تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820336378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراض شديد بخش‌خصوصي به قطعي مكرر اينترنت


واضح آرشیو وب فارسی:آی تی ایران: اعتراض شديد بخش‌خصوصي به قطعي مكرر اينترنت
- در هفته گذشته كيفيت اينترنت كشور به شدت افت كرد. به همين دليل نيز دبير انجمن شركت‌هاي اينترنتي و نايب رييس كميسيون اينترنت سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران در گفت‌وگوهاي جداگانه‌اي، به وضعيت اينترنت كشور اعتراض كردند. آنها معتقدند مديريت نادرست اينترنت، سبب پشتيباني ضعيف و در نتيجه افت كيفيت پهناي باند شده است. در كنار اين موضوع، پاسخگو نبودن مديران شركت زيرساخت، وضع را بدتر كرده است.

درعين حال درحالي كه مديرعامل و رييس روابط عمومي زيرساخت پاسخ خبرنگاران را نمي‌دهند، معاون نگهداري و مديريت اين شركت قطعي فيبر نوري در امارات را عامل كاهش كيفيت پهناي باند مي‌داند.

زيرساخت شفاف عمل كند

عليرضا علمي نايب رييس و دبير انجمن شركت‌هاي اينترنتي با اعتراض به كيفيت پايين پهناي باند و قطعي‌هاي مكرر اينترنت در نقاط مختلف كشور گفت: اكنون بحث كم‌فروشي و همچنين نرم‌افزارهاي اندازه‌گيري پهناي باند براي كاربران نهايي مطرح است، در حالي كه شاهد قطع و وصل و كمبود پهناي باند در كشور و يا در برخي از استان‌ها هستيم. ما در انجمن معتقديم ابتدا اين نرم افزار اندازه‌گيري بايد برروي پهناي باند ارايه شده از سوي زيرساخت به ISP ها قرار گيرد و شركت

زير ساخت به صورت شفاف مجموع پهناي باند واگذاري خود را به تفكيك مشتريان برروي سايت ارايه دهد.

وي با بيان اينكه بخش‌هاي فني و LCT به هيچ وجه پاسخگوي شركت‌هاي اينترنتي نيست اظهار داشت: به محض بروز اختلال در ارتباط اينترنتي كشور تلفن‌هاي بخش مربوطه اشغال شده و شركت‌هاي اينترنتي در برابر اعتراض مكرر كاربران پاسخ قابل قبولي نمي‌توانند ارايه كنند. N`l SLA هم با 7 سال تاخير هنوز آماده نشده كه تامين كنندگان و سرويس گيرندگان تكليف خود را دقيقا بدانند.

دبير انجمن شركت‌هاي اينترنتي گفت: در كدام كشور اين مقدار مشكل ارتباط اينترنتي وجود دارد؟ شركت زير ساخت بايد يك مركز تماس 24 ساعته با افراد كاملا مسلط و فني داشته باشد تا تمامي مشكلات شبكه به آنجا منعكس وخيلي زود آناليز و مرتفع گردد. اين گونه خدمات در شركت‌هاي كوچك هم به راحتي قابل ملاحظه است اما به دليل برخي سومديريت‌ها، استفاده بهينه و درستي از منابع و ظرفيت‌هاي ملي صورت نمي‌پذيرد.

علمي گفت: با وجود اينكه بيان مي‌شود چهار مسير پشتيبان براي ارتباط اينترنتي كشور فراهم گشته است باز هم شاهد افت سرعت اينترنتي در بخش‌هاي قابل توجهي در كشور هستيم و جالب اينجا است كه در اين ميان ديواري كوتاه‌تر از ISP ها و شركت‌هاي اينترنتي پيدا نمي‌شود.

وي ادامه داد: ما اعتقاد داريم بايد در شيوه تامين پهناي باند كشور بازنگري صورت پذيرد. به دليل تفكيك غير اصولي در حوزه فعاليت شركت‌هاي ارايه دهنده خدمات اينترنت اين بحران تشديد گشته است.

نايب رييس انجمن شركت‌هاي اينترنتي بحث كم فروشي و نصب نرم‌افزار و برخورد با شركت‌هاي متخلف را بحث پيچيده‌اي عنوان كرد و اظهار داشت: اولا بايد از جانب مراجع نظارتي دستورالعملي براي شركت‌ها صادر شود كه مثلا پهناي باندي كه براي خدمات dial up يا ADSL در نظر گرفته مي‌شود بايد كاملا اختصاصي (dedicated) باشد كه در آن صورت ديگر كميسيون تنظيم مقررات نمي‌تواند شركت‌ها را ملزم به ارايه يك خط K128 به قيمت ده‌هزار تومان كند. يا به عنوان مثال با اين فرض براي هر لينك E1 خود يك و نيم مگ پهناي باند نياز است كه با اينترنت ساعتي 100 تومان اصلا منطقي نيست و جور در نمي‌آيد.

علمي با بيان اينكه تصميم‌ها و اظهار نظرها بايد با دقت و پشتوانه فني قوي‌تري بيان شود اظهار داشت: مسوولان اين حوزه بايد به ميان مردم بيايند و از نزديك در جريان مشكلات فعالان و متخصصان اين عرصه قرار بگيرند. در غير اين صورت تصميم‌گيري و قانونگذاري در پشت درهاي بسته و به دور از مردم جز هدر دادن منابع ملي نتيجه ديگري نخواهد داشت.

مسوولان پاسخ نمي‌دهند

پيام كرباسي، نايب رييس كميسيون اينترنت سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران نيز با اشاره به بروز مجدد وضعيت بحراني در ارتباطات اينترنتي كشور، اظهار داشت: پس از گذشت نزديك به 10 روز آرامش در وضعيت كيفي پهناي باند كشور، از اواسط روز دوشنبه هفته گذشته كيفيت پهناي باند اغلب شهرهاي كشور بار ديگر دستخوش افت و خيزهاي متعدد شده است. بنا به گزارش‌هاي رسيده از شهرهاي مختلف، به نظر مي‌رسد يكي از علل اصلي بروز اختلالات اخير، ارتباط با كشور تركيه است كه شركت زيرساخت با اعمال تغييراتي كلي، قصد دارد ميزان بروز اختلالات را به حداقل برساند اما به دليل ضعف در خطوط پشتيبان، در حال حاضر اين مشكل به قوت خود باقي است.

وي افزود: اين اختلالات از ظهر چهارشنبه تاكنون به اوج خود رسيده به نحوي كه امكان خدمات‌رساني به كاربران تقريبا غيرممكن است. در حقيقت وقتي ميزان ريزش بسته‌هاي اطلاعاتي از 3 درصد تجاوز كند برخي از خدمات اينترنتي بسته به ميزان اختلال و مدت زمان وقوع آن، دچار چالش مي‌شوند. ميزان ريزش بسته‌ها در روز پنج‌شنبه از 26 درصد تا 58 درصد در نقاط مختلف كشور در نوسان بوده است.

كرباسي افزود: آنچه به راستي مي‌بايست از مسوولان محترم شركت زيرساخت پرسيد، علت عدم پاسخ دهي به مشتركان پهناي باند در مركز پشتيباني فني است. در حقيقت مركز پشتيباني فني اين شركت در استان تهران با نام مصطلح "LCT" با دو شماره تلفن 88031506 و 88031507 وظيفه پاسخگويي به مشتركان خود و در حقيقت شركت‌هاي خدمات رساني وابسته به اينترنت را دارد كه در اكثر موارد از آغاز هر بحران، اين شماره‌ها به طور ممتد اشغال مي‌باشند و يا تماس‌ها بر روي يك پيامگير ساده مي‌روند تا شركت اينترنتي كه ماهانه مبالغ هنگفتي را بابت كسب خدمات پشتيباني به اين شركت پرداخت مي‌كند را در مقابل كاربران به حق ناراحت و عصباني خود رها ساخته، تنها با ذكر مصيبت، اقدام به ثبت پيغام خود براي اين مركز كنند.

عضو هيات مديره سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران ادامه داد: مشكلات شبكه‌هاي زيرساخت و ارتباطات براي هر كشوري به وقوع مي‌پيوندد، ولي به كارگيري خطوط پشتيبان مناسب به منظور بهره‌گيري از آنها در مواقع بحراني از يك سو و ارايه خدمات پشتيباني فني مناسب و پاسخگويي به مشتركان از سويي ديگر، مي‌تواند فاصله اصلي نوع، نحوه و ارايه خدماتي از اين دست را ميان تامين كنندگان مسوول و حرفه‌اي با تامين كنندگان انحصاري و داراي ضعف در خدمات‌رساني، به نمايش گذارد. در حقيقت در كشورهايي كه تامين پهناي باند ارتباط با اينترنت در انحصار يك شركت دولتي نيست، مشتريان مي‌توانند بسته به ارزيابي كيفيت دو مورد فوق، نسبت به انتخاب تامين كننده پهناي باند خود تصميم‌گيري كنند كه در كشور ما، تا امروز چنين موقعيتي نيز حاكم نبوده و مسوولان تنها به اطلاع‌رساني در رابطه با راه‌اندازي يا افتتاح و تامين خطوط پشتيبان كافي، بسنده مي‌كنند.

وي كاربران را به صبر و تحمل شرايط ويژه دعوت كرد و اظهار اميدواري كرد تا هر چه سريع‌تر سازمان‌ها و نهادهاي نظارتي، به بررسي كيفيت عملكرد تامين كنندگان انحصاري در رابطه با فناوري ارتباطات در كشور بپردازند تا با اعمال تغييرات، اصلاحات و تقويت‌هاي لازم در صورت نياز، نسبت به رفع مشكلاتي از اين دست اقدام تا بتوانيم در آينده، كمتر شاهد بروز چنين حوادثي كه در اكثر كشورهاي در حال توسعه نيز رفع شده است، باشيم.

قطعي در امارت

گرچه مديرعامل زيرساخت موبايل خود را خاموش كرده و روابط عمومي زيرساخت نيز پاسخ تلفن‌هاي خبرنگار فناوران را نمي‌دهد، اما محمد طاهر شمس معاون نگهداري و مديريت شركت ارتباطات زير ساخت به فارس گفت: فيبرنوري كشور در فجيره امارات قطع شده است و به دليل اينكه بار اصلي شبكه زيرساخت كشور در اين منطقه قرار گرفته است شبكه زيرساخت و اينترنت كشور دچار اختلال شده است.

وي گفت: در حال رايزني و مكاتبات با طرف‌هاي اماراتي براي حل اين مشكل هستيم.

شمس تاكيد كرد: براي اينكه شبكه زيرساخت كشور دچار آسيب نشود و كندي شبكه اينترنت تا حدودي برطرف شود در حال رايزني با تركيه براي افزايش پهناي باند دريافتي هستيم. معاون فني شركت ارتباطات زيرساخت تصريح كرد: با افزايش زيرساخت و پهناي باند از تركيه شبكه اينترنت كشور به زودي روان‌تر مي‌شود.

وي افزود: قطعي فيبرنوري در فجيره امارات نيز با رايزني و مكاتبات با طرف‌هاي خارجي به زودي برطرف مي‌شود و شبكه به حالت عادي برمي‌گردد.
 شنبه 23 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آی تی ایران]
[مشاهده در: www.itiran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن