تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804057087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - آنچه آموختم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ورزش - آنچه آموختم
ورزش - آنچه آموختم

ديميتريو آلبرتيني يكي از خوشفكرترين بازيكنان ميلان و تيم ملي ايتاليا در دهه 90 بود. اين هافبك خوش‌آتيه در گفت‌وگويي با مجله «چمپيونز» به بيان نظرات، ابراز ديدگاه‌ها و گفتن برخي از خاطراتش پرداخته است.

نمي‌توانستم چيزي به غير از بازيكن فوتبال شوم- من درس خواندم تا معمار شوم. اما زندگي‌ام فوتبال بود و در معماري هيچ‌گاه شانسي پيدا نكردم.
ماركو تاردلي قهرمان كودكي‌ام بود- هافبك تيم‌ملي ايتاليا و يوونتوس. او يكي از كامل‌ترين هافبك‌هاي دوران خودش بود كه در دفاع و حمله موفق بود. هيچ‌كس در ايتاليا گلي را كه او در فينال جام‌جهاني 92 به آلمان زد فراموش نمي‌كند.
از كارلو آنچلوتي و فرانك رايكارد خيلي ياد گرفتم- در دوران جواني من آنها هافبك وسط‌هاي ميلان‌ بودند. در تمرين از آنها چيزهاي زيادي ياد گرفتم، چراكه بهترين بازيكنان مياني دهه 80 و اوايل دهه 90 بودند.

هيچ چيز جاي تجربه را نمي‌گيرد- اين به شما كمك مي‌كند تا بهتر از جوانان كنترل بازي را در دست بگيريد. در سال 94 من 22 ساله بوده و بهترين سال زندگي ورزشي‌ام را پشت سر گذاشتم. بردن اسكودتو و قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا به همراه ميلان. در جام جهاني نيز به فينال رسيده و آنجا به برزيل باختيم. اما پس از آن گرچه ميلان كمتر موفق بود، اما من به عنوان يك بازيكن پيشرفت زيادي كردم كه در نتيجه تجربه بود.
راستش، هميشه بازيكن يكساني بودم- اما وقتي پيرتر شدم جايي خواندم كه بازي‌ام تغيير كرده و بيشتر تهاجمي شده‌ام. البته پست من هميشه جلوي چهار مدافع بود و وظيفه داشتم بازي حريف را قطع كرده و براي مهاجمان پاس‌هاي بلند بفرستم.
جام‌جهاني 94 تاثير منفي زيادي روي ميلان داشت- وقتي دوباره جمع شديم، اوضاع كاملا فرق كرده بود. هشت بازيكن ما كه جزء 22 بازيكن تيم ايتاليا بودند، استراحت كمي كرده و من تنها فردي بودم كه فصل 95- 1994 را بدون مصدوميت پشت سر گذاشتم. يوونتوس از اين قضيه بهترين استفاده را كرد و با مربي جديدش مارچلو ليپي به اولين اسكودتويش پس از يك دهه رسيد.
ترك ميلان وحشتناك بود- هميشه آرزو داشتم حرفه‌ام را آنجا تمام كنم. بعد از ميلان زندگي ديگري را تجربه كردم. در زمان بازي در اتلتيكومادريد و بارسلونا نوع ديگري از فوتبال را تجربه كردم و قهرمان شدم. همچنين جام حذفي را به همراه لاتزيو بردم (تنها عنواني كه در ايتاليا نداشتم).

ماركو فان‌باستن بهترين بازيكني كه كنارش بودم- اينكه او پس از بردن سه توپ طلا در 28 سالگي بازنشسته شد، واقعا تراژيك بود. عمر فوتبالش كوتاه بود، اما بازيكنان كمي به اندازه او دستاورد داشته‌اند.
سري A باز هم مي‌تواند بهترين ليگ شود- حتي با وجود رشد فراوان ليگ برتر. تعداد زيادي از باشگاه‌هاي ما مشكل دارند، اما هنوز هم بازيكنان بزرگي در ايتاليا بازي مي‌كنند و ذهنيت ايتاليايي به‌گونه‌اي است كه مي‌تواند بار ديگر سري Aرا به بهترين ليگ تبديل كند.

قصد مربي شدن ندارم- نايب‌رئيسي فدراسيون فوتبال ايتاليا موجب شد چيزهاي زيادي ياد بگيرم. قصد مربيگري ندارم، هرچند كه نمي‌توان با قطعيت در مورد آينده صحبت كرد و مسائل ممكن است خيلي تغيير كند.
پيرلو مستعدتر از من است- من دفاعي‌تر هستم و پيرلو خصوصيات تهاجمي بيشتري دارد. در فوتبال مدرن فضاهاي بسيار كمي وجود دارد و هافبك‌ها براي به دست گرفتن كنترل بازي بايد راه‌هاي جديدي پيدا كنند. با عقب‌ بازي كردن پيرلو، آنچلوتي نوع جديدي از بازيكن به وجود آورده است. من عادت داشتم به همه جاي زمين سر بزنم، اما پيرلو به مراتب كمتر مي‌دود و اين به آن معناست كه او مهارت بيشتري در كار با توپ دارد.
جهان بدون فوتبال وحشتناك‌تر مي‌شود- فوتبال، جوانان و خانواده‌هايشان را جذب مي‌كند و به آنها شانس زندگي در روياهايشان را مي‌دهد. اين كاري است كه فوتبال انجام مي‌دهد.
تكنيكي‌ها هميشه مورد نيازند- هرچقدر هم بازي سريع‌تر شود، در اين قضيه تاثير ندارد، چراكه آنها همه چيز را تغيير مي‌دهند. شما اين را در نمايش سسك فابرگاس مقابل ميلان در سن‌سيرو ديديد و تازه‌ او بهترين بازيكن جهان نيست.

فوتبال به من احترام گذاشتن آموخت- براي هم‌تيمي‌ها و رقيبان‌تان. اين روشي است كه هنوز هم زندگي مي‌كنم. هميشه عاشق بازي خواهم بود و از تمرين كردن همان قدر لذت مي‌برم كه از بازي در مسابقات.
 پنجشنبه 14 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن