تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812705560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/روز جهاني معلولين/ رييس كميسيون حمل و نقل و عمران شوراي اسلامي شهر شيراز: نمره ساماندهي معابر شهري و امكانات حمل و نقل معلولين صفر است!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /روز جهاني معلولين/ رييس كميسيون حمل و نقل و عمران شوراي اسلامي شهر شيراز: نمره ساماندهي معابر شهري و امكانات حمل و نقل معلولين "صفر" است!


خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس: شهرستان‌ها

13 آذر ماه، برابر با سوم دسامبر روز جهاني معلولين نام گرفته است. اين در حالي است كه قوانين مصوب براي اين قشر با عنوان قانون جامع حمايت از معلولين اجرا نشده است و ناراضيان اين طرح همه معلولان هستند.

اگر آمار‌هاي منتشر شده در مورد اضافه شدن روزانه حدود 110 نفر، ماهانه 3300 نفر و سالانه 40 هزار نفر معلول جديد را به دليل وقوع حوادث و تصادفات، حوادث حين زايمان و مسائل ژنتيكي را به جمعيت دو تا سه ميليون نفري معلول حسي و حركتي و جمعيت معلولان ذهني فعلي كشور اضافه كنيم، باز هم تعدادي از اين گروه‌ها وجود دارند كه هنوز شناسايي نشده‌اند و درگوشه‌اي از اين شهر در سختي و تنهايي زندگي مي‌كنند كه مبادا با بيرون آمدن از خانه، دچار مشكل شوند و يا حادثه‌اي برايشان پيش آيد!

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، پس از تصويب قانون جامع حمايت از حقوق معلولان، قول‌ها و توافقنامه‌هاي زيادي به همراه بودجه‌ها و اعتبارات فراوان براي مناسب‌سازي محيط‌هاي شهري و ايجاد امكانات براي زندگي و كار معلولان و جانبازان در نظر گرفته شد، اما تا امروز تنها كساني كه از اقدامات صورت گرفته، راضي نبوده‌اند، همان معلولان هستند.

مهندس علي زحمتكش، رييس كميسيون حمل و نقل و عمران شوراي اسلامي شهر شيراز در اين خصوص به خبرنگار ايسنا گفت: متأسفانه در اين موضوع در مقايسه با كشورهاي دنيا از ديد ساماندهي معابر شهري و امكانات حمل و نقل براي معلولين نمره صفر داريم.

وي افزود: علي رغم اينكه قانون جامع حمايت از معلولين، شهرداري‌ها را به عنوان دستگاه متولي ساماندهي معابر موظف به اين كار كرده است اما هيچ نهادي اجراي قانون را از شهرداري نخواسته و نظارتي هم بر آن نداشته است.

زحمتكش اظهار داشت: اگر شورا وارد قضيه ساماندهي معابر و تسهيل عبور معلولين شود رفع مشكلات و مسائل اين قشر در كوتاه مدت راه به جايي نخواهد برد ولي نبايد از ساماندهي صرفنظر كرد.

زحمتكش معتقد است براي رفع اين مشكلات به يك ديد ملي نياز است كه كليه دستگاه‌هاي دولتي و شهرداري با بررسي اين موضوع به شهرونداني كه معلوليت دارند خدمت رساني كنند.

وي اظهار داشت: شهروندان اگر مي‌خواهند ساختمان سازي كرده و خدماتي ارائه بدهند ساماندهي را در نظر بگيرند تا معلولان نيز از خدمات شهري خصوصي استفاده كنند.

عضو شوراي اسلامي شهر شيراز در ادامه گفت: ساماندهي، بررسي و بهبود وضعيت تردد معلولين بحث مناسبي است كه شورا وارد آن شود و حداقل امكانات و خدمات را براي اين گروه از شهروندان فراهم كند.

فاطمه هوشمند، عضو شوراي اسلامي شيراز در اين خصوص گفت: بارها به مسوولين و خصوصاً شهرداري تذكر داده و خواسته‌ايم كه با توجه به آمار بالاي معلولين در كشور و شيراز حقوق آنان رعايت و قانون جامع حمايت از معلولان اجرا شود ولي متأسفانه نتيجه عملكرد آن بررسي نشده است.

وي در ادامه گفت: تاكنون مصوبه‌ا‌ي قاطع نداشته‌ايم كه شهرداري را موظف به رعايت حقوق معلولان كرده و ساماندهي در شهر صورت گيرد اما در حاشيه جلسات و سفرهاي شورا اين موضوع بررسي يا تذكر داده شده است.

هوشمند افزود: با توجه به اينكه در آستانه روز جهاني معلول قرار گرفته‌ايم فرصت مناسبي است كه ساماندهي شهري را بررسي كنيم.

علي اصغر عزيز خاني، معاون شهر سازي و معماري شهرداري شيراز در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر كارهاي انجام شده ساماندهي در شهر گفت: در طرح‌هاي محوطه و پارك سازي كه شهرداري تهيه مي‌كند و ساختمان‌ها اداري و مسكوني ساماندهي رعايت شده است.

وي افزود: بسياري از نقاط شهر خصوصاً اماكن جديد تأسيس ساماندهي رعايت شده و پياده رو‌هاي جديد براي ساماندهي، نابساماني‌ها طراحي شده‌اند.

عزيزخاني اظهار داشت: اماكني كه ساماندهي را رعايت نكرده‌اند، انگشت شمارند و مناطق براي خود برنامه ريزي كرده‌اند كه هر سال يكي، دو محور را ساماندهي كنند و كارها در حد اعتبارات پيشرفت دارند.

وي گفت: ساختمان‌هاي جديد همه موظف اند كه ساماندهي را رعايت كنند.

حميدرضا رضايي، عضو هيات مديره جامعه معلولان و اتحاديه نابينايان ايران در اين جلسه گفت: به عنوان يك معلول انتظار داريم حداقل همان روز جهاني معلولان ما را دريابند.

وي افزود: قانون جامع وجود دارد ولي مباحث و بندهاي آن اجرا نشده و نمي‌شود و من بيشترين انتقاد را از صدا و سيما دارم، چون مشكلات و توانمندي‌هاي ما را به تصوير نكشيده است.

رضايي تبليغات را بسيار مؤثر دانست و با انتقاد از وضع موجود گفت: با وجود اين كه در هزاره سوم قرار داريم نگاه‌ها به گونه‌اي است كه بعضي‌ها مي‌پرسند احساس داريد؟ عاشق مي‌شويد؟ خودتان استحمام مي‌كنيد؟

وي ادامه داد: اين رسانه‌ها هستند كه مي‌توانند اين نگرش‌هاي موجود جامع را تغيير دهند و مردم و مسؤولان را مجبور به شناختن و باور كردن كنند.

اين نابينا تصريح كرد: من به عنوان نابينا نمي‌توانم نماينده مجلس شوم؛ زيرا قانون اين گونه است در صورتي كه ما در نابينايان بسياري افراد متخصص و فوق دكتري در رشته‌هاي مختلف داريم.

وي افزود: با اين خصوصيات ما نمي‌توانيم نماينده داشته باشيم و يا نماينده باشيم در حالي كه دو پرونده هموفيلي كه در وزارت كشور بررسي شد توسط يك نابينا انجام گرفت.

وي افزود: نمايندگان معتقدند كه نماينده نابينا نمي‌تواند رأي را داخل گلدان بياندازد، حال ما برويم كشورهاي ديگر را ببينيم آيا آنان رأي را به گلدان مي‌اندازند؟

رضايي افزود: آقايان شهردار و استاندار اين را بدانيد فكر نكنيم ايمن هستيم؛ زيرا معلوليت در كمين همه ايستاده ممكن است، شما و نزديكان شما هم روزي به معلوليت دچار مي‌شويد.

يك معلول ديگر معتقد است: مسوولان شهرداري مي گويند كارهاي كه تاكنون از قبل انجام شده است، مشكل دارد. آيا شما براي ساماندهي قطار شهري فكري انديشيده‌ايد كه فردا دوباره نگويند مشكل را ديگر نمي‌توان حل كرد؟

به هر روي تاكنون همانند ساير بخش‌ها، به جامعه معلولان نيز قول‌هاي فراواني داده شده است كه فراهم كردن خودرو‌ها مناسب‌سازي شده و در اختيار قرار گرفتن آن براي همه معلولان و نه فقط برخي از آن‌ها كه شرايط سخت‌تري دارند، هنوز محقق نشده و هنوز در شهر شاهد ايستادن‌هاي طولاني، زمين خوردن‌ها و برخورد عابران با معلولان هستيم و اين اقدامات لاك‌پشتي و كند مسوولان اين قشر را نسبت به ادامه زندگي نااميد مي‌كند!

انتهاي پيام
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن