تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820380111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ده روش عذرخواهي از ديگران


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: ده روش عذرخواهي از ديگران
در زندگي پيش مي آيد كه گاهي دچار اشتباه و سو» تفاهم شويم و بخواهيم از كسي عذرخواهي كنيم. اما اين عذرخواهي چگونه بايد باشد كه عزت نفس ما را خدشه دار نكند؟ يك سايت روان شناسي در اينترنت اين شيوه ها را پيشنهاد كرده است، بخوانيد:
1) انتقاد را با گشاده رويي بپذيريد :در مجادله اي كه هر دوي شما تصور مي كنيد حق با شماست و مشكل مربوط به طرف مقابل مي باشد به ويژه اگر قبلا نيز مكررا بر سر موضوع فعلي بحث كرده ايد, لطفا انتقاد همسر خود را با روي باز و به راحتي گوش كنيد.
2 ) آنتراك دهيد : در اوج بحث فشار خونتان بالا مي رود و تپش قلبتان بالا مي رود و ممكن است چيز هايي بگوييد كه لزوما بيان آنها منظوري نداريد . هميشه به مكاني خلوت نياز داريد كه در آن از هم جدا شده آرام گرفته و افكار خود را جمع كنيد.
3 )گذشته را ياد آوري نكنيد :به چيزي كه اكنون در حال روي دادن است توجه كنيد . اتش آور معركه شدن راهي به جايي نخواهد برد و با فراموش كردن گذشته زودتر به توافق مي رسيد.
4 ) به او بگوييد كه دشمنش نيستيد :اگر به آرامي در مورد موضوعي بحث مي كنيد و همسرتان به يكباره صدايش را بالا برده و از كوره در مي رود كافي است به طرفش رفته و او را نوازش كنيد دست خو را به آرامي در دستش قرار دهيد تا بفهمد كه اين مجادله بي اهميت است.
5 ) محيط دور برتان را درست كنيد :محيط اطراف تاثير مستقيمي روي احساسات ما دارد. عصبانيت يك احساس خشن است اما با مراقبت همراه با توجه محبت آميز هميشه مي توان آن را كنترل كرد.
6 ) مشكل ترين كلمه را به زبان بياوريد: يك عذر خواهي واقعي مي تواند يكي از دشوارترين پيشنهاداتي باشد كه ما ارائه مي دهيم! بر خلاف تصور عموم همه افراد قادر به زبان آوردن اين كلمه بوده و تا به حال هيچ كس بعد از گفتن آن غش نكرده است.
7 ) جمله اي دلپذير به او بگوييد: گاهي اوقات فراموش كردن حرفهاي آزار دهنده كسي كه دوستش داريد مشكل به نظر مي رسد اما اگر چيزي قابل تعريف را با آن بياموزيد روبه رو شدن با مسائل بسيار آسان تر خواهد شد.
8 ) بگوييد كه دوستش داريد:هنگامي كه مي خواهيد به حالت اشتي و صلح برگرديد به دوستتان بگوييد كه دوستش داردي. اطمينان دادن در مورد اين موضوع كه احساس شما نسبت به همسرتان هيچ گاه و تحت هيچ شرايطي تغيير نخواهد كرد,بسيار خوب است.
9 ) براي عصر برنامه ريزي كنيد: بعد از اينكه در خانه اوضاع آرام شد براي آزاد شدن فكرتان از مجادله براي انجام فعاليت تفريحي آماده شويد اگر همسر يا نامزادتان قبلا براي رزرو بليط سينما يا هر چيزي اقدام مي كرد اين بار شما پيش قدم شويد و اين كار را انجام دهيد.
10 ) ببخشيد و فراموش كنيد: عذر خواهي تنها به اين معناست كه بگوييد متاسفيد بلكه بايد آن اتفاق را براي هميشه فراموش كنيد. در حقيقت فراموشي باعث مي گردد كه مسئله مورد نظر راه بازگشت و سرايت دوباره به رابطه تان را نداشته باشد.
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن