تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815939537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

یا شانس یا انتخاب


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان:  شانس یا انتخاب
یا شانس یا انتخاب
بازی " شانس یا انتخاب" یک بازی ساده است که می‌توانید به صورت سه نفره یا حتی صد نفره انجام دهید. وسایل بازی فقط دو عدد تاس و به تعداد بازیکنان برگه های امتیاز گذاری است. پیش از آغاز بازی لازم است هر کس برگه ای مانند برگه ی زیر که برگه ی امتیاز گذاری این بازی است، برای خود تهیه کند. بازی در 5 دور انجام می‌شود.
یا شانس یا انتخاب
در هر ستون برگه ی بالا امتیازات مربوط به یک دور یادداشت می‌شود. قوانین بازی در هر 5 دور یکسان است و امتیاز نهایی افراد برابر مجموع امتیازات او در این 5 دور می‌باشد.  یک دور بازی و نحوه ی امتیاز گذاری آن به صورت زیر است. یک نفر به عنوان تاس انداز انتخاب می‌شود. تاس انداز دو تاس را هم زمان می‌اندازد و اعدادی را که تاس ها نشان می‌دهند با صدای بلند اعلام می کند. اگر هیچ یک از تاس ها عدد 1 را نشان ندهند، تاس انداز و همه ی بازیکنان، مجموع دو عدد را در ستون مربوط به این دور بازی یادداشت می‌کنند. مجموع دو عدد، امتیاز به دست آمده را نشان می‌دهد. اگر یکی از تاس ها عدد 1 را نشان دهد، این دور بازی به پایان می‌رسد و امتیاز همه ی افرادی که در این مرحله بازی می‌کنند، صفر می‌شود. یعنی همه ی امتیازاتی که در این دور بازی به دست آورده اند را از دست می‌دهند. اگر هر دو تاس عدد 1 را نشان دهند، این دور بازی به پایان می‌رسد و افرادی که در این مرحله بازی می‌کنند، همه ی امتیازاتی که در این دور و دورهای قبل به دست آورده اند را از دست می‌دهند. اگر هیچ یک از تاس ها عدد 1 را نشان ندادند، هر بازیکن می‌تواند انتخاب کند که برای به دست آوردن امتیازات بیش تر به بازی ادامه می دهد و یا از بازی کنار می رود و امتیازات مراحل قبل را برای خود حفظ می کند.  تاس انداز دوباره دو تاس می‌اندازد و مراحل قبلی تا آمدن اولین 1 ادامه می‌یابد. حق با شماست! پی بردن به روش بازی بر عکس خود بازی خیلی ساده نیست! برای این که روش بازی را بهتر یاد بگیرید، یک مثال از بازی را مطرح می‌کنیم.  فرض کنید 4 نفر بازی را آغاز می‌کنند که ما به آن ها نفر اول تا چهارم می‌گوییم. نفر اول، تاس انداز است. دور اول بازی آغاز می‌شود. تاس انداز 2 تاس می‌اندازد که 4 و 6 را نشان می‌دهند. همه ی افراد، مجموع این دو عدد یعنی 10 را در ستون مربوط به دور اول یادداشت می‌کنند. درا ین جا نفر دوم به انتخاب خود از بازی خارج می‌شود. تاس انداز دوباره 2 تاس می‌اندازد و دو تاس شماره های 2 و3 را نشان می دهند. همه ی افراد به جز نفر دوم که از بازی خارج شده است، عدد 5 را نیز در ستون مربوط به دور اول یادداشت می‌کنند. در این مرحله نفر سوم به انتخاب خود از بازی خارج می‌شود. تاس انداز دوباره 2 تاس می‌اندازد که اعداد 1 و 6 به زمین می افتند. تاس انداز در ستون مربوط به دور اول، پایان این دور را ثبت می‌کند. نفر چهارم نیز که هنوز در بازی حضور دارد، امتیازات قبلی خود را حذف می‌کند. دو نفر دیگر مجموع امتیازاتشان در این دور را محاسبه و ثبت می‌کنند.  جداول زیر، برگه های امتیاز گذاری این دور را نشان می‌دهند.
یا شانس یا انتخاب

یا شانس یا انتخاب

یا شانس یا انتخاب

یا شانس یا انتخاب
دور دوم بازی آغاز می‌شود. تاس انداز 2 تاس می‌اندازد که شماره های 1 و 3 را نشان می‌دهند، این دور بازی در همین مرحله به پایان می‌رسد و هیچ یک از بازیکنان امتیازی کسب نمی کنند.  در دور سوم بازی ابتدا تاس انداز 2 تاس را هم زمان می‌اندازد. این دو تاس با شماره های 4 و 5 به زمین می‌افتند، پس همه ی افراد امتیازی برابر 9 کسب می‌کنند. تاس انداز دوباره 2 تاس می‌اندازد که این بار با شماره های 3 و 4 به زمین می‌رسند، هیچ کس از ادامه ی بازی انصراف نمی دهد و همه به بازی ادامه می‌دهند. این بار تاس ها با شماره های 3 و3 به زمین می‌افتند و هر کس 6 امتیاز می‌گیرد. نفر دوم از ادامه ی بازی منصرف می‌شود و با مجموع 22 امتیاز کنار می‌رود. تاس انداز 2 تاس می‌اندازد که مجموع آن ها برابر 10 است. این بار نفر سوم با مجموع 32 امتیاز کنار می‌رود. 2 تاس بعدی مجموعی برابر 9 دارند. باز هم نفر چهارم در بازی باقی می‌ماند. این بار یکی از تاس ها عدد 1 را نشان می دهد و این دور بازی به پایان می‌رسد. جداول زیر، برگه های امتیاز گذاری تا این دور را نشان می‌دهند.
یا شانس یا انتخاب

یا شانس یا انتخاب

یا شانس یا انتخاب

یا شانس یا انتخاب
در دور چهارم بازی، در مرحله ی اول امتیازی برابر 4 کسب می‌شود. در مرحله ی بعد امتیاز برابر 8 است و در این مرحله نفر دوم با 12 امتیاز از بازی کنار می‌رود. در مرحله ی بعد تاس ها هر دو 1 می‌آیند و امتیازارت به صورت زیر تغییر می‌کند. همان طور که ملاحظه می‌کنید نفر سوم همه ی امتیازات دور چهارم و دورهای پیش از آن را از دست داده است!
یا شانس یا انتخاب

یا شانس یا انتخاب

یا شانس یا انتخاب

یا شانس یا انتخاب
حال می‌توانید بازی را با توجه به قوانین مطرح شده به صورت چند نفری آغاز کنید. اگر تاس در دسترس ندارید، می‌توانید از تاس های شبیه سازی شده استفاده کنید. با استفاده از Applet زیر می‌توانید 2 تاس 6 وجهی بسازید. برای این منظور در مستطیل مربوط به Select Number of side عدد 6 و در مستطیل مربوط به Select Number of Dice عدد 2 را انتخاب کنید. با هر بار کلیک کردن روی Calculate ، تاس ها را هم زمان بریزید. اگر شما به عنوان یکی از بازیکنان در بازی حضور داشته باشید، کدام راه را انتخاب می کنید؟ آیا در مرحله ای از بازی انصراف می دهید یا به بازی ادامه دمی دهید؟برای دیدن این بخش شما به نرم افزار جاوا نیاز داریدYour Browser Does not support Java همان طور که مشاهده کردید می‌توانید در Applet بالا تاس هایی با وجه های کم تر یا بیش تر از 6 هم بسازید، هم چنین می‌توانید تعداد تاس ها را کم تر یا بیش تر کنید. تغییر تعداد وجه های هر تاس چه اثری در بازی دارد؟ تغییر تعداد تاس ها چه طور؟ کدام مرحله از بازی بستگی به انتخاب شما دارد؟ کدام مرحله شانسی است؟





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 572]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن