تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820106153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كهكشانى ها در واپسين دقايق «ال كلاسيكو» تسليم شدند فرار بزرگ بارسا درصدر جدول


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: كهكشانى ها در واپسين دقايق «ال كلاسيكو» تسليم شدند فرار بزرگ بارسا درصدر جدول
وصال روحانى
در يك نوكمپ باران خورده و در جديدترين نسخه «ال كلاسيكو»، تيم بارسلونا با گل هاى ديرهنگام ساموئل اتوئو و ليونل مسى با نتيجه ۰ـ۲ بر رقيب قديمى و بزرگش رئال مادريد چيره شد تا با ۱۲ امتياز برترى بر كهكشانى ها و ۸ پوئن رجحان بر والنسيا دست به فرارى بزرگ بزند و در پايان هفته پانزدهم ليگ فوتبال اسپانيا در صدر جدول جولان بدهد. اتوئو كه پيشينه بازى در رئال را هم دارد، پنالتى دقيقه ۶۹ خود را توسط ايكر كاسياس دروازه بان «ناگهان احيا شده»ى رئالى ها مهار شده ديد، اما او با گلزنى در دقيقه ۸۳ و در پى ضربه سر پويول (روى كرنر ژاوى) قصورش را جبران كرد و سپس مسى در وقت تلف شده (۱+90) روى پاس دقيق تيه رى آنرى با يك ضربه چيپ پاى چپ گل دوم تيم كاتالونيايى را نيز زد و جشن بارسا را پرشكوه تر و فصل بد رئال را كاملتر كرد.
بزرگترين دربى
از نوامبر ۲۰۰۵ به بعد اين نخستين بردى بود كه بارسا در برابر حريف قديمى اش در يكى از بزرگترين دربى هاى فوتبال جهان به دست مى آورد و جبرانى بر وقايع فصل پيش بود كه رئال در هر دو ديدار رفت و برگشت بر بارسا چيره شد و در مسابقه برگشت در شرايطى ۱ـ۴ بر آبى و انارى پوشان غلبه كرد كه نفرات تيم كاتالونيايى به رسم و روال رايج در فوتبال اروپا مجبور شدند در برنابئو به احترام قهرمان ليگ (رئال) در نقطه اى مشخص بايستند و به رئالى ها تبريك بگويند.
پپ گوارديولا مربى جوان بارسلونا كه در اين فصل جاشين فرانك رايكارد هلندى شده است مى گويد: «۱۲ پوئن برترى بر رئال طبعاً واقعه دلچسبى است، ولى يادتان باشد كه تنها رقيب ما در راه قهرمانى رئال نيست و ويارئال، والنسيا و سه ويا هم در صحنه هستند كه به جاى خود بسيار خطرناك اند. از قبل هم گفته بودم كه بردن رئال به رغم بحران هاى اخير اين تيم، كار بسيار سختى است و متذكر شده بودم كه آنها به آسانى تسليم نخواهند شد. هر چه باشد آنها قهرمان هر دو سال گذشته ليگ هستند و در مجموع نيز توانايى بالايى دارند. در عين حال ما هم مى خواستيم كه حتماً برنده اين ديدار باشيم و تا آخرين لحظه روى دروازه رقيب فشار آورديم و سرانجام نيز بهره آن را گرفتيم.»
واقعه اى تلخ
براى «خوانده راموس» معروف كه فقط از ۴ شب پيشتر به جانشينى برند شوستر آلمانى مربى رئال شده بود، اين باخت واقعه اى تلخ و به سختى قابل هضم بود، زيرا او توانسته بود تا دقيقه ۸۳ با ارائه دفاعى بسيار محكم و پرتعداد به سركردگى كاناوارو و متزلدر و به لطف دروازه بانى درخشان كاسياس دروازه تيمش را بسته نگه دارد، اما گل هاى ديرهنگامى كه پيشتر هم وصف آن آمد، او را ناكام كرد و مربى سابق سه ويا و تاتنهام بيش از پيش فهميد كه براى بازگرداندن كهكشانى ها به ايام اوج شان، كار بسيار سختى را پيش رو دارد. فصل پيش در همين مقطع رئال در نوكمپ ۰-1 برنده شد و از همانجا ۷ امتياز از بارسا پيش افتاد و به گونه اى كار را تمام كرد.
رائول: هنوز فرصت هست
رائول گونزالز كاپيتان و مهاجم چپ پاى رئال در پايان گفت: «بديهى است كه قبول اين شكست بسيار دشوار باشد. ما حتى بخت هايى عالى براى گلزنى هم داشتيم، ولى متأسفانه با خوردن دو گل در دقايق آخر كارمان تمام شد و حالا بايد اين واقعه را بپذيريم و براى جبران در آينده بكوشيم. قدر مسلم اينكه ما تسليم نخواهيم شد و اين رقابت را پايان يافته نمى دانيم، تا خاتمه فصل زمان زيادى مانده و هر اتفاقى امكان پذير است و جابه جايى ها و تغييرات فراوانى روى خواهد داد.»
راموس براى كاستن از توان تهاجمى سمت راست بارسا و كم كردن سرعت مسى و ال وز، سرجيو راموس را برخلاف معمول در پست مدافع چپ قرار داد و از اين طريق كوشيد جاى روبن و مارسلو را هم كه محروم بودند، پر كند. با اين حال براى اينكه رئال ضربه تازه اى در اين خصوص دريافت كند، وسلى اشنايدر هلندى در همان نيمه اول از زانو آسيب ديد و مجبور به ترك صحنه شد و تيمى كه ديارا و فان نيستل روى را نيز به دليل مصدوميت مدت زمانى قابل توجه در اختيار نداشته است، تحت فشار بيشتر گرفت.
خط آتش كارآمد
بارسا، در نقطه مقابل بدون داشتن مصدومانى عمده پاى در ميدان نهاده بود و گوارديولا توانست از مثلث تند و تيز و فنى مسى، اتوئو و آنرى در خط حمله اش استفاده و از همان ابتداى بازى به ميهمان مادريدى اش فشار وارد كند.شايد رئال شادمان باشد كه در بحران «نداشتن بازيكن» و تعدد مصدومان در اردوى اين تيم، مهاجم ۲۰ ساله اى به نام ميگل پالانكا را در اين ديدار حساس براى اولين بار به خدمت گرفت و اين بازيكن نيز خوب كار كرد، اما حتى پنالتى از دست رفته اتوئو نيز آبى و انارى پوشان را كه از حمايت خيل هواداران خود بهره مند بودند، متوقف نكرد.
قبل از تعطيلى موقتى
پس از پايان صدو پنجاه و هفتمين ديدار رسمى بين دو تيم و ثبت ۸ اخطار از سوى داور براى دو طرف و كسب پنجاه و نهمين برد براى بارسا، دو تيم مجبورند به هفته بعد فكر كنند، زمانى كه آخرين دور از مسابقات لاليگا قبل از تعطيلى دو هفته اى كريسمس و ژانويه برگزار مى شود و بارسا با ويارئال يكى از بالانشينان و رئال با والنسيا ديگر مدعى قهرمانى ملاقات خواهند كرد. والنسيا براى اينكه در ۸ امتيازى تيم خروشان گوارديولا بماند اين هفته ۱-2 بر اسپانيول همشهرى بارسا (و دومين تيم شهر بارسلونا) چيره شد، اما اين بار برخلاف معمول داويد ويا برايش گل نزد و البيول و ويسنته اين كار را صورت دادند.
 دوشنبه 25 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن