تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813596693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شريفي خبر داد:افزايش 10 برابري پروژه هاي مشاركتي شهرداري تهران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شريفي خبر داد:افزايش 10 برابري پروژه هاي مشاركتي شهرداري تهران
معاون امور مناطق شهرداري تهران گفت: در دوره جديد مديريت شهري و از نيمه دوم سال 84 تا نيمه اول سال 87 حدود 60 پروژه مشاركتي به ارزش تقريبي هزار و 200 ميليارد تومان در تهران انجام شده است كه اين تعداد و رقم بيش از 10 برابر پروژه هاي مشاركتي شهرداري در 3 سال قبل از آن است.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر عيسي شريفي امروز در گردهمايي مديران سازمان سرمايه گذاري و مشاركتهاي مردمي شهرداري تهران در تالار ايران زمين و همزمان با انعقاد قرارداد بزرگترين پروژه مشاركتي شهرداري تهران با بيان اينكه يكي از محورهاي اصلي مديريت شهري اقتصاد شهري است گفت: قطعا بدون سرمايه گذاري و مشاركت مردم و سرمايه گذاران، شاهد عمران و آباداني شهر نخواهيم بود و بي شك سرمايه گذاري و مشاركت موجب عمران شهرها، رونق و توسعه آنها، رفع معضل بيكاري به عنوان يكي از معضلات امروز كشور و در نهايت رفع محروميت از برخي محلات شهر خواهد شد.

شريفي با بيان اينكه سرمايه گذاري مشترك، مناسبترين و مطمئن ترين روش استفاده از پتانسيلهاي مديريت شهري و سرمايه گذاري مردم در ايجاد درآمد پايداراست گفت: يكي از دغدغه ها و رويكردهاي اصلي مديريت شهري در دوره جديد ايجاد درآمد پايدار براي شهر تهران است و به دنبال اين رويكرد بودجه شهرداري از 920 ميليارد تومان در سال 84 ، به 6 هزار و 530 ميليارد تومان در سال 87 افزايش يافته است كه 100 درصد آن نيز خودكفا بوده و شهرداري بايد بدون اينكه از جايي به آن كمك شود خودش درآمد ايجاد كند و از اين رو به بحث سرمايه گذاري و مشاركت توجه جدي شده است.

وي خاطرنشان كرد: در دوره جديد مديريت شهري و ازنيمه دوم سال 84 تا نيمه اول سال 87 ، حدود 60 پروژه مشاركتي به مقدار تقريبي هزار و 200 ميليارد تومان درتهران انجام شده است كه اين تعداد و رقم بيش از 10 برابر سه سال گذشته پيش از دوران مديريت جديد شهرداري است.

شريفي افزود: با پروژه مجموعه چند منظوره حقاني كه قرار داد آن امروز به رقم هزار و 41 ميليارد تومان بسته مي شود اين مقدار به بيش از 20 برابر 3 سال گذشته پيش از دوران مديريت فعلي شهرداري تهران خواهد رسيد.

معاون امور مناطق شهرداري تهران با اشاره به قراردادهايي كه تا پايان امسال منعقد شده و يا آغاز به كار خواهند كرد گفت: فراخوان فاز 2 پروژه برج ميلاد كه هفته آينده انجام مي شود با قرارداد هزار و 200 ميليارد توماني، انعقاد قرارداد هتل ديدار تا هفته آينده به رقم 200 ميليارد تومان ،اعلام فراخوان مجتمع تجاري خاوران در ماه آينده به رقم 400 ميليارد تومان، اعلام فراخوان مجتمع تجاري ديدار با رقم 100 ميليارد تومان كه در حال برگزاري است و همچين مجتمع نمايشگاهي، اداري، تجاري و هتل شهر آفتاب به رقم دو هزار ميليارد تومان كه آن نيز در حال مذاكره است كه در مجموع اين مقدار به جز مجتمع نمايشگاهي شهر آفتاب بيش از 40 برابر سه سال گذشته پيش از دوران مديريت جديد شهرداري تهران است.

وي در ادامه گفت: توسعه يافتگي از شعارهاي اصلي شهرداري تهران است و تاكيد داريم كه تهران بايد از بسياري لحاظها جزو شهرهاي طراز اول دنيا باشد .

شريفي خاطرنشان كرد: به اعتقاد ما مديريت شهري مي تواند در همه وظايف و مسئوليتهاي خود از احداث مجتمعهاي تجاري، اداري، خدماتي، فرهنگي، تجاري، حمل و نقل، احداث معابر گرفته تا نگهداري اماكن، فضاي سبز ورفت و روب با ايجاد بسترمناسب از سرمايه ها و مشاركت شهروندان استفاده كند به طوري كه همه واحد هاي اجرايي شهرداري به واحد هاي نظارتي محض تبديل شوند.

وي در ادامه اظهارداشت: رشد و توسعه و تعالي مديريت شهري در ارتقاي رفاه عمومي و خدمات رساني مناسب و همچنين در گرو افزايش سطح مشاركت مردم و سرمايه گذاري در عمران شهري است و مفهوم برون سپاري و تحقق اصل 44 قانون اساسي در حوزه مديريت شهري نيز چيزي جز اين نيست.

شريفي تصريح كرد: اميدوارم امروز كه بزرگترين قرارداد مشاركتي در شهرداري تهران براي اجراي پروژه چند منظوره حقاني بين سازمان سرمايه گذاري و مشاركتهاي مردمي شهرداري تهران و شركت "نوسا" به عنوان يكي از شركتهاي با سابقه و توانمند در امر ساخت و ساز منعقد مي شود منشاء خير و بركت براي شهروندان تهراني باشد و در آينده نزديك نيز شاهد توسعه بيش از پيش مشاركت مردم در عمران و اقتصاد شهري باشيم .

وي با اشاره به احداث سه ميليون متر مربع فضاي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي در تهران افزود : تپه هاي عباس آباد پيش از اين و در سالهاي قبل قرار بود تا به مركز اداري شهر تبديل شود كه با پيگيريهاي مستمر دكتر قاليباف و توجه شوراي اسلامي شهر تهران و تصويب شوراي عالي شهرسازي و معماري شهر تهران قرار است به مركز علوم، فناوري، فرهنگي و اجتماعي و تفرجگاهي براي مردم تهران تبديل شود كه در حال حاضر 10 باغ علوم، باغهاي تفرجگاهي و باغ اكو در حال احداث هستند كه بخش از پروژه هاي آن تا پايان امسال و بخشي ديگر در سال آينده افتتاح خواهد شد.

مجموعه چند منظوره حقاني با بيش از 7 هزار فضاي پارك خودرو

مهندس بهنام اتابكي، مديرعامل شركت نوسازي اراضي عباس آباد نيز در حاشيه مراسم انعقاد قرارداد مجتمع چندمنظوره حقاني در مورد ويژگيهاي اين پروژه گفت : اين پروژه به منظور خدمات رساني به جمعيت زيادي از شهروندان احداث مي شود كه در آينده به اراضي عباس آباد رفت و آمد مي كنند و انواع خدمات رفاهي، تجاري و پاركينگ و ساير خدمات را به شهرونداني كه از سايت بزرگ اراضي عباس آباد بازديد مي كنند ارائه مي دهد.

به گفته وي پروژه چند منظوره حقاني با 438 هزار متر مربع زيربنا ، داراري 300 هزار متر فضاي پارك براي 7 تا 10 هزار واحد خودروست و ساير فضاهاي تجاري و خدماتي و مشا نيز در 138 هزار مترمربع بنا مي شود .

اتابكي افزود: كلنگ زني اين پروژه در هشت ماه آينده انجام مي شود و بر اساس زمان بندي طراحي آن هشت ماه و اجراي آن نيز 41 ماه زمان مي برد.
 شنبه 23 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 422]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن