تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805704767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در كنفرانس خلع سلاح شيميايي ؛ايران خواستار نظارت سازمان منع سلاح هاي شيميايي بر قدرت‌هاي بزرگ شد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: در كنفرانس خلع سلاح شيميايي ؛ايران خواستار نظارت سازمان منع سلاح هاي شيميايي بر قدرت‌هاي بزرگ شد
تهران - حيات

معاون وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با اظهار تاسف از اينكه در پايان ضرب الاجل نهايي تعيين شده براي نابودي زرادخانه هاي شيميايي ، هنوز بيش از 58 درصد اين سلاح ها نابود نشده است ، خواستار نظارت بيشتر شوراي اجرايي سازمان منع سلاح هاي شيميايي بر روند برنامه هاي امحا توسط دول عضو به ويژه قدرت هاي بزرگ شد.
به گزارش حيات، سيد محمد علي حسيني معاون حقوقي و بين المللي وزارت امورخارجه در جريان سيزدهمين كنفرانس دول عضو كنوانسيون خلع سلاح شيميايي در لاهه با اشاره به توافقات به عمل آمده در جريان دومين كنفرانس بازنگري خلع سلاح شيميايي كه فروردين ماه امسال در لاهه برگزار شد، تداوم وجود سلاح هاي شيميايي را تهديد كننده امنيت انساني دانست و تمركز بر موضوع نابودي كامل اين سلاح مخرب در راستاي اهداف كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي را خواستار شد.
وي همچنين با اشاره به مصوبه كنفرانس دوم بازنگري مبني بر ارائه كمك هاي اضطراري براي قربانيان سلاح هاي شيميايي ، پيشنهاد ارائه شده از سوي جمهوري اسلامي ايران در يازدهمين كنفرانس دول عضو مبني بر تشكيل صندوق و شبكه كمك بين المللي به قربانيان سلاح هاي شيميايي در راستاي ماده 10 كنوانسيون را مورد تاكيد قرار داد.
معاون وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران به عنوان آخرين قرباني سلاح هاي شيميايي، عميقا معتقد است كه تقويت صلح و امنيت بين المللي منوط به تحقق جهان عاري از سلاح هاي كشتار جمعي و تهديدات آنهاست، اظهار داشت: تعهد جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با كنوانسيون سلاح هاي شيميايي، فراتر از يك تعهد حقوقي صرف است و ريشه در تجربه تلخي دارد كه به قرباني شدن بيش از 100 هزار نفر بر اثر حملات شيميايي در جنگ تجاوزكارانه صدام عليه ايران انجاميد.
وي تاكيد كرد: به منظور پيشگيري از وقوع مجدد فجايعي مشابه آنچه كه در تجاوز رژيم سابق عراق به ايران، در طول سال هاي 88- 1980 شاهد بوديم، مجرميني كه به صدام در توسعه و كاربرد اين سلاح هاي كشنده كمك كردند، بايد به دستگاه عدالت سپرده شوند و مرتكبين اين جنايات نبايد مصون بمانند.
وي افزود: انتظار مي رود كه تمام كشورهايي كه اتباع و يا شركت هاي متبوع آنها در اين جنايات دست داشته اند طبق وظيفه و مسئوليت حقوقي و اخلاقي خود عمل كرده و آنها را محاكمه و به پرداخت خسارات وارده بر قربانيان سلاح هاي شيميايي ملزم كنند.
حسيني در خصوص انتقال تجربيات جمهوري اسلامي ايران در زمينه درمان قربانيان سلاح هاي شيميايي به همكاري كشورمان با دبيرخانه فني سازمان منع سلاح هاي شيميايي در برگزاري 9 دوره آموزشي بين المللي در تهران اشاره نمود كه در آن، تعداد زيادي از پزشكان بسياري از دولت هاي عضو كنوانسيون شركت كردند.
معاون حقوقي و بين المللي وزارت امور خارجه در بخشي از سخنان خود، با تاكيد بر اهميت جهانشمولي كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي، لزوم توجه ويژه به منطقه خاورميانه را ، با توجه به برنامه ها و توانمندي هاي رژيم صهيونيستي در رابطه با سلاح هاي شيميايي، گوشزد نمود و خواستار اعمال فشار جامعه جهاني به اين رژيم جهت الحاق به تمامي اسناد بين المللي خلع سلاح گرديد.
حسيني افزود: اين رژيم با سلاح هاي كشتار جمعي خود از جمله سلاح هاي شيميايي و هسته اي خطرناك ترين تهديد عليه امنيت منطقه اي و بين المللي است. عدم الحاق اين رژيم به معاهدات بين المللي خلع سلاح و برنامه هاي مخفيانه آن، عملا هدف ارزشمند ايجاد منطقه عاري از سلاح هاي كشتار جمعي را مخدوش كرده و جهانشمولي كنوانسيون را كه براي تحقق موضوع و هدف كنوانسيون بسيار مهم است بطور كاملا جدي به چالش كشيده است.
سازمان منع سلاح هاي شيميايي داراي 41 عضو است كه كنوانسيون مربوطه را امضا و به تصويب رسانده اند. جمهوري اسلامي ايران عضو اصلي اين سازمان و همچنين ساير معاهدات خلع سلاح هاي كشتار جمعي بوده و بسياري ديگر از اسناد بين المللي خلع سلاح را به امضا رسانده است. در حالي كه اعضا اين سازمان در نشست هاي قبلي خود در خصوص امحاء كامل سلاح هاي شيميايي به توافق رسيده و ضرب الاجلي را در اين زمينه تعيين كرده اند اما برخي قدرت ها و در راس آنها ايالات متحده آمريكا تاكنون به تهدات خود در اين زمينه عمل نكرده اند.

پايان پيام
 پنجشنبه 14 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن