تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820264260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضيافت شام كاندليزا رايس و هيلاري كلينتونشكاف در تيم سياست خارجه باراك اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: ضيافت شام كاندليزا رايس و هيلاري كلينتونشكاف در تيم سياست خارجه باراك اوباما


تهران- خبرگزاري كار ايران
وزيرخارجه كنوني آمريكا جانشين بعدي خود در دولت رئيس‌‏جمهوري منتخب را به ضيافت شام دعوت كرده است.

به گزارش"ايلنا" به نقل از خبرگزاري رويتر، وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد كه «كاندليزا رايس»، وزير خارجه كنوني و «هيلاري كلينتون»، سناتور نيويورك و وزير خارجه بعدي دولت رئيس‌‏جمهوري منتخب دوشنبه شب در ضيافت شامي به دعوت رايس در آپارتمان وي حضور داشتند.
اين در حالي است كه هيلاري كلينتون به‌‏عنوان وزير آينده خارجه آمريكا در نخستين ساعات روز دوشنبه براي نخستين بار از وزارت خارجه آمريكا ديدن كرده است.
گفته‌‏شده، كلينتون در ديدار از وزارت خارجه ساعاتي را به بازديد از قسمت‌‏هاي مختلف اين وزارتخانه گذارند.
در اين گزارش آمده است كه رايس در واكنش به انتخاب هيلاري كلينتون توسط اوباما، سومين وزير خارجه زن آمريكا پس از «مادلين آلبرايت»، وزيرخارجه اين كشور در دوران رياست‌‏جمهوري «بيل كلينتون» در دهه 1990 ميلادي را «عالي» خوانده بود.
با اين حال وي تاكيد كرده كه هيچ‌‏گاه اظهارنظري درباره عملكرد كلينتون نخواهد كرد.
در گزارش رويتر آمده است كه «سوزان رايس» كه توسط اوباما به عنوان نماينده آمريكا در سازمان ملل انتخاب شده است نيز به‌‏طور جداگانه روز دوشنبه از وزارت خارجه ديدن كرده است.
همچنين در گزارش ديگري به نقل از «آسوشيتدپرس» آمده است كه در ديدارهاي جداگانه روز گذشته هيلاري كلينتون و سوزان رايس از وزارت خارجه آمريكا نشانه‌‏هايي از بروز اختلاف در تيم سياست خارجه آمريكا به چشم خورد.
در اين گزارش آمده است كه رايس با تكيه بر روابط نزديك با اوباما سعي دارد تا اين موضوع را القا كند كه به عنوان نماينده آمريكا در سازمان ملل متحد قصد دارد نقش پررنگ‌‏تري را در تيم سياست خارجه دولت بعدي ايفا كند و اين در حالي است كه هيلاري كلينتون از ابتداي اعلام نامش به عنوان كانديداي تصدي وزارت خارجه بر اين نكته تاكيد كرده است كه مهرهايي كليدي اين وزارت‌‏خانه بايد از گزينه‌‏هاي موردنظر وي باشند.
طبق اين گزارش، با ورود سوزان رايس به وزارت‌‏خارجه، هيلاري كلينتون در مدت زمان كوتاهي بخشي را كه رايس در آن حضور داشت ترك كرد و اين دو در مدتي كه در اين وزارت‌‏خانه حضور داشتند سعي مي‌‏كردندتا از رويارويي مستقيم با يكديگر پرهيز كنند.
پايان پيام

كد خبر: 462318
 سه شنبه 19 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن