوري اسلامي است و در طول 30 سال گذشته همين سياست در ميدان عمل دنبال شده و عليرغم ترفندهاي تفرقه افكنانه دشمنان به نتايج درخشاني نيز رسيده است .
در حوزه هاي علميه اكنون فرهنگ تقريب و ضرورت وحدت امت اسلامي يك اصل پذيرفته شده و خدشه ناپذير است . مراجع معظم تقليد با روشن بيني ستودني و هوشمندانه اي كه برگرفته از تعاليم مكتب پرافتخار اهل البيت عليهم السلام است به مومناني كه درباره رفتارشان با آن دسته از اهل سنت كه شيعيان را كافر ميدانند و با آنها بدرفتاري مي كنند سئوال كرده اند با صراحت اعلام مينمايند :
« هركس شهادت به وحدانيت خداوند متعال و رسالت خاتم انبيا صلي الله عليه و آله و سلم بدهد مسلمان است و جان و عرض و مال او مانند جان و عرض و مال كسي كه پيرو مذهب جعفري است محترم است و وظيفه شرعي شما آن است كه با گوينده شهادتين هر چند شما را كافر بداند به حسن معاشرت رفتار كنيد و اگر آنهابه ناحق با شما رفتار كردند شما از صراط مستقيم حق و عدل منحرف نشويد اگر كسي از آنها مريض شد به عيادت او برويد و اگر از دنيا رفت به تشييع جنازه او حاضر شويد و اگر حاجتي به شما داشت حاجت او را برآوريد و به حكم خدا تسليم باشيد كه فرمود : « ولايجرمنكم شنئان قوم علي الاتعدلوا اعدلوهواقرب للتقوي » و به فرمان خداوند متعال عمل كنيد كه فرمود : « ولاتقولوا لمن القي اليكم السلام لست مومنا » .
فرهنگ بي بدليل غدير را از اين طريق بايد ترويج كرد. اين روش همه مسلمانان را به مبدا غدير نزديك مي كند قلب هاي آحاد ملت اسلامي را نسبت به همديگر مهربان مينمايد راه هاي نفوذ را بر دشمنان و تفرقه افكنان مي بندد وحدت امت اسلامي را كه فرمان الهي « واعتصموا بحبل الله جميعا ولاتفرقوا » است تحقق مي بخشد دشمنان دين خدا را نااميد مي كند و قدرت و عظمت مسلمانان را به آنان باز ميگرداند.
غدير براي كساني عيد است كه آنرا در عمل اينگونه تفسير كنند و آرزوي ما اينست كه همه مسلمانان روزي چنين باشند.
 سه شنبه 26 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن