تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805622588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به بهانه جشنواره موسيقي فجر/جشنواره هاي موسيقي؛ محملي براي بروز نيازها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به بهانه جشنواره موسيقي فجر/جشنواره هاي موسيقي؛ محملي براي بروز نيازها
شيراز - خبرگزاري مهر: جشنواره موسيقي فجر در شيراز با اجراي گروه موسيقي ليان بوشهر آغاز به كار كرد كه با استقبال گسترده مردم نيز مواجه شد اما در كنار دستاوردهاي اين برنامه ها كه به گفته مسئولان فرهنگ استان به توسعه موسيقي فاخر مي انجامد، نيازهايي نيز در اين بخش ظهور مي كند كه بايد مورد توجه قرار گيرند.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، جشنواره موسيقي فجر شيراز كه همزمان با تهران برگزار شد ديشب در نخستين برنامه خود مورد استقبال مناسب مردم شيراز قرار گرفت به گونه اي كه در تالار حافظ كه ظرفيتي حدود يك هزار نفر دارد صندلي هاي طبقه اول سالن به طور كامل اشغال بود و نيمي از ظرفيت طبقه دوم نيز پر شد.

طي چند ماه اخير اين جشنواره چندمين برنامه اداره كل ارشاد اسلامي استان فارس در حوزه موسيقي بوده كه مورد استقبال مردم نيز واقع شده كه از آن جمله مي توان به اركستر موسيقي ملي و جشنواره موسيقي گروه نوازي فارس اشاره كرد.

اركستر موسيقي ملي يكي از برنامه هايي بود كه 25 تير ماه سال جاري در شيراز به مدت دو شب در فضاي باز باغ عفيف آباد اين شهر برگزار شد كه طي دو شب اجراي كنسرت مردم اين شهر استقبال گسترده اي از برنامه داشتند.

چندي پيش نيز جشنواره استاني موسيقي گروه نوازي در شيراز برگزار شد كه اين برنامه نيز مورد استقبال مناسب مردم قرار گرفت اما آنچه بيشتر از همه در اين برنامه ها توجه اذهان را جلب مي كند فقدان فضاي مناسب براي اجراي برنامه هاي موسيقي در شيراز است.

در اركستر موسيقي ملي فضاي باز محوطه باعث مي شد كه مرتب در صداي برنامه به خاطر وزش شديد باد اختلال هايي به وجود آيد و چيدمان صندلي هاي كنسرت نيز به گونه اي بود كه نفراتي كه در انتهاي فضا قرار داشتند نتوانند از مراسم بهره لازم را ببرند.

اين شرايط در تمام برنامه هاي موسيقي كه در فضاي باز و يا غير استاندارد اجرا مي شود وجود دارد و به كرات اين نياز را به مسئولان فرهنگ استان فارس گوشزد مي كند كه شيراز با توجه به سهم ويژه اي كه در بخش موسيقي و فرهنگ كشور دارد بايد از فضاي استانداردسازي شده اي براي اجراي موسيقي نيز برخوردار باشد.

شب گذشته نيز اين نياز همچنان مثل زنگ توجهي براي مسئولان نواخته مي شد زيرا تالار حافظ شيراز فضايي چند منظوره نمايشي و اجرا است و براي موسيقي صرف ساخته نشده است.

در اين راستا موسيقيدانان و دست اندركاران اين بخش نيزعقيده دارند كه عدم استاندارد سازي فضا براي اجراي برنامه هاي موسيقي در محيط هاي چند منظوره ايجاد اختلال در صداي خواننده، ساز و خستگي مخاطب را در پي دارد.

علاوه بر اين، چنين استقبال هايي از سوي مردم شهر شيراز اين نكته را به مسئولان متذكر مي شود كه هنوز به نيازهاي مردم اين شهر در حوزه موسيقي پرداخته نشده و جز سه يا چهار برنامه موسيقي در شيراز در سيار شهرستانها چنين حركتهايي كمتر مد نظر قرار گرفته است.

در اين خصوص اين نياز وجود دارد كه مسئولان حوزه موسيقي و فرهنگ استان فارس چنين برنامه هايي را بيش ازگذشته تدارك ديده و در سطح شهرستانها نيز توسعه دهند چراكه همواره مشاهده شده با برگزاري برنامه هاي استاني موسيقي بخش اعظمي از گروه هاي شركت كننده را هنرمندان غير شيرازي استان فارس تشكيل مي دهند و اين حامي از وجود پتانسيل مناسب در اجراي چنين برنامه هايي در سطح شهرستانهاي استان فارس است.

اجراي موسيقي هاي فاخر را توسعه مي دهيم

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر در شيراز گفت: در جهت توسعه موسيقي سالم و فاخر تلاش داريم برنامه هاي مورد نياز شهر را برگزار كرده و توسعه بدهيم.

منصور طبيعي افزود: در اين راستا چندي پيش اركستر موسيقي ملي ايران را داشتيم كه مورد استقبال مردم نيز قرار گرفت وبرنامه گروه نوازي را نيز در سطح استان فارس به مرحله اجرا درآورديم.

وي همچنين در پاسخ به اين سئوال كه تاكنون تا چه حد به برنامه هاي هنري در شهرستانهاي استان توجه شده، خاطرنشان كرد: يكي از سياستهايي كه ما از چندي پيش در سطح فارس پيگيري كرديم توزيع عادلانه بسته هاي فرهنگي هنري بين تمام شهرستانهاي استان بود كه بر اساس آن تاكنون چندين برنامه را طي يك برنامه ريزي منظم در سطح شهرستانها برگزار كرديم.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس همچنين گفت: براساس اين سياست تمركز زدايي سعي كرديم در پنج رشته هنري برنامه ها را در شهرستانهاي فارس پيگيري كنيم كه شامل هنرهاي تجسمي، هنرهاي سمعي و بصري، موسيقي و شعر و ادبيات است.

طبيعي گفت: با اجراي جشنواره هاي مختلف در قالب اين رشته هم اينكه به يك نوآوري جديدي در حوزه فرهنگ دست يافتيم هم هنرمندان شهرستانها به خودباوري و اعتماد به نفس مناسبي براي برگزاري چنين برنامه هايي رسيدند.

وي حاصل اين كار را در شكوفايي فرهنگي هنري شهرستانها دانست و گفت: با برنامه هايي كه در اين شهرستانها برگزار شد كارشناسان و متخصصان هر بخش هنرمندان با استعداد زيادي را كشف كردند كه مي توانند به مراتب بهتري در عرصه فعاليتهاي خود دست يابند.

فضايي ويژه اجراي موسيقي در شيراز ايجاد مي شود

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس در ادامه با اشاره به موضوع فضاي ويژه براي برنامه هاي موسيقي نيز بيان كرد:در حال حاضر تالارهايي كه در شيراز داريم فضاهاي چند منظوره نمايشي، همايشي و اجرا هستند كه براي اجراي موسيقي مناسب نيستند و ما خود نيز اين فقدان را احساس مي كنيم.

طبيعي همچنين اظهار داشت: البته در سفر اول هيئت دولت به استان فارس تالار مركزي شيراز مصوب شده كه در آن تالار فضايي براي موسيقي وجود دارد.

وي با اشاره به اينكه البته هنوز زمين اين پروژه به وزارت فرهنگ تحويل نشده، خاطرنشان كرد: مطالعات فاز صفر اين طرح انجام شده و اميدواريم به زودي نيز اين زمين طرح براي شروع عمليات اجرايي اختصاص يابد.
 دوشنبه 18 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن